Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Oturuş pozisyonlarını kapıştırıyoruz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Arkadaşlar sürdüğünüz motorun oturuş pozisyonunu ,artılarını ve eksilerini söyleyin dinleyelim hep merak etmişimdir.

    Abimden kalma commuter sürüyorum, oturuş pozisyonu dik kollarım orta derecede açık, rüzgar yemekten nefret ediyorum :'(
    Rüzgar ve yol


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Oturuş pozisyonum o şekil olmasaydı 125 cc bir motosiklet ile 660 km yolu gidip 1 hafta sonra tekrar geri dönemezdim sanırım.
    Dik oturuş candır

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    dik oturcan hacı başka türlü uzun yolda yoruyor

  4. #4
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D
    mterayes26 bunu beğendi.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oturuş pozisyonum o şekil olmasaydı 125 cc bir motosiklet ile 660 km yolu gidip 1 hafta sonra tekrar geri dönemezdim sanırım.
    Dik oturuş candır


    uzun kilometreler başka şekilde eziyet olur..

    iki kez benzin için durdum,antalya ya beş saatte indim..gece de 3 e kadar ayaktaydım

  6. #6
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Amsterdam


    Daha da birşey demem..

  7. #7
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı beyefendi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D
    Onlar uzun yolculuktan sonra motordan aynen oturdukları pozisyonda inerler.
    Biri gelip sağlam bi kalası önce kollarına vurup aşağı indirir. Dizlerine de aynı işlemi yapıp doğrultur.
    Son sağlam darbeyi de beline indirdi mi normale dönüp hayatlarına devam ederler

  8. #8
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Hahah son yoruma ve fotoya bittim :DDD

  9. #9
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    cycle-ergo.com
    Faydalı site.
    Gv250 kullanırken, rüzgardan uzun yolda bıktığım doğrudur.
    Bir süre sonra paçalarımın rüzgardan çıldırdığını hissediyorum.

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Düşük sele yüksek gidon rüzgar camı

  11. #11
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    yukarıdaki H isimli resim = ben
    CompanERROR bunu beğendi.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onlar uzun yolculuktan sonra motordan aynen oturdukları pozisyonda inerler.
    Biri gelip sağlam bi kalası önce kollarına vurup aşağı indirir. Dizlerine de aynı işlemi yapıp doğrultur.
    Son sağlam darbeyi de beline indirdi mi normale dönüp hayatlarına devam ederler
    ne çok biliyosun yahu bu işleri.

    cruiserlarda kalçalar uyuşur, belde ağrı olur. sürücü sırtlığı kullanılırsa bel ağrısı sorunu çözülmüş olur, kollar ve bacaklar en rahat kısımlardır hiç baskı altında kalmazlar. cruiser motorlar uzun yolculuk için değildir kısa ve orta mesafeli gezilerde çok rahattırlar. dünyayı gezenler gülü sevip dikenine katlanıyorlar

  13. #13
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Ben en çok sport-touring sevdim uzun yol için. Hem ss in domalma pozisyonu yok hem de özellikle benim gibi ufak bi adamsanız hiç rüzgar yemiyorsunuz. Bence çok optimum cbr ın oturuşu. 450 km yol yaptım tek seferde neredeyse hiç yorulmadım
    Şuayyip bunu beğendi.

  14. #14
    yiqit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Yamaha WR / X - MT03
    Benim kollar kabarmış horoz gibi. Vücudum dik. Doğru mu bilmiyorum ama böyle rahat ediyorum

  15. #15
    ümitersoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    R6
    Tabiki racing pozisyonu. Istedigi kadar rahatsiz olsun bazen giderken bir magaza camindan yansimami goruyorumda ahh bu benmiym diyorum sekil bir oturuşa sahip.
    barodi bunu beğendi.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    ss pozisyonu çok iyi yaa :D
    bende honda cbr250r var, ister dik pozisyonda istersem de fotoğraftaki son pozisyonda gidebiliyorum

  17. #17
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Rahatlık göreceli bir kavram uzun boylu kollar bacaklar lebo derya bir adam diyelim ki yuksek motorda rahat eder ama scooterda kaskati kesilir veya kolları kısa ise super sport 15 km sonra işkence olur

    Bana gore en rahatı sport turing, tur cami grenaj ve güç hepsi bir arada. Tabi bu uzun yol için şehir içi için en ideali yine naked ;)

  18. #18
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı yiqit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kollar kabarmış horoz gibi. Vücudum dik. Doğru mu bilmiyorum ama böyle rahat ediyorum
    wr için doğru

    eklemek isterim. ben de mağaza camından kendimi gördüğüm zaman kaskın içinden haymaşallah şu duruşa bak beeh diyorum :D

