Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

600cc İle Başlanırsa Ne mi Olur Buyrun içeri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    merhaba arkadaşlar konuyu açmayacaktım ama başakalarıda 600cc ile başlamasın diye açtım.

    Konusunu açmıştım hatırlarsınız.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...rtarmak-3.html

    aldık bir tane 600f böyle az çok benim bildiklerimi öğretiyorum falan ne güzel sonra aradan sadece 2 gün geçti ve olan oldu ben bu kadar çabuk gerçekleşeceğini beklemiyordum açıkçası bu virajda dönerken motor altından kaçmış nasıl olmuş bilmiyorum ön freni sıktı galiba sadece motorda biraz çizik falan var çokta masraf yok arkadaşımdada hiç bir şey yok iyi ki yere yapıştıda işin ciddiyetine biraz vardı normalde baya dalga geçerdim ama bende yapıştığım için nasıl bir duygu iyi bilirim ondan sadece yazıyorum

    dedim artık 250-300cc bir şey alırsın cevabını aynen yazıyorum 'yok olum buna o kadar para verdik satılır mı
    böyle böyle öğrenicez'

    bende yüzüne karşı dedim ki 'sakat kalmadan öğrenirsen şanslısın' (içimden dedim)

    600cc ile başlanmaz. Evet başlayan vardır ve uzun yıllar belki motorada binmişlerdir yada hala biniyorlardır ama elbet eğitim almışlardır yada çok çok şanslıdırlar.

    buda bir iki yerini kırıp yada ciddi bir kaza yapınca anlar ve motosiklet hayatına son verir.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    KEŞAN
    Tecrübe işidir bence öyle öyle öğrenir benimde öyle ahım şahım bi tecrübem yok ama trafiği 12 yaşından beri bilirim araç sürerim 600 cc yi daha bilmiyorum inşallah başına bir şey gelmez :D

  3. #3
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    600cc ile başlanmaz olayına maalesef katılmıyorum.Japon 600'lüğüyle başlanmaz lafına çok karşı değilim fakat avrupa malı bir motorla her cc'de başlanabilir.Mesele adamın o aldığı motoru ve parayı ne ölçüde hazmedebildiği ve nasıl tepki gösterdiği.Niye avrupa malı der iseniz japonların en baba özel seri motoruna koyduğu süspansiyonu,freni italyan,alman motorlarında giriş donanımı olarak görebiliyorsunuz.Alan adam önce ben bu yüksek cc'yi aldım ama bunu döndürebilecekmiyim diye düşünmeli birde.Son olarakta işin eğitim boyutu var.Bazı insanların eğitim alması zorunludur bu konuda hiçbir yeteneği ve yetenek kazanabilme eğilimi olmayabilir fakat bazıları da görerek,izleyerek ve okuyarak kimseye ihtiyaç duymadan kendini geliştirebilmekte.Kısacası zevkler ve renkler olayına kadar gidiyor bu iş kime göre,neye göre lafı gibi...
    sahin08 bunu beğendi.

  4. #4
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Yazı tura atmaktır bence.

  5. #5
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı tura atmaktır bence.
    Ya dik gelirse ?

  6. #6
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya dik gelirse ?
    ölümle kalım arası olur oda o zaman

  7. #7
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Vallahi benim böyle kafasının dikine giden bir arkadaşım olsaydı (olmaz da hadi çevremde var diyelim) hiç kendimi yormazdım. Sen zaten ikazını yapmışsın, arkadaş yine de bir hata yapıp almış. Ama şu anki psikoloisi daha kötü. "ben bu motoru sürmeyi öğrenecem arkadaş" kafasını yaşıyor, umarım kimsenin ve kendisinin hayatına mal olmadan kararından vazgeçer

  8. #8
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    CC den ote beygir demek gerek, cc yaniltici olur, yeni baslayan biri 20 beygiri gecmemeli bence..

