Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

OHV motorda kullanılması gereken yağ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Arkadaşlar bi yerde okumuştum ohv, yani itecekli motorlarda kalın yağ kullanılması herzaman daha iyidir yazıyodu.
    Bu ne kadar doğrudur.
    Cevaplarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    itecekli nedir acaba?
    bilgisizliğimi mazur görün

  3. #3
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    itecekli nedir acaba?
    bilgisizliğimi mazur görün
    Estağfurullah abi. İtecekli motoru şöyle anlatayım. Silindir üstündeki subaplar zamanına göre (emme-sıkıştırma) - (ateşleme-egzos) şeklinde açıp kapanır. Bunlara hareket veren parçalar benim dediğim itecekli olan kıranktan aldığı tepkiyi çubuk yardımıyla piyonlara iletiyo. Ama bu tip motorlar mazide kaldı. Şimdi üstten egzantirikli motorlar kullanılıyo daha çok. Benim motorum itecekli olduğu için bu konuyu açtım. Zaten bilen arkadaş ve abilerim cevap yazacaktırlar.
    telike bunu beğendi.

  4. #4
    disturbed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2008
    Çubuklu, zincirli bir de çarklı motorlar var. O kadar mazi sayılmaz. Düşük devirli motorlarda ohv daha tercih edilebilir, basit ve motorun daha kuçuk yapıda olmasını sağlar. Yuksek devirlerde performansı duşer. Yağ konusunu bilmiyorum ama. ;)

  5. #5
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Eski tecrübelerimden yola çıkacak olursak, eskiden Breton'um vardı, kendisi itecekliydi.

    10-40 yağda devirlenmesi daha rahat oluyordu, titreşim daha az oluyordu.
    20-40 ve 20-50 de devirlenme daha yavaştı ve titreşim belirgin şekilde daha fazlaydı.

    20bin km boyunca kullandım, 2 kere 20W yağ koydum, gerisini hep 10W koydum. Satarken hiç bir şekilde yağ eksiltme ve bir sorunu yoktu. Motor aksamında hiç bir parçası değişmedi. Daha uzun vadede de fark edeceğini sanmıyorum.

  6. #6
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. Varmı başka bilgisi olan.

  7. #7
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bi yerde okumuştum ohv, yani itecekli motorlarda kalın yağ kullanılması herzaman daha iyidir yazıyodu.
    Bu ne kadar doğrudur.
    Cevaplarınızı bekliyorum.
    kalın yag genelde subab sesini azaltmak için tavsiye ediliyor ama itecekli motorlar nispeten zayıf düşük cc li oldugundan

    genelde motoru zorluyor diye biliyorum.

    benim motorda 10w-40 tam sentetik kullanıyorum.

    bence yag numarasının yanında, yag kalitesi ve özelliği daha önemli
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  8. #8
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Zaten bende şu ana kadar castrol 10-40 kullanıyodum bu yazıyı görünce sizlere bi danışmak istedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

    Bu konuda başka bilgisi olan varmı acaba.
    Cevaplarınızı bekliyorum.

  9. #9
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. Varmı başka bilgisi olan.
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten bende şu ana kadar castrol 10-40 kullanıyodum bu yazıyı görünce sizlere bi danışmak istedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

    Bu konuda başka bilgisi olan varmı acaba.
    Cevaplarınızı bekliyorum.
    yok mu arttıran?
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  10. #10

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    benim cg vardı hep 10-40 kullanırdım sonra 15-50 shell motor yağı aldım aradaki fark motorun sesi toklaşdı devirlenmesi ağır oldu sonra tekrar 10-40 yağ kullanınca (1 ay sonra) motorun serileştiğini farkettim.Demekki kalın yağ motoru ağırlaştırıyormuş.

  11. #11

    Üyelik
    30 Kasım 2014
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda
    "Teremyag"

  12. #12
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    dün bende sıkıldım dohc sohc ve ohv motorlara bakıyordum, orada yanlış hatırlamıyorsam kalın yağda sıkıntı yok demişlerdi. diğer motor tipleri daha çok ve kaliteli yağlamaya ihtiyaç duyuyorlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)