Arka fren niye sağ ayakta
-
Slm arkadaşlar, ben vitesli motosiklet yeni kullanmaya başladım, makinem cbr 125, sağ tarafa 180 derece, ya da "U" dönüşü yaparken iyi hız dengelemesini acemiliğimden iyi yapamadığımdan dolayı sağ, ayağımı yere koyarak dönmek isterken tam 3 kere sağ tarafıma düştüm, çünkü bu defa sağ ayak yerde olduğu için, sol eldeki ön freni kullanmak zorunda kalıyosun, biraz fazla sıkınca ön freni motorun dengesi bozuluyor bu defa ve kendini anlamadan yerde buluyorsun. Eğer frenlerin her ikisininde kontrolü ellerde olsa sağ ayakta da debriyaj olsaydı bu sorunları yaşamıyacaktım. Çünkü sola dönüşlerde sorun yok çünkü sol ayağını yere koyarken, sağ ayağında arka freni kontrol ediyor, arka freni az ve çok sıkman o dönüşlerde motorun dengesini bozmuyor. Bu sorun nasıl aşılır usta motorcuların tavsiyelerini bekliyorum. Keyifli ve kazasız sürüşler.
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Ön freni sıktığında kayıp düşebileceğin kadar ki bir süratte viraj almak için ayağını yere koymana gerek yok ki. Hareket halinde değilde durduğun yerde gidonu kırıp dönecek isen eğer, kendini alıştırana kadar sola dön sadece, yani diyelim ki gittiğin yoldan geri dönmen lazım sağa yanaşır durursun sol arkaya bakar ve gerektiği kadar gidonunu sola çevirir ve kıpırdatmamaya çalışarak orantılı bir gaz debriyaj ile dönersin.
Aslında işin aslı şu, motosikletler bu halleri ve teknik donanımlarıyla kullanılabilirlikleri çok rahat. Sen kendini alıştır yavaş yavaş, freni debriyajı değiştirmeye gerek yok
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
vıraja gırmeden once vırajın sertlıgıne gore motorun suratını ayarlayıp vırajda fren yapmadan uygun suratle donersen sorun kalmaz. zamanla bunları deneyıp yasayarak zaten ogreneceksın ama muhım olan bu ılk donemı kazasız belasız atlatman. ıyı surusler.
-
sağ tarafa 180 derece, ya da "U" dönüşü yaparken iyi hız
Türkiye standartlarında sağ tarafa U dönüşü yapılmaz...
Hatayı kendinde ara.
Eğer geri döneceksen , sol tarafı kullan , zaten böyle olması lazım...
Senin yön ihlalin var.Kurallara dikkat et...
-
merhaba
öncelikle şunu belirtmek istiyorum sağ tarafa sen nasıl u dönüşü yapıyorsun burda trafik sağdan işliyor diye düşünüyordum sonra eğer debnriyaj sağ ayakta olsaydı motor sürmenin bi zevkii kalmazdı mutlaka tekmik bir nedeni var ama bence bunu diğer araçlardan ayırt eden en güzel özelliklerinden biri
-
-
ayakta debriyaj olması kadar saçma bişey olamaz abi.. hatanın tamamı sende.. çözüm olarak sağa U dönme ve döneceksende yavaş bir şekilde ön fren yardımıyla dön..
-
araba kullanırken sol ayağınla firene bas sorunun cevabını anlayacaksın
-
viper_1 adlı üyeden alıntı
Türkiye standartlarında sağ tarafa U dönüşü yapılmaz...
Hatayı kendinde ara.
Eğer geri döneceksen , sol tarafı kullan , zaten böyle olması lazım...
Senin yön ihlalin var.Kurallara dikkat et...
-
Onu oraya koyanı bulupta sormak lazım.
[FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]
-
düşük hızlarda sadece gaz ve debriyajı kullanarak da hızını ve dönüşünü ayarlayabilirsin. frenleri kullanmıyorum ben böyle dönüşlerde.
-
ayağıyla nasıl dönüyor yav anlamadım. dizini mi yere koyuyorsun
yoksa frene bastığın için fren kolumu yere deyiyor.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
cüneyto34 bence ayağını kırmadan bilen birinden bu işin eğitimini
al bir an önce, yaptıgın tamamen yanlış........................
(sadece sağa değil sola dönerkende ayağını koyuyormuş arkadaş ve
düşük hızda falan yapıyorum da dememiş yazısında)
-
oldugun yerde dondurmek ıcın orta ayagı ac , vıtes 1 de on fren sıkılı ( ıkı parmakla ) sol ayak ayaklıgın uzerınde yere sabıtlıyor , agırlıgını hafıf one verıp gazı yavasca ac , motorun arkası savurup motoru sola dondurur dar alanda ıyı manevra ama bos alanda ve ıyı bılen bırıyle once alıstırma yap motoru calıstırmadan da bunu yapabılırsın butun ıs agırlıgı orta ayak uzerınde dengeleyebılmek kel alaka ama madem dar alanda donmekten bahsedıyoruz bu da olsun
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
yavaş manevra yaparken benim uyguladığım taktik şudur:
sağ ayak frene yarım basılı debriyaj da aynı şekilde yarım ve azıcık gazla çok rahat manevra yapılır. virajın içine doğru dengeni kaybedersen biraz gaz verirsin eğer dışına dporu dengeni kaybedersen frene basarsın
06 AB 3263
0 Rh+
Bugün kaç motorcuya selam verdin?
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
yaa arka fren yerinde debriyaj olursa motoru nasıl kaldıracaksın debriyajı sıkıpta vitesi 1 e nasıl atıcan arkadaşım adamlar neden yapmasınlar yoksa öyle
-
abi bence sen bu soruyu soruyosan hemen o makineyi sat al bi tane otomatik vites.. ne debriyaj derdi kalır nede vites.. hem frenlerin ikiside elinde..
-
PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
abi bence sen bu soruyu soruyosan hemen o makineyi sat al bi tane otomatik vites.. ne debriyaj derdi kalır nede vites.. hem frenlerin ikiside elinde..
.........
"İnsanların sizden neler beklediği değil, sizin kendinizden neler beklediğiniz önemlidir." N.F.ERES
-
Sağa doğru U dönüş diye bir şey var. Arkadaşım normal yolda u dönüşü kastetmiyor zaten. Örneğin İzmirliler bilir, bornovadaki stadyum metro istasyonunun altında böyle bir dönüş var. Sağa doğru U şeklinde dönüyorsunuz ve farklı bir yola çıkıyorsunuz. Yani yol size paralel ama o noktaya kadar arada tren yolu olduğu için tren yolunun köprüyle yükseldiği noktada sağa doğru U dönüyorsunuz ve oldukça dar bir dönüş.
Ama yinede ayak freni solda olsa bu arkadaşımız bu seferde sola dönemeyecek yani virajda motor yatıkken hiç fren yapılmaz diye birşey yok. Arka freni kullanmadanda dönüş yapabilir. Ön freni hafif sıkarak. Boş bir alanda yere çizgi çizip bol bol çalışırsa bir günde öğrenir. Trafikte çalıştığı için sağa u dönüş durumu az denk geliyordur.
-
Aslında frenlerin ikisininde elde olması sorun yaratmaz(otomatik viteslerde oldugu gibi). Fakat debriyajın ayakata olması sorun yaratır. Cunku yuksek vitese gecmek için beynin bir ayaga kaldır diger ayaga indir komutu vermesi gerekir ki bu zordur. bazende her ikişsine de bas komutu gondermesi gerekir. bu ikisinin surekli degismesi buyuk sorun yaratır. her iki elin yada ayagın benzer komutlar alması daima avantajdır eger farklı komutlar gerekiyorsabunların birinin elde digerinin ayakta olması gerekir.
Saygılarımla
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler