suzuki intruder m800 beyaz duman ve yağ yakması
-
Selamlar forum ahalisi. 3.000 kmlik yağ değişimi ve yeni lastik değişimi için motoru ustama götürdüğümde usta; yağı değiştirmek için boşalttıklarında hemen hemen hiç yağ çıkmadığını söyledi. Yağ kaçırıp kaçırmadığını sorgulamak adına bana 1.000 k.m sonra yağ miktarını ölçeceğimizi ama büyük ihtimalle yağ yakıyor olabileceğini söyledi. İstanbul da havaların malum durumu sebebiyle motor garajda duruyor, bugün gidip 5 dakika çalıştırdım ve egzozdan beyaz duman çıktı, 1,2 dakika boyunca. Sanırım korktuğum başıma geldi, motor yağ yakıyor; usta arkadaşlara sorum: Başım büyük bir dertte mi acaba? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Usta değilim ama beyaz duman atma süreci bir süre sonra kesiliyorsa sorun ciddi değildir. Bu olayın yaşandığı yer soğuksa gayet normaldir, değilse motorunuz size yaşlanmaya başladığını söylemeye çalışıyordur
-
Siyah,beyaz duman ayarsızlık karburatör eya avans ayarı bozukluğudur genelde mavi duman ise kompresörün kaçırdığını motorun yıprandığını sekmanların eskidiğini gösterir,bence tehlikeli olan budur.
-
Yağ yakan motorda mavimsi duman olur, kokusundan da anlayabilirsiniz. İstanbul'da havalar soğuk gittiği için ilk dakikalarda beyaz duman normal sayılabilir. Yağdaki eksilmeyi her zaman aynı şekilde ölçerek (motorun eğimi ve sıcaklığı) takip edin, bıraktığınız yerleri de damlama vs. için kontrol edin.
-
Teşekkürler bilgiler için, kontrol ederek 1000 km. Geçirelim bakalım, arkasından yağ olçumu yapıp ona göre durum değerlendirmesi yapacağım.
-
Yukarıdaki arkadaşların söylediklerine ben de katılıyorum. Şu an için tedirginliğe neden yok. Soğuk havada ilk çalıştırmada kısa bir süre beyaz duman çıkması normaldir. Siyah duman ayarsızlığı, mavi duman ise yağ yaktığını gösterir. Yağ yakması da illaki sekmanlardan olmayabilir. Sübap lastiklerinden kaçan yağ da yağ yakmaya neden olur. Eğer motorun km'si düşükse yağ kaçaklarından şüphelenmelisiniz. Bir de ustanızın doğru yağı koyup koymadığına bakınız. Sizin motosiklete uygun ve mutlaka motosikletler için olan 4t yağ olup olmadığını kontrol ediniz. Çoğu usta ucuza mal etmek için otomobillere uygun olan yağdan kullanabilmektedir. Ama ıslak debriyajlı motorlarda mutlaka 4t yağ kullanılmalıdır. Yağı da değişim km'sine uygun değiştirmelisiniz. Örneğin kitap her 5 binde bir diyor ancak siz 7 binde gidiyorsanız bu da eksilmeyi artırır. Son olarak eğer yolculuklarda sürekli veya sıklıkla 120 km üzeri sürüyorsanız bu da yağ eksiltmeye neden olabilmektedir. Mutlaka düzenli olarak her yolculuktan önce yağ seviyesini kontrol ediniz. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)