Arkadaşlar bi yerde okumuştum ohv, yani itecekli motorlarda kalın yağ kullanılması herzaman daha iyidir yazıyodu.
Bu ne kadar doğrudur.
Cevaplarınızı bekliyorum.
Arkadaşlar bi yerde okumuştum ohv, yani itecekli motorlarda kalın yağ kullanılması herzaman daha iyidir yazıyodu.
Bu ne kadar doğrudur.
Cevaplarınızı bekliyorum.
itecekli nedir acaba?
bilgisizliğimi mazur görün
Estağfurullah abi. İtecekli motoru şöyle anlatayım. Silindir üstündeki subaplar zamanına göre (emme-sıkıştırma) - (ateşleme-egzos) şeklinde açıp kapanır. Bunlara hareket veren parçalar benim dediğim itecekli olan kıranktan aldığı tepkiyi çubuk yardımıyla piyonlara iletiyo. Ama bu tip motorlar mazide kaldı. Şimdi üstten egzantirikli motorlar kullanılıyo daha çok. Benim motorum itecekli olduğu için bu konuyu açtım. Zaten bilen arkadaş ve abilerim cevap yazacaktırlar.
Çubuklu, zincirli bir de çarklı motorlar var. O kadar mazi sayılmaz. Düşük devirli motorlarda ohv daha tercih edilebilir, basit ve motorun daha kuçuk yapıda olmasını sağlar. Yuksek devirlerde performansı duşer. Yağ konusunu bilmiyorum ama. ;)
Eski tecrübelerimden yola çıkacak olursak, eskiden Breton'um vardı, kendisi itecekliydi.
10-40 yağda devirlenmesi daha rahat oluyordu, titreşim daha az oluyordu.
20-40 ve 20-50 de devirlenme daha yavaştı ve titreşim belirgin şekilde daha fazlaydı.
20bin km boyunca kullandım, 2 kere 20W yağ koydum, gerisini hep 10W koydum. Satarken hiç bir şekilde yağ eksiltme ve bir sorunu yoktu. Motor aksamında hiç bir parçası değişmedi. Daha uzun vadede de fark edeceğini sanmıyorum.
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Varmı başka bilgisi olan.
kalın yag genelde subab sesini azaltmak için tavsiye ediliyor ama itecekli motorlar nispeten zayıf düşük cc li oldugundan
genelde motoru zorluyor diye biliyorum.
benim motorda 10w-40 tam sentetik kullanıyorum.
bence yag numarasının yanında, yag kalitesi ve özelliği daha önemli
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Zaten bende şu ana kadar castrol 10-40 kullanıyodum bu yazıyı görünce sizlere bi danışmak istedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
Bu konuda başka bilgisi olan varmı acaba.
Cevaplarınızı bekliyorum.
benim cg vardı hep 10-40 kullanırdım sonra 15-50 shell motor yağı aldım aradaki fark motorun sesi toklaşdı devirlenmesi ağır oldu sonra tekrar 10-40 yağ kullanınca (1 ay sonra) motorun serileştiğini farkettim.Demekki kalın yağ motoru ağırlaştırıyormuş.
"Teremyag"
dün bende sıkıldım dohc sohc ve ohv motorlara bakıyordum, orada yanlış hatırlamıyorsam kalın yağda sıkıntı yok demişlerdi. diğer motor tipleri daha çok ve kaliteli yağlamaya ihtiyaç duyuyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)