Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arai kasklar sharp ta neden bu kadar düşük

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Merhaba arkadaşlar. Çok merak ettiğim bir konu var. Bildiğiniz gibi bağımsız kask sağlamlık testi yapan sharp firmasının verilerine göre Arai kaskların sağlamlıkları son derece düşük. En iyi diye bildiğimiz kaskları bile 4 yıldız alabiliyor. Ama buna oranla bu kask markası fiyat olarak listenin en tepesinde yer alıyor. Şimdi bu kask belki konfor olarak süperdir belki hiç ses almıyordur belki deseni çok güzeir, belki kullanılan malzemeler kaliteli vs. vs. vs. ama biz kaskı neden kullanıyoruz kaza esnasında kafamızı korusun diye. Bizi rahat ettirsin yada kafamızda şık dursun diye değil. Bu yüzden ben bir türlü anlayamadım. Benim sizlerden istediğim yorum sizce arai ve benzeri kasklar paralarını hak ediyorlar mı?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N

  3. #3
    degisik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kundial 150RF
    sharp bağımsız bir kuruluş değil uzunca bir süre LS2 FF351 model kaskların 4 yıldız olduğu söylendi ve hala kaskların ve kutularının üstünde bunun stickerları var ancak siteye girip baktığınız zaman 1 yıldız olduğunu göreceksiniz.Sharp testinden daha çok snell vakfının testlerine bakmakta fayda var.

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı degisik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sharp bağımsız bir kuruluş değil uzunca bir süre LS2 FF351 model kaskların 4 yıldız olduğu söylendi ve hala kaskların ve kutularının üstünde bunun stickerları var ancak siteye girip baktığınız zaman 1 yıldız olduğunu göreceksiniz.Sharp testinden daha çok snell vakfının testlerine bakmakta fayda var.
    daha bir ay kadar önce bakmıştım. 4 yıldızdı. vay anasını neler dönmüş serhat ya!

  5. #5
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Pistlerde kullanılan kasklarla gündelik bizlerin kullandığı kasklar aynı kalite ve dayanıklıkta değil. Ama video paylaşmak gerekirse gündelik bir highside paylaşabilirim. Yani bu ve benzeri videolar birçok kask markasından bulunabilir.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Alıntı degisik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sharp bağımsız bir kuruluş değil uzunca bir süre LS2 FF351 model kaskların 4 yıldız olduğu söylendi ve hala kaskların ve kutularının üstünde bunun stickerları var ancak siteye girip baktığınız zaman 1 yıldız olduğunu göreceksiniz.Sharp testinden daha çok snell vakfının testlerine bakmakta fayda var.
    sharp ın bağımsı olmadığını neye dayanarak söylüyorsunuz. Benim bildiğim sneil benim bildiğim sertifika veren bir kuruluş yani kaskları sharp gibi test edip sağlamlık katagorilerine ayıran bir firma değil.
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #6
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Neden yıldız düşük çünkü testlere göre kask yapmıyorlar.
    Arai ile Sharp farklı düşüncedeler. Atıyorum biri delinmemesi gerektiğini savunurken diğeri sürtünmede sağlam kalması gerektiğini savunuyor. Bu sebeple kolay delinebilen ama sürtünmeye dayanıklı hale getiriyor.
    Bildiğim kadarıyla kısacası Arai testlerin mantığını yanlış buluyor.
    mehmetenis ve dental_land bunu beğendiler.

  7. #7
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistlerde kullanılan kasklarla gündelik bizlerin kullandığı kasklar aynı kalite ve dayanıklıkta değil. Ama video paylaşmak gerekirse gündelik bir highside paylaşabilirim. Yani bu ve benzeri videolar birçok kask markasından bulunabilir.
    Arai is not only a leader in MotoGP, just take a look at any race and notice how many frontrunners prefer Arai. And Arai does not make custom ”racing helmets” for riders or drivers. The same helmet you see on the track is also available with your local Arai dealer.

    Arai diyorki, pistlerde kullanılan kaskla, senin bayiden aldığın kask aynı diyor.

