Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hayat tecrübesi ve motosiklet tecrübesine güvenen arkadaşlardan tavsiye bekliyorum :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    ÖNCELİKLE VAKİT AYIRIP OKUYAN YOL GÖSTEREN TÜM ARKADAŞLARA VE BÜYÜKLERE TEŞEKKÜR EDERİM

    Arkadaşlar ve büyük abilerim size birşey danışmak istiyorum...
    Forumda çok eski üyelerden biriyim (7 senedir filan) öğrencilik zamanlarımda bir çok kişinin yardımı dokundu bana buradan gene onlardan ve tecrübeli abilerimden tavsiyeler bekliyorum hem maddi açıdan hemde motosiklet açısından lütfen değerlendirirken kendinizi benim yerime koyun ufak tefek şeyler olsa bile banane yada adamın kendi bileceği iş demeden tavsiye verin inanın duacınız olurum...

    Biraz motosiklet geçmişimden bahsedeyim değerlendirme yaparken bunlarıda göz önünde alırsınız...
    Lise:Çin malı scooter 30.000 küsür km
    Üniversite:Tvs apache 35.000 küsür km
    Mezuniyetten sonra:6.000 km honda cbr 250r sonra 4.000 km honda crf 250l (crf'yi iki ay kadar önce sattım )

    Ben aylık 1.750-2.000 tl arası kazanan bir vatandaşım (1.750lerde kalıyor genelde) şuan 24 yaşındayım kenarda kıt kanaat senelerce biriktirmiş olduğum 20.000 tl kadar param var fuara kadar bütçe az daha artıcak azıcıkda üzerini kredi yada kredi kartına taksitle motosiklet alıcam bütçemi 30.000 tl olarak belirledim takım taklavat full durumda lakin doğrumu yapıyorum yanlış mı kafam muallakta...


    Aslında ilk başta kafamda mt-07 vardı fakat son bir aydır şansımda biraz yaver gidince bütçe biraz daha arttı ...

    Şimdi bir kaç sorum var arkadaşlar

    1.)Cbr 650f ve fazer 8 denedim ayrıca bir arkadaş kawasaki z 800 e versionunu tavsiye ediyor bunlar 27.000-29.000 arası motorlar fakat iş almakla bitmiyor tabiki bakım masrafları, yakıt tüketimi bunların altından kalkabilirmiyim cbr nin konsolda 4 küsür litre/100 km gösteriyordu fakat diğerlerini bilmiyorum fazeri denedim z 800e'yi deneme şansım olmadı sizin görüşünüz nedir arkadaşlar ve abilerim bu aletler beni aşarmı?

    2.)Eğer aşar diyorsanız tavsiye edeceğiniz motor ne olur hala mt-07ye geri dönebilirim bunla artçı konforu olmaz diyorlar sizce şehir içinde iki kişi beni idare eder mi?Çoğu kişi artçıyla rahatsız diyor ilerde birgün kız arkadaş gibisinden bir durum olursa bununla gezebilir miyiz?Birde honda cb 650f var naked olanı 23.500'e veriyorlar bunuda...

    3.)Şimdiye kadar hondalardan memnun kaldık servisi iyi güzel ücretler çok ucuz değil lakin forumda diğer markaların servislerini okuyunca uygunmuş diyorum ayrıca şuan 4 yıl garanti veriyorlar yedek parçada anında temin edilebiliyor diğer japonlarda durumlar nedir?

    4.)Benim yerimde olsaydınız sizler ne yapardınız?


    Sorularım bunlardır arkadaşlar ayrıca iş yerim evime 15 dakika yürüme mesafesinde yani mecburiyetten çok hobi olarak biniyorum fakat motoru sattığımdan beri kuzenden ve kardeşimden otlansamda motosikletsizlik baya zor geliyor geceleri sürekli video izle forumları oku öyle takılıyorum baya bi zor olmaya başladı...
    Şuan için yıllık kullanım oranım 6.000 ile 9.000 km arası değişiyor yazları genelde istanbul şile arası geziyoruz diğer motorcu arkadaşlarla en uzun yolum bu zaten onun dışında pek şehir dışına çıkmıyorum...
    Bir anlık hevesle pişman olacağım kararlar almakta istemiyorum sizlere akıl danışıyorum biraz uzun oldu ama dertlerim bu kadar her türlü tavsiyenize açığım bana yol gösteren ve zaman ayırıp bu uzun yazıyı okuyan herkese teşekkür ederim....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    İki kişi bineceğinizi göz önüne alırsak, sıfırları yok ama ikinci el temiz bir enjeksiyonlu CBF 600 ya da CBF 1000 F diyeceğim.Yaklaşık 9 yıldır CBF serisi motosikletleri kullanıyorum. (500, 600, 1000 A, 1000 F) Hiç arıza yaşamadım. Şu an kullandığım CBF 1000 F'im 4. CBF'm.
    Çok rahat edeceğini söyleyebilirim.(Nacizane tavsiyemdir.)
    Okan Sinan Ocan, VlknDnmz ve zaferce bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Honda NC750X al. En azından benzinini düşünmezsin. MT-07 de fiyatına göre alınabilecek en iyi motor. 4 ay kullandım hala aklımdadır.
    VlknDnmz bunu beğendi.

  4. #4
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Selamlar dostum. Eğer tam anlamıyla fayda maliyet, ya da ekonomik düşünürsek bir insanın lüks harcaması toplam servetinin 1/10 unu geçmemelidir. Geçtiği durumlarda, hayat kalitesini kötü etkiler. Kredilere, bankalara, borçlara, sonra da içinden çıkılmaz durumlara iter. Bir kredi kartıyla diğerini kapatmaya çalıştırır adama. Birikim sadece harcamak için yapılmaz; gelirini artırmak, gelecekteki olası kötü günler, ya da acil ihtiyaçlar için yapılır.

    Bununla beraber, bizler insan olarak hayatta bizi mutlu edecek bazı ilgi alanlarına da ihtiyaç duyarız. Bunu da karşılamamız gerekir. O zaman bu ilgi alanımızı yapıp kendimizi mutlu ederken, aynı zamanda zarar etmemeye de çalışmak ana prensibimiz olmalı. O zaman ara yolu bulmak gerek. Henüz elinde bile olmayan 30.000 lirayı "motosiklet alma bütçesi" olarak ayıramazsın. Bu seni sıkıntıya düşürür. Acil durumda motorunu satmanı, sevdiğin şeyden ayrılmanı gerektirir. Üstelik durum acil olduğu için zarar da edersin. Olası kaza-bela-arıza durumunda motoru tekrar işler hale getirememene sebep olur (para eksikliğinden). Motoru işletme masrafını sürdüremezsin.

    Sen hem işletme maliyeti daha makul olan, hem de prim yapacak bir makine düşünmelisin. Bu durumda senin alacağın makine en fazla mt 07 zaten. Bunun üzerini düşünme bile. Bunu da uygun 2. el bulabiliyorsan o şekilde tavsiye ederim. Artçıyla rahatsızmış, şuymuş buymuş. Motor zaten tam anlamıyla konfor aracı değildir. Kız arkadaş dediğin 50 kilo zaten ne rahatsızlığı verecek sana?
    The-Rock, buraklee, Adventure58 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Mt07 vergisi yuzunden alinmayacak bir motosiklet 550 tl vergisi var, 2 ay icin 300 tl ye yakin vergi odeyeceksin oradan hop yeni yilda yeni zamli vergi gelicek 600 olucak muhtemelen. Hic mantikli degil bu vergileri verip mt07 ve benzeri motor almak, madem bu vergiyi vereceksin git mt09 al, z800 al, z1000 al,fazer8 al, bu tarz deyecek motorlar al bence
    cece89 ve VlknDnmz bunu beğendiler.

  6. #6
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar dostum. Eğer tam anlamıyla fayda maliyet, ya da ekonomik düşünürsek bir insanın lüks harcaması toplam servetinin 1/10 unu geçmemelidir. Geçtiği durumlarda, hayat kalitesini kötü etkiler. Kredilere, bankalara, borçlara, sonra da içinden çıkılmaz durumlara iter. Bir kredi kartıyla diğerini kapatmaya çalıştırır adama. Birikim sadece harcamak için yapılmaz; gelirini artırmak, gelecekteki olası kötü günler, ya da acil ihtiyaçlar için yapılır.

    Bununla beraber, bizler insan olarak hayatta bizi mutlu edecek bazı ilgi alanlarına da ihtiyaç duyarız. Bunu da karşılamamız gerekir. O zaman bu ilgi alanımızı yapıp kendimizi mutlu ederken, aynı zamanda zarar etmemeye de çalışmak ana prensibimiz olmalı. O zaman ara yolu bulmak gerek. Henüz elinde bile olmayan 30.000 lirayı "motosiklet alma bütçesi" olarak ayıramazsın. Bu seni sıkıntıya düşürür. Acil durumda motorunu satmanı, sevdiğin şeyden ayrılmanı gerektirir. Üstelik durum acil olduğu için zarar da edersin. Olası kaza-bela-arıza durumunda motoru tekrar işler hale getirememene sebep olur (para eksikliğinden). Motoru işletme masrafını sürdüremezsin.

    Sen hem işletme maliyeti daha makul olan, hem de prim yapacak bir makine düşünmelisin. Bu durumda senin alacağın makine en fazla mt 07 zaten. Bunun üzerini düşünme bile. Bunu da uygun 2. el bulabiliyorsan o şekilde tavsiye ederim. Artçıyla rahatsızmış, şuymuş buymuş. Motor zaten tam anlamıyla konfor aracı değildir. Kız arkadaş dediğin 50 kilo zaten ne rahatsızlığı verecek sana?
    Eyvallah hocam haklısınız ekonomi konusunda lakin zaten geleceği güven altına almak için aile ile birlikte yapılan yatırımlar var iş hayatına başladığımdan beri biriktirdiğim tüm para değil bu 20.000 tl sadece motosiklet için ayırdığım bütçe biraz üniversitede part time çalışmadan kalma biraz ailemin daha önce aldığı motorların satışından kalan para muhtemelen 2-3 bin tl kadar daha fuara kadar birikmiş olucak onun dışında 300-400 arası taksitte ödeyebilirim pek dokunmaz daha öncede kredi çektim ve kapattım 10bin tl kadar...

    Konu enine boyuna aile bireyleri ilede konuşuldu sıkıntı yok onay çıktı fakat özellikle baba tavsiyesi şu yönde sıfır garantili birşey al 2-3 sene sonra nişan evlilik vs. bir durum olduğunda 30-35 yaşlarına kadar muhtemelen değiştirecek durumda olamayacaksın yani evlilikten önce tek hakkın var sonra seni farklı sıkıntılar bekliyor....

    Bilmiyorum siz ne düşünürsünüz hocam yani aile desteğide var...

    Bu arada ek olarak dediğiniz gibi mt-07 dönebilirim lakin ikinci elde yaşadığımız onca maceradan sonra yakın arkadaşlarla beraber başımıza gelenlerden sonra (1 senelik cbr 600f'in arkadaşın elinde kalması ve ondan önce temiz diye aldığımız fazer 6 s2nin çocuğun tüm parasını eritmesinden sonra) oralardan biraz uzak durmak istiyorum sıfır garantili birşey her halükarda mantıklı geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt07 vergisi yuzunden alinmayacak bir motosiklet 550 tl vergisi var, 2 ay icin 300 tl ye yakin vergi odeyeceksin oradan hop yeni yilda yeni zamli vergi gelicek 600 olucak muhtemelen. Hic mantikli degil bu vergileri verip mt07 ve benzeri motor almak, madem bu vergiyi vereceksin git mt09 al, z800 al, z1000 al,fazer8 al, bu tarz deyecek motorlar al bence
    Şubat sonunu bekliyorum hocam 2015 ilk seriden gelen motorlardan alıcam fuarda ödeme yapıcam bir karar verebilirsem artık...
    Ama dediğiniz gibi küçük motorlardan sonra o kadar vergi olacağı aklıma gelmemişti küçük motorlarda genelde unutuyoruz satarken kapatıyoruz vergiyi ama bunlarda gerçekten biraz fazlaymış...

  7. #7
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı VlknDnmz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah hocam haklısınız ekonomi konusunda lakin zaten geleceği güven altına almak için aile ile birlikte yapılan yatırımlar var iş hayatına başladığımdan beri biriktirdiğim tüm para değil bu 20.000 tl sadece motosiklet için ayırdığım bütçe biraz üniversitede part time çalışmadan kalma biraz ailemin daha önce aldığı motorların satışından kalan para muhtemelen 2-3 bin tl kadar daha fuara kadar birikmiş olucak onun dışında 300-400 arası taksitte ödeyebilirim pek dokunmaz...

    Konu enine boyuna aile bireyleri ilede konuşuldu sıkıntı yok onay çıktı fakat özellikle baba tavsiyesi şu yönde sıfır garantili birşey al 2-3 sene sonra nişan evlilik vs. bir durum olduğunda 30-35 yaşlarına kadar muhtemelen değiştirecek durumda olamayacaksın yani evlilikten önce tek hakkın var sonra seni farklı sıkıntılar bekliyor....

    Bilmiyorum siz ne düşünürsünüz hocam yani aile desteğide var...
    Şimdi kardeşim umarım yanlış anlamazsın. Çünkü sen z800 ya da civarında bir makine istiyorsun, ama ben sana asla onu tavsiye etmeyeceğim

    Gel önce ekonomiye girelim, aile desteği önemli maddi ve manevi yanında olması çok güzel, senin hayrına. Ama bu desteklerle bile durum 24 yaşından 30-35 yaşına kadar aynı makineyi kullanmanı gerektiriyor. Çünkü doğal olarak yapman gereken başka masraflar var. O zaman zaten böyle 4 silindirli, yüksek devirli aletlerden uzak durmalısın. Bu araçların başa bela açmadan kullanım ömürlerinin (yüksek devirden dolayı) o kadar uzun olması zor. Madem öyle, ben sana yıl geçtikçe yaşlanmayacak, ağır devirli cruiser bakmanı öneririm. Ben 35 yaşındayım, senin hayatını düzene koymak için yapman gereken bir çok masrafı harcamayı halihazırda yaptım, durumum şükür şu an iyi. Ben de 10 yıllık dragstar kullanıyorum. İstesem HD Breakout alırım, yok hız yapayım dersem R1 alırım, Hayabusa alırım ama sonra beni nasıl zorlayacağını biliyorum.

    Tekniğe gelirsek, şehir içinde kullanıcaksın. 4 silindirli kalın araçlar bunlar, aralara zor girer. Bu alet devir yapmak, gitmek ister sıkışık trafikte ısınır zorlanır, ömrü daha da düşer. Tarzından ve yüksek gücünden dolayı riski de daha fazla. Ne kadar hız yaptığını hissetmeyeceksin, o sesi duydukça basasın gelecek. Hem risk, hem aşırı yakıt tüketimi. Gel sen, al bi güzelinden cruiser madem. 300 de bir zincir yağladım derdin olmasın. Kütür kütür keyfinle git. Eşini arkana aldığında kızcağız da şöyle rahat rahat sırtını dayayabilsin (şimdi artçın kız arkadaştan eşliğe terfi etti ondan diyorum rahat olsun diye ).

    Ekonomik ve kullanım şekli bakarsak böyle. Ama keyif tabii herkeste başka olur. Sen diyosan ki ben arkadaş anca 4 silindirli nakedla alabilicem bu keyfi diye. O zaman diyecek şey yok

    Her şekilde umarım senin için en hayırlısı olur.

  8. #8
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi kardeşim umarım yanlış anlamazsın. Çünkü sen z800 ya da civarında bir makine istiyorsun, ama ben sana asla onu tavsiye etmeyeceğim

    Gel önce ekonomiye girelim, aile desteği önemli maddi ve manevi yanında olması çok güzel, senin hayrına. Ama bu desteklerle bile durum 24 yaşından 30-35 yaşına kadar aynı makineyi kullanmanı gerektiriyor. Çünkü doğal olarak yapman gereken başka masraflar var. O zaman zaten böyle 4 silindirli, yüksek devirli aletlerden uzak durmalısın. Bu araçların başa bela açmadan kullanım ömürlerinin (yüksek devirden dolayı) o kadar uzun olması zor. Madem öyle, ben sana yıl geçtikçe yaşlanmayacak, ağır devirli cruiser bakmanı öneririm. Ben 35 yaşındayım, senin hayatını düzene koymak için yapman gereken bir çok masrafı harcamayı halihazırda yaptım, durumum şükür şu an iyi. Ben de 10 yıllık dragstar kullanıyorum. İstesem HD Breakout alırım, yok hız yapayım dersem R1 alırım, Hayabusa alırım ama sonra beni nasıl zorlayacağını biliyorum.

    Tekniğe gelirsek, şehir içinde kullanıcaksın. 4 silindirli kalın araçlar bunlar, aralara zor girer. Bu alet devir yapmak, gitmek ister sıkışık trafikte ısınır zorlanır, ömrü daha da düşer. Tarzından ve yüksek gücünden dolayı riski de daha fazla. Ne kadar hız yaptığını hissetmeyeceksin, o sesi duydukça basasın gelecek. Hem risk, hem aşırı yakıt tüketimi. Gel sen, al bi güzelinden cruiser madem. 300 de bir zincir yağladım derdin olmasın. Kütür kütür keyfinle git. Eşini arkana aldığında kızcağız da şöyle rahat rahat sırtını dayayabilsin (şimdi artçın kız arkadaştan eşliğe terfi etti ondan diyorum rahat olsun diye ).

    Ekonomik ve kullanım şekli bakarsak böyle. Ama keyif tabii herkeste başka olur. Sen diyosan ki ben arkadaş anca 4 silindirli nakedla alabilicem bu keyfi diye. O zaman diyecek şey yok

    Her şekilde umarım senin için en hayırlısı olur.
    Eyvallah sayın abim vakit ayırıp yazdığın için teşekkür ederim mantıklı şeyler söylüyorsun haklısın da...Yazıyorum söylediklerinizi bir kenara...
    Edit: Peki şunun hakkında görüşleriniz nedir en fazla fuarda 26.000 tl olsun bütçemide çok zorlamadan rahat rahat alırım 6-8 ayda taksitini bitirip yoluma bakarım
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79700112/detay
    bir edit daha: benzer motor karakterine sahip düşük devirli honda nc serisi hakkında görüşleriniz ne olurdu...

  9. #9
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Ne demek kardeşim, 2 satır yazı yazıyoz alt tarafı, sen sağol.

    Valla ben bu aleti ilk baktığımda beğenmemiştim, bu ne böyle küçücük falan demiştim. Ama artık tarzlar buna gidiyor, ince yüksek retro bir tarz oluştu cruiser işinde. Ne yalan söyliyim yakından bakma firsatım olunca da beğendim aleti, bi ara "acaba alsam mı" bile dedim kendim için. Hatta yakın bir arkadaşım motora başladı ona Ninja 300 aldık, ama acemiliğinden sonra cruisera geçicek o da, bu aleti almayı düşünüyor. Makinesi zaten sorunsuz, sesi güzel. genç, dinamik de duruyor.

    Bir de cruiserın güzelliği hem makinesi uzun ömürlü olur, hem yıllar içinde sağına soluna aksesuar takıp (bunu yıllar içinde yapacağın için masrafı çok dokunmaz), bambaşka bir makine haline getirebiliyorsun. Ben hala benimkine aksesuar alıyorum, çok da hoşuma gidiyor (hani hobiyi yaşamanın başka bir yönü de bu kafana göre şekli değiştirebilmek).
    VlknDnmz bunu beğendi.

  10. #10
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    o yamaha yazısını kaldırıp harley yazdırırsan ağır manita kaldırırsın ))) ama motorcular dalga geçebilir orası ayrı bir konu

  11. #11
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne demek kardeşim, 2 satır yazı yazıyoz alt tarafı, sen sağol.

    Valla ben bu aleti ilk baktığımda beğenmemiştim, bu ne böyle küçücük falan demiştim. Ama artık tarzlar buna gidiyor, ince yüksek retro bir tarz oluştu cruiser işinde. Ne yalan söyliyim yakından bakma firsatım olunca da beğendim aleti, bi ara "acaba alsam mı" bile dedim kendim için. Hatta yakın bir arkadaşım motora başladı ona Ninja 300 aldık, ama acemiliğinden sonra cruisera geçicek o da, bu aleti almayı düşünüyor. Makinesi zaten sorunsuz, sesi güzel. genç, dinamik de duruyor.

    Bir de cruiserın güzelliği hem makinesi uzun ömürlü olur, hem yıllar içinde sağına soluna aksesuar takıp (bunu yıllar içinde yapacağın için masrafı çok dokunmaz), bambaşka bir makine haline getirebiliyorsun. Ben hala benimkine aksesuar alıyorum, çok da hoşuma gidiyor (hani hobiyi yaşamanın başka bir yönü de bu kafana göre şekli değiştirebilmek).
    Eyvallah abicim çok teşekkür ediyorum gerçekten kafama yatıyor söylediğin şeyler sanıyorum forumda şimdiye kadar açtığım benim için her açıdan en yararlı konu bu olacak...

  12. #12
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Hadi bakalım hayırlı olur inşallah

  13. #13

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Aslında V-Strom, Versys, F650GS gibi yüksek seyahat motorları sizi ve artçınızı rahat ettirir. Ama bu türden motorlara yakın değilseniz bence en iyi seçim Sıtkı Abi'nin de dediği gibi CBF 600/1000.
    VlknDnmz ve Guven bunu beğendiler.

  14. #14
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    Selamlar, öncelikle belirteyim bu kadar güzel motosiklet tecrübeniz olmasını kıskandım. Keşke ben de lise ve üniversitede binebilseydim motora. Sorunuzun cevabı aslında size kalıyor ama yine de belki yararlı olabilir diye benim nasıl düşündüğümü anlatayım.

    öncelikle varsayımım şu; motosiklet ya fakirlikten ya zenginlikten binilen bişey. İnsanlar ya ucuz/kolay ulaşım diye veya eğlence amaçlı alıyorlar (iki uçta değil arada da olabilir).

    Benim anladığım siz, yıllar sonra haklı olarak artık sadece ucuz ulaşım ihtiyacı değil, lüks, eğlence, keyif amaçlı böyle bir motosiklet istiyorsunuz. Bu durumda ben olsam, ne kadar istersem isteyim, bir yıllık maaşımdan fazlasını hayatımda işlevsel iyileşmelere yol açmayacak bir motosiklete vermezdim. Yarı fiyata alacağınız bir motosiklet de sizin temel ihtiyacınızı yerine getirebilecektir. çok basit şekilde bile düşünürseniz, 25.000TL'lik bir motosikleti iki sene kullanıp yine 25.000'TL'ye satsanız bile (%10 enflasyon varsayımı ile) aslında 5.000 TL'den fazlasını kaybetmişsiniz demektir. Aylık geliriniz 2.000 TL iken, bakım masrafları, benzin masrafı, sigorta/kasko (kasko yoksa da kaza durumunda maliyet) derken keyif alıcam derken keyfinizi kaçırabilirsiniz.

    Benim için, motorum doğrudan çalınsa bile çok üzülmeyeceğim, servis ücretidir benzinidir kendi gelirime oranla kafama takılmayacak bir fiyat seviyesinde olması, imkanlarımı zorlayıp birikmişlerimden harcayıp 70.000 TL'lik bir motosiklete binmekten daha evladır. Hele ki keyif amaçlı bi iş için kredi çekmek vb hiç yapmak istemeyeceğim bir şey. Şunu sormakta fayda var, bir yıl boyunca işe gittiğiniz her günü/saati, uğraştığınız abuk insanları düşünün. İşte o para ile alacaksınız o aleti, yani o aleti almasanız o para ile hayatınızın tam 1 senesini istediğiniz gibi çalışmadan yaşayabilirsiniz (örneğin birisi kafanızı attırdığında, orada çalışmak mecburiyetinde olmadığınızdan rahatlıkla işi bırakabilirsiniz mali güvenceniz varsa ama yoksa mecbur çalışacaksınız). Buna değer mi alacağınız zevk, değerse sorun yok.

    Ancak başında da belirttiğim gibi, karar sizin burada tek bir doğru yok sadece yaklaşımlar var. Bazı insan daha temkinli yaşamaktan keyif alır, başkası nasıl olsa bir kere geliyoruz hayata mezara mı götürücez bir lüksümüz bu var diyebilir, ikisinin de güzel argümanları var ama seçim kişisel tercihe kalıyor.
    VlknDnmz bunu beğendi.

