((( ILK 2005 MODEL 600 LÜKLERIN TESTI)))
-
Arkadaslar bugün disaridan eve geldim bir baktim posta kutumda sabirsizlikla bekledigim Almanyanin en baba süpersport motosiklet dergisi
"PS das Sport Motorrad Magazin" gelmis ...Benim scannerin cani ciktigi icin benim digital fotoraf makinesinle resmini cektim her sayfanin ve birazda dergiden size tercüme edeyim kisaca!!
BUYRUN >>>>>
PS dergisi yaris Bike-Promotion(www.bike-promotion.de) ile güney ispanyada Almeria pistinde bulustu..Bu pist keskin virajlari ve yüksek ,alcak asfalti ile 4,058 km uzundur. Yanimizda 2005 model zx6r,cbr600rr,R6 ,gsxr600 piste geliyoruz ve cok heyecanliyiz.
Bu yeni motorlari pistte otobusumuzden cikardigimiz zaman hemen etraflari merakli motorcularla doluyor... Ama en cok zx6r'in yani doluyor..
Zx6r cok yuvarlakli forma girmis keskin köseleri yok artik.Rüzgara en kücük köseyi bile birakmiyor.Böylelikle erodinamik durumundan cok elverisli yapilmis bir motor..Ön sinyaller ayni zx10r gibi granajla ayni hizada,egzozuda kuyrugun altina alinmis ve rüzgara karsi takilma pozisyonu vermesin diye......
Cbr 600 rr'in ortaya cikmasi fazla merakli cagirmiyor ama yinede görünüsünde yapilan azda olsa performans cogaltan aksesuarlar ile zamanla beraber insanin gözüne batiyor..Yapilan degisikliklerde mesela Ramair hava borulari sadece büyütmeyle kalmamis birde moto gp de sürülen RC211V modeline benzetilmis.Arka kuyrukta artcinin koltugunun etrafida biraz incelmis zayiflatilmis.....
R6 de hafif bir modifikasyondan gecmis oldugu belli ve radialfrenpompasi olmus olmasa insan 2004 model zanneder hemen..
2004 senesinde gsxr600 yeniden modifikasyon oldugu icin bu sene degisim görmeden teste katiliyor...
Tamam pist acildi ve ilk olarak cbr 600rr'i cikariyoruz piste..
Bizi cok sasirtiyor cbr 600 rr ilk kontaktta...Her zamankisi gibi her sey istenilen yerde pedaller,fren ve debriyaj kolu ama bir tuhaflik var yeni cbr 600 rr'de..Birkac tur sonra 2004 model ile arasindaki fark ortaya cikiyor..2004 modele göre amörtesör aksami daha sert ayar verilmis ve sag sol cabuk yatillan virajlarda azaltilmis olan 6 kiloyu fark ediyorsunuz..
Hem cok kompakt ve rahat bir oturma pozisyonu ile beraber cokta sportif oturuyor pilot...
Cok cabuk pistte hizlanmaya basliyoruz ve tüm motorlarda esitlik olsun diye takilan pirelli supercorsa SC2 ve SC3 karisimi ile inanilmaz grip veriyor pistte..Pistte cbr600rr cok kivrak ve 2004 modeline nazaran 3bg fazla olmasini fark edemiyorsunuz..Vitesleri sonuna kadar atip viraja dogru ucarken ön frene yükleniyorsunuz ve fren eski pc 19 (eski cbr600)gibi olan fren pompasi fazla bir frende performans göstermiyor..Tabiki daha keskin balatalar burada daha iyi bir performans saglardi...Ama cbr'in viraj performansi ,kivrakligi hatta dalgali asfallta bile cok iyi performans gösteriyor..
R6 ya gelince sanki bu motor yaris pisti icin yapilmis..8500 devirden sonra cokiyi ivmeleniyor ve 9000 deviri gectimi sanki bir füze gibi firliyor....
