Motosikletle ilgli deneme yazım okur yorum yaparsanız sevinirim :)
-
Henüz lise öğrenciyim kendi halimde Bişeyler yazayım dedim buyrun
TÜRKİYEDE MOTOSİKLET (DENEME 1)
Türkiye’de motosiklet sürmek başlı başına bir hengamedir. Bu hengame içinde dört tekerlekli araçlar yayalar ve cansız varlıklar olan yollar büyük rol, sorun üstlenmektedir. Motosiklet özgürlüktür hürlüktür. Rüzgarı arabada ısıtmalı koltuğundan karşılamaya benzemez. Gençsen ve tabuları yıkıcı bir rolün varsa hayata karşı binmelisin motosiklete. Her şeyin yanında bilinçsizce yapılmış olan yollarımız dört tekerlekli araçlar hariç hiçbir şey barındıramaz haldedirler. Motorlu araçların yaklaşık %25 i motosikletlerden oluşurken trafikte sanki bir düşmanmışızcasına üstümüze sürülen canavar kamyonlar ciddi rakamlarda yoldaşlarımızı bizden ayırmıştır. Trafik hiçbir toplumda disiplinle gelişmemiştir. Kültür ahlak ve sabır bizlerin trafikteki üstün karakterleridir. Kullandığımız araçlar kontrolümüzden çıkıp ne zaman bizi kontrolü altına almaya başlamışsa korkulu rüya kazalar başa gelmiştir. Şuana kadar bir otomobil sürücüsü ve bir motosiklet sürücüsü neden anlaşamaz pek bulunmuş değildir fakat en önemli öngörüsü hırs ve ezme duygusunun ağır basmasıdır. Her hafta içi o lüks otomobil sürücülerinin evraklarını motorlu kuryeler taşımaya çalışırken trafik savaşında ezip öldürenlerde aynı kişilerdir. Hızla artan nüfus ve çarpık kentleşme, kentsel dönüşüm projeleri ne yazık ki sevdikleri otomobillerinden ayıracak ve herkes motor sahibi olma çabası taşıyacaktır. İlerleyen küresel faktörler, piyasa baş çekerek hızla artan ekonomik yarış sonucu çoğu büyükşehirlerimizin altyapısı trafiği kilitleyecek ve takım elbiseli motor sürücüleri ortaya çıkmış olacaktır. Örnek vermek gerekirse Çin bu duruma hızla geçiş yapıyor, Japonya hemen arkasında onu takip ediyor ve ikisi de dünya devi ülkelerdir ve bu durum her ülke için mutlak yarış sebebi olacaktır. Türkiye’de Türkçe isimli motorlar üretilmiş olsa dahi tamamen yerli sermaye Türk motoru yapılmamıştır. Gerek maliyet gerek Çin malı ürünler önünü kesmiş olsa da balon bir piyasayla tüm roller yabancı ülkelere düşecektir. Çin ve Japonya dünyanın en büyük motor piyasasına sahipken batılı ülkelere göz açtırmayıp tüm lokmayı birlikte yutacaklardır. Ne yazık ki ülkemizin sevgili vatandaşı ucuza kaçarak Çin malı motorlara yönelse de Japon motorları daim kalıp kalitesini koruyacak Alman malı dedirtecek ürünler çıkartacaktır. Konuya farklı bir yerden bakacak olursak 1960 lı yıllarda New Jersey’de Halley markalı motora sahip motorcular isyan bayraklarını çekmişken özgürlüğün, isyanın, gerçek manada sıradanlığa karşı devrimin adı konmuştur. Biz motorcular siyaseti pek beceremeyiz ama alışılagelmiş tabuları yıkar özgürlüğü bir metre arkamız da bıraktığımız rüzgarla yeniden tanımlar tüm bağırışlarımıza karşı gaz kolunu çeviririz. Biz kışın üşümek için, yere düşmek için ve ölümümüz olacaksa, motorumdan olsun dediğimiz için biniyoruz. Bazıları daha iyi yaşamak için binerken, biz Alpinastarın altında Shoei kaskı içinde daha yakışıklı ölmek için bineriz. Özgürlüğe sürün. Bir dergide okumuştum. ‘’ Takım elbiseni çıkart, deri montunu giy’’ Arkadaş bırak isyanın sesi motor bloğundan gelsin, sen koşma motorun terlesin!.
Reklamlar
-
Kardeş inan denedim ama sonuna kadar okuyamadım. Çok anlatım bozukluğu içeren bir yazı olmuş
-
Bu sizin yazdığınız ( yada alıntıladığınız) bir miktar ütopik olmuş
-
Hevesini kırmayın kardeşiminnn... Yapıcı yorumlarda bulunun..
Hayatta zarar etmeyeceğiniz tek şey, hayallerinizin peşinden koşmak..
-
Düşüncelerini güzel ifade etmişsin. Tek sorun imla kuralları ve paragraflar. Hani giriş, gelişme ve sonuç meselesi falan var ya ..
-
Ders için hazırlanmış bir ödev mi?
-
Deneme için fena sayılmaz diyelim
Birkaç küçük önerim olsun..
Giriş gelişme sonuç kavramı önemli..
Bu kavrama bağlı kalmak istemiyorsan bile her konuya girerken yeni bir paragraf açmayı dene,o zaman yazıyı okumak bu kadar yorucu olmaz..
Ancak bu deneme yazın için bu söylediğim şey imkansız diyebilirim,çünkü neredeyse her cümlen farklı bir konuya değinmiş,her konudan gösterip vermemişsin
Yani bu ne demek oluyor ki; Ya bu metnin bu kadar çok konuya değindiği için paragraflar halinde çok daha uzun olmalı,ya da kafanda değineceğin bir kaç konuyu belirleyip,daha derine inip ayrı ayrı metinlerle paylaşımda bulunmalısın..
Tabi ne amaçla yazdığına bağlı,ödev gibi tek seferlik birşeyse ikinci önerim geçersiz olur..
-
Önerileriniz için teşekkür ederim dikkate alcam cogunu sadece öylesine düşüncelerimi belirtmek amaçlı yazdım ödev değildi yani
-
Öncelikle başkalarına beğendirmek için değil keyif almak için yazmalısın. Keyif alıyorsan gerisi gelir.
-
Hocam agzina saglik guzel bi anlatim olmus
-
-
Fazlaca ezilen yagiz delikanli havasi verilmis motosiklet icin. Ama guzel bunlari boyle gormek ellerine saglik
-
Biz motorcular siyaseti pek beceremeyiz ama alışılagelmiş tabuları yıkar özgürlüğü bir metre arkamız da bıraktığımız rüzgarla yeniden tanımlar tüm bağırışlarımıza karşı gaz kolunu çeviririz.Begendim. sana yorum yapacak yol gosterecek seviyede degilim. Bir iki yerde anlatım bozukluğu hissettim. Bence ehil kişilerin yorumlarini dikkate alarak devam etmelisin. Kesinlikle Boyle bir çaba icine girmen bile takdire şayan umarım başarılı olursun.
-
Bir yerden başlamak gerek,
Yazdıkca eleştiri aldıkca hataları telafi edeceksin.
Hep daha iyiye inşallah.
Daha iyisini yazana kadar en iyisi bu...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)