    şöyle bi düşüncem var. ss motosiklet de cruiser ci arkadaşımızın dediği gibi öyle 100lerce km nin motoru değil. hız viraj falan biraz daha ne biliyim eğlence işi(ben böyle eğlenirim)

    touring enduro evet çok rahat bi oturuş pozisyonu var rahatlıktan çay bile demleyebileceğin motosikletler var

    commuter cross enduro rüzgar tokadını yemek pek de eğlenceli değil commuter şehiriçi git gel, cross enduro da dağ bayır ya da çaz cuz motoru çok eğlenceli olur.

    sportouring benim de en sevdiğim tarz. gazlicam dersen yat üstüne gazla. yok tura çıkcam dersen tak çantaları turla. vfr800 7-9 lt arası yakmıyor olsa düşünüyordum ama yakıt çoook fazla beeehh.. :D


    gelelim oturuş pozisyonlarına. kaba taslak olarak anlatmak isterim
    her şekilde ayaklar peglere bisiklet pedalına basar gibi ne parmak ucu ne ayağın ortas ile basılıyor. gidon serbest bırakılıyor. depoya önümüzü yapıştırmadan oturuluyor.

    ss tiplerde dirsekler yere paralel bi şekilde kırık kesinlikle bele yük verecek şekilde kıçı çıkartmak dom-almak yok kollar da ok gibi dimdik değil. birincisi bu gidona çok yük bindirir ve tankslap e girmenizi kolaylaştırır. düzgün oturuş biçimi çok da rahatsız edici bişey değildir ki cbr1000 ile uzun yol yapanlar da var. virajlarda sarkma tekniği ağırlık merkezinin yerini değiştirir motor daha dik konumda böylelikle daha fazla yer teması ve yol tutuşu ile daha sert girilebilir viRAjlara.. tekniği apayrı bişeydir. vücut sarkacak motosiklete paralel olacak iç ayaklığa basılacak vs. vs.. detayları var.

    touring enduro. dik oturuş biçimi kollar serbest rahat. ya ne diyim rahat işte :D motor ile birlikte viraj alınır aynı düzlemde. virajdayken arkadakiyle pişti oynayabilirsiniz :D

    cross enduro :D genelde ayakta ve her sporda olduğu gibi stance pozisyonunda dizler kırık, peglere basacağın yer sürekli değişir yeri gelir fren kullanabilmek için ayağın ortasıyla yeri gelir arkasıyla sele pozisyonu yeri gelir deponun üstüne oturursun yeri gelir arka kuyrukta :D ama kollar hep aynıdır kartal gibi açarsınız ve dirseklere yere dik ve doksan derecelik açı yapar. bu vücut amortismanı içindir. hani peglere ayaklarımızın ucu ile basmak gibi. o da bacak amortismanı için darbe emicilik içindir bunlar. viraj tekniği vücut yer zaman yere dik motor yatırılır genelde arka kaydırılmaya çalışılır çünkü gevşek arazide önü daldırmadan dönmenin yolu budur. daha doğrusu teknik o kadar değişkendir ki şu dönüş en ideal diyemeyiz. zemine göre değişiklik gösterir. genel mantık ön dalmasın saplanmasın kaymasın. arka nereye giderse gitsin sonuçta ön lastiği takip edecek.

    illa ki detaylandırma yapmadığım için eksik kalan noktalar olacak veya noktalama hatalarım olmuş olabilir bu yüzden yanlış anlaşılacak yerler olacak. hatalı gördüğünüz nokta varsa beraber düzeltebiliriz

    velhasıl her tarzın kendine özgü bi oturuş tarzı var ve doğrusu en rahatıdır. tabi aralarında bana göre yine en rahatı touring enduro. ama en eğlencelisi hepsi :D hepsinin zevki ayrı. cruiser hariç :D alınmaca gücenmece olmasın :D ben pek sevmem ne işe yaradığını da anlamış değilim :d sevene de sonsuz saygım var onların olayı bambaşka
    saygılar
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  19. #19
    Leon10Rhyme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2014
    Şehir
    Ortaköy
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı beyefendi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D
    Emin ol hiç yormuyor arkadaşım gayet rahat konforlu bir sürüşle turunu tamamlayabiliyorsun. Chopper motorsikletlerde ne bel ağırısı ne kol ağırısı hiç bişey çekemezsin doğasında konfor var

  20. #20
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Tüm motosiklet tarzlarını kullanmış biri olarak, uzun yolda en rahat ettiğim motosiklet tarzı tur motorları olmuştur.


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)