Lastikler isindiktan sonra gazlarken sahane
dozaji olan radialfren pompasi ile viraja kadar ucuyorsunuz
ve frene yükleniyorsunuz..Tam cbr in virajdaki sakin ve rahatligini vermesede yinede cok hizli geciyor her viraji..Bizi rahatsiz eden vites kolunun sert ve isteksiz girmesi..Motorun karakterine uymayan bir kombinasyon yaratiyor......
Gsxr 600 de bu debriyaj probleminin ruhu yok ..Vitesler hem yumusak ve tam yerinde giriyor ...gsxr 600 nedense 106bg ile öbürlerinden yaklasik
5 bg daha az motor gücüne sahip..Zx6r'e hatta 14bg fark var!!
Sadece motor gücünün öbürlerine nazaran az olmasi zorluk yapmiyor ..Öbürlerine nazaran kivrakligi daha az ve yaris pistinde amörtesörleri sonuna kadar sertlestirince anca bir performans gösteriyor...
Suzuki gsxr 600 kötü olamdi ama öbürleri dahada iyi oldular....!!!!Ama gsxr'e gidon amörtesöründen dolayi bir ekstra puan aliyor bizden bu cok ise yarayan amörtesör hem pistte hem yolda öbürlerindede olsa cok iyi olurdu!!!!
ZX6R e gelince...Yaris pistinde en önemli olan seylere sahip olan bu motorun gidon amörtesörü yok ama cok degerli Antihopping kaydirmali debriyaji,Laptimer(saniye ölceri pistte)vites atma uyarici lambasi,wave fren diskleri,radial fren pompasi ve radial fren kaliperleri hepsi seride var!!!! Dynoda 120 bg vuran zx6r 8000 devir dedimi cok iyi ivmeleniyor ve 10000 den sonra resmen canavarlasiyor...Frende sadece gsxr 600 de olan transparenz ile beraber ön yaylara binince zx6r en kötü yolda yamuk yumuk olan asfaltta bile cok iyi performans sagliyor...
Pistte ama zx6r ile amörtesörleri biraz sertlestirmek yetiyor....
Zx6r de hosumuza gidenlerden bir taneside pilotun koltugunun arkaya dogruda genis olmasi uzun yolda camin altina yatinca rüzgardan korunmasi örnek bir hal aliyor..Ama hondada 1,80metre boyundan uzun olanlar icin zor bir oturma sekli oluyor.Böyle uzanmada dizleriniz dirseklerinizin önünde oluyor ve rüzgarda kaldigi icin son hizda 1-2km/h daha yavas gidiyor..
0dan 200km/h ye hizlanmaya dikkatinizi cekerim zx6r de 9,3s
misal 99 model cbr 900 rr 10,4 saniyede cikiyordu..Ve bu bir 600 lük!!
Son viteste ivmelenmeyede dikkatinizi cekerim zx6r en yeni gsxr 750 yi bile mahvediyor 50den 100km/hye 5,5s / i: i:
100den150km/h ye 5,0 s i: i:
Bu ivmelenmelerde bir 1000 likten fazla farki yok inanamiyorum yaaa i:
Testte ki siralama>> sportif sürüs puani / Günlüksürüs =komple puan
1.kawasaki zx6r 302 / 94 =396
2.yamaha yzf R6 295 / 92=387
3.honda cbr600rr 297 / 89 =386
4.suzuki gsxr 600 290 / 91=381
Simdide dergideki resimler>>
Reklamlar
-
Ben yine de 600RR ı seviyorum yaaa
-
Admin
Eline sağlık sino, süper bir yazı olmuş.
Yanimizda 2005 model zx6r,cbr600rr,R6 ,gsxr600 piste geliyoruz
Kim istemezki ?
-
Ya bu Ninja her geçen gün güzüme daha bir güzel geliyor.Hayırlısı.. Eline sağlık Sinan abi..
