Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön dişli değiştirme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Arkadaşlar ön dişliyi bir diş büyütmek istiyorum ama ön dişliyle bloğun arasındaki mesafe bana az gibi geldi. Şimdi ben dişliyi bir diş büyütürsem dişlinin çapında kaç cm lik büyüme olur.
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Büyük ihtimal motorunuzdaki dişli 15'dir, 17'ye kadar sorunsuz takılabiliyor, 18'i de takan gördüm ama bir işlem yapılmış mıdır bilmiyorum.

  3. #3
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal motorunuzdaki dişli 15'dir, 17'ye kadar sorunsuz takılabiliyor, 18'i de takan gördüm ama bir işlem yapılmış mıdır bilmiyorum.
    Öncelikle cevabın için teşekkür ederim.Evet üzerinde orjinal 15t dişli bulunuyor. Zincir dişli takımını alırken arkanın orjinal dişlisini bulamadım. Orjinalinden büyük aldım, tam hatırlamıyorum ama 2 veya üç diş büyük şuanki dişli. Bende onla uğraşmak istemediğimden önü değiştireyim dedim. Peki 15t üstü dişliler rahat bulunabiliyormu.

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    motorun cg motor kanuni ise piyasada bolca var
    5-10 lira

  5. #5
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Dişliyi büyütmek son hızı düşürüp torku artırır küçültmek ise tersi durum oluşturur

  6. #6
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Ben kanuni crossta büyütmüştüm 18 yada 19 taktığımda kapağı da kesmek zorunda kalmıştım.. He pek birşey ifade etmemişti 18-19 da bile..

  7. #7
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    eğer arkayı 2-3 dişli büyük aldıysanız, önü 16'ya çıkararak orijinal orana yaklaşık bir değer elde edersiniz. Kolayca bulabilirsiniz, hemen her motosiklet tamircisinde vardır.

  8. #8
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Orjinalini bulamadığım için arka dişliyi büyük aldım. Köy yerinde kullandığım için çok zararı yoktu ama uzun yola çıktığın zaman 70 ten yukarı çıkamıyosun. En önemlisi ise titreşim. Zaten çok titriyor motor traktör gibi bide hep 8000 devirde gittiğin zaman çok belli ediyo kendini. Ön dişliyi bir tık büyüteyim orjinal haline yakınlaşır büyük ihtimalle.

  9. #9

    Üyelik
    14 Aralık 2014
    Şehir
    GYNK
    Takinca sonuclarinizi bekliyorum bende on disliyi buyutmek istiyorum ama rampada felan sorin olurmu isde kou yerinde kullaniyorum

  10. #10
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı GYNK14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takinca sonuclarinizi bekliyorum bende on disliyi buyutmek istiyorum ama rampada felan sorin olurmu isde kou yerinde kullaniyorum
    Benim arka dişli orjinalinden büyük olduğu için önü bir diş büyütürsem orjinale yakın bir durum olucak. Ama sen orjinal halindeyken önü bir diş büyütürsen torkta biraz düşüş olur yani nerdeyse 1 vites daha farkeder. Eğer çok uzun yolculuk yapmıyorsan orjinal halinle kalması daha iyi olur.

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişliyi büyütmek son hızı düşürüp torku artırır küçültmek ise tersi durum oluşturur
    söylediğin arka dişli için geçerli diye biliyorum. Lakin ön dişliyi büyütmek son hızı arttırıp, hızlanmayı azaltıyor diye biliyorum. Arka dişli ise tam tersi. Eğer yanlışım varsa düzeltin.

  12. #12
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Alıntı FalconX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söylediğin arka dişli için geçerli diye biliyorum. Lakin ön dişliyi büyütmek son hızı arttırıp, hızlanmayı azaltıyor diye biliyorum. Arka dişli ise tam tersi. Eğer yanlışım varsa düzeltin.
    Aşağıdaki linkte dişli değişince, (EĞER MOTORUN GÜCÜ YETERLİYSE) tork ve hızda % kaç değişim olacağını hesaplayabilirsiniz..
    http://www.sprocketcalculator.com/
    FalconX bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)