Cheng Shin'ler üstünde 34000 km(fersah) ve Billas (Birlas) nasıldır
-
Yamaha Ybr125'in kitapçığında aynen şöyle yazıyor
Detaylı testler sonucu bu modelde sadece
aşağıda belirtilen lastikler Yamaha
tarafından tavsiye edilmektedir.
Ön lastik:
Ebatlar:
2.75-18 42P
Üretici/model:
CHENG SHIN/C910
Arka lastik:
Ebatlar:
90/90-18 REINF 57P
Üretici/model:
CHENG SHIN/C905
Neyse bende biraz tembellik , biraz zaman yokluğu , biraz takıntılılık lastikleri ihmal ettim.
Bu süreçte bol bol düştüm
www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/133787-kaza-raporlarim-yuzlesme.html
Lastikler 34000 km sonunda tamamen bitti , baktım işaretli kısımlara kadar gelmişim , değişim zamanı geldi.
Seçenekler :
IRC:Yerli malı deniyor ama birde Inoue Rubber Co. var (http://www.irc-tire.com/en/mc/company/) lisanslı üretim mi , yerli mi emin olamadım.Bu forumda konu var bir arkadaşın çok iyi diye başlayıp düşünce olumsuza dönen , çok kanım kaynamadı.
Michelin : Herkesin tavsiyesi ama , İstanbul'da bir gelenek var:
- abi akşama bir yer lazım
- Kız kulesine git
- Abi hayatında hiç gittin mi ?
- Yok gitmedim
İyi de kardeşim ve kişisel tecrübe istiyorum , öğüt değil ki.Bir de hep zararını görsemde genel kanının aksine gitme eğilimi var , akıl acaba derken duygular hayır diyor.
Birlas(Billas) - http://www.billas.com.tr/
Birlas 2.75-18 BL080 http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=3909
Birlas 90/90-18 BL080 http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=9419
Yeni bir marka , batmış bir fabrikanın tekrar dirilişi , akıl saçmalama derken , duygular (Yaş 40 , yerli malları haftası hala bilinçaltımız da ülkeyi yönetenler para sayma makinasının bile yabancı bilindik olanını tercih ederken hala bir şeyler beni tutuyor) denemek lazım diyor.Sanırım deneyeceğimde kaza raporuma bakarsanız iyi bir denek adayı olduğum görülecektir.
Birlas(Billas) marka lastiği motorsikletinde kullanan , tecrübe eden arkadaşlar var mıdır ?
Reklamlar
-
-
Irc japon markası.
Ama görece düşük seviye üretim yapar. Tuekıyede anlas firmasında da üretimi yapılır.
Uygun fiyatlı Sava mitas ırc anlas düşünün bence. Bırlas kalsın.
-
Ucuza mal alıp zengin olma sawayı tavayı billayı boş ver Mişlen Pirelli al
34.000 km kendine eziyet etmişsin lastikde ucuza kaçma iyi bi lastiğe geçince o lastikden kısdığın tasarrufa nalet okursun
-
-
birlası bilmiyorum ancak orijinal cingçeng lastiklerden sonra irc gerçekten iyi gelecektir. hatta kış ayları için irc winter özellikle tavsiye ederim.
kaliteli lastik olarak metzeller ve michelin tecrübem oldu.michelini emanet bir motorla 50 km gibi kullandım. verilen paralar boşuna değil.
irc bunlar kadar iyi olmasa da fiyatına göre güzeldi. kayar mısınız bilmem ama benim kullanımıma göre yeterli.
-
Israrla takip ediyorum . Lastiğin , sürüşü ne kadar değiştirebileceği konusunda sizden iyi kontrol grubu olmaz. Tavsiyem daha evvel denenmiş , tecrübe edilmiş , kabul görmüş bir lastik alın . Onca insan yanılıyor olamaz. Netice olarak can , lastikten kıymetli...
-
Açıkçası öncelik maliyet değil , kız kulesi örneğimi gördü iseniz benzer bir öneri olmuş.
