Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Panik Fren Yaparken Debriyaj ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Vites düşürerek durmak panik fren değildir, çabuk durmaktır. Önünüze aniden bi araba çıkıverdi nerde ne zaman kaç vites düşürebilecen arkadaşlar yapmayın, zaten en iyi ihtimalle 3 saniyelik bi olay bu.
    Eğer mesafe yeterliyse vites düşürmek taktiği geçerlidir, fakat önünüze zap diye biri atladı ne vitesi, heyecan yapmayıp mantıklı düşünebilirsen yapacağın tek şey debriyaja basıp, frenlere tekerlekleri kitlemeyecek şekilde en son kuvveti uygulamak.
    sadi81 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    hala motor kompresyonu diyorsunuz arkadaslar ani fren diyoruz, olmek yada olmemek ne vitesi ne motor kompresi? Kirmiziyami yaklasiyorsunuz? Yanlos yonlendirmeyin acemileri .
    Alisilin bunu beğendi.

  3. #43
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hala motor kompresyonu diyorsunuz arkadaslar ani fren diyoruz, olmek yada olmemek ne vitesi ne motor kompresi? Kirmiziyami yaklasiyorsunuz? Yanlos yonlendirmeyin acemileri .
    Aynı anda aynı şeylerden bahsetmişiz.

  4. #44
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(maltepe-agva)
    Motosikleti
    2014 mt-07 - 2016 xmax 250 abs
    eğer hafif virajdaysan ve benim yaptığım gibi -yani mal gibi- debriyajı sıkarsan bir anda ön tekeri kilitleyip kendini kara murat voyvodaya karşı filmindeki gibi uçarken bulabilirsin. şimdiki aklım olsa kesinlikle debriyajı sıkmazdım ki sıkmıyorum da zira abs yoksa tekeri kilitlemek pek de iyi sonuç vermiyor.

  5. #45
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer hafif virajdaysan ve benim yaptığım gibi -yani mal gibi- debriyajı sıkarsan bir anda ön tekeri kilitleyip kendini kara murat voyvodaya karşı filmindeki gibi uçarken bulabilirsin. şimdiki aklım olsa kesinlikle debriyajı sıkmazdım ki sıkmıyorum da zira abs yoksa tekeri kilitlemek pek de iyi sonuç vermiyor.
    Virajda fren yapmak zorunda kalacak bir dirum icinde birakiyorsan kendini zaten birseyleri eksik yapmis sonuclardan sonuc begen durumundasin, virajda zaten debrijaj cekilmez cok sansliysan motoru dogrultup frenaj yaparsin yada berbat bir gune baslarsin. Egitim almadiysan viraj egitimi almani tavsiye ederim
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  6. #46
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Acemi biri şurayı okusa panik frenden soğur valla en güzeli herkes bildiği gibi yapsın : ))
    TEKNECI bunu beğendi.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  7. #47
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Yayla yolundan İNERKEN debriyajı sıkınca motoru iniş aşağı salmış oluyorsun; HIZ ARTIYOR
    hatta 5. viteste de iniyor olsan debriyaja basınca motor hızlanıyor.

    Panik fren de olsa : motor kompresyonundan faydalanmak için vites düşürmeyi reflex haline getirin
    ani vites düşürmek şanzımana ağır yük bindirse de sen ağlayacağına şanzıman ağlar.

    Yok viraj vardı yok yol ıslaktı ön frene basmayıp sadece arka frenle panik fren yapmaya kalkılırsa arka teker kilitler; bu sırada yapmak gereken arka tekerin fren basıncını azaltmak veya motor hangi tarafa kayıyorsa direksiyonu kayan tarafa doğru çevirmeye çalışmak.o zaman kayar kayar ama bir tarafa yatarak düşme ihtimali azalır. Misal arka teker sağa kayıyorsa gidonu sağa çekmek gibi. Belki asfaltta yapmak zor olur ama aklınızın köşesinde dursun.

    Frene her zaman 2 sine birden basarak durun ki el alışkanlığı olsun; yoksa birinde öne basıp düşülüyor öbür durumda arka frende düşülüyor.
    Abs yok motorda rezillik ordan kaynaklanıyor

    Viraja yavaş girin; hızlı girince motor savrulmaya başlayınca yapabilecek şeyler azalıyor
    işte tam bu sırada frenleri kitlemeden ikisine birden bas, ardından vites küçült hızlıca ve hız azaldıkça daha da vitesi düşür .Bazen vitesi 2 vites düşürsen motor kompresyonu tekerleri çok hızlı bir şekilde yavaşlatsa bile tekerler kitlemiyor sanki motorda abs varmış gibi oluyor. Zınk diye duruyorsun. 1. vitese zınk diye atarsan tekeri kitleme riski çok fazla; baktın arka teker kitledi bas debriyaja.

    onun için vites düşürmek de vites düşürmek diyorum

    frenlemede ön frenin %70 arka frenin %30 (veya bu oranlara yakın) etkisi olduğunu hatırınızdan çıkarmayın

    Panik durumunda kontra tekniği ile hızlıca manevra yapabileceğinizi de unutmayın

  8. #48
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Acemiyken hep debriyajı unutup fren yapıyordum çok kötü duruma düşüyorduk bazen. Şimdi refleks debriyaj sonra yavaşça fren. En mantıklısı ikincisi.

  9. #49
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Bu arada durmak motor icin ilk secenek olmamalidir, kivirip kacmak asgari tercih edilmeli, soylemesi kolay yapmasi zordur. Kivirma tekniginizi bol bol gelistirecek aktiviteler yapmak lazim, ozellikle kivirip kacma sirasinda tehtide degil kacacagimiz yere bakacagiz
    sahin08 bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    adi ustunde panik fren;
    cok fazla dusunmeye, “naabiyooduk… biz bu durumda” demeye vakit yok.
    benin refleksim;
    Allah ne verdiyse frenlere sonuna kadar basiyorum.
    ayni anda debriyaj sonun kadar basili sekilde, vitesi 3-2-1 seklinde dusuruyorum.
    EKONOMİ bunu beğendi.

  11. #51
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Ha eğer yokuş aşagı isen önce hafif fren sonra debriyaja basmalı. Ben öyle yapıyorum yani.

  12. #52
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yayla yolundan İNERKEN debriyajı sıkınca motoru iniş aşağı salmış oluyorsun; HIZ ARTIYOR
    hatta 5. viteste de iniyor olsan debriyaja basınca motor hızlanıyor.

    Panik fren de olsa : motor kompresyonundan faydalanmak için vites düşürmeyi reflex haline getirin
    ani vites düşürmek şanzımana ağır yük bindirse de sen ağlayacağına şanzıman ağlar.

    Yok viraj vardı yok yol ıslaktı ön frene basmayıp sadece arka frenle panik fren yapmaya kalkılırsa arka teker kilitler; bu sırada yapmak gereken arka tekerin fren basıncını azaltmak veya motor hangi tarafa kayıyorsa direksiyonu kayan tarafa doğru çevirmeye çalışmak.o zaman kayar kayar ama bir tarafa yatarak düşme ihtimali azalır. Misal arka teker sağa kayıyorsa gidonu sağa çekmek gibi. Belki asfaltta yapmak zor olur ama aklınızın köşesinde dursun.

    Frene her zaman 2 sine birden basarak durun ki el alışkanlığı olsun; yoksa birinde öne basıp düşülüyor öbür durumda arka frende düşülüyor.
    Abs yok motorda rezillik ordan kaynaklanıyor

    Viraja yavaş girin; hızlı girince motor savrulmaya başlayınca yapabilecek şeyler azalıyor
    işte tam bu sırada frenleri kitlemeden ikisine birden bas, ardından vites küçült hızlıca ve hız azaldıkça daha da vitesi düşür .Bazen vitesi 2 vites düşürsen motor kompresyonu tekerleri çok hızlı bir şekilde yavaşlatsa bile tekerler kitlemiyor sanki motorda abs varmış gibi oluyor. Zınk diye duruyorsun. 1. vitese zınk diye atarsan tekeri kitleme riski çok fazla; baktın arka teker kitledi bas debriyaja.

