Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çok dik yokuşları nasıl çıkalım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Merhaba arkadaşlar

    Dün olmaz derecede dik bir yokuşu çıkmam gerekti, eğimi bilmiyorum ama 45 derece veya üstüdür sanırım. 40.209929, 28.976260

    Aynı yeri daha önce otomobille çıkmıştım, birinci vites ve gazlamaya rağmen az daha stop ettirecektim.

    Motosiklet vitesini bire alıp ayağa kalkarak, baya baya deponun üstüne oturur gibi, sabit gazla çıktım. Ayaklarım peg te basılı tabiki.

    Doğrusu bu mudur? Yoksa yanlış mı yaptım.

    Birde tam tersi var gün gelir, aynı yeri inmek zorunda kalırsam nasıl davranmalıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    yokuş yukkarı ben 1 e atıp arka frene basıyorum yarım gaz verip yarım debraj yaparken ayağımı hafif hafif frenden çekiyorum öyle kalkıyorum ne kadar doğru bilmiyorum ama kalkıyor

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Aracin 2. Viteste çıktığı yokus :D

  4. #4
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aracin 2. Viteste çıktığı yokus :D
    Bahsettiğim yokuşu biliyor musunuz? Orayı 2 nci vitesle çıkacak otomobilin en az 3000 cc filan olması lazım.

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş yukkarı ben 1 e atıp arka frene basıyorum yarım gaz verip yarım debraj yaparken ayağımı hafif hafif frenden çekiyorum öyle kalkıyorum ne kadar doğru bilmiyorum ama kalkıyor
    Hocam kalkış sormuyorum, zaten gelip görseniz orada motorla kalkış pek mümkün değil. Çıkış ve inişi nasıl olmalıydı diye merak ettim. Çıkışta ayakta dik durunca deponun üzerine oturmuş oluyorsunuz.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  5. #5
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    inerken vitesi 1 e al debriyajdan elini çek devir saati 5-6 bini geçtikçe arka freni yokla çıkarkende nasıl çıkarsan çık genelde aşağıdan kaptırmak lazım düşük cc de

  6. #6

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    çıkmanın formulünü siz bulmuşsunuz deviri yükseltebilirseniz daha rahat çıkabilirsiniz devir yükseldikçe güç artışı olacağı için 1. vites deviri çıkarabildiğiniz kadar çıkarın iniş ise yokuşa geldiğiniz vakit vitesi 1 e düşürün gaz vermeden aşşağı inin bu zaten motor freni oluyor ön ve arka frenide sıkarsanız çok sakin iniş yaparsınız deviri 2000 den aşşağı düşürmeyin motor stop edebilir

  7. #7
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    ben rize de köyde oturuyorum hep bayır yukarı inip cıkıyorum bayırda yeni ögreniyosan ayaga kalk 2 ayagında yere bassın yani frene basma motoru öyle tutarsın depoya ayaklarını sıkıstıracak sekilde sanki düz yolda kalkar gibi kalk zamanla ögrenirsin ozmn bi ayagın arka frende olur debriyajı kavramadan önce gazı verirsin 5 6 bin devir sonra debriyajdan cekersin debriyaj kavratarak yaparsan cok stop ettirirsin ögrenmeden

  8. #8
    army - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    Sevgili Kardeşim, yukarı çıkarken ayağa falan kalkmaya, tehlike yaratmaya gerek yok. İtiş, dişli arka tekerde o yüzden normal oturur gibi oturacaksın. Motorun çekeceği vitese alıp yukarı çıkacaksın. Eğer durman gerekirse arka freni kullan çünkü ağırlık arka tekerde olduğu için ön freni sıkarsan geriye doğru kayacaktır. İnerken çok dikse 1 e ada 2 ye tak fren takviyeli in. Başka birşeye gerek yok.

  9. #9
    lawyer_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa - Düzce
    Motosikleti
    Xmax
    çok dik yokuş çıkarken ağırlık ayaklara ve ön direksiyona verilir ki ağırlık merkezi aşağı ve öne doğru kaysın, motorun ön kaldırma ihtimali azalsın. normal oturursanız motor fazla veya ani gazda ön kaldırabilir.
    sardokar bunu beğendi.

  10. #10
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı army adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim, yukarı çıkarken ayağa falan kalkmaya, tehlike yaratmaya gerek yok. İtiş, dişli arka tekerde o yüzden normal oturur gibi oturacaksın. Motorun çekeceği vitese alıp yukarı çıkacaksın. Eğer durman gerekirse arka freni kullan çünkü ağırlık arka tekerde olduğu için ön freni sıkarsan geriye doğru kayacaktır. İnerken çok dikse 1 e ada 2 ye tak fren takviyeli in. Başka birşeye gerek yok.
    Hocam normalde bende öyle yapıyorum, fakat yol öyle böyle değil, baya dik bir rampa.

    lawyer_16 nın dediği gibi normal otursam kesin kafa kaldıracak.