  15. #15
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    tarzın mıdır bilemem ama tavsiye olarak kawasaki versys ya da suzuki v-strom da bakabilirsin.
    VlknDnmz bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    08 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xciting25Ori - SYM WOLF - Xmax400 - NC750D integra
    Benim de tarzım naked. Ne racing seviyorum, ne enduro, ne cross. Hemen hemen bütün naked'lere hastayım. Şu an 250'lik SYM Wolf kullanıyorum, hem başlangıç için tercih ettim, hem de gücüm şimdilik buna yetti. Aldığımdan daha ilk ay sıkıldım, 250'lik scooterdan sonra çok farketmedi. Özetle ben de 2015 yazı gibi 500-700cc naked istiyorum ve aynı sorular beni de düşündürüyor. Aklımdakiler;
    1-Honda CB650F
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79554493/detay
    2-YAMAHA MT07
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79491761/detay
    3- DUCATI MONSTER 696
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81502359/detay
    4-HONDA CBR 650F

    tarzı motosikletler. Ancak her gün işe gidip gelmem 90km, her ne kadar şirket yol masrafını karşılasa da neredeyse 2 kata çıkan bir masraf olacak. Diğer yandan örneğin Ducati'nin servisi ya da kaza vs durumunda masrafı + kaskosu zorlar mı acaba diye düşünüp duruyorum. Esasen benim için en uygunu şu an kullandığım commuter/naked ancak işte insan mantıksız olsa da maalesef duygularının kurbanı olabiliyor.

    Aslında Mt-07'ye binseniz, z800'e de mutlu olacaksınız ama mantıklı bakacak olursak, bence içlerindeki en mantıklısı ilk olarak cb650f, ikincisi MT-07, üçüncüsü z800. Duygulara mı yoksa mantığa göre mi hareket edecesiniz ona kendiniz karar vereceksiniz.

    Son olarak; ben de motosiklet hayatıma başlamadan Yamaha XV950'yi çok beğenip arzulayanlardanım, ancak naked gibi kıvrak ve hızlı makinelerden sonra şehirde cruiser'ın ivmelenmesi tatmin eder mi diye düşünüp duruyorum. İmkan olsa her birinden almak lazım.

    Kolay gelsin..
    mithrelios, VlknDnmz ve TEKNECI bunu beğendiler.

  17. #17
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    Alıntı Evrenalpar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de tarzım naked. Ne racing seviyorum, ne enduro, ne cross. Hemen hemen bütün naked'lere hastayım. Şu an 250'lik SYM Wolf kullanıyorum, hem başlangıç için tercih ettim, hem de gücüm şimdilik buna yetti. Aldığımdan daha ilk ay sıkıldım, 250'lik scooterdan sonra çok farketmedi. Özetle ben de 2015 yazı gibi 500-700cc naked istiyorum ve aynı sorular beni de düşündürüyor. Aklımdakiler;
    1-Honda CB650F
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79554493/detay
    2-YAMAHA MT07
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79491761/detay
    3- DUCATI MONSTER 696
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81502359/detay
    4-HONDA CBR 650F

    tarzı motosikletler. Ancak her gün işe gidip gelmem 90km, her ne kadar şirket yol masrafını karşılasa da neredeyse 2 kata çıkan bir masraf olacak. Diğer yandan örneğin Ducati'nin servisi ya da kaza vs durumunda masrafı + kaskosu zorlar mı acaba diye düşünüp duruyorum. Esasen benim için en uygunu şu an kullandığım commuter/naked ancak işte insan mantıksız olsa da maalesef duygularının kurbanı olabiliyor.

    Aslında Mt-07'ye binseniz, z800'e de mutlu olacaksınız ama mantıklı bakacak olursak, bence içlerindeki en mantıklısı ilk olarak cb650f, ikincisi MT-07, üçüncüsü z800. Duygulara mı yoksa mantığa göre mi hareket edecesiniz ona kendiniz karar vereceksiniz.

    Son olarak; ben de motosiklet hayatıma başlamadan Yamaha XV950'yi çok beğenip arzulayanlardanım, ancak naked gibi kıvrak ve hızlı makinelerden sonra şehirde cruiser'ın ivmelenmesi tatmin eder mi diye düşünüp duruyorum. İmkan olsa her birinden almak lazım.

    Kolay gelsin..
    Evet hocam cb 650f sıfır baya mantıklı aslında 23.500 papel+4 yıl garanti+düşük yakıt tüketimi+v4 motor iki kişide rahat duruyor abs standart geliyor bunlar güzel şeyler vergi olarakta alt dilimde...
    Tabi önce bi cruiserda denemek istiyorum arkadaşlara soruyorum ortak bi arkadaş bulabilirsem haftasonu bi turlucam kısmet olursa...

  18. #18
    orbues - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki V Strom DL 650
    Hiç ENDURO'ya bindin mi? Özellikle uzun yolda çok keyif alırsın. Özellikle V STROM 650.. İnan gerek kullanımı açısından çok rahat ve taş gibi motosiklet. Masraf çıkarmaz. 2 silindir 24-27 kuruş arası yakar. performans ta güzel.

    Naked morosikletler şehir içi için çok iyi ancak şehir içinde de o performansa ihtiyaç yok. 100 km/h sonrasında rüzgar seni rahatsız eder. Ama ENDURO öyle değildir. yüksek motosiklet olması nedeni ile görüş açında çok fazladır.

    Tarzın olmayabilir ancak özellikle artçılı sürüşlerde arkanda artçı olduğunu bile anlamayabilirsin. Sıfırına da gerek yok. 17.000 - 22.000 arasında 2007-2008 ABS'li DL650 bulabilirsin. Satması da çok kolay olur. Fuara kadar böyle bir motor alırsın. Binersin. Baktın açmadı seni 500 TL düşüğe fiyat yaz hemen satılır.
    VlknDnmz bunu beğendi.

  19. #19
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    Alıntı orbues adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç ENDURO'ya bindin mi? Özellikle uzun yolda çok keyif alırsın. Özellikle V STROM 650.. İnan gerek kullanımı açısından çok rahat ve taş gibi motosiklet. Masraf çıkarmaz. 2 silindir 24-27 kuruş arası yakar. performans ta güzel.

    Naked morosikletler şehir içi için çok iyi ancak şehir içinde de o performansa ihtiyaç yok. 100 km/h sonrasında rüzgar seni rahatsız eder. Ama ENDURO öyle değildir. yüksek motosiklet olması nedeni ile görüş açında çok fazladır.

    Tarzın olmayabilir ancak özellikle artçılı sürüşlerde arkanda artçı olduğunu bile anlamayabilirsin. Sıfırına da gerek yok. 17.000 - 22.000 arasında 2007-2008 ABS'li DL650 bulabilirsin. Satması da çok kolay olur. Fuara kadar böyle bir motor alırsın. Binersin. Baktın açmadı seni 500 TL düşüğe fiyat yaz hemen satılır.
    Kullanmadım hocam çokta tarz meselesi yapmıyorum açıkcası yani sağlam bişe olduğu sürece 2 tekerlekli şuan elimin altında deneyebileceğim v-strom yok ama fikir vermesi açısından nc bulabilirim turlamak için ...

  20. #20
    Survivalsyk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Merhabalar
    Yaş olarak aynı yaşta sayılırız.Benimki motor sürme tecrübesi olmayan biri olarak küçük bir öneri.Yazılanları okudum.Motor sürmek herkezin bildiği üzere çok eğlenceli.Şahsen ben herşeyden önce zevk için biniyorum(o azıcık binmelerimi ssyarsak).Tabiki bütçe vs. maddiyat önemli.Mutlu olmayacağınız bi motoru asla almayın.Hayat bu herşey olabilir.Ve öğrendiğim bir şey varsa o da hayatımızın ne kadar hesaplasak da,plan yapsak da bizim düşündüğümüz gibi gitmeyebiliyor.Gafiliz.Çünkü insanız.Yaratıcının planı var.Hayat ona göre işliyor.Şu kısacık dünya hayatında mutlu olmaya ve mutlu etmeye çalışmalıyız.Ne yazık ki size motor modeli tavsiye edemiyorum.Etsem de herhangi birşey ifade etmiyecek.Çünki sen ne tavsiye ederlerse etsek kendi aklındaki motoru alacaksın.Doğrusu da bu zaten.Hangi motor ile mutlu olacaksan onu al.Kimseye bakma.Motoru sen kullanacaksın.Sen işleteceksin.Ama paranın senin mutluluğunun önüne geçme.Son bir şey.Eğer motor sürüyorsan bu hayatta kimseye maddi manevi borçlu olma.Allah'a olan borcun da dahil.Hepsini ödemeye çalış.��Bir gün zevk içinde ölür isem yüzüm ak olsun isterim şahsen.��
    Bilg.
    Sayg.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)