    onun için vites düşürmek de vites düşürmek diyorum

    frenlemede ön frenin %70 arka frenin %30 (veya bu oranlara yakın) etkisi olduğunu hatırınızdan çıkarmayın

    Panik durumunda kontra tekniği ile hızlıca manevra yapabileceğinizi de unutmayın
    Baktın arka teker kitledi bas debriyaja diyosunda .. Bunu yaptığın anda ön amörtisörden yükü indirip bindirirsin ki kitlemeyen ön tekeride kitletirsin.. amörtisör ve denge olayını görmezden geliyosunuz..

    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürerek durmak panik fren değildir, çabuk durmaktır. Önünüze aniden bi araba çıkıverdi nerde ne zaman kaç vites düşürebilecen arkadaşlar yapmayın, zaten en iyi ihtimalle 3 saniyelik bi olay bu.
    Eğer mesafe yeterliyse vites düşürmek taktiği geçerlidir, fakat önünüze zap diye biri atladı ne vitesi, heyecan yapmayıp mantıklı düşünebilirsen yapacağın tek şey debriyaja basıp, frenlere tekerlekleri kitlemeyecek şekilde en son kuvveti uygulamak.
    aynen bundan bahsediyorm .. Bi kaç kez denk geldim bu olaya ve çok şükür kazasız belasız atlattım.. debriyajı sıkıp frenleri max sıkıp iyice yavaşlayınca arka tekeri kitliyorum.. kaza yapmamış olmam bunun doğru oldğunu göstermesede öğrenmek istedim kim ne düşünüyor hangisi mantıklıdır.. ama o anda vites düşürmeyi akıl edip ve bunu uygulayacak kadar cevval arkadaşlar varsa da ayrıca tebrik ederim ( Bknz : Wanted )

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru ağlatıyosun
    redline girmedikten sonra o devirlerde çalışacak şekilde yapılır motorlar.. 6bin devri geçmemek motora fayda sağlamaz..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  13. #53
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    "Panik halinde" fren yapıyorsak yukarıda yazılan şeylerin çoğunu yapmayız. Amaç olası bir kötü durumu en aza indirmek olacağından, tabiri caizse Allah ne verdiyse sıkıp durmaya çalışırız.Bütün manetler sıkılı, bütün frenlere basılı durumda oluruz. Çünkü reflekslerimiz uzun frenlemelerde debriyajıda sıkacak şekilde otomatikleşmiştir.
    Eğer bu gibi bir durumda, hala vites düşürmeyi, motorun stop edip etmemesini yada kaçış yerini düşünüyorsak yada buna vaktimiz varsa o "panik fren hali" olmaz.
    Bu arada bütün motorlu ve vitesli araçlarda kompresyon olur, ve bu kesinlikle "fren" yada yavaşlama aracı olarak kullanılmamalıdır. Fren yapmak için frene basmak gerekir.
    TEKNECI bunu beğendi.

  14. #54
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben direk gazı bırakıyorum. Ve ön freni yavaşça sikiyorum. Brembo marka kitlemesi uzun sürüyor. Olası durumda vites küçültmeye calisabilirsin. Ben panik sırasında kolay olacağını sanmıyorum ama hayat kurtarır buna eminim..
    Dostum ı-i harflerine dikkat et, ama çok güldüm la

  15. #55
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Panik halinde" fren yapıyorsak yukarıda yazılan şeylerin çoğunu yapmayız. Amaç olası bir kötü durumu en aza indirmek olacağından, tabiri caizse Allah ne verdiyse sıkıp durmaya çalışırız.Bütün manetler sıkılı, bütün frenlere basılı durumda oluruz. Çünkü reflekslerimiz uzun frenlemelerde debriyajıda sıkacak şekilde otomatikleşmiştir.
    Eğer bu gibi bir durumda, hala vites düşürmeyi, motorun stop edip etmemesini yada kaçış yerini düşünüyorsak yada buna vaktimiz varsa o "panik fren hali" olmaz.
    Bu arada bütün motorlu ve vitesli araçlarda kompresyon olur, ve bu kesinlikle "fren" yada yavaşlama aracı olarak kullanılmamalıdır. Fren yapmak için frene basmak gerekir.
    Sanırım doğrular biraz farklı olsada yda bilsekte o panik anında aynen böyle oluyor.. Bunu çalışarak yada başka şekilde geliştirmeninde yolu yoktur sanırım.. zira çok extrem durumlar bunlar.. Belki kaçış manevraları çalışılabilir..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  16. #56

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Panik fren ve vites dusurup yavaslamak??bunlarin ikisi panik aninda biraraya gelmez gelmisse zaten o panik fren degildir olsa olsa bos yere panik yapan surucudur.simdi bazi arkadaslar debriyaji siktigimizda motor yol alir diyor bundan dolayi fren mesafesi uzar diyor dogru ama eksik cunku debriyajla beraber frenlere de asildigimizdan motor yigilmaz.eger debriyaji cekmeden frenlere asilirsak bu sefer de motor yavasladigindan teklemeye baslar denge bozulur.dikkatimiz frenlerden bu sefer motorun dengesine kayar derdimiz birken iki olur.panik frende arka genelde kilitlenir dogru ama bu motorun sucu degil pratik eksigi olan surucunun sucu.velhasil debriyaji kullanin bastan itibaren yoksa frenlemenin ortasinda bir de tekleyen sonmek uzere olan dengesi bozulan motorla ugrasiriz.

  17. #57
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    arkadaşlar yazmış bende yazayım.

    yukarda arakdaşların anlattığı bir çok şey kendielrince doğru buldukları "normal" fren çalışması ki bir çoğu profesyonellere göre yine yanlış.

    panik frende sadece frenlere asılmayı düşünürsünüz; kompresyonu, vitesi ayarlayacak zamanınız yoktur. bu dediklerimiz 2-3 saniyenin altında yaşanır.

    evet japonlar alıştırma yapın, frenleme çalışın motorunuzun ne mesafelerde durduğunu, hangi güçte maneti sıktığınızda ne kadar sürede durabileceğinizi öğrenin der. motor durmaya yakın debriyaj olayına girersiniz. yaşamadım ama anladığım kadarıyla vakit kaybetmeden yavaşlamaya çalışın demek istiyorlar. e yavaşlamakta fren işi olduğu için debriyajı işin içine katmıyorlar.

    bu öğrenmeyle alakalı. hızlanmaya başladığımızda ya da hızımızı düşürdüğümüzde sürekli debriyaj kullandığımızdan elimiz de otomatikman oraya gidiyor. siz debriyajı boşverin frenaja çalışın.
    sahin08 bunu beğendi.

  18. #58

    Üyelik
    30 Aralık 2013
    Bazı arkadaşlar debriyah çekilmez ise motor tekler diyor.Kimse motor stop edene kadar debriyaja elinizi sürmeyin demiyorki.Bende refleksten dolayı debriyajı çekiyorum.Bu durumda motoru dengede tutan hiçbirşey olmayacağından olası bir kaymada kaza kaçınılmaz olur.Gerçi motorun ağırlığına,abs ye göre durum değişir.En güzeli boş bir alanda panik fren denemesi yapmak.Kaza yaptıktan sonra "Ama Ahmet,Mehmet usta böyle demişti" demenin faydası yok.

  19. #59
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Ben açıkçası stop etmeye yakın sıkıyorum debriyajı.

  20. #60
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben açıkçası stop etmeye yakın sıkıyorum debriyajı.
    doğrusuda budur..

    eğer becerebilirseniz viteside düşürmeye çalışırsınız ama panik anında bu pek mümkün değil gibi..

    panik fren yaparken iki şeyi becerebilirseniz düşmezsiniz..

    1. depoyu dizlerinizle iyice sıkmalısınız

    2. ön freni limon sıkar gibi sıkmalıyız ( bunu panik halinde hocalar bile beceremiyor gerçi)


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)