Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

250cc motorda ABS?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    kim ne derse desin bence her motor da abs şart
    abs istemeyen de abs siz alsın fakat yalan yanlış bilgilerler burda birşeyler öğrenmek isteyenleri yanlış düşüncelere sokmasın...
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bomba konu açmışın bravo...ilgiyle okuyorum..öğrenmiş olucam bende...

  3. #63
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    arabayla motosiklet karşılaştırmak güzel örnek aynen aynen. motosiklet eğitimlerinde verilen ilk ders: kafanı kaldır ileriye bak. motosiklet sürüyosunuz araba değil ona göre abs iyi bişey mi yoksa çok da bi yararı yok mu anlarsınız. bi arkadaşım motorunu isteyen birine şu cevabı vermişti. "herkes kullanıyo zaten bu ***dumunun motorunu"

    asıl abs iyidir ilk baştan absli motor al demekle insanlara yalan yanlış bilgiler öğretiyorsunuz
    yeni başlayan birinin ilk yapması gereken şey fren yapmayı öğrenmesi absli motor alması değil! cahil cahil saçma sapan yorumlarınızı kendinize saklayın!

  4. #64
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabayla motosiklet karşılaştırmak güzel örnek aynen aynen. motosiklet eğitimlerinde verilen ilk ders: kafanı kaldır ileriye bak. motosiklet sürüyosunuz araba değil ona göre abs iyi bişey mi yoksa çok da bi yararı yok mu anlarsınız. bi arkadaşım motorunu isteyen birine şu cevabı vermişti. "herkes kullanıyo zaten bu ***dumunun motorunu"

    asıl abs iyidir ilk baştan absli motor al demekle insanlara yalan yanlış bilgiler öğretiyorsunuz
    yeni başlayan birinin ilk yapması gereken şey fren yapmayı öğrenmesi absli motor alması değil! cahil cahil saçma sapan yorumlarınızı kendinize saklayın!
    Aslında araba kullanmayı öğrenirken öğretilmesi gereken ilk şey;

    http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=28

  5. #65
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    bence Abs gereklidir,hele Abs kapatılabiliyorsa toprakta,stabilize yollarda da rahatlıkla kullanılabilir.

  6. #66
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    abs gerekli özllkle ıslak zeminde. Ama mutlaka olmazsa olmaz değil bence.kuru zeminde özellkle yazın ülkemizin stabil olmayan yollarında duruş mesafesi ciddi derecede uzayabiliyor.(denedim) motosiklet kullanımı için uygun olan havalarda abs ve combi fren olmayan motorlarda sürüş hissi daha iyi..

  7. #67
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Fark sadece 1000 tl ise düşünmeden absli versiyon alınır.

  8. #68
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    " Doğru çalışan güvenli duruş " sisteminin faydası zararı tartışılmış

    Hani karburatormu enjeksiyonmu tartışılsa anlarım, insan ömrü üzerine hiçbir etkisi yok ( maddi yıpranma hariç )

    Gün gelip yaşam ile ölümü ayıran bir sisteme, kullanımı zevksiz, gereksiz, sıkıcı falan diyenlerin intihara meyilli olduklarını düşünüyorum

    Bazı gerçekleri sırf iki lira fazla vermemek için görmezden gelmeyin. Her motosiklet gider, birçoğu gittiği gibi duramaz.
    ABS siz motosiklet panik frende sizin istediğiniz şekilde tepki vermez, kontrol dışı kafasına göre kayar...bir miktar müdahale edilebilir ama yüksek ihtimal yerde patlamak kaçınılmaz.
    TimFx bunu beğendi.

  9. #69
    TimFx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ninja300SE ABS
    Nekadar gereksiz bir tartışma olmuş, ABS her dakika kullanacağınız bir ekipmanmış gibi lanse ediliyor kafalar o yüzden karışıyor.

    Abs öyle zırtbırt devreye giren bişey değil. Nezaman freni köklersin o zaman abs devreye girer, bu durumda zati ABS sürekli hayatımızda olan bir unsur değil. Öyleymiş gibi davranıp insanları aldatmanın anlamı yok. Ben ABS'li motor kullanıyorum. Bu ilk motorum, 6000 km yol yaptım. Abs'nin devreye girdiği frenleme 3-4'ü geçmez. Bütün mesele fren yapmayı ögenmeniz. Fren yapma becerinize göre hareket etmeniz, beceriniz yetmediğinde hesabınız tutmadığında abs size destek çıkacak. Bu ekipman bu mantıkla kullanıldıgında işe yarar.

    İşin özü sen kardeşim (ortaya söylüyorum) zırt bırt freni köklüyorsan zırtbırt ABS devreye giriyorsa ve bundan şikayet ediyorsan sen zaten belanı arıyorsun demektir. Seni zaten ABS kurtarmaz günlerin sayılıdır
    Cuhara bunu beğendi.

  10. #70
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Hava yastığı bir kere lazım olur, durumun el verdiği halde tercih etmemek ne demek ki, benim anlayamadığım birşey

    Duke200 ABS yerine, aynı paraya, daha hızlı giden ama Duke ABS gibi sağlıklı çizgisinde duramayan 600cc birşey almak ne demek mesela...

    Biri çıkıp tane tane bu kafayı açıklarsa belki göremediğim mantıklı sebepler vardır

  11. #71
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Ah be Savaş abicim, bu konu tekrardan canlandırılır mı hiç Kan gövdeyi götürecek birazdan

    Alıntı TimFx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nekadar gereksiz bir tartışma olmuş, ABS her dakika kullanacağınız bir ekipmanmış gibi lanse ediliyor kafalar o yüzden karışıyor.

    Abs öyle zırtbırt devreye giren bişey değil. Nezaman freni köklersin o zaman abs devreye girer, bu durumda zati ABS sürekli hayatımızda olan bir unsur değil. Öyleymiş gibi davranıp insanları aldatmanın anlamı yok. Ben ABS'li motor kullanıyorum. Bu ilk motorum, 6000 km yol yaptım. Abs'nin devreye girdiği frenleme 3-4'ü geçmez. Bütün mesele fren yapmayı ögenmeniz. Fren yapma becerinize göre hareket etmeniz, beceriniz yetmediğinde hesabınız tutmadığında abs size destek çıkacak. Bu ekipman bu mantıkla kullanıldıgında işe yarar.

    İşin özü sen kardeşim (ortaya söylüyorum) zırt bırt freni köklüyorsan zırtbırt ABS devreye giriyorsa ve bundan şikayet ediyorsan sen zaten belanı arıyorsun demektir. Seni zaten ABS kurtarmaz günlerin sayılıdır
    Şaka bir yana olayın özeti yukarıdaki gibi Eklenecek bir şey yok
    TimFx ve jimi_hendrix bunu beğendiler.
    Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...

  12. #72
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    " Doğru çalışan güvenli duruş " sisteminin faydası zararı tartışılmış
    hepsi doğru çalışmıyor.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  13. #73
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir/Bandırma
    Motosikleti
    Pulsar NS 200
    Uygun konuyu buldum sanırım biraz eski tabi,

    Şimdi hem sataşıp hem de başımdan geçeni yazayım,

    @Telike bunu açıklasın

    Şehir içi ana yoldan sola dönüşe geçilmiş, sağda tali yol var, normalde hiç kimse yan yoldan çıkan araca dönüşe başlamışken hatta başlamadan da zaten yol vermiyor, özellikle bu yolda ki her gün onlarc defa bu yolu kullanıyorum,

    Önümüzdeki araç wolswagen transporter tarzı bir araç, büyük olanlarından değil, aracın sol teker hizasından muhtemelen 30/40 kmh arası bir hızda seyrediyorum

    Sola dönüş başlıyor ve o esnada karşıdan gelen araçların yolunda tam dönüşte çukur var ve çoğu araç kullandığım şeride çok yakın veya ihlal ederek giriyor,

    Dönüşe başlıyoruz araçla aramda en fazla 5 metre var, hız 30/40 kmh civarı, bir saniyeliğine geniş dönen araç var mı diye yolu kontrol ettiğim sırada önümdeki wolswagen tali yoldan çıkmak isteyen araca yol vermek için duruyor

    Akabinde önümde durmuş wolswagen, ensede bir elektrik, kombine gibi fren ve ön teker anında salıyor kendini o esnada hemen freni bırakıp sola ani manevra ile sol farı sıyırıp karşıdan gelen araçların arasında ancak duruyorum, arkama dönüp el kol hareketilerime müteakip korna ve küfürler eşliğinde gazı kökleyip uzaklaşıyorum,

    O esnada daha tali yoldan çıkacak aracın çıkmamış olduğunu görüyorum, neys

    Şimdi bu durumu 125cc scooter ile yaşadım, soru şu aynı olayı abs li bir motosiklet ile yaşasaydım ne olurdu?

    2. Soru virajda fren

    Virajda veya virajlarda veyahut dönemeçlerde fren yapmama mevzuu kuryeler içinde geçerli midir hocam ))

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)