GV250 arıza konusunda yardım gerekli
-
Merhaba arkadaşlar, görenler vardır bir gv250 aldım ikinci el. FOrumlara yaza yaza bitiremedim sürekli tekrar eden bir sorun vardı. Ama bugün daha büyük bir sorunla geliyorum karşınıza kesinlikle yardım gerekli.
Sabah anahtarı çevirdim fakat motor hiç tepki vermedi. Işık yanmadı, ses çıkmadı. Hiçbirşey.
Bir önceki güne geliyorum. Motoru yıkattım, yıkama bitti üzerine oturdum. Anahtarı çevirdiğimde "bzzzt" diye bi ses verdi 2 saniye kadar. Yüksek bi ses değildi ama normalde öyle bişey yok. Neyse çalıştı. Akşama doğru yağmur yağdı. Biraz yağmurun altında kaldı. Tekrar çalıştırırken bzzzzt etti aynı şekilde. Elektronik enjeksiyon var ve aşırı korkuttu beni bu, zaten tamire götürecektim maaşımın yatmasını bekliyodum. neyse onuda ozaman hallederim artık dedim eve gittim. Bu sabah oturdum ve hiç tepki vermedi motor.
Daha öncesinde ise sürekli olan bir sıkıntı motorun giderken susması, devirin düşmesi gibi sorunlar vardı, beyine bağlattım bir sorun göstermedi makina. Bunları yaparken enjeksiyon ışığı yanıyordu. Bu sorun 2 aydır devam ediyor ve çözüm bulamadım. bir tamirciye 150 lira verdim oda 1 haftalığına düzeltti. Be devir düşmesi ve motor susmalarına bide bugün komaya girmesi eklendi. Acaba aküden mi bir sorun var? Akü böyle şeyler yaparmı?
Acemiyim motor mekaniği konusunda yardımcı olabilen varsa süper olur, güvendiğiniz bir tamirci varsa, yada söyleyebileceğiniz herhangi birşey.
Şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
Akünün eksi kablosunu takip edip bağlandığı noktayı söküp küf-pas-oksit vb varsa kalın bir zımpara ile söketi ve oturduğu yüzeyi yavaş bi şekilde zımparalarsanız çözüleceğini düşünüyorum.
-
Eğer motorunuz enjeksiyonluysa o bzzzt sesi normal olması lazım. Bende ki 2011 gt250r'da da o ses çıkıyor.
Motorunuzun çalışmaması konusunda da babaduru'ya katılıyorum. Sorun akü ile alakalıdır. Ya akünün oralarda bir yerlerde kısa devre yapıyordur ya da bir şekilde paslanma oksitlenme vs vardır. Ya da akünüz bitiktir. Tavsiyem önce aynı voltaj ve amper değerlerine sahip bir akü bulup onunla motorunuzun durumuna bakmanız. Eğer sonuç aynı olursa aküye giden kablo aksamını incelemeniz...
Edit: Şimdi aklıma geldi. Tüm bunları yapmadan önce arka selenin oralarda sigorta kutusu var. Oradan sigortalarınızın durumuna bakınız. Aynı sorunu akünün kablolarını söküp takarken bende olmuştu. Sigorta yanmıştı. Her şeyden önce sigortalarınızı kontrol edin...
-
-
ben senin yerinde olsam servise götürürdüm garantisi devam ediyormu* ETMİYORSA BİLE SERVİSE GÖTÜR BENCE BU GVLERde böyle bi takım sorunlar oluyor anlayanı da az kadıköyde bay moto var ancak onlarda makine yok kartalda Yeşilyurt motor var orayav da götürebilirsin bu gvlerden anlayanı bulmak zor bu arada bu sitede forumda gv250 kullanıcılaı diye bir forum var bu motordan anlayan çok orada gir sor
-
natila adlı üyeden alıntı
ben senin yerinde olsam servise götürürdüm garantisi devam ediyormu* ETMİYORSA BİLE SERVİSE GÖTÜR BENCE BU GVLERde böyle bi takım sorunlar oluyor anlayanı da az kadıköyde bay moto var ancak onlarda makine yok kartalda Yeşilyurt motor var orayav da götürebilirsin bu gvlerden anlayanı bulmak zor bu arada bu sitede forumda gv250 kullanıcılaı diye bir forum var bu motordan anlayan çok orada gir sor
yeşilyurt a götürdüm, makinaya bağladırlar hiçbirşey bulunmadı.
