Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Avrupa Birliği 2017 yılından itibaren tüm motorlu iki tekerlekli taşıtlarda ABS’yi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Avrupa Birliği 2017 yılından itibaren tüm motorlu iki tekerlekli taşıtlarda ABS’yi zorunlu hale getiriyor

    Motosiklet sürmek gün geçtikçe daha güvenli hale geliyor. 2008 ve 2013 yılları arasında, Almanya’da ölümlü kaza geçiren motosiklet sürücülerinin sayısı yüzde 13 azalarak 568’e düştü. Uzmanlar, bu düşüşün sebeplerinden birinin kilitlenmeyi önleyici frenleme sistemlerinin (ABS) yayılması olduğuna inanıyor.

    Alman Etraflı Kaza Araştırması GIDAS’ın bulgularını özetleyen Bosch Şasi Sistemleri Bölümü Başkanı Gerhard Steiger, “ABS, ölümlü veya yaralanmalı tüm motosiklet kazalarının dörtte birini engelleyebilir” dedi. Bu aktif güvenlik sistemi, tekerleklerin kilitlenmesini önlemek için çalışıyor. Böylece, motosiklet sert veya kaygan bir yüzey üzerinde fren yaptığında çok daha güvenli bir şekilde durabiliyor.

    MSC ile Maksimum Güvenlik
    Yakın zamanda piyasada olacak motosiklet denge kontrolü (MSC) ise, motosiklet sürücüleri için mümkün olan en iyi güvenliği sunacak. Bosch tarafından geliştirilen sistem, mevcut eğilme açısını kaydederek ABS desteğini ve çekiş kontrolünü bu açıya uyarlıyor. Bu da, özellikle neredeyse tüm ölümlü motosiklet kazalarının yarısının meydana geldiği virajlarda işe yaradığı anlamına geliyor. Otomobillerdeki ESP’de olduğu gibi, MSC ister fren olsun ister gaz, sürücünün dik bir açı ile eğildiği durumlarda dahi mümkün olan en iyi desteği sunuyor.

    Kritik durumlarda maksimum koruma
    2013 yılında Avrupa’da üretilen tüm motosikletlerin yüzde 30’unda ABS bulunuyordu. 2013 yılının sonunda, dünyanın ilk motosiklet denge kontrol sistemi ilk olarak KTM 1190 Adventure ve Adventure R’da seri üretime girdi. MSC teknolojisi, kompozit fren fonksiyonu da dahil ABS sistemine dayalı ve bir eğimli açı sensörünü de barındırıyor. Bu, motosikletin mevcut eğimini ölçerek sistemin fren ve gaza müdahalelerinin eğim açısına uyacak şekilde ayarlamasına da imkan veriyor. Sürücü virajda eğildiğinde, fren basıncının yumuşak şekilde kademeli olarak artırılmasına imkan veren hassas düzenleme düz yolda ise yavaşlamayı güçlendiriyor. Ayrıca, eğilme oranını ve doğrusal hızlanmayı analiz ederek, sistem ön veya arka tekerleğin ne zaman havalanmak üzere olduğunu da anlayarak MSC’nin düzeltici bir eylem ile müdahale etmesine imkan veriyor. Fren gücü, sürüş durumuna göre esnek şekilde ön ve arka tekerlekler arasında dağıtılarak mümkün olan en güvenli yavaşlamayı sağlıyor. Ayrıca, GIDAS analizleri MSC’nin sürücü hatası yüzünden virajlarda meydana gelen motosiklet kazalarının üçte ikisinde yardımcı olabileceğini gösteriyor.

    ABS Llight’tan MSC’ye – Her motosiklet sınıfı için bir çözüm
    Modüler bir yaklaşım benimseyen Bosch hidrolik bir frene sahip her tip iki tekerlekli motorlu araca uyacak fren kontrol sistemleri sunuyor. Özellikle Hindistan gibi gelişen pazarlara yönelik bir maliyet etkin çözüm olan ABS 9 Light ön tekerleği kontrol etmek için tek bir hidrolik fren kanalını kullanıyor. İki kanal ile ABS 9 tabanı ön ve arka tekerlekler için kilitlenmeye karşı korunma sunuyor. ABS 9 Plus özellikle yüksek performanslı makinelere uyuyor. Sistem, acil duruşlar sırasında basınç oluşurken dahi, sistem halihazırda motosikletin öne devrilmesini önlemek için müdahale ediyor. Ek basınç sensörünün yardımıyla, arka tekerleğin yerden kalkmasının ilk işaretlerini tespit ediyor. ABS 9 Enhanced daha sonra sürücünün fren koluna herhangi bir ek baskı uygulamasına ve fren basıncında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmaksızın, optimum fren gücünü her iki tekerlek üzerine uygulaması için ikinci freni otomatik olarak aktive oluyor. Bosch’un en kapsamlı çözümü olan MSC, bir eğim açısı sensörü ile ABS 9 Enhanced’i daha da geliştiriyor.
    Motosiklet kazalarının sayısında hava önemli bir rol oynuyor

    Teknolojinin yanı sıra, yollarda yaşamını kaybeden motosiklet sürücülerinin sayısı üzerinde doğrudan etkisi olan bir etken daha var; hava şartları… Son birkaç yıla bakıldığında, motosiklet kazalarının sayısının her zaman hava iyiyken ciddi bir tırmanışa geçtiği net şekilde görülebiliyor. Nisan ve Mayıs aylarında, ölen veya ciddi şekilde yararlanan motosiklet sürücülerinin sayısı özellikle hafta sonundaki havaya bağlıymış gibi görünüyor. Güneş çıktığında, başta deneyimsiz ve aşırı özgüvenli olanlar olmak üzere, birçok sürücü ilk çıkışında bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmeyi seçiyor. Sonuçlar ise sıklıkla ölümcül oluyor. Örneğin, 2014 yılının ilk beş ayında Baden-Wüttemberg’in yollarında 37 motosikletçi yaşamını yitirirken bir önceki yıl en çetin kışlardan biri yaşanmasına rağmen aynı dönemdeki kayıp rakamı sadece 20 olmuştu. Hava koşulları ne olursa olsun, ABS ve MSC aşırı hızlı girilen bir virajın beklenmedik şekilde daralmasına, öndeki yola aniden bir aracın çıkmasına veya yol yüzeyinin tamamen ya da kısmen ıslak olmasına bakılmaksızın kapsamlı destek sağlayabilir.

    Avrupa Birliği 2017 yılından itibaren tüm motorlu iki tekerlekli taşıtlarda ABS’yi zorunlu hale getiriyor.
    Her yıl, sadece Avrupa’daki yollarda yaklaşık 5.000 motosikletçi hayatını kaybediyor. Bu konuya adanmış araştırmaların bulgularından ikna olan AB, 2013 yılında 125cc’nin üzerinde motor silindir hacmine sahip tüm motorlu iki tekerlekli araçların ABS sistemi ile donatılması gereksinimini yürürlüğe koydu. Düzenleme, 2017 yılından itibaren tescili yeni yaptırılan ve 2016 yılından itibaren tip onayından geçen tüm motosikletler için geçerli olacak. 50cc’nin üzerinde motor silindir hacmine sahip daha küçük iki tekerlekli araçların da ABS ile donatılması, ya da en azından bir frene basıldığında, diğer tekerlek üzerinde de fren yapan “birleşik” bir frenleme sistemi ile donatılması gerekir. Bununla birlikte, birleşik bir frenleme sistemi ABS işlevi görmüyor ve tekerleklerin kilitlenmesi ihtimalini ortadan kaldırmıyor.

    http://www.otomobilgazetesi.com/boschtan-motosikletler-icin-guvenlik-teknolojisi-14951.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(maltepe-agva)
    Motosikleti
    2014 mt-07 - 2016 xmax 250 abs
    olay bütün olarak güzel ancak şunu düşünmeden de edemiyor insan.

    ab'nin artık tamamen bir alman imparatorluğu olduğunu tüm avrupa ülkesi vatandaşları direkt olarak söylüyor. abs sistemlerinin de büyük oranda alman üretimi olduğunu düşünürsek bir taşla iki kuş mu vuruyorlar ne?
    Sinan Aksu ve tekoklava bunu beğendiler.