    Hatta şöyle söyleyeyim, oradan yağmurlu havada yağmur lastiği ve ABS yoksa inilmez diye düşünüyorum.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  11. #11
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    yamaha fz8 +bajaj pulsar 200+ discover 125 st +
    dediğin gibi yokuş Ankara da Çankaya da huzuR mah civarında başıma geldi, ybr ile yokuşun ortasında stop etti motor, geri geri kayıyor ön teker fren i kaydırır, arka frene bastım, motoru çalıştırdım, kalkmıyor 3. denemem de zor kalktım debriyaj balatalarından baya yedim, hani motoru yatırsam aşağıya kadar kayıp gidecek, eV bakmaya gitmiştim, ulan dedim bu yokuşta olan evin :D yokuşa başlamadan kalktın, motor un gaz yemesi iyi olacak, devirlendirip tırmanmaya başlayacaksın, normal otur ve gidona ağırlığını ver ,ufak cc ani debriyaj bırakmadıkça ön kaldırmaz, bu şekil çıkarsın, inerken de 1.vites motor freni ve hafif fren inersin o zamanda kendini arkaya ver öne çok yüklenme

  12. #12
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R


    Bahsettiğiniz yokuş bu sanırım, aşırı dik gözükmüyor ama evet ağırlığı öne vermek daha mantıklı dik yokuşları çıkmak için. Yoksa motorun ön tekerindeki tutunma düşecek ve denge kaybı yaşatma durumuna gelecektir.
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  13. #13
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Ben otip yokuslari genelde 3. Vites tekerle cikiyom. Ama senin yöntemde dogru. Sana tavsiyem tanidigin crosscu varsa ondan rampa inis çikiş dersi al. Yakinda olsan gosterirdim...( gözlerinin hastasıyım, rampaların ustasıyım.) Rampa staylaa

  14. #14

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    abim bu rampa sayılmazz ya. bizim burda bi rampa var kuryeler kıcını yırtıyo çıkmak için :D başka bi yer ise ankara dikmen ilker yokusu.ele bide tam ortaya ışık koymuşlar, o ışığı koyanın :D:D

  15. #15
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/99EEmo.png

    Bahsettiğiniz yokuş bu sanırım, aşırı dik gözükmüyor ama evet ağırlığı öne vermek daha mantıklı dik yokuşları çıkmak için. Yoksa motorun ön tekerindeki tutunma düşecek ve denge kaybı yaşatma durumuna gelecektir.
    Evet burası fotoğrafta çok normal gözüküyor fakat, fotoğrafta gözüktüğü gibi değil.

    İlerde soldaki aracı görüyorsunuz orada anormal dikleşiyor.

    Alıntı sezerh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abim bu rampa sayılmazz ya. bizim burda bi rampa var kuryeler kıcını yırtıyo çıkmak için :D başka bi yer ise ankara dikmen ilker yokusu.ele bide tam ortaya ışık koymuşlar, o ışığı koyanın :D:D
    Ben Ankara da bir ay boyunca 7 tonluk hidrolik sepetli Mitsubishi kamyon kullandım, öyle yerlere girip çıktım hey gidi günler

    Ama kamyon sonuçta motor freni var, zart var zurt var. Ben o kamyonu meclis çankaya kapıdan çıkışta boşa alıp motoru kapatmadan, rampada el frenin de bırakıp kapıya kimlik almaya gidiyordum. El freni ne kadar sağlam sen düşün işte.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  16. #16
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Hocam eğer bahsettiğiniz yokuş my91'in paylaştığı resimdeki ise pek zorlanılacak gibi durmuyor.
    Eğer çok dik yokuş çıkıyorsanız ve gerçekten motor tekere gelecekse ayağa kalkıp öne doğru ağırlığınızı vermekten başka çareniz yok.

    Bilen bilir Ankara Dikmen yokuşlarını. Keklikpınarının oradaki 27 Aralık Lions okulunun solunda ve sağında yokuşlar vardır dimdik. Oraları Ybr 125 kullanan bir kuryenin ayakta sabit gazla çıktığını hatırlıyorum. Ama fotoğraftaki yokuş bahsettiğim yerin yanında hiçbirşey.

  17. #17
    mucoist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet burası fotoğrafta çok normal gözüküyor fakat, fotoğrafta gözüktüğü gibi değil.

    İlerde soldaki aracı görüyorsunuz orada anormal dikleşiyor.
    Dostum bu sokaktaki maksimum eğim %13. Bisiklet için dahi zorlayıcı sayılmaz Hemen yanda Kara Davut sokak var, oradaki maksimum eğim %21'i buluyor. Zorlayıcı olabilir ama yine de çıkılamayacak bir eğim değil.
    ardacik bunu beğendi.

  18. #18
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı mucoist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bu sokaktaki maksimum eğim %13. Bisiklet için dahi zorlayıcı sayılmaz Hemen yanda Kara Davut sokak var, oradaki maksimum eğim %21'i buluyor. Zorlayıcı olabilir ama yine de çıkılamayacak bir eğim değil.
    İlla gidip açı gönyesi su terazisi ile bana orayı ölç diyorsun İlk mesajda biraz abartmış olabilirim ama o açı 30 derecen fazla.

    Fotoğrafın yanıltıcı bir tarafı var, annemin eli şiş lenf ödem tedavisi görüyor, parmağı fazla sıkılmış.

    Bandajı yapan kıza göstermek için resmini çekeyim dedim. Resimde gayet normal duruyor.

    Farklı açılardan 7 8 defa çektim yok arkadaş. Fotoğrafta her şey normal.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  19. #19
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    motor devrini tork devrinden yukarı tutmak lazım eğer devir düşerse debriyajla küçük takviyeler yapmak gerekebilir
    chopperda tekere gelmek zor ama cub da biraz daha öne oturup paşımı eğiyordum yoksa paso tekere geliyor ama nedense bi türlü devrilmiyor
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    beyler yol dik değil ama asfalt kalitesi barbat heralde.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler