Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Önce Kontak mı kapatmak ? Önce Elektirik Düğmesini mi kapatmak?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MotojeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Motosikleti
    KTM 125 Duke
    Arkadaşlar çok kafamı karşıtıran bir olay bu
    Motor ile işimiz bittiğinde park etip Kontağı çevirerek mi motoru durdurcaz yoksa Sağdaki Kırmızı Elektirik Düğmesi ile mi?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    O düğmeye acil stop butonu denir Motosiklet devrildiğinde vs. bir an önce stop etmek için kullanılır.
    Kontaktan kapatman daha iyidir, zira o düğmeden kapattığını unutup marşa basma ve "nooluyo hulen" diye paniğe kapılma ihtimalini ortadan kaldırır.
    ahmetttttt, mehmetenis ve osman ender bunu beğendiler.

  3. #3
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Kocaeli - İstanbul
    Motosikleti
    Honda xl500r, Jinlun 150 Cruiser
    Kontak ile stop ettirmeniz daha iyidir o bi nevi acil stop ettirme tuşu gibi bişey motor düşer stop etmez ise onla stop ettirebilirsiniz eliniz daha rahat uzanır veya kontak yamulmuş anahtar dönmeyecek şekilde ise burdan durdurabilirsiniz.

  4. #4
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Ömür olarak bir fark olacağını sanmıyorum, sonuçta ikisi de aynı devrenin anahtar vazifesi gören elemanları. "Levsy" nin de dediği gibi bir durumla karşılaşma ihtimaline karşı, kontaktan kapatmak daha mantıklı olur.
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    önce kontağı sonra kırmızı düğmeyi kapatıyorum

  6. #6
    mucoist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Güvenli sürüş eğitiminde hocamız, kırmızı komutatörden kapatmayı alışkanlık haline getirmeyi tavsiye etmişti. Olası bir acil durumda, elin otomatik olarak kontak anahtarı aramayıp, kısayoldan kırmızı komutatöre gitmesi için önceden pratik yapmak lazım demişti.

  7. #7
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı mucoist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş eğitiminde hocamız, kırmızı komutatörden kapatmayı alışkanlık haline getirmeyi tavsiye etmişti. Olası bir acil durumda, elin otomatik olarak kontak anahtarı aramayıp, kısayoldan kırmızı komutatöre gitmesi için önceden pratik yapmak lazım demişti.
    Bize de gis akademide ki eğitimde kırmızı tuşa alışmamamız gerektiğini söylemişlerdi, hatta birisini anlatmışlardı yolda giderken alışkanlıktan bir tehlike seziyor ve giden motorda kırmızı tuşa basıp motoru kapatıyor refleksle sonunu pek hayırlı anlatmamışlardı.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  8. #8
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Hiçbir fark yoktur, ikiside aynıdır. Hangisine alışılırsa o önce kapatılır. O kırmızı buton acil durdurma butonu ama herhangi bir ekstra özelliği yok, sadece "motor giden ateşlemeyi" keser. Anahtar ise komple elektriği keser yani far, sinyal, göstergeler hepsini. Ben o tuşa alıştığım için bir keresinde onu kapatıp indim motordan, farlar, sisler hep açık kalmış, akü boşalmıştı...

  9. #9
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    - Ben yan ayak ile kapatmayı çok seviyorum ama sanki cıvvv diye bir ses ile stop ediyor alet.(Her motosikletimde böyleydi)

    - Acil durdurma düğmesi en sık kullandığım, sanki bu da kontak kadar sağlıklı değil ama nedense bu düğmeye alışmışım.

    Birşeye alıştıysam genellikle hatırlayamadığım bir sebebi vardır. Demekki en doğrusu budur gibi bişey okudum veya duydum ve inandım

    - Döngü parçaları tatlı bir devinim sonucunda doğal hareketlerini yavaşça durduruor. En kral duruş kontak ile bencede. Ama işte freni veya debriyajı bırakmayı gerektiriyor...

    Sanırım hala acil müdahale düğmesi ile devam edeceğim, sebebini tekrar keşfedersem buraya yazarım

  10. #10
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bize de gis akademide ki eğitimde kırmızı tuşa alışmamamız gerektiğini söylemişlerdi, hatta birisini anlatmışlardı yolda giderken alışkanlıktan bir tehlike seziyor ve giden motorda kırmızı tuşa basıp motoru kapatıyor refleksle sonunu pek hayırlı anlatmamışlardı.
    bir de kontakla kapattığını düşün?
    mehmetenis ve bdrhngvnc bunu beğendiler.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  11. #11

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Benim alışkanlığım da kırmızı düğmeden motoru durdurup, sonra kontak anahtarını kapatmak şeklinde.
    maktama bunu beğendi.