-
yıkattıktan sonra genelde oluyor aküyle ilğili yeşilyurt halleder istersen harem garaj a gel bakalım tamiri bakımı konusunuda ögrenmek istersen yardımcı olurum arayıp gelebilirsin 5322124353
-
https://www.facebook.com/groups/gv250/
linkteki gruba katıl, orda yardımcı olacaklardır. sorun mekanik değil o yüzden yardımcı olamıycam
-
1- Motor enjeksiyonu tamamlıyor, marşa bastığında sürekli bzzzttttt diye ses geliyor ve motor çalışmıyorsa " AKÜ BİTMİŞTİR " ( Başıma geldi ), tamamen biten akü, dolum yapılmadan anlık bir çalışma ile sürmeye devam etsende kendi kendini doldurmaz. Bir akücüde yada oto tamircilerinde yada bazı motosiklet tamirhanelerinde dolumunu yaparlar. Dolum yaptırdıktan sonra da akü başlarını zımpara ile bir temizle oksitlenme veya paslanma varsa.
2- Motor eğer kontağı çevirdiğinde halde hiç elektrik almıyorsa bunu anlamanın en rahat yolu göstergeye dahi elektrik gelmiyorsa " ANA SİGORTA PATLAMIŞTIR " 20A 'lik 25Krş 'a bir sigorta ile değiştirmen gerekiyor. ( Başıma geldi )
-
Arkadaşlar sanırım sorunu çözdüm.
Korkanın çocuğu olmaz dedim alet çantasıyla giriştim motora.
Selenin altındaki kısmı açtım, kabloları falan söküp taktım. sigortanın tellerine baktım. Bir sıkıntı yok gibiydi durum da değişmedi.
Daha sonra motorun sağ tarafını açtım büyük bir vida var orda onu çıkardım. Beynin olduğu yerde bir vida gözüme çarptı, oksitlenmiş ve biraz gevşemiş duruyordu. Onu çıkardım biraz zımpara ile oksitleri aldım tekrar yerine koydum güzelce sıktım
Şuanda tıkır tıkır çalışıyor. Sesi bile değişti, 5 km falan mesafe yapmışımdır henüz bundan sonra fakat hiç sorun yapmadı, performansı da bi hayli düzeldi (yada ben psikolojik olarak böyle hissettim, her durumda daha çok tatmin etti farketmez)
Yardımlarınız için teşekkür ederim
-
Znozan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sanırım sorunu çözdüm.
Korkanın çocuğu olmaz dedim alet çantasıyla giriştim motora.
Selenin altındaki kısmı açtım, kabloları falan söküp taktım. sigortanın tellerine baktım. Bir sıkıntı yok gibiydi durum da değişmedi.
Daha sonra motorun sağ tarafını açtım büyük bir vida var orda onu çıkardım. Beynin olduğu yerde bir vida gözüme çarptı, oksitlenmiş ve biraz gevşemiş duruyordu. Onu çıkardım biraz zımpara ile oksitleri aldım tekrar yerine koydum güzelce sıktım
Şuanda tıkır tıkır çalışıyor. Sesi bile değişti, 5 km falan mesafe yapmışımdır henüz bundan sonra fakat hiç sorun yapmadı, performansı da bi hayli düzeldi (yada ben psikolojik olarak böyle hissettim, her durumda daha çok tatmin etti farketmez)
Yardımlarınız için teşekkür ederim
sevindim hocam her viteste seni geriye doğru atıyorsa performansı yerindedir
-
Muhtemelen senin kontakta temassizlik var dostum,yine yaparsa bil ki ordandir bosuna sagını solunu sökme
-
Levent E. adlı üyeden alıntı
Muhtemelen senin kontakta temassizlik var dostum,yine yaparsa bil ki ordandir bosuna sagını solunu sökme
olabilir bilmiyorum. daha sadece 1500km kadar tecrübem var motorsikletle, ama şuanda düzgün duruyor. Tekrar sorun yaparsa bakacağız artık ne olduğuna
-
vurdurarak çalıştır çalışırsa aküdedir gibi birşey dene dicem ama :D saçma olucak sanırım.ama denemeye değer.akün pert olmuş olabilir.140 tl alırsın maaş yatınca.
-
enjeksiyonlu makinayı vurdurmak ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)