-
-
Evet skullhunter motoru bu sefer yuvarlakhatli yapmislar eski modeldeki keskin hatlari tesviye etmisler......
Ama buda motorun son hizini simdiye kadar hic bir 600 lükte olmayan nerdeyse 270km/h cikardi.....
Ben düsünüyorumda ilk cikan R1 zamaninda 150 bg varken sonhizi 269 ile 272km/h civarinda ölcülmüstü ..Simdi yeni zx6r 268km/h ile ölcülmüs arada hic fark yok diyebiliriz......... : i:
-
ya abiler ninja kadar güzeli varmı şu dünyada
(600lülerde tabii ki
-
bi de bi dergide kawasaki lerde bu yeni 600lerde
tiptronik vites yazıyodu kafam karıştı ya
olabilirmi öyle bişey
-
2004 model siyah zx 10r'ı gördüğümde zaten vurulmuştum kawasaki'ye.ama egzozun dışarıda kalması hoşuma gitmiyordu.şimdi onuda içeri almışlar tam olmuş.
bana müsade, bi ninja alıp geleyim. :tongue:
-
evet sınan abı gercekten hepsı teknolojı harıkası bunlar ama kawasakı bırazdaha on plan duruyo benımm de en cok zx-6 hosuma gıttı ama r6 da delı duruyo ben sana bır sey sorcaktım sınan abı bunların guclerı ney bu konuda benı aydınlatırsan sevınırım bırde sana bır sorum daha olcaktı sınan abı zx-10 cadde de en ıyı makına su an galıba guc bakımından neden pıstte ıyı derece yapamıyo mesela moto gp de pılotta onemlı degıl mı sence rossı kawasakıyle anlassa ıyı derece yapabılırmı abı cok soru sordum kusura bakma bırde srad 1000 ın yenısının ne kadar hp oldugunu sorcaktım
motorsikleti seveni bende severim herkese selam tek tekere devam
-
tek serhat adlı üyeden alıntı
evet sınan abı gercekten hepsı teknolojı harıkası bunlar ama kawasakı bırazdaha on plan duruyo benımm de en cok zx-6 hosuma gıttı ama r6 da delı duruyo ben sana bır sey sorcaktım sınan abı bunların guclerı ney bu konuda benı aydınlatırsan sevınırım bırde sana bır sorum daha olcaktı sınan abı zx-10 cadde de en ıyı makına su an galıba guc bakımından neden pıstte ıyı derece yapamıyo mesela moto gp de pılotta onemlı degıl mı sence rossı kawasakıyle anlassa ıyı derece yapabılırmı abı cok soru sordum kusura bakma bırde srad 1000 ın yenısının ne kadar hp oldugunu sorcaktım
Bu 600 lüklerin gücleri benim koydugum en son resimde Leistung und Drehmoment görebilirsin Türkcesi> Motorgücü ve tork gücü demek!!
Buraya bir daha motorgücü ve torkgücü ölcümü yapilan diagrami ekliyorum..
ZX10R in pistte iyi derece yapamamasi motorunun dayanikli olamamasi sadece alman süperbike 1000 lik yarislarinda son yarista 3 tane zx10r in
motorlari patladi..Bir kacininda sarj dinamosunun mili dagildi motor kullanilmaz hale geldi!! Motor patlamasi yolda sürülenlerde görülmedi..Motorun silindir basincinin cok yüksek olusundan yarista zx10r dayanamiyor.....Sokakta baska yarista baska..Sokakta su nada yine en hizlisi en kivragi en iyi freni olan zx10r!!
Moto gp deki zx 10 r degil o ZX RR denilen prototip motor yani sokakta göremezsin moto gp motorunu ..Sokakta sürülen motoru Moto gp de sürmek yasak!!
Rossi kawayla anlassaydi onunlada cok iyi dereceler yapardi ve hatta dünya sampiyonuda olurdu buna cok inaniyorum!!