  3. #3
    braveguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    212
    Motosikleti
    '14 NNJ300SE
    teknolojiyi geliştiren bir ülke olarak ab yi almanyanın domine etmesi mantıklı düşündüğümüzde kimseyi rahatsız etmemeli?
    ekonomik ve teknolojik olarak birliğe en çok katkısı olan ülke almanya dururken kim domine edecek ab'yi polonya mı?
    araba alırken neden herkes alman arabası almak istiyor? sebebi öncü teknoloji, dayanıklı malzeme değil mi?

    bundan ciddi anlamda rahatsız olan benim bildiğim bir tek birleşik krallık var zaten kurulduğundan beri euroyu da kabul etmiyorlar,
    yakın gelecekte birlikten ayrılabilirler. o zaman birliğin geleceği ne olur bekleyip göreceğiz.

    absnin teoride ve düzgün asfalt ortamında faydalı olduğu tartışılmaz.
    abs sisteminin bizim ülkemizin yol koşullarında gerektiği gibi çalışmaması, güvenli olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
    bizim açımızdan ortadaki gerçek; bizde yol ve asfalt diye sadece para kazanmak için kısa ömürlü ve kalitesiz kaplamalar imal edilmesi.

    uzun lafın kısası: bence doğru bir karar. parayı almanlar kazanacaksa da bu gelir, ar-ge yatırımlarının karşılığı olarak düşünmeli.
    Karalı, gelebek ve GezeGeze bunu beğendiler.

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    ulan daha kampanadan diske yeni geçtiydik!
    braveguy, Zuzuuw, hector15 ve 13 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Benim Mondi'yi MKE eritip G3 mü yapacak şimdi ?
    aranel bunu beğendi.

  6. #6
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    ufak motorlara kombine frenler koymayı düşünüyorlar ama kombine frenler virajlar'da öne yatma riski oluşmazmı ?

  7. #7

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    Bizim ülkemizde abl ve abs olarak fıyatlar arasında en az 1000 tl oluyor sankı motor cok ucuzmus gıbı bıde bunamı para verıcez

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    AB de karbüratörlü motosiklet de yasak. O yüzden bu kural bizde henüz uygulanmaz.

  9. #9
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Bosch un yeni Abs sistemi dünyada ilk kez şu an kullandığım Ktm 1190 Adv de kullanıldı.Sistem yukarıda tarif edildiği gibi motorun eğimini dikkate alarak sistemi uyaran bir fren sistemi üzerine kurulu.İnternette bir çok viraj videosu var bununla ilgili,virajda fren asılmasına rağmen sürücü çizgisi bozulmadan virajı alıyor.Daha pek çok kombinasyon.Önceleri pek inandırıcı gelmedi bazıları.Ancak kendim birçok deneme yaptım,hatta şansımı zorladım motor ne kendini toplamaya çalıştı ne de çizgisi bozdu ya da tutunmayı bıraktı.Şaşırtıcı.Bununla birlikte bir de Mtc dedikleri "Traction Control" eklenince güvenlik üst seviyede.Ben bazen spor modda bu özelliği kapadığım zaman anlıyorum sürüşü ne kadar kolaylaştırıyor.Öbür türlü zapt edilemeyen boğa gibi trafikte ilerlemek işkence olurdu.Ha arazide de off road modu var orda arka lastiğin kilitlenmesine izin veren bir sistem mevcut.Buda arazi sürüşünde zevki ve doğru teknik ile sürüş yapma imkanını sağlıyor.Bir sürü kombinasyon yapmak mümkün.

    Yeni sistemler güvenlik için ve daha keyifli sürüş için faydalı.
    braveguy bunu beğendi.

  10. #10
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    1800 yıllarda Paris'e doğal gaz geldiğinde, insanlar korkmuş ve tepki vermişti...
    Yıl 2014, Türk'ler ABS ile tanışıyor...ve aynı tepkiyi veriyorlar..
    Sinan Aksu, braveguy, hector15 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    [Turan] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı oktay33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1800 yıllarda Paris'e doğal gaz geldiğinde, insanlar korkmuş ve tepki vermişti...
    Yıl 2014, Türk'ler ABS ile tanışıyor...ve aynı tepkiyi veriyorlar..
    Bizim buraya doğalgaz daha geçen sene geldi abs ne olaki.( İZMİR )

    Normal yani
    hector15 bunu beğendi.

  12. #12
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(maltepe-agva)
    Motosikleti
    2014 mt-07 - 2016 xmax 250 abs
    Alıntı braveguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teknolojiyi geliştiren bir ülke olarak ab yi almanyanın domine etmesi mantıklı düşündüğümüzde kimseyi rahatsız etmemeli?
    ekonomik ve teknolojik olarak birliğe en çok katkısı olan ülke almanya dururken kim domine edecek ab'yi polonya mı?
    araba alırken neden herkes alman arabası almak istiyor? sebebi öncü teknoloji, dayanıklı malzeme değil mi?

    bundan ciddi anlamda rahatsız olan benim bildiğim bir tek birleşik krallık var zaten kurulduğundan beri euroyu da kabul etmiyorlar,
    yakın gelecekte birlikten ayrılabilirler. o zaman birliğin geleceği ne olur bekleyip göreceğiz.

    absnin teoride ve düzgün asfalt ortamında faydalı olduğu tartışılmaz.
    abs sisteminin bizim ülkemizin yol koşullarında gerektiği gibi çalışmaması, güvenli olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
    bizim açımızdan ortadaki gerçek; bizde yol ve asfalt diye sadece para kazanmak için kısa ömürlü ve kalitesiz kaplamalar imal edilmesi.

    uzun lafın kısası: bence doğru bir karar. parayı almanlar kazanacaksa da bu gelir, ar-ge yatırımlarının karşılığı olarak düşünmeli.
    sanırım avrupayı gezmediniz ya da avrupalı çok insanla konu hakkında konuşmadınız.

    avrupa halklarının hemen tamamı almanya dan çok şikayetçi. çok derin bir konu ve burası da yeri değil ama kısa birkaç örnek vereyim:

    - fransa: tarımı almanya'nın etkisi altına girdiği için ciddi şikayet var.
    - macaristan ab nin asi çocuğu. insanlar ab ye çok mesafeli ve devletin batışı pahasına ab ile entegrasyona engel koyuyorlar. almanya sürekli macaristan ı birlikten çıkarmakla tehdit ediyor ama netice alamıyor.
    - ispanya - italya - yunanistan: insanlar ab öncesi dönemi mumla arıyor. almanya ya ciddi tepki var.

    ayrıca almanya ab de tek teknoloji üreticisi değil. almanya nın üstünlüğü sanayi üretimi kabiliyeti ve organizasyon üstünlüğü.

    olayı teknolojiye indirirseniz uzak doğu'nun dünyayı domine etmesi gerekir.

    tabii ki bunların konu ile pek de alakası yok. sonuçta abs iyidir.
    how can you know what the things are worth?
    ıf your hands won't move to do a days work.

  13. #13
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Bmw F800 aldim, alir almaz deneme turuna ciktim tabi. Daha 200 metre gitmeden freni deneyeyim dedim, motorda hic fren yok. Onumdeki viraji o hizla nasil aldim bana sorun. Motoru vites kuculterek zor da olsa durdurabildim.Sonra alarm caldi uyanmisim. Demek AB'nin bu olayina delaletmis
    beko12345 bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  14. #14
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw F800 aldim, alir almaz deneme turuna ciktim tabi. Daha 200 metre gitmeden freni deneyeyim dedim, motorda hic fren yok. Onumdeki viraji o hizla nasil aldim bana sorun. Motoru vites kuculterek zor da olsa durdurabildim.Sonra alarm caldi uyanmisim. Demek AB'nin bu olayina delaletmis
    Tam soruyordum f800 nasıldır diye
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  15. #15
    braveguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    212
    Motosikleti
    '14 NNJ300SE
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım avrupayı gezmediniz ya da avrupalı çok insanla konu hakkında konuşmadınız.

    avrupa halklarının hemen tamamı almanya dan çok şikayetçi. çok derin bir konu ve burası da yeri değil ama kısa birkaç örnek vereyim:

    - fransa: tarımı almanya'nın