Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

almayı düşündüğüm motorda ters vites sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    herkeze merhaba bir süredir araştırmıştım ama şuanda beklemediğim nedenlerden dolayı görünen %50 ihtimalle asya swift 150 alıcam gibi gözüküyor ve biraz araştırdım vites sistemi 12345 aşşağı bastıkça artıyor diye okudum benmi yanlış anladım bilmiyorum bunu değiştirip diğer motorlar gibi yukarı yapmanın yolu varmıdır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Uğraşılsa yapılabilir illa ki ama alışırsın bence, çok zor olmaz.

  3. #3

    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    Mersin/Merkez
    Motosikleti
    Mondial 135 uag yakında 200 cc :)
    Bir arkadaşımda 1 aşşa 4 yukarı uag vardı daha önceden küba sürücüsüydü alışamadı şanzımanı degiştirip onuda full aşşağı yaptıgını söylemişti demekki oluyor

  4. #4

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğraşılsa yapılabilir illa ki ama alışırsın bence, çok zor olmaz.
    0 tecrübe ile zor değil tabiki ama 1-2 yıl sonra para biriktirip daha güzel birşey alıcağım için ve ondan sonra her alıcağım motorda aynı şekilde olucağı için ozaman sıkıntı yaşarım bunu kendi servisi yapmazlar sanırım nekadara patlar böyle bir iş acaba

  5. #5
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    bir şey daha öğrendim. ben bütün vitesli motorlar 1N2345 diye biliyodum. yukarı büyütür aşağı küçültür.
    bide şöyle bişi duydum eskilerde küçültme olmaz 5 e kadar alıp tekrar büyüktüp 1 e geçiyolarmış. tabi son süratte bi yanlışlık atarsan vitesi sonrası ne olur bilemem.

  6. #6

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    http://www.motordelisi.com/forum/motorum/94411-ilk-goz-agrim-asya-swift-150-lt3-cin-isi-japon-isi-bunu-yapan-iki-kisi-d.html

    bende burada okudum burda yazdığına göre resimlerin sonundaki yazıda 12345 aşşağı 5ten 1 e geçiyor yukarı düşürüyordur ama şuanki normal dediğin gibi 1n2345 sistemine geçmezsse sıkıntı yaşarım herhalde baya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    az önce bayi ile görüştüm 12345n şeklinde olduğunu söylediler major 250 cross modelleri hariç hepsi öyleymiş şanzıman değişimini sordum servislerde mümkünmü diye zaten cevabı belliydi gerçi bildiğiniz iyi bir usta varsa yapabilir ama sıkıntı çıkarır oldu ehliyetim olmadığını henüz belirttim orada genede duruma göre değişebilir ama test sürüşü yapabiliceğimi söylediler başka bir çıkar yol kalmazssa uzun bir sürebirşey alamamaktan iyidir herhalde

  7. #7
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Dostum ilk önce bende biraz sıkıntı yaşadım fakat bu sıkıntım 1 günde bitti gitti. Bana şuan daha pratik geliyor 5 den 0 geçmeside bir güzellik ama aklın karışırda 0 dan 1 e 60 la filan giderken vites değiştirirsen işte o zaman sıkıntıya sokar ama sana samimi söylüyorum 1-2-3-4-5-n daha rahat alıştıktan sonra tabikide.

  8. #8
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    1n2345 şekline çevirelebilir amam motor komple sökülecek. tam emin değilim kendi motorumu o kısıma kadar açmadım ama bir kaç parçanın değişmesi gerekebilir. aynı motora sahip mondialin modelleri var

  9. #9

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Zorunlu olarak alıyorsan bir şey diyemem ama değilse öyle bir şanzımana bulaşma derim. Zaten buna değecek bir motor değil. Aynı ayarda normal vitesli bir sürü motor var.
    tinerci bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    mondial 150mr yada drift gibi motorları düşünüyordum tabi ama nakit çıkmadı senet tek şans bunuda evkurdan başka biyerde bilmiyorum evkurdada birtane düzgün motor yok yanlış anlamadıysam da misal 3. vitesteyken 1 e dönmek için 4-5-n-1 olucak eğer böyleyse hiç kullanılmaz tahminimce ama en azından 4 ten yukarı çekerek 3-2 diye düşüyorsa hiç yoktan iyidir