    Kaynak : http://www.araihelmet-europe.com/site/riders-drivers/

    Arai neden bu kadar pahalı, bu kadar sporda sponsorluk yaparsanız, isminiz duyulsun istiyorsanız ve güvenilmek istiyorsanız para ve emek harcanması lazım bu yüzden de bu kadar pahalıdır.
    mehmetenis, Hyjal ve Vitus bunu beğendiler.

  8. #8
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden yıldız düşük çünkü testlere göre kask yapmıyorlar.
    Arai ile Sharp farklı düşüncedeler. Atıyorum biri delinmemesi gerektiğini savunurken diğeri sürtünmede sağlam kalması gerektiğini savunuyor. Bu sebeple kolay delinebilen ama sürtünmeye dayanıklı hale getiriyor.
    Bildiğim kadarıyla kısacası Arai testlerin mantığını yanlış buluyor.
    peki bu konudaki tek doğru arai mi o kadar kask markası var Avrupalı Amerikan japon ve diğer ülkelerin kask markaları bu testleri kabul edip bu testlerden 5 yıldız alırken. tek yıldız konusunda düşük olan arai mi bilgili? zamanında sağlamlığı ile ünlü otomobil üreticileri de Euro ncap testlerini kabul etmemişlerdi ama şimdi hepsi onlara göre araba üretir oldu.

  9. #9
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu konudaki tek doğru arai mi o kadar kask markası var Avrupalı Amerikan japon ve diğer ülkelerin kask markaları bu testleri kabul edip bu testlerden 5 yıldız alırken. tek yıldız konusunda düşük olan arai mi bilgili? zamanında sağlamlığı ile ünlü otomobil üreticileri de Euro ncap testlerini kabul etmemişlerdi ama şimdi hepsi onlara göre araba üretir oldu.
    Tabi ki Arai doğrudur diyemem. Herkesin(markanın/kurumun) kendi bildiği doğrular var. Arai bu inadını sürdürüyorsa bi bildiği vardır diye tahmin ediyorum
    EuroNcap kabul edildi çünkü otomobil piyasası çok çok büyük. AUDİ çıkıp bunlar yanlış dese bile şüphe çekip pazar payı düşecektir.
    Fakat Arai MotoGp başta olmak üzere bir çok profesyonel yarışçı tarafından kullanılıyor ve bunu arkasına alıp SHARP testini pek umursamıyor. Küçük olan motosiklet pazarında sözüne itibar ediliyor.


    Sadece kask değil diğer koruma ekipmanlarında da farklı durumlar var. Özellikle sırt korumaları çok çok farklı yapıda. Hangisi daha iyi kimse de bilmiyor.
    EldekiDebryj bunu beğendi.

  10. #10
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Testi yarisi gectim gercekten gunluk yasamdan diyim sizin tabirinizle kafasini asfalta fena gömmüs bir arkadas bilirim hani öldü gitti adam dediginiz yerler olur ya oyle ..korudu mu korudu arai cidden cok dusuk bir kask olsa o anda kurtarabilecegini sanmam ,gercek kaza ani kullanici testini canli izlemis oldum oyuzden arai saglamdir bence :D bende kulaniyorum

  11. #11
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı gorefest adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arai is not only a leader in MotoGP, just take a look at any race and notice how many frontrunners prefer Arai. And Arai does not make custom ”racing helmets” for riders or drivers. The same helmet you see on the track is also available with your local Arai dealer.

    Arai diyorki, pistlerde kullanılan kaskla, senin bayiden aldığın kask aynı diyor.

    Kaynak : http://www.araihelmet-europe.com/site/riders-drivers/

    Arai neden bu kadar pahalı, bu kadar sporda sponsorluk yaparsanız, isminiz duyulsun istiyorsanız ve güvenilmek istiyorsanız para ve emek harcanması lazım bu yüzden de bu kadar pahalıdır.

    Madem ingilizcen var üşenmeden şu alttaki linklerdeki yazıları da okur musun? Ben üşenmedim daha önce attığım bu postu buldum sende oku gör adamlar yarışlarda kullanılan kaskları neredeyse bir haftada imal edip en ucuzunu 15 bin liradan satarken kimse bana arai aynı bu kasklar diyor demesin.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3486210

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...an-kafasi.html




    Sharp ingiltere devletinin kurumudur, markalardan tamamiyle bağımsızdır.

    Ls2 351 kaskların yeni modelleri 351.2 diye satılıyor kaskın arkasında yazan bu. Büyük ihtimalle kaliteyi bozdular ve sharp' da bunu affetmedi, eskiden cbr 250rr vardı efsaneydi şimdi cbr 250r var tek silindir ancak görüntü var şimdi bu motorda ötekinin veliahtı ama daha iyi değil bilindiği üzere.

    Ayrıca sharp markalardan bize kask gönderin diye bir ricada bulunmuyor gidiyor herhangi bi mağazadan müşteri gibi alıyor ve testleri onlarla yapıyor.

    Son olarak bende 1500 liraya aldığım kaskın 5 yıldız alamayacak kalitede olduğunu görsem bende burda gelip testi yapanlara bok atardım diyorum ve çekiliyorum.
    CHaTaN bunu beğendi.

  12. #12
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    arai işçilik kalitesi olarak çok tepe bir kalitede ve tek bir yarışçının sponsorluk ücreti yıllık en az 3milyon$ (rossi 20 milyon$) doalyısıyla bu malzeme kalitesinin ve yarışçıların cep harçlığının bir bedeli olacak illaki... Güvenlik derseniz o bambaşka bir konu.

    Ls2 ve mt türevleri kasklar biliyorsunuz ki plastik. Ve plastik ağır olduğu gibi sert bir madde. Fiber veya karbon gibi malzemeler hafif ancak daha esnek maddeler, fiber veya kevlar malzemeyi plastik sertliğinde yapamayabilirsiniz ancak şöyle bir durum var; plastik kasklar, özellile polikarbon plastik kasklar: 1- çabuk bozulma özelliğine sahiptir 2- kanserojendir.

    Arai bile kaskların içine '5 yıl ömrü var' diye yazıyorsa gelin siz bir de plastiği düşünün..

    Arai kasklar her ne kadar sharp'a meydan okuyup, dava açıp kaybetmiş olsa ve sharp testlerinin gerçekçiliği ile mücadele ediyor olsada onun yegane rakibi Shoei'nin bu konudaki yaptırımları daha yapıcı ve sempatik. Shoei XR-1000 sharp testinde 3 yıldız aldığında komple revizyona girdi ve XR-1100 üretti ardından 5 yıldız almayı başardı. XR-1100'ün üretimi biraz hızlı olduğu için özellikle rüzgar alma gibi problemlerden dolayı üretimden kalktı ve NXR serisini çıkarttı, bu sefer problemsizdi ayrıca yine 5 yıldız almayı başarmış bir modeldi.


    Arai'nin bu konuda Shoei'yi örnek alması lazım bence.
    CHaTaN ve ellaksakir bunu beğendiler.

  13. #13
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arai işçilik kalitesi olarak çok tepe bir kalitede ve tek bir yarışçının sponsorluk ücreti yıllık en az 3milyon$ (rossi 20 milyon$) doalyısıyla bu malzeme kalitesinin ve yarışçıların cep harçlığının bir bedeli olacak illaki... Güvenlik derseniz o bambaşka bir konu.

    Ls2 ve mt türevleri kasklar biliyorsunuz ki plastik. Ve plastik ağır olduğu gibi sert bir madde. Fiber veya karbon gibi malzemeler hafif ancak daha esnek maddeler, fiber veya kevlar malzemeyi plastik sertliğinde yapamayabilirsiniz ancak şöyle bir durum var; plastik kasklar, özellile polikarbon plastik kasklar: 1- çabuk bozulma özelliğine sahiptir 2- kanserojendir.

    Arai bile kaskların içine '5 yıl ömrü var' diye yazıyorsa gelin siz bir de plastiği düşünün..

    Arai kasklar her ne kadar sharp'a meydan okuyup, dava açıp kaybetmiş olsa ve sharp testlerinin gerçekçiliği ile mücadele ediyor olsada onun yegane rakibi Shoei'nin bu konudaki yaptırımları daha yapıcı ve sempatik. Shoei XR-1000 sharp testinde 3 yıldız aldığında komple revizyona girdi ve XR-1100 üretti ardından 5 yıldız almayı başardı. XR-1100'ün üretimi biraz hızlı olduğu için özellikle rüzgar alma gibi problemlerden dolayı üretimden kalktı ve NXR serisini çıkarttı, bu sefer problemsizdi ayrıca yine 5 yıldız almayı başarmış bir modeldi.


    Arai'nin bu konuda Shoei'yi örnek alması lazım bence.
    Yorumlar için teşekkürler gerçekten detaylı anlatmışsınız size tek katılamadığım taraf. Yanlış bilgiye sahip olabilirim ama 5 yıl kask ömrü dış kabuk yüzünden değil de içerdeki köpük tabaka zamanla esnekliğini ve şeklini kaybediyor diye. Hemen hemen bütün markalar da aynı köpük sistemini kullanıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem ingilizcen var üşenmeden şu alttaki linklerdeki yazıları da okur musun? Ben üşenmedim daha önce attığım bu postu buldum sende oku gör adamlar yarışlarda kullanılan kaskları neredeyse bir haftada imal edip en ucuzunu 15 bin liradan satarken kimse bana arai aynı bu kasklar diyor demesin.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3486210

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...an-kafasi.html




    Sharp ingiltere devletinin kurumudur, markalardan tamamiyle bağımsızdır.

    Ls2 351 kaskların yeni modelleri 351.2 diye satılıyor kaskın arkasında yazan bu. Büyük ihtimalle kaliteyi bozdular ve sharp' da bunu affetmedi, eskiden cbr 250rr vardı efsaneydi şimdi cbr 250r var tek silindir ancak görüntü var şimdi bu motorda ötekinin veliahtı ama daha iyi değil bilindiği üzere.

    Ayrıca sharp markalardan bize kask gönderin diye bir ricada bulunmuyor gidiyor herhangi bi mağazadan müşteri gibi alıyor ve testleri onlarla yapıyor.

    Son olarak bende 1500 liraya aldığım kaskın 5 yıldız alamayacak kalitede olduğunu görsem bende burda gelip testi yapanlara bok atardım diyorum ve çekiliyorum.
    yorum için teşekkürler. birçok söylemek isteyip de toparlayamadığım şeyleri çok güzel dile getirdiniz

  14. #14
    bagımlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2013
    Şehir
    Ümraniye/İstanbul
    Motosikleti
    Cbf 150(2010)
    Alıntı degisik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sharp bağımsız bir kuruluş değil uzunca bir süre LS2 FF351 model kaskların 4 yıldız olduğu söylendi ve hala kaskların ve kutularının üstünde bunun stickerları var ancak siteye girip baktığınız zaman 1 yıldız olduğunu göreceksiniz.Sharp testinden daha çok snell vakfının testlerine bakmakta fayda var.
    Ls2 nin 4 yıldız aldığı ff351 kaskının kayışına bakarsan ff350 yazıyor. ff 350 de sharptan 4 yıldız almış. Neden böyle yapmışlar bende anlayamadım. Ama ff 351 yazan kask aslında ff 350.

  15. #15
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    yok hayır köpük tabaka her kaskta fix aynıdır, köpük tabaka yalıtım amaçlıdır korumayı fiber ya da plastik olan kabuk gerçekleştirir.

  16. #16
    hasanfuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    ybr .13
    Bence yanlis dusunen arkadaslar var . dis kabuk disaridan bi cisim kullaniciya temas etmemesi icin . Yani kask icine disaridan cisim girmesini engel olmak ve olabildigince tek parca kalip derbe emmek . ama kullaniciya zarar veren buyuk cogunlukla dis kabugun iceri ilettigi darbe gucu .
    Asil derbenin gucu ic kabugun ustunde kalir .
    Dis kabugun ne kadar sert oldugundan ziyade parcalanmadan . Ne kadar darbe sonumledigi onemli . Yuksek fiyatli bazi ureticiler farkli yogunluk katlarina sahip kopuk ve dis kabuk ile ic kabuk arasi esnek orgu gibi yollara gidiyorlar.

    Testlerde delinip delinmedigi o kadar da onemli olmaya bilir . Belki de onemli
    Orta da uzman gorusu bile yokken savunan veya elestiren kisilerin neye dayanarak konustugu merak konusu .

  17. #17
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    köpük tabaka yalıtım için deyildir. ani şokta kafatasının şokunu emer. bir kere ağır şok emen iç köpük 2. defa şok EMEMEZ. görevini yapmıştır özelliğini kaybetmiştir. internette bi yumurta testi vardı. 2 metreden o köpüğe atılıyo ilk atışta sağlam ama 2. atışta kırılıto. onun için yüksek yerden düşen kaskı deyiştirin derler.

  18. #18
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    yani diyorsunuzki 20 tl'lik kaskın içersindeki köpükte korur 8500Tl'lik arai içersindeki köpükte korur doğrumu anlıyorum? Şoku emen köpükse karbon/fiber/ plastij gibi olan katmanlar boya ve desen için midir?

  19. #19
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    tabiki aynı deyildir. dış kabuk yere sert carpacak ve sürtünecek görevi parçalanmadan sağlam kalıcak bütünlüğünü koruyacak (karpuz gibi yarılmicak derlerya) ama o şiddetli darbenin içeri (kafatası-beyin) e iletilmesini köpük engelliyecek.
    ama 20 liralık kaskta ne oluyo. havaya fırlat yere düşünce ortadan yarılır. ama kaliteli kask bütünlüğünü korur.
    Dusty ve ellaksakir bunu beğendiler.

  20. #20
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı erreguay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiki aynı deyildir. dış kabuk yere sert carpacak ve sürtünecek görevi parçalanmadan sağlam kalıcak bütünlüğünü koruyacak (karpuz gibi yarılmicak derlerya) ama o şiddetli darbenin içeri (kafatası-beyin) e iletilmesini köpük engelliyecek.
    ama 20 liralık kaskta ne oluyo. havaya fırlat yere düşünce ortadan yarılır. ama kaliteli kask bütünlüğünü korur.
    Hocam ben bu forumda çok sallayan adam gördüm adam bu kadar desteksiz sallayanının görmedim pes!

    Milleti yanlış bilgilendirmek size ne kazandıracak? Yani bilmiyorsanız forumda arama yapın bunlar daha önce konuşuldu bir kaskın seleden düşüp kırılması onun kötü olduğunu GÖSTERMEZ! Kasklar her yere düştüğünde tek parça halinde kalsın diye üretilmemiştir ilk yere düşüşte kullanıcıyı korusun diye yapılmıştır bu yüzden kask 1 kere seleden dahi düşse markası ister shoei ister ls2 olsun o kask güvenilirliğini kaybetmiştir (oluşacak mikro çatlaklardan dolayı).

    Forumda çok kişi var kaskın seleden düştü karpuz gibi yarıldı diye yazan burda forumun bilgilileri yada en azından iki gram ingilizce bilip bu işi google' da araştıranlar gelip burada defalarca anlattılar doğrusu da budur zaten diye.


    Kaskın dışı bizi korur termoplastik, polikarbon, fiber ve karbonfiber denilen kaplamalar kask kabuğuyla alakaladır, iç taraftaki bildiğimiz strafor' dur, dıştan gelen ilk darbenin direk kafatasına iletilmesini engeller, bu konuda yeni teknolojiler var artık strafor kullanmayan farklı bileşenler kullanan kasklar var ama dediğim gibi dış kabuk bizim dikkate alacağımız olay.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)