  9. #9
    eraksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok.
    Bende 600 700 bişiler alacaktım Bilenlerin sözüne tavsiyesini uyum 125 aldım. Benim gördüğüm bu sadece trafik işi yol işi değil kaydı düştük işi değil. Yüksek cc de elinin de gaz hassasiyeti olmalı. Gazı biraz kaçırmayın hop yerdesin bu en basit. Neyse 125 i var bıd bıd konuşuyor diyenleri duyar gibiyim hafiften uziyim ben her koyun kendi bacağından asılır geçmiş olsun. 125 motorumla ist trafiğinde rahatız şu anda

  10. #10
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CC den ote beygir demek gerek, cc yaniltici olur, yeni baslayan biri 20 beygiri gecmemeli bence..
    600cc motorlar hem ağırlık olarak hemde güç olarak normalden çoğunlukla daha güçlü oluyor. ve çoğunlukla 600cc isteyen adamın aklında ne vardır ya R6 ya 600RR bunlarda zaten yeni başlaynın gözünde uçak olmalı olmazsada böyle oluyor 2 gün sonra yapışırsınız.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Başlangıç olayı kişiden kişiye değişir. 1000cc ile başlayıp kaza yapmayan da var. 125cc ile başlayıp 20.000km sonra bile daha fazlasını yapamayacak olan da var. Viraj olayına gelince 2 teker kullanımı bu noktada cc ye göre değişmez yani 600cc ile belli bir hızda alamayacağınız virajı 125cc ile de alamazsınız. Ama bu benim şahşi fikrim; bir 600rr virajda bir cbr 125 e göre çok çok daha güven verici, viraj dönerken altımdan gider mi diye bırakın korkmayı insanın aklına bile gelmiyor.

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    600 cc ile başlamak isteyen arkadaşlar, bu "Freye" sizi kandırıyor. 1100 cc ss ile başlayın. Hatta nos falan taktırın. Nasıl süreceğinizi de anlatıyım. 1. vitese tak, gazı sonuna kadar çevir, debriyajı sertçe bırak. Sonra birdaha sana birşey anlatmak zorunda kalmaz kimse. Zaten nüfus fazla. İyi bilirdik der gömeriz.

    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlangıç olayı kişiden kişiye değişir. 1000cc ile başlayıp kaza yapmayan da var. 125cc ile başlayıp 20.000km sonra bile daha fazlasını yapamayacak olan da var. Viraj olayına gelince 2 teker kullanımı bu noktada cc ye göre değişmez yani 600cc ile belli bir hızda alamayacağınız virajı 125cc ile de alamazsınız. Ama bu benim şahşi fikrim; bir 600rr virajda bir cbr 125 e göre çok çok daha güven verici, viraj dönerken altımdan gider mi diye bırakın korkmayı insanın aklına bile gelmiyor.
    İyi de ben mesela, gaz açıyorum virajda, 600 cc ile virajda gaz açtığımı düşünsene
    "Rota mars efendim"

  13. #13
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    600den evvel 1000likle baslayip halen hayatta olan cok kisi taniyorum.

    FAKAT YAS FAKTORU BURADA COK ONEMLI. Bana 19umda cbr 600 vermis olsalardi su an 100% aranizda degildim. Ama su an sifir motor deneyimim varken hayabuse verseler eminim ne yapacagimi bilirdim. Sadece 1 damla tad almazdim o hayabusadan onu biliyorum. Ilk motor olarak asiri guclu bir makineyle baslamanin can riski disinda motoru hakettigi gibi kullanamamandan oturu verdigi rahatsizlik, hep bir bel boyun bacak kol agrisi ekstradir.
    bilginozi ve kittyhawk bunu beğendiler.

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600 cc ile başlamak isteyen arkadaşlar, bu "Freye" sizi kandırıyor. 1100 cc ss ile başlayın. Hatta nos falan taktırın. Nasıl süreceğinizi de anlatıyım. 1. vitese tak, gazı sonuna kadar çevir, debriyajı sertçe bırak. Sonra birdaha sana birşey anlatmak zorunda kalmaz kimse. Zaten nüfus fazla. İyi bilirdik der gömeriz.



    İyi de ben mesela, gaz açıyorum virajda, 600 cc ile virajda gaz açtığımı düşünsene
    "Rota mars efendim"
    600cc kullanmadığın için sana virajda gaz açmak ürkütücü geliyor olabilir. Ama öyle söylendiği gibi 1mm gaz açmakla uçmuyor motor. Gazı çevirdikçe güç kademeli olarak artıyor. 1000cc lik spor motorlarda söylediğin oluyormuş ama 1000 lik hiç kullanmadığım için tam net konuşamam ama 600cc de o dediğin olay yok bunu kesin olarak söyleyebilirim.