  11. #11
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Dostum öyle şeymi olur. 3 deyken 1 e dönmek için dağları aşmana gerek yok nasıl bir mantık o 3 den 1 e çekmek için 3 den sonra 4 ondan sonra 5 ondan sonra boş sonra 1 öyle şeymi olur. O Vites aşa basınca vites yükseltiyorsa ayağını altına sokup yukarı çekersende vites düşürür. 3-2-1 diye de düşürebiliyorsun kulaktan doğma bilgilerle lütfen saçma sapan yorumlar yapmayın. Ben kullanıyorum n-1-2-3-4-5-n . Sorunuz yada aklınızda kalan bir şey varsa çekinmeyin sorun.

  12. #12

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    bilgilendirme için sağol bayi ninde yeterince bilgisi yok oda tam anlatamadı bende böyle şeymi olur dedim vites göstergeside varsa yoksada takılırsa alınabilir ozaman teşekkürler

  13. #13
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Önemli değil kardeşim böyle kulaktan dolma bilgilerle yorum yapılıyor sonra bizim milletimiz hep böyle bir şey yanlış diye hitap edilirse o şey doğruysa bile yanlış olarak kalır yani. O yüzden deneyip bilmeden yada o iş üzerinde bilgi sahibi haricinde bilgi almayın hoş bayiniz bile işi yapıyor ama bilgi sahibi değilmiş. Sizin yerinizde olsam çekle senetle uğraşmaktansa dişimi sıkarım çinli bile deseler bunların da sağlamlık grupları var onların sağlamını alırım. Şanzıman sistemi tamamen sizin becerinize kalmış birşey. 1 aşağı 4 yukarı (1.n.2.3.4.5) yada 5 aşağı 5 yukarımı nasıl tabir ederseniz ( n.1.2.3.4.5.n sonra tekrar 1.2.3.4.5) tip zaten bu motorlarda. Full aşağı şanzımanda tek dikkat etmen gereken şey 5 den boşa yani 0 a atabilirsin fakat sonrasında eğer hızın yüksekse 1. vites e attığında alt takımı eline alırsın bunu kesinlikle ama kesinlikle yapmaman gerekli eğer illa bu motoru alıcam diyorsan hiç bir şeye takılma alışması çok kolay fakat 5 de giderken boşa alim bari deyip de sonra unutup hani full aşşağı ya ya dur vites atımde yada eğer 1 aşa 4 yukarı ya alıştıysan ondaki gibi vites düşürüm deyip de bir bastınmı kolay kolay kurtuluşun olmaz bunuda yapcağını sanmıyorum. Vites değişimi özet olarak tamamen şu şekilde;
    -Boştasın aşağı basarsın 1 e geçer gidersin debriyaj a basar yine aşa basarsın 2 aynı şekilde aşa basarsın 3 aşa basarsın 4 ve 5 bu şekilde yükseltirsin zevki boşa atmak istersen tekrar aşa basarsan boşa yani 0 a geçer
    -Vites düşürürken 3 teysen bu sefer aşağı değil yukarı çekersin 2 çekersin 1 çekersin 0 bir daha çekersen bu sefer 5 bunada dikkat etmen lazım.

    Sıralı aşa yükseltir n-1-2-3-4-5-n-1-2-3-4-5 Yukarı çekersen n-5-4-3-2-1-n-5-4-3-2-1

    Sadece sizin için değil bilmeyen arkadaşlarda varsa konudan yararlansınlar bari hayırlı akşamlar.

  14. #14

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    tekrar teşekkürler daha öncede yazdığım gibi ankaradaki bayiyi arayıp tayfun bayiydi sanırım konuşursam test sürüşü yapabilceğimi söylediler ve şansa faturayı aşmayan tarifenin dakkası bitti 1 hafta sonra arayıp konuşucam


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)