Neden Birlas değil (haklısınız geçmiş tecrübelerimiz başka alanlarda olumsuz ama) daha çok yeni sizde ben de kullanan tanımamışız.
mephamd adlı üyeden alıntı
Irc japon markası.
Ama görece düşük seviye üretim yapar. Tuekıyede anlas firmasında da üretimi yapılır.
Uygun fiyatlı Sava mitas ırc anlas düşünün bence. Bırlas kalsın.
-
mondial mcx motosikletim var. üzerinde gelen lastikler cst yani nam-ı diğer ceset. ilk işim gidip lastikleri değiştirmek oldu. irc aldım. sınırlarını baya zorladım ve gayet memnun kaldım. sadece 1 kere ön teker kayma yaptı onda da suç benimdi virajı son anda görüp viraj içinde gaz kestim öyle olunca ön lastik kayma yaptı. toparladım gerçi düşmedim.
-
Yamahanın markasını bilmediğim üstünde gelen lastiklerini 10000km kullandım yolu iyi tutmadığını biliyorumda zaten, 40-50 km bile hızım yokken çok az
bir dönüşte kaymak gibi asfaltta ön teker kayınca değiştirmeye karar verdim lastiklerimi sipariş ettm micheln şimdi evde bekliyor yeni sezona bu
lastiklerle başlıcam araştırdım çok övdüler inş dedikleri gibidir.
-
Adam gibi bir lastik takıp virajlarda daha güzel yatıp istediğin mesafede durmak varken neden bu macera diye sormadan edemiyorum kullandığın alet küçükte olsa motosiklet ve 90-100 km sürat yapıyorsun, tüm kaza testlerinin 50 km ile yapıldığını düşünürsen o denemeyi düşündüğün markaların kötü çıkması senin başka bir lastik denemene fırsat vermeyebilir
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
param buna yetiyor desen de olurdu
aynı sitede aynı ebatlarda metzeler var az daha pahalıya, ben mi yanlış gördüm? desen mi tutmuyor?
-
15 000 km dir michelin kullanıyorum.
IRC yi Honda nın eğitiminde test etme imkanı buldum.
Pirelli yi arkadaşa motor aldığımızda eve gelirken 20 km kadar kullandım ve biraz zorladım.
Bu tecrübelerime dayanarak:
Michelin:Asfaltta gideceksen üstüne tanımam. Yağmur yağıp yağmaması hiç önemli değil. Lastik çok iyi tutuyor. Önemli olan basınçlarını kontrol etmen. Düşük basınçta her lastikte olduğu gibi yol tutuşu düşüyor. Lastiğin kötü yönü çakıl ya da stablize yolda motorun .ıçı başı ayrı oynuyor. Çünkü hiç dişi yok.
IRC winter grip:Param buna yetti hem yerli marka dersen alabilirsin. Yol tutuşu güzel. Frenajda ıslak zeminde ön tekeri bırakmıyor. Bu iyi bir özellik. Ancak cbf gibi sakin bir motorda bile viraj çıkışı gazı biraz sert açınca 4-5 kere arka tekerleği kaydırmayı başardım. Michelin e göre avantajı bir miktar dişe sahip olması. Stablize yolda daha rahat edebilirsin.
Pirelli:Çok tecrübem olmadı ancak seviye olarak michelin ile IRC arasında olduğunu düşünüyorum. Tek beğenmediğim yönü ön frenin son kademelerine doğru sanki abs devreye girmiş gibi bir titreşim yapması oldu. Onun dışında ne ön tekerde ne de arkada bir kayma yaşamadım.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
-
Lastik hayat kurtarır bence almışken en iyisini almaya çalışmalı o yüzden ben michelin kullanıyorum
-
Haklılık payınız var akıl penceresinden bakınca , cheng shin'ler konusunda görüşüm şuydu bu çinliler durmadan motordan mı düşüyor.
Billas ile ilgili araştırmaya başladım muhtelemen deneyeceğim.
Sanayi devrimi kolay olmuyor :D
Pekbipicadam adlı üyeden alıntı
Adam gibi bir lastik takıp virajlarda daha güzel yatıp istediğin mesafede durmak varken neden bu macera diye sormadan edemiyorum
kullandığın alet küçükte olsa motosiklet ve 90-100 km sürat yapıyorsun, tüm kaza testlerinin 50 km ile yapıldığını düşünürsen o denemeyi düşündüğün markaların kötü çıkması senin başka bir lastik denemene fırsat vermeyebilir
-
mgora adlı üyeden alıntı
Haklılık payınız var akıl penceresinden bakınca
, cheng shin'ler konusunda görüşüm şuydu bu çinliler durmadan motordan mı düşüyor.
Billas ile ilgili araştırmaya başladım muhtelemen deneyeceğim.
Sanayi devrimi kolay olmuyor :D
Sanıyorum siz bu düşme işinden ciddi ciddi zevk almaya başlamışsınız
-
Kadıköy Aras motor'da lastikleri takdırdım , tarzlarından ve servis düzenlerinden memnun kaldım.
Evet kabul ediyorum riski azaltmak istiyoruz ama yeni ürünleride deneyecek birileri lazım aslında firmanın pazarlama departmanında da hata var malına güveniyorsan gel 5-10 kişiye ücretsiz deneme ürünü ver , sonuçları değerlendir.Fiyat farkı az denilmiş popüler markaların yarı fiyatına geliyor ürünün fiyatı.
Lastiklerle ciddi bir mesafe yapmadım konuyu belli aralıklarla (Maks 1 ay güncelleyeceğim)
Motor : YBR125 KM:34200
Lastik : BL-080
http://www.billas.com.tr/site/index.php/urunler/motosiklet-grubu/bl-080-detail
-
bir ürünü hem tanıtmak hem de daha da geliştirmek için bir kaç takım lastiği feda etseler gerçekten de olumlu sonuçlar alınır. tabi satan kişini de lastiğe ne kadar güvendiği önemli.
sonuçları yazarsan seviniriz. hayırlı olsun. kaç paraya mal oldu ?
-
Pazarlama ayrı bir dünya gerçektende malesef kendi firmalarımızda dahil bu konuda zayıf kalabiliyor ve gereken önemi göstermiyoruz.
Dün Mecidiyeköy-Ataşehir arası gittim , emniyet şeridinde ani duruş denedim bir kaç gayet makul durdum kayma vb yaşamadım , bugün lastiğim mumu gitsin diye Ataşehir-Arnavutköy arası bir yolculuk yaptım , Cheng Shin'den sonra Virajlarda bariz bir rahatlama var , eski lastiğimle tedirgin girdiğim virajlarda büyük rahatlama hissettim gayet emin döndüm.Tabii bir karara varmak için çok erken.
Lastiklerin çifti 135 tl idi (nerede ise %30-45 arası daha uygun fiyat) , değişim içinde 30 tl ödedim servisteki arkadaş toplamdan indirim yapacaktı yapmasını istemedim.
-
mgora adlı üyeden alıntı
Pazarlama ayrı bir dünya gerçektende malesef kendi firmalarımızda dahil bu konuda zayıf kalabiliyor ve gereken önemi göstermiyoruz.
Dün Mecidiyeköy-Ataşehir arası gittim , emniyet şeridinde ani duruş denedim bir kaç gayet makul durdum kayma vb yaşamadım , bugün lastiğim mumu gitsin diye Ataşehir-Arnavutköy arası bir yolculuk yaptım , Cheng Shin'den sonra Virajlarda bariz bir rahatlama var , eski lastiğimle tedirgin girdiğim virajlarda büyük rahatlama hissettim gayet emin döndüm.Tabii bir karara varmak için çok erken.
Lastiklerin çifti 135 tl idi (nerede ise %30-45 arası daha uygun fiyat) , değişim içinde 30 tl ödedim servisteki arkadaş toplamdan indirim yapacaktı yapmasını istemedim.
Kuru havada iyi kötü hepsi tutuyor. Şimdi havalar yağışlı. Ben asıl ıslak performansını merak ediyorum. Zira CST marka lastiklerimde kuru zeminde gayet güzel tutuyordu. Ancak ıslak zeminde ne kadar kötü olduğunu tarif edemem
http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)