Yeni 2005 gsxr 1000 ruhsatta 178 bg veriliyor ve ramair ile yani hava basinci ile 190bg olacakmis.....Bir ay sonra yeni gsxr 1000 ilk testi var !!
Bu arada bazi kuslar damdan ötüyor kawasaki 2006 da bir ZX10RR cikaracakmis ve 185 bg olacakmis hava basinci ile 195 bg diyorlar..Bakalim neler olacak 2006 da!!
-
evet sınan abı gercekten de cok guclu olcak bunlar pıyasayı alt udt edecek galıba bence bu zx-6r da deli bır goruntusu var bırde seyı sorcaktım bu zx-6 nın 100 den 150 ye atlaması 5 sanıye demısın vıtes 5 teyken mı oluyo bu ıs
motorsikleti seveni bende severim herkese selam tek tekere devam
-
tek serhat adlı üyeden alıntı
evet sınan abı gercekten de cok guclu olcak bunlar pıyasayı alt udt edecek galıba bence bu zx-6r da deli bır goruntusu var bırde seyı sorcaktım bu zx-6 nın 100 den 150 ye atlaması 5 sanıye demısın vıtes 5 teyken mı oluyo bu ıs
Böyle ara hizlamalarda hep 6.inci viteste ölcülür.....
Ve ara hizlanmasi gsxr 750 den bile daha hizli bu motor yaaa....
Sok oldum bu saniyeleri görünce!!!! i: i: i:
-
evet abı aynen bende sasırdım hele bu yenı cıkacak olan 1000 lıkler ne oyle abı 195 hp falan kımse duramıcak valla motor ustunde
motorsikleti seveni bende severim herkese selam tek tekere devam
-
R6 bence ama ninja daha fena deyil hani
-
powerbyaydin adlı üyeden alıntı
R6 bence
ama ninja daha fena deyil hani
Aydin kardesim ,
Tabiki R6 da cok güzel bir makine ,ama dogruyu söylemek lazim degilmi !!2005 modelde fazla bir degisiklik yok.Sadece Radialfren kaliperi önde ve upside down ön masa takildi ve degisik renkler..
Ama zx6r komple yepisyeni bir makine ve o kadar cok ekstralari varki baskasini almayi benim kafam almiyor..Kendi kendime kazik atmak gibi bir sey oluyor..
Öte yandan zx6r in ekstralari öbür makinelerdede yok...Mesela Wave fren diskleri,antihopping kaydirmali debriyaj (ekstra takmak istesen 1200€ ediyor),Laptimer(kac para sen bilirsin),vites atilacagi zaman flas gibi yanan lamba,36 ccm daha fazla,daha hizli,en yüksek son hiz ,ön sinyaller granajin icinde ayni hizada ,radial fren pompasi(mesela RR de yok ektra alsan 300-350€ civarinda),titan siboplar v.s v.s !!!
Zaten sen bu motoru sürsen hemen fikrin degisecektir altinda 750 ccm var zannedersin ..Baksana ivmelenme saniyelerine yeni gsxr 750 yi bile mahvediyor ....... i: i:
Türkiyedeki su marka bagimliligi olmasa yok RR 2. el cok iyi satilirmis..Olabilir ama zx6r in verdigi hisside veremez...
-
abi bu antihopping kaydirmali debriyaj ne yapar ?
diger isimleri slipper clutch veya back torque limiter diye geciyor.
biraz arastirdim. arka tekerin pati cekmesini ve yuksek devirde motor kompresyone bindiginde one yigilmayi mi engelliyor ?
ben mi oyle anladim ?
bende 3 haftadir zx6-r var. 2000 km 'yi gectim. rodaj bitti sayilir yani.
ama farkettigim birsey var motorda gaza asildigimda motor bagirsa bile alet sonradan ivmeleniyormus gibi.. arada kisa bir fark oluyor gibi.. bu slipper clutch sayesinde mi oluyor ?
cevap verebilirseniz sevinirim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler