Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bilinçli Kullanıcılar ve Vergi İndirimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Dostum bu iş böyle olmaz.

    1- Zaten stajyer ehliyet olayı geliyor ve Avrupa sistemi de bu. Ha bu yetmez denirse eğitim alma şartı getirilir, bu kadar. Yoksa yaşı küçük olan gaza gelir demek kimsenin haddine değil (35 yasindayim). Hayata kac defa geliyoruz ki adamın zevkini 28 yaşına kadar engelliyoruz? Dert aşırı hız, o zaman aşırı hız cezasını 3000 lira yap, bak kimse gaza geliyor mu... Ayrıca illa yaşa bağlanacak ise sadece cc mi? Senin altındaki ninja 300 benim dragstar 1100 den hem daha hızlı, hem de 0-100 u daha iyi. Sen acemi adama verdin ninja 300 u o ne olcak?

    2- Bu ülke kendi motorlu aracını yüksek yerlilik oranı ve markası ile yapmadığı sürece vergiler dusurulmez. Zaten düşürülmemeli, cari açık başka türlü kapanmaz.

    3- kask olayını olduğundan çok fazla abartiyorsunuz. Toplam çarpışma hızı 80 km den yüksek olduğunda hiçbir ekipman koruma sağlamaz. Yani ben 50 ile giderken karsudan 50 ile gelen arabayla çarpışirsam kask falan yalan. O zaman kaska bu kadar yüklenmeye ne gerek var. Esas güvenli surusu uygulamayana o dediğin cezayı vereceksin. Kaska da ceza eyvallah ama bu dereceye ne gerek var, ölüm oranını esas o dusurmez. Otoyolda en sag seritten 90 la gidrrken 50 cm sag yanimdan, yani kontrol etmediğim taraftan 250 ile geçen tam ekipmanli gerizekaliya ne ceza vereceksiniz onu söyleyin. Esas bu kesecek olum olayının önünü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------

    Benim esas önerim, stajyer ehliyet + eğitim . Ayrıca her türlü kural ihlaline çok ciddi cezalar getirilmesi ve uygulanması yeterli olacaktır. En güzel örnek Avrupa'da yaşayan vatandaşlarımızın oradaki ve buraya tatile geldikleri zamanlardaki araç kullanma tarzlarıdır. Orada kimse öyle aşırı hız falan yapmıyor çünkü ceza can yakıcı, burdaysa yol geçen hanı gibi. Yap ordaki gibi ceza sistemi, çiçek gibi olsun yollar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
    Üstad bunu daha önce de yazmıştınız. Bahsettiğiniz yeni (yürürlüğe girecek olan) yönetmeliğe ulaşabileceğim linki yazabilir misiniz size zahmet?

    Teşekkürler

  3. #23
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    A2 ehliyet sinavinda 2 duz bit bir slalom yap bakiim sinyal verdi mi?
    Kriterlerini degistirip dogru duzgun yetkinlik test edilmedikce mevcut sister devam eder.
    Su anda tek hata hakki carve cezasi ölüm.

  4. #24
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    3- kask olayını olduğundan çok fazla abartiyorsunuz. Toplam çarpışma hızı 80 km den yüksek olduğunda hiçbir ekipman koruma sağlamaz. Yani ben 50 ile giderken karsudan 50 ile gelen arabayla çarpışirsam kask falan yalan. O zaman kaska bu kadar yüklenmeye ne gerek var. Esas güvenli surusu uygulamayana o dediğin cezayı vereceksin. Kaska da ceza eyvallah ama bu dereceye ne gerek var, ölüm oranını esas o dusurmez. Otoyolda en sag seritten 90 la gidrrken 50 cm sag yanimdan, yani kontrol etmediğim taraftan 250 ile geçen tam ekipmanli gerizekaliya ne ceza vereceksiniz onu söyleyin. Esas bu kesecek olum olayının önünü.
    2011 yılında ingilterede trafik kazalarında ölen 362 motosiklet kullanıcısının yüzde 80'i başlarından aldıkları ağır yaralanmalar sonucu ölmüşler. Düşük ya da yüksek hız farketmiyor. Bunun tartışması dahi olmaz.

    Bu forumda çok genç arkadaşlar var; yazdıklarınızın ne anlama geleceğini iki kere düşünmelisiniz.
    07mehmet07 bunu beğendi.

  5. #25
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Yaş teorisylenleri sözüm size: Bkz.

    Sizin bu söylediğinize göre Toprak Razgatlıoğlu'nun altından R6'yı almamız lazım.

    Ayrıca insanın reflekslerinin en iyi olduğu 17-30 yaş arasında 500cc'ye kadar olan motosiklet kullanılacak, reflekslerin yavaşlamaya başladığı 30'dan sonra mı cc yükseltilecek? Saçmalık! Marquez kaç yaşında ulen?

    Tecrübeden dem vuran arkadaşlar olmuş. Tamam, tecrübe yaş ile ilgili olabilir ancak bugün Marquez'in en azından motosiklet konusunda sıradan bir 30 yaş üzeri motosiklet kullanıcısından daha tecrübesiz olduğunu iddia etmek ne kadar mantıklı olabilir?

    Biz nasıl yıllarca tecrübe sayesinde kazanılmış bilgilere eğitim ve pratikle o kadar yıl harcamadan sahip olabiliyoruz mesela?

    Yani bu işin çözümü eğitim, eğitim, eğitim. Sadece motosikletçilerin eğitimi de sorunu çözmez ayrıca. Trafiğe çıkan her bir varlık eğitilmeli.

    --

    Kısaca yaş ve tecrübeden dem vuran arkadaşlar; Hadi oradan! Saçmalıyorsunuz...

  6. #26
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı phradrel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 yılında ingilterede trafik kazalarında ölen 362 motosiklet kullanıcısının yüzde 80'i başlarından aldıkları ağır yaralanmalar sonucu ölmüşler. Düşük ya da yüksek hız farketmiyor. Bunun tartışması dahi olmaz.

    Bu forumda çok genç arkadaşlar var; yazdıklarınızın ne anlama geleceğini iki kere düşünmelisiniz.
    Güzel kardeşim elbette başa aldığın darbe ile ölüm oranı en çok olacak. Ama kask işine Iron Man zırhı muamelesi yapmayın. 80 km toplam çarpışma hızı kafandaki kaskı "kağıt şapka" işlevine getiriyor. Bizi mutlak ölümden esas kurtaracak olan kasktan önce sürüş bilincidir. O zaman en yüksek cezaların sürüş kurallarına uymayanlara verilmesi gerekir. Sadece kask diye sınırlamayın bu işi diyorum ben. Aslında gayet de açık ne dediğim ama...

  7. #27
    çağın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul-TÜRKİYE
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaş teorisylenleri sözüm size: Bkz.

    Sizin bu söylediğinize göre Toprak Razgatlıoğlu'nun altından R6'yı almamız lazım.

    Ayrıca insanın reflekslerinin en iyi olduğu 17-30 yaş arasında 500cc'ye kadar olan motosiklet kullanılacak, reflekslerin yavaşlamaya başladığı 30'dan sonra mı cc yükseltilecek? Saçmalık! Marquez kaç yaşında ulen?

    Tecrübeden dem vuran arkadaşlar olmuş. Tamam, tecrübe yaş ile ilgili olabilir ancak bugün Marquez'in en azından motosiklet konusunda sıradan bir 30 yaş üzeri motosiklet kullanıcısından daha tecrübesiz olduğunu iddia etmek ne kadar mantıklı olabilir?

    Biz nasıl yıllarca tecrübe sayesinde kazanılmış bilgilere eğitim ve pratikle o kadar yıl harcamadan sahip olabiliyoruz mesela?

    Yani bu işin çözümü eğitim, eğitim, eğitim. Sadece motosikletçilerin eğitimi de sorunu çözmez ayrıca. Trafiğe çıkan her bir varlık eğitilmeli.

    --

    Kısaca yaş ve tecrübeden dem vuran arkadaşlar; Hadi oradan! Saçmalıyorsunuz...
    Keşke herkes Marquez yada Toprak Razgatlıoğlu olsa da şu konuları konuşmasak. Unutulmaması gereken bir noktada bu isimler PİST'ler de motosiklet süren sürücüler. Artı olarak bizlerden 'YETENEK'liler. Yani burada ki en tecrübeliden bile fazla motosiklet bilgisine tecrübesine sahipler,'SEÇİLMİŞ' sürücüler. Toprak kardeşimizin caddede mondial scooter kullandığını düşünürsek bu forumdaki herkesin motorları o motordan daha 'deli' olduğunu varsayarsak, evet yaş önemli ancak tecrübe yaştan daha önemli dememde bir sakınca görmüyorum. Katılmaya bilirsiniz ancak 'SOKAK' ta motor süren bizler öncelikle motoru değil kendimizi kontrol etmeyi öğrenmemiz gerekir. İster bunu 10'lu yaşlarda yapmaya başlayın ister 30'lu yaşlarda. Bu tamamen size bağlı bir durum. Ehliyet sınavı ile, kanun ile, yazı ile bu eğitimi siz bir insana anca fikir verdirir siniz. Gerisi onun kendi 'YETENEK'lerine kalmış.
    Sonuçta 17 yaşında yeni ehliyet almış bir arkadaşımızla 40 yaşına gelmiş bir arkadaşımızın araç kullanma yetilerini karşılaştırdığınızda kararı YAŞ'a göre vermek çok büyük haksızlık olur diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler