Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Aralardan Gitmek: Oyun için Rehber

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    LANE SPLITTING: A GUIDE TO THE GAME BY RICHARD D. GRAZIA adlı eski bir makaleyi blogumda yayınlamak üzere çevirdim. Yanlarına yeni arkadaşların yararlanabilmesi için notlar ve fotoğraflar ekledim. Anlamadığınız yerlerde kesinlikle profesyonel destek almanızı öneririm. Makale öneri niteliğinde olduğundan risk tamamen size aittir, kendim profesyonel değilim. Her gün yapıp da farkında olmadığımız bir aktivite olduğu için türkçeye kazandırmak istedim. eleştirilerinizi, görüşlerinizi beklerim.

    Okumadan önce de hatırlatma yapalım; limitlerinizi bilin, fazla hız yapmayın, mümkün olduğunca sakin olun

    konuyla ilgili motosiklet.nette açılmış iki başlık aşağıdaki gibi.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/75320-serit-ihlali-ve-2-arac-arasindaki-seridin-kullanilmasi-sorunsali.html
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/101629-trafikte-iki-aracin-icinden-gecmek-yasak-degil-mi.html


    lane splitting, lane sharing, whitelining, filtering, stripe-riding

    İKİ ŞERİT ARASINDAN GİTMEK, ARALARDAN GİTMEK, ŞERİT ÇİZGİSİ ÜZERİNDEN GİTMEK, ŞERİT PAYLAŞMAK


    “İki şerit arasından gitmek” beyzbol gibi santimetreleri bile hesaplamayı gerektiren, en kısa yolu yorumlamanın maçı kazandırdığı bir oyundur. Motosiklet sürüşünde evinize erken ve tek parça halinde gitmenizi sağlar.

    Beş yıldır Berkeley ve San Fransisko arasında Bay köprüsü üzerinden 24 km uzunluğundaki I-80 koridorunda gidip geliyorum. Neredeyse bütün bir yolu iki şerit arasında gidiyorum ve bu da günde bir saate yakın tasarruf etmemi sağlıyor. Bu makaledeki ipuçlarını bu tecrübenin bir sonucu olarak aktarıyorum.

    Eğer otobanlarda rahat bir şekilde motosiklet kullanıyor ancak henüz iki şerit arasından gitmediyseniz, motosikletinizden daha geniş, duran iki nesne arasındaki aralığı gözlemlemeyi deneyin ve bu aralığın orta noktasını bulmaya çalışın. Bu orta nokta, geçme hareketi sırasında ya da iki şerit arasında giderken bulunmak isteyeceğiniz noktadır. [Not: Ülkemizde sürücülerin sürüş davranışı dikkate alındığında iki duran nesne yerine garip şekilde hareket eden iki nesne arasında deneme yapılmasını tavsiye ederim]

    İki şerit arasında giderken mesafeleri ölçersiniz, gözlemlerinize göre hareket eder ve tepki verirsiniz. İçinde bulunduğunuz durum akıcıdır ve çok kısa süreler içerisinde değişiklik gösterir. Trafik durduğunda çevrenizdeki durum da durgun (static) bir hal alır. Dinamik olarak tek oyuncu siz kalırsınız. [Not: Türkiyede duran trafik bile statik değildir. Duran bir araç olduğu yerde yan şeride geçmek için burnunu daha önce boş olan iki şerit arasına sokabilir, küllüğünü dökmek isteyen bir taksi şoförü ya da otobanda inmek isteyen bir yolcu trafiğin ortasında kapıyı açabilir]

    Duran ya da yavaş ilerleyen bir trafikte ilerlemek, gerçekte, iki şerit arasında gitme ile şerit değiştirmenin bir kombinasyonudur. Asıl zorluk bulduğunuz boşluğu nasıl kullanacağınızı yorumlamak ve kazadan kaçınmaktır.




    BAŞLIYORUZ

    Motosikletinizin ve üzerindeki parçaların eksiksiz bir şekilde çalışır durumda olduğundan emin olun. Frenlerinizin ve lastiklerinizin durumunu kontrol edin.

    Etrafınızda/Yakınınızda araçlar olmadan şerit çizgileri üzerinde yer alan yol butonları üzerinden gitmeye çalışın. Gidonunuzu kendinizden emin bir şekilde tutun. Yol butonları motosikletinizi sarsacaktır ancak sizi devirmeyecektir. Araçlar arasında gittiğinizde sık sık bu düğmeler üzerinden geçeceğinizinden bu duyguya alışın.

    Önünde kendinizi rahatça konumlandırmaya müsait alanı olan ve trafikte yavaş ilerleyen bir aracı geçmek için kendinizi aracın arkasında konumlandırın. (diğer araçlar geçmek istediğiniz araca paralel hareket etmeliler). Aracın geçmeye müsait olan sağı ya da solundaki çizgiye yanaşın. Hızlanmak için gerekli gücü üretecek kadar düşük viteste olduğunuzdan emin olun. Aynaları kontrol edin ve oluşturduğunuz rotaya bakın. Eğer yol temizse gaz verin. Aracı geçin ve önündeki boşluğa girin. İki şerit arasından bir aracı geçtiniz. Tek bir araç geçişinde kendinizi rahat hissedince iki daha sonra üç ve daha fazla sayıda araç geçmeye devam edin.


    GÖRÜŞ

    İki şerit arasında gitmek özünde göz-el koordinasyonu gerektiren bir aktivitedir. Burada etkin kavram “göz”dür. Eğer çevrenizde neler olup bittiğini göremezseniz asla doğru hareketi yapamazsınız.

    Gözlerinizi hareket halinde tutun: önünüzdeki durumu kontrol edin. Yakınızındaki araçların niyetlerini okuyun; aynalarınızı kontrol edin. Bakışınızı tek bir noktaya sabitlemeyin. 50 km hızla giderken saniyede 14 metre yol katedersiniz. Saniyenin onda birinde 1.3 metre yol katettiğiniz anlamına gelmektedir..




    TEKNİKLER

    Ön fren manetini iki parmakla kavrayın. Böylece durmak zorunda kaldığınızda tehlikeden uzaklık olarak değerlendireceğimiz reaksiyon süresi kazanacaksınız. Engelden bir santimetre önce dursak bile iyidir. [Not: Ön frenin iki ve dört parmakla kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi edinmeniz tavsiye edilir]

    Dirseklerden hafifçe kırarak kollarınızı dinlendirin. Nefes almayı unutmayın. Yorulduysanız iki şerit arasında gitmeye bir süreliğine ara verin.

    İki şerit arasında gitmeye başlamadan önce aynalarınızı kontrol edin. Hızlıca size doğru yaklaşan ve görmediğinizde gününüzü mahvedecek, iki şerit arasındaki boşlukta ilerleyen başka bir motor sürücüsü olabilir. İki şerit arasında giderken dahi periyodik olarak aynalarımı kontrol ederim. Eğer arkamdan yine iki şerit arasında giden başka bir motorcu geliyorsa boş bir şeride çekilir ya da hızlanırım.

    Yönünüzü ve hızınızı akıcı, ufak hareketlerle kontrol edin, dizlerinizi tanka yaslayın, eliniz gazda ve elleriniz kontra yapmak için hazır bulunsun. Geniş manevralar yapmak için alanınız olmayacaktır.

    Geçebileceğiniz aralık iyice daralır ve yaptıklarınızın işe yaramadığını düşünürseniz yavaşlayın ve müsait olan şeride geçin ya da yapmanız gerekiyorsa olduğunuz yerde durun. [Not: Duran trafikte sizin de durmanız sorun olmayacaktır]

    Aynalarınızın minibüs, kamyon ve otomobil aynalarıyla temas etmeyeceğinden emin olun. Aynalarınızın temas etmesi rahatsız edici bir çarpma sesinden başka sıkıntı yaratmayacaktır ancak sizin için utanç vericidir. Öte yandan iki şerit arasından gittiğiniz için sizden hoşlanmayan sürücülerin aynalarına vurmak durumu daha da kötü yapacaktır.

    Kavşaklarda ve otoyol katılımlarında sabırlı olun. Diğer sürücüler buralarda avantaj elde etmek için sıklıkla şerit değiştirmektedir. Bu ilüzyondan başka bir şey değil. Şeritlerine girinceye kadar bekleyin. Gerçekte sıkışık trafikte avantaj elde eden sadece siz olacaksınız.

    İki ya da daha fazla yolcu taşıyan araçlara ayrılmış şeridi, trafiğin önüne geçmek için kullanan şoförlere dikkat edin. Son dakikada yoğun trafiğin arasına girmeye çalışacaklardır. Tam bu esnada siz de geçmeye çalışıyorsanız sonuçlar can sıkıcı olabilir. [Not: Ülkemizde bu şeritler mevcut olmamakla birlikte şeritlerin sağında ya da solunda yola dahil olmayan geniş boşluklardan trafiğin önüne geçmek isteyen araçlar bulunabilir]

    Sinyal vermeseler dahi şerit değiştirmeye başlayan araçları geçmek için hızlanmayın. Yol verin ve sizden uzaklaşmalarına izin verin.

    İki şerit arasında giderek geçmeye niyetlendiğiniz aracın yanındaki boşluğa dikkat edin. Araç sürücüsü sizin farkınızda olmadan aracı geçmeye çalışın. Bunu başaramaz, araç sürücüsü sizi fark eder ve kenara çekilirse, eğer boşluk da varsa araçla uygun hareket edin. Diğer seçeneğiniz biraz sabırlı olmaktır. Aradaki ilişki değişecek, aracın yeri başka bir araç tarafından işgal edilecek ve siz her iki aracı da güvenle iki şerit arasından giderek geçebileceksiniz.

    Kendi şeridinde ilerleyen bir motosiklet sürücüsünü geçmek ilginç bir problem yaratır: bir motosiklet sürücüsünün, sizin orada olduğunuzun bilincinde olup olmadığını tahmin etmeye çalışmak, otomobil sürücüsünün sonraki hareketlerini tahmin etmekten çok daha zordur. Oysa ki motosiklet sürücüsü sizin kıvraklığınıza sahiptir. Kendi şeridinde devam edeceğine dair kanıtları bulduğunuz anda hızlıca harekete geçin. Eğer motosikletçinin niyeti konusunda şüpheleriniz varsa şerit değiştirin ve uzaklaşın.

    Bir çok sürücü aracını şeritlerin sol tarafındaki çizgiye yakın konumlandırır. Görüşleri en yakındaki şerit ayırıcıdadır. Çoğu seferde pozisyonunuz şeridin sağında olmalı. Bu size en geniş manevra alanını sunacaktır.

    Seri olarak devam eden yol butonlarının üzerinden geçmemek için son butonu gözünüze kestirin ve hızlıca hareketinizi yapın. Genellikle akıcı olarak yanından geçip gideceksiniz; ya da en kötüsü sadece son butonun üzerinden geçeceksiniz. Ne yaparsanız yapın butonların üzerinden geçmemek için oyalanmayın. Buradaki gerçekleştirmek istediğimiz amaç diğer araçlara çarpmamak ya da diğer araçlar tarafından çarpılmamak.




    HIZ

    Ünlü yarış arabası sürücüsü Juan Fangio bir seferinde “Sadece kazanmama yetecek kadar hızlı sürüyorum” demişti. Araçların arasında giderken onların hızlarından en fazla 15-25 km daha hızlı sürün. Araçlar durduklarında hızları da 0 km olur. [Not: Anlamı; duran araçların arasından en fazla 25 km hızla geçin]


    POLİSLER

    Bazı (amerikan) eyaletlerde iki şerit arasında gitmek yasal olsa da polis tarafından kenara çekilmek, sizin bu işi güvenli yapıp yapmadığınızla ilgili görüşlerine bağlıdır. Güvenli kriteri her bir polis memuru için farklılık gösterecektir. Güvenli hissettiğiniz şekilde sürün. Ceza aldıysanız masum olduğunuzu iddia edin ve juriye gidin. Mahkemede suçsuz olduğunuzu belirtin ve yaptığınızın güvenli olduğunda ısrar edin. Orada duruyor olmanız bile bunun bir delilidir. Öte yandan her ne olursa olsun polisler için bir gözünüzü açık tutun. [Not: Ülkemizde bir aracı mevzuata uygun geçmek için aracın solundaki boş "şerit" kullanılmalıdır. Şerit aralarından giderken oluşabilecek olumsuz bir durumunda kusur motosiklet sürücüsüne ait olacaktır]


    GÖZLEMLER

    İki şerit arasında gitmenin en önemli şartı hayati bir tehlikenin farkında olmak ve aynı anda onu ortadan kaldırmaktır. Bu kabiliyet tecrübenin, güvenin ve soğukkanlılığın bileşiminden oluşur.

    İki şerit arasında gitmek eğlenceli olduğu kadar 2 kilometrelik teknik enduro parkuru tamamlamak veya kilometrelerce hendek kazmak kadar da zorludur.

    Otoyol trafiği akarsuya benzer. Akarsu dokusundaki her bir gizli kayayı ve çağlayanı yorumlamayı öğrenmelisiniz.

    Tüm otoban sizin oyun alanınızdır. Oyunu araçların arasında kalan boşluklarda oynarsınız.

    Motosiklet üzerindeyken diğer araçlardan farklı bir uzay-zaman diliminde olduğunuzdan sizi görmediklerinde şaşırmayın.

    Diğer araçlarla aynı hızda giderken pozisyonunuzu korursanız göreceli olarak hareket etmediğiniz sonucu çıkar. Biraz hızlandığınızda ilişki değişir; ama sadece saatte bir kaç kilometre fark eder. (Bütün arabalar 90 km hızla giderken sizin 92 km yapmanız sadece 2 km fark yaratacaktır) Hareketler göreceli olarak ağır çekimde gerçekleşir.

    Tecrübeli bir göz sürekli değişen aralıkların (bir aracın ön çamurluğundan arka tamponuna ya da bir aracın ön çamurluğundan başka bir aracın arka tamponu kadar olan mesafe)orta noktasını bulabilir. Üç değişkenli çözülebilen bir problem gibi düşünebiliriz.

    Sizden başka motosiklet kullanıcılarının da şerit ortalarından gittiğini göreceksiniz. Bazı zamanlar kimin daha hızlı gittiğini görmek cezbedici olabilir. Kriz gibi gelen bu davete karşı koyun.

    Bundan böyle tüm araç sürücüleri “yayalar” olarak bilinecektir. Ancak araç sürdüğümüzde motosiklet sürücüsü olarak bilineceğiz.

    Sürerken motorunuzun çıkardığı sesle, kokuyla ve gölgesiyle ahenk içerisinde olun.





    MEZUNİYET GÜNÜ

    Yağmurda, karanlıkta, Cuma akşamı sıkışık trafikte; harika bir sürüşle eve iki şerit arasında giderek ulaştınız.



    Kaliforniyada Aralardan Gitmek



    İstanbulda Aralardan Gitmek

    MD.Murat, TaTTo0, karacabeg ve 11 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct
    hergün 15 20 dk süren yolu geçen 45 dk da gittim nedenimi 4 tekerlekliler bu makaleyi senden önce bulmuşlar :@ aralardan insan bile zor geçiyor ya artık istanbulda
    shooter1 bunu beğendi.

  3. #3
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Faydalı bir makale, teşekkürler
    phradrel bunu beğendi.

  4. #4
    12680 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pcx 125
    Uzun uzun tartışılabilecek bir konu. Motosikletine ve şöförlüğüne tam anlamıyla güvensen, dış faktörleri ve karşına çıkacak her süprizi bile saniye saniye idrak edebilecek bir sürücü de olsan otobüsten inmiş o yaşlı teyze bir anda o arasından geçmeye çalıştığın otobüsün önünden atlayacak önüne ya da o taksi açacak o kapıyı. Bunların bilincinde olmama rağmen benim en büyük zaafım bu aralardan geçme olayı. 2-3 yaya ezme teşebbüsüm oldu ama dokunmadım bile. Sanırım aralarda motosiklet sürebilmenin tek yolu hızlanmayı bilmek kadar durmayı da bilmekten geçiyor.

  5. #5
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    olayda en önemli bilgi ve yönlendirme bence 50 km hızla giderken saniyede 14 m yol alırsınız, araçlarla aranızdaki fark 25 km yi geçmesin geçmemeli kısmı.

    İkinci verilen türkiye videosu da bunun canlı kanıtı

    CBR125 li kazaya karışan arkadaş en az 55 km hızla gidiyor. Araçlarsa durmaya çok yakın süratteler. Hız farkı konuda bahsedilenin birbuçuk katı. kazanın oluşu yok araç sinyal vermedi, çeken arkadaşın dediği gibi oraya dönülürmü falan değil.

    Dikkat edin. Motor kaçmak için manevra yapıyor fakat hızı fazla olduğunda istediği mesafede ve keskinlikte kendini 1.5m sağa atamıyor ve araca doknduktan sonra hızından dolayı doğru cizgiye düzelmeye çalışırken düşüyor.

    Hız farkı 25 km yani eleman 55 yerine 40 ile gitseydi kaza falan yoktu ortalıkta. Menevra yapıp sıyrılmıştı ve geri çizgisine dönmüştü

    Video ara şeritleri kullananlar için ders niteliğinde

    Hızdan sonra ikinci etken ise riski yeterince hissetmemesi ve odaklanarak sürmemesi

    Araç oradaki boşluğu kullanabilirdi(%05-%10 ihtimal) ve kullandı...
    phradrel, TAYFUNBORA, Sokollu ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    beyaz aracin manevea yapacagi kabak gibi belliydi...
    Acil112 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Ne yaparsak yapalım özellikle İstanbul'da aralardan gitmek çok riskli. 2. videodaki gibi bağlantı olan yerlerde yavaşlamak farz.

  8. #8
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Henüz okuyamadım ama bu makale bizim ülkemizde geçerli olmaz olamaz çünkü bizim ülkemizde yolda 1 cm bile boş yer kalamz taksiciler minibüsçüler kadın sürücüler bi şekilde orayı kapatır, kendi çizgisinden gitmekse bir ütopya adeta!
    murad13 bunu beğendi.

  9. #9
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayda en önemli bilgi ve yönlendirme bence 50 km hızla giderken saniyede 14 m yol alırsınız, araçlarla aranızdaki fark 25 km yi geçmesin geçmemeli kısmı.

    İkinci verilen türkiye videosu da bunun canlı kanıtı

    CBR125 li kazaya karışan arkadaş en az 55 km hızla gidiyor. Araçlarsa durmaya çok yakın süratteler. Hız farkı konuda bahsedilenin birbuçuk katı. kazanın oluşu yok araç sinyal vermedi, çeken arkadaşın dediği gibi oraya dönülürmü falan değil.

    Dikkat edin. Motor kaçmak için manevra yapıyor fakat hızı fazla olduğunda istediği mesafede ve keskinlikte kendini 1.5m sağa atamıyor ve araca doknduktan sonra hızından dolayı doğru cizgiye düzelmeye çalışırken düşüyor.

    Hız farkı 25 km yani eleman 55 yerine 40 ile gitseydi kaza falan yoktu ortalıkta. Menevra yapıp sıyrılmıştı ve geri çizgisine dönmüştü

    Video ara şeritleri kullananlar için ders niteliğinde

    Hızdan sonra ikinci etken ise riski yeterince hissetmemesi ve odaklanarak sürmemesi

    Araç oradaki boşluğu kullanabilirdi(%05-%10 ihtimal) ve kullandı...
    Çok güzel bir konu ve çok yerinde bir tespit.

    "Akarsu dokusundaki her bir gizli kayayı ve çağlayanı yorumlamayı öğrenmelisiniz." cümlesi çoğu şeyi açıklıyor bence.

    İki ya da daha fazla yolcu taşıyan araçlara ayrılmış şeridi, trafiğin önüne geçmek için kullanan şoförlere dikkat edin. Son dakikada yoğun trafiğin arasına girmeye çalışacaklardır. Tam bu esnada siz de geçmeye çalışıyorsanız sonuçlar can sıkıcı olabilir. [Not: Ülkemizde bu şeritler mevcut olmamakla birlikte şeritlerin sağında ya da solunda yola dahil olmayan geniş boşluklardan trafiğin önüne geçmek isteyen araçlar bulunabilir]
    phradrel bunu beğendi.

  10. #10
    murad13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul\Hatay
    Motosikleti
    DERBİ GPR 125
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Henüz okuyamadım ama bu makale bizim ülkemizde geçerli olmaz olamaz çünkü bizim ülkemizde yolda 1 cm bile boş yer kalamz taksiciler minibüsçüler kadın sürücüler bi şekilde orayı kapatır, kendi çizgisinden gitmekse bir ütopya adeta!
    Katılıyorum ve artırıyorum
    otobanda ters yön giden Türk

  11. #11
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    Güzel bir okuma oldu, emek harcayıp çevirmişsin, eline sağlık.
    phradrel bunu beğendi.

  12. #12
    TEMBEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2014
    Şehir
    evrende boktan bir gezegen
    Motosikleti
    Mondial 150 mg
    Çok iyi bir yazı teşekkürler !
    phradrel bunu beğendi.

  13. #13
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    paylaşım için teşekkürler...

    İKİ ŞERİT ARASINDAN GİTMEK, ARALARDAN GİTMEK, ŞERİT ÇİZGİSİ ÜZERİNDEN GİTMEK, ŞERİT PAYLAŞMAK


    Trafiği oluşturan kurallar bütünün hangi maddesine bakarsanız bakın bu yukarıda bahsedilen detaylar hem suç hem hatadır...


    ben hep şunu savunurum..motosikletin karıştığı kazaların kaynağında motosiklet hatası üst düzeydedir diye...motor kullanmayı bilmiyoruz mesele bu...yolda duracağımız yeri bilmiyoruz...ha kim uyuyor buna...buna uyanlara uzaylı gözüyle bakılır buda ayrı mesele...trafiğe tescil yaptırıp plakayı motorun üzerine taktığın an itibariyle diğer dört tekerlerden bir farkın kalmıyor...motorlu arac statüsüne giriyorsun...ve kurallar sabit...


    herşeyi işimiz egeldiğimiz gibi yorumluyor ve bildiğimizi okuyoruz kafamıza göre takılıyoruz bir başka deyişle...


    ama bunu hepimiz yapıyoruz...istisnai arkadaşlar varsa onların elini sıkmak isterim tebrik de ederim..ama bizi bu hale getiren bazı nedenler var...başlıcası yoğunluk...yoğun trafik bizi darmadağın ediyor...


    İKİ ARACIN ARASINA GİRMEK TRAFİK SUÇUDUR...ama ben bu kurala riayet etmiyorum...hatalıyım...bunu yıllardır yapıyorum..bilincli bir şekilde bu suçu işliyorum..otorite bana herhangi bir yaptırımda bulunmuyor ceza kesmiyor..benimde işime geliyor...

    EMNİYET ŞERİDİNDEN İLERLEMEK SUÇTUR...Bunuda ihlal ediyorum ama trafik polisi abilerimiz sağolsun bunada göz yumuyorlar hatta diğer bekleşen araclar bile buna saygı duyuyor ses etmiyor ve içten içe bir kıskanmayla ulan şimdi bi motorum olsa demek ki bende şimdiye çoktan eve varıcam diyor...

    MAKAS ATMAK ANİ ŞERİT DEĞİŞİMİ SUÇTUR...yapıyormuyum bazen evet...

    aralara derelere girerim makas atarım emniyetten gider trafiği aşarım diyen arkadaşlar bariz bir suç işliyorlar (bende dahil) ama sistem o kadar bozuk ve kaotik bir ortam var ki biz göze bile batmıyoruz...

    bu bozuk sistemde kim kime dum duma... biz paçayı kurtarıyoruz diyelim ve kazasız belasız bu kadar ihlal yapmamıza rağmen cezasız eve varabiliyorsak gerçekten çok şanslıyız..

    trafiğin çıldıran yoğunluğu bizi bu kadar CANBAZ yapıyor bence...insani ve medeni bir sistem olsa bizde uymasını biliriz diyorum...

    İsviçre de halamlar var oraya gittiğimde düzeni nizamı görünce ayılıktan vazgeçersin..yabanilik kabalık bu reflekslerinden ister istemez vazgeçiyorsun...

    Değerli arkadaşlar hepimizi herşeyin bilincindeyiz...hem usül hem pratik anlamda ne kadar agresif olduğumuz malum...yani bu 20 yıl sonra düzelebilecek şeyler...yani şu an düşünün kapalı alanlarda sigara içilmemesi durumu 1900 lerde Avrupada vardı...biz o dönemler şehirler arası yollarda fosur fosur cigara içiyorduk hatırlayın...hep böyledir bu işler..medeniyeti takip edersin belli bir süre geçer ve toplumda o algı oluşur...her anlamda öyledir...


    yani trafikde nasıl davranacağımızı biliyoruz ama bu durum işimize gelmiyor..örnek veriyorum...bir motorlu aracsın kanunlara göre..uyman gereken kuralı ben buraya yazayım..SÜRÜŞ TAKİP MESAFESİ...kim uyuyor bu takip mesafesine sizlere soruyorum...iki arac arasında Karayolunda iki arac arasındaki mesafe en az 45 metredir...haydi buyrun belki buna dikkat eden arac sürücüleri olabilir...ama nadiren ve uzun yolda uyulur mesela..şehir içinde bu yoğun trafikde dur kalk da nereye takip mesafesi uygulayabilirsin...


    peki trafiğin içine girdin...emniyet şeridine girmeden veya ARAYA DEREYE GİRMEDEN nereye motosiklet ayrıcalığını yaşayabilirsin...mümkün değil..imkansız...yani uygulansa veya bu yutubdaki örnek kazada olduğu gibi masaya yatırılsa incelense motosikletlerin hatalı olduğu anlaşılır...

    AMBULANS değilsen ve ARIZA YAPMAMIŞSAN emniyet şeridinde yol alıyorsan bu bedeli bu şekilde ödersin...aracında kusuru var ama asli kusur motorda...


    bunlar benim kanaatim değil arkadaşlar..kurallar açık ve net...bu kurallara uymak uymamak sizin elinizde...


    uymadığınız taktirde her bedele hazır olun...

    araya dereye girersen (ki ben giriyorum) o kahrolası arac kapılarından biri eninde sonunda açılacak ve giyotin gibi canımızı çok yakacak...bu riski ben alıyorum alanada almayanada saygı duyarım...


    emniyet şeridinden gitmekde o kahrolası araclardan biri sağa kırıp bir mola verecek veya veya bir şekilde gözünüzü dört açmalısınız ki olabilecek şeylere karşı hazırlıklı olun...bu riskin karşılığında demir bariyerlerde patlayıp üzerine düşüp aüır yaralanmak ve ciddi kesikler alma durumunuz söz konusu..videodaki arkadaş aşırı hızlı ve hantal olduğundan sağa kaçamadı refleks yapamadı ben öyle makaslar atuyorum hepsinde de silme tabir edilen şekilde...ağır suç işliyorum hemde çünkü o makasların da bir bedeli var...

    CEZASI : Düzenlemeyle trafikte "makas atarak" ilerleyen sürücüler hakkında ayrıca, vatandaşların can ve mal güvenliğini tehlikeye attıkları gerekçesiyle Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 179. maddesinden işlem yapılacak.

    Trafik güvenliğini tehlikeye atanlara verilecek cezaları belirleyen TCK 179'da "Kara, deniz, hava veya demiryolu ulaşım araçlarını kişilerin hayat, sağlık veya malvarlığı açısından tehlikeli olabilecek şekilde sevk ve idare eden kişi, iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır" hükmü yer alıyor.

    2 yıl hapis ve 1400 lira ceza...

    aşırı hız cezası ise...radar olmasa bile Hız kuralını çiğnemekten ceza yazılan sürücülerden ceza yazıldığı tarihten itibaren 1 YIL İÇİNDE aynı kuralı 5 DEFA ihlal edenlerin sürücü belgeleri 1 YIL SÜREYLE GERİ ALINIR. Süre sonunda psiko-teknik muayeneden geçirilir. Herhangi bir manisi olmayanların sürücü belgeleri geri verilir.


    yani sonuç olarak...

    şerit aralarında gezinmek ilerlemek..suç...

    emniyet şeridinde gitmek..suç...

    hız ihlali (pek dikkat etmeyiz hızımıza ama) ..suç...


    makas atmak şerit değiştirmek..suç


    bunları neden mi yazdım yani bilinçlenin diye..hep sürüş takip mesafesini bilmeyip hemde bir kazaya karıştığında mal mal abii naptınnn ya öldürüyodunn bizi demeyin...

    çok kaza gördüm..adam hem suçlu hem ukala...arac sahibi diyor ki iyimisin ben hasarımı helal ediyorum sana bişey olmasında diyor seviniyor motorcunun ucuz atlattığına ..hem hatalı hemde üste çıkmayan bizim apaçi motorcu ise ya üçbeş bişey koparmaya bakıyor yada rapor tutalım diyor yahu rapor tutulsa sen haksız çıkacaksın arac hasarıda sende patlayacak be dangalak uza işte adam affetmiş seni...


    kazasız belasız sürüşler...hata yapıyorsakta bilinçli yapalım...yani en azından 4 tekerler canavar biz de o kadar masum değiliz..bunlarıda unutmayalım...


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

    hem 92 den beri motosiklet kullanıyorum hemde yıllarca makam şoförlüğü yaptım...

    birinin yanından illegal şekilde de geçtim..(motorun avantajlarından dibine kadar yararlandım)

    aracımdayken bir motorcuda benim yanımdan illegal şekilde ışık hızıyla geçti..(aractayken kızdım böyle risk alınmaz diye)

    farklı duygular ama iki tarafda da oldum...

    motorcu kafasıyla bakmayın olaya...arac sürücüleri için BİZLER BİRER KABUS GİBİYİZ..bizden kaldırımda yürüyen teyzede korkuyor yoğun trafikde yanında geçtiğimiz araclarda...

    eğri oturup doğru konuşalım...kurallara kimse uymuyor..uymak istemiyor...kurallara uymak demek ahmaklık sanki bu devirde öyle bir algı var...
    ugurcan88, phradrel ve Evrenalpar bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    üzerinize kapı açılma ihtimalinin %99 olduğu ülkemizde aralardan giderken azami dikkat etmek gerek
    ilk videoda adam 10 dak. boyunca aradan gidiyor bizde ise 1 küsür dakika sonuç ise kaza işte canım ülkemin durumu bu malesef

  15. #15
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    Metehan yazin cok guzel. Benim ceviri yaparken yaptigim uyarilari daha gercekci dile getirmissin. Benim de amacim buydu, bu yapiliyor bari kendinizi ve baskalarinin hayatini tehlikeye atmayin.

    20 yil sonra bunu belki bu ulkede tartisabiliriz evet ama bi yerlerden de baslamak lazim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------

    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Henüz okuyamadım ama bu makale bizim ülkemizde geçerli olmaz olamaz çünkü bizim ülkemizde yolda 1 cm bile boş yer kalamz taksiciler minibüsçüler kadın sürücüler bi şekilde orayı kapatır, kendi çizgisinden gitmekse bir ütopya adeta!
    Makale yasal ya da yasak uzerine degil. Aralardan gitmenin kimseye zarar vermeden nasil yapilacagina dair. Aralarda Gitmiyorsaniz gitmemeye devam edin, en guzeli gidiyorsaniz da okursaniz faydaniza olur.
    mete_han bunu beğendi.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  16. #16
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    phradrel ben biraz daha haytın içinde örnekler vermeye çalıştım...


    ayrıca bir yerde tarihi yanlış yazmışım...

    yani şu an düşünün kapalı alanlarda sigara içilmemesi durumu 1900 lerde Avrupada vardı...

    1900...1980 olacak....

  17. #17
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    herkesin okuması gerekiyor.
    mete_han bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Motosikleti
    2014 CBR 650F
    Güzel makale, emeğine sağlık.

    Ancak istanbul trafiği için kitap yazsan bile geçerli olmayacaktır.
    Tamamen şansa yaşıyoruz.

  19. #19
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Öncelikle emeğiniz için teşekkürler;
    Lütfen bizim motorcu arkadaşların o hengamede birbirlerini geçmek için kendilerini ve diğer motorcu arkadaşlarını nasıl tehlikeye attığını gözden kaçırmayalım. Arabacılardan önce bizlerin bu konuda terbiyeye ihtiyacı var.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  20. #20

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    komik ötesi e5'deki şerit genişliği hür dünya standartlarında tali yol sınırında, usa'da şeritler 2.7metre ile 4.6metre arasında yer alır.

    Otoyollarda minumum standartları 3.7 m'dir.

    Bizde nedir ? E-5'de ? 2.6 civarında(hele köprüye geliş tarafı anadolundan-avrupaya)

    jeep wrangler şeritlerden nerdeyse taşıyor sadece 33" lastik 1,75" spacer var.

    her şey kazalar için


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)