  15. #15
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600 cc ile başlamak isteyen arkadaşlar, bu "Freye" sizi kandırıyor. 1100 cc ss ile başlayın. Hatta nos falan taktırın. Nasıl süreceğinizi de anlatıyım. 1. vitese tak, gazı sonuna kadar çevir, debriyajı sertçe bırak. Sonra birdaha sana birşey anlatmak zorunda kalmaz kimse. Zaten nüfus fazla. İyi bilirdik der gömeriz.
    aynen hocam istanbulun nüfusu aldı başını gidiyor niye açtım ki ben bu konuyu
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  16. #16
    Fatihunak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul-Güngören
    Motosikleti
    Mondial 125 MG Classic
    Valla usta bu cc işi değil kullanıcı işi. Şans işi.

    Benim pederde motorsikletci yaklaşık 6 yıldır motorsiklet kullanıyor. Tabi öyle yüksek cc'li motorlardan değil. Honda wing go kullanıyordu. Yaklaşık iki yıl önce iş dönüşü motosikletiyle yokuş aşağı inerken ters yönden gelen bir alkollü sürücü farketmeyip yaklaşık 50 km hızla pedere çarpıyor. Motosikletle arabanın arasında sağ bacağı kalıyor ve ayak bileğinde ki kemikler bildiğiniz tuzla buz oluyor. Daha sonra ayağına platin takıldı yaklaşık 1 yıl çalışamadı, tazminat davası hala devam ediyor. Ama bu adamın motorsiklet aşkı bitmedi. Şuanda. Honda cbf kullanıyor.

    Anlıyıcağınız ne kadar küçük cc ile başlarsanız başlayın.
    Ne kadar eğitim alırsanız alın. Tabi ki eğitim almanız başkasına zarar vermez veya Düşmenizi engeller ama 2 teker üstünde olduğunuz zaman hep şansa ihtiyacınız vardır.

    Tekeriniz düz bassın.

  17. #17
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı Fatihunak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla usta bu cc işi değil kullanıcı işi. Şans işi.

    Benim pederde motorsikletci yaklaşık 6 yıldır motorsiklet kullanıyor. Tabi öyle yüksek cc'li motorlardan değil. Honda wing go kullanıyordu. Yaklaşık iki yıl önce iş dönüşü motosikletiyle yokuş aşağı inerken ters yönden gelen bir alkollü sürücü farketmeyip yaklaşık 50 km hızla pedere çarpıyor. Motosikletle arabanın arasında sağ bacağı kalıyor ve ayak bileğinde ki kemikler bildiğiniz tuzla buz oluyor. Daha sonra ayağına platin takıldı yaklaşık 1 yıl çalışamadı, tazminat davası hala devam ediyor. Ama bu adamın motorsiklet aşkı bitmedi. Şuanda. Honda cbf kullanıyor.

    Anlıyıcağınız ne kadar küçük cc ile başlarsanız başlayın.
    Ne kadar eğitim alırsanız alın. Tabi ki eğitim almanız başkasına zarar vermez veya Düşmenizi engeller ama 2 teker üstünde olduğunuz zaman hep şansa ihtiyacınız vardır.

    Tekeriniz düz bassın.
    geçmiş olsun hocam evet haklısınız ama zaten çoğumuz biliyoruz motosiklet tehlikeli ama bağılılık yapıyor 600cc ile başlamak kişiden kişiye değişir ama başlangıç için 600cc alan adamların çoğu ya apaçidir yada kanı kaynıyordur bizim gibi.
    bende R6 alabilirdim başlangıç için ama neyin ne olduğunu ayırt ede biliyorum ki hala bu tip motorlardan korkmuyorum desem yalan olur fazer 8 ilede eğitim almam falan gerekecek. yani demek istediğim 600cc motor tehlikelidir bence hocam. mesela R6 çok iyi gidiyor kızlar hasta çevreye çok iyi şekil yapa bilirsiniz evet ama 'dur bakalım bu kaç yapıyor' dediğimizde kamyonun altına girmekte var işte bunu ybr ile yapamayız çünkü alet gitmiyor ama çok iyi dura biliyor.

    Bu yüzden demiyoruz az daha koy YBR al diye


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)