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kirmizi dügme elektirigi kapatmaz sadece motoru stop eder.
    Bu nedenle kontak anahtarini kullanmak iyidir.
    RAMİREZ ve mehmetenis bunu beğendiler.

  13. #13
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Her zaman komütatörden kapatirim özellikle yokuslarda daha güvenli oluyor ..

  14. #14
    MotojeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Motosikleti
    KTM 125 Duke
    Ben anahtar ile durdurup sonra kırmızı düğmeyi kapatyom.
    Kırmızı düğme ile sanki bi anda havasını alyon hayvanın bi garip oluyor.
    mehmetenis ve bdrhngvnc bunu beğendiler.

  15. #15
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    çok çok istesem de kontak anahtarı ile stop edemiyorum...
    motorumda uzaktan kumanda ile çalıştırma tesisatı var... orjinalde böyleymiş...
    mecburen kırmızı zımbırtı ile stop ediyorum...
    kontak açmadan vurdurunca motor çalışıyor ışık tesisatı felan çalışmıyor tabi...
    sadece motor çalışıyor...

  16. #16
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Bende alışkanlık edindim ilk önce kırmızı anahtardan kapatıp ardından kontak anahtarını çıkartıyorum.
    Artı yolda acil durumda killer switch kapattığınız da eliniz muhakkak debriyajda olmalı yoksa .....
    Metela bunu beğendi.

  17. #17
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Egitimlerde ogrendigimiz kirmizi dugmenin acil durumlar disinda asla kullanilmamasi gerekiyor, kirmizi anahtarin belli bir omru var, o anahtar sayesinde tum elektrigi kesebiliyoruz, Allah korusun bir kaza anindan hemen sonra duzgun calisabilmesi icin yormamak omrunu kisaltmamak akilli olacaktir.. hic unutmam eksi sozlukteydi sanirim bir arkadas kaza yapiyor ve motorun altinda kaliyor motor stop etmeden oldugu yerde donmeye basliyor diyor yazar.. zinciri bogazina dogru gelmek uzereyken kirmizi dugmeye tekme atarak durdurdugunu soyluyor... tuyler urpertici...

  18. #18
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok çok istesem de kontak anahtarı ile stop edemiyorum...
    motorumda uzaktan kumanda ile çalıştırma tesisatı var... orjinalde böyleymiş...
    mecburen kırmızı zımbırtı ile stop ediyorum...
    kontak açmadan vurdurunca motor çalışıyor ışık tesisatı felan çalışmıyor tabi...
    sadece motor çalışıyor...
    yakın olsaydık motorun bugece kaybolmuş olurdu

  19. #19
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Acil durum dugmesi olmasi nedeniyle cok sık kullanmamak iyidir diye dusunuyorum ben de. Bu arada bazen ayakligi indirerek kapatiyorum kolayima geldigi icin. Kesin zarari vardir gibi geliyor ama emin degilim, bir bilen var midir?

  20. #20
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakın olsaydık motorun bugece kaybolmuş olurdu
    başına bela mı alacan olum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

    Alıntı Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acil durum dugmesi olmasi nedeniyle cok sık kullanmamak iyidir diye dusunuyorum ben de. Bu arada bazen ayakligi indirerek kapatiyorum kolayima geldigi icin. Kesin zarari vardir gibi geliyor ama emin degilim, bir bilen var midir?
    bir ara bende ayaklığı açıp stop ediyordum...
    böyle 1-2 ay kullandım... motoru yıkamıştım... yıkadıktan 10 dakika sonra çalıştırmak istedim ama bir yerler ıslandığı için öksürerek tıksırarak çalıştı...sonra geri stop etti... arkadaşım ayaklık müşüründen demişti...
    bende söktüm müşürü... (sorun buji kablosu ıslanmıştı ... sonradan fark ettim)
    1 sene sonra geri takayım dedim... ama bu sefer de müşür tam tersine çalışmaya başladı... ayaklığı açınca çalışıyor... kapatınca stop ediyordu... en son kaldırıp attım o da ben de kurtulduk...
    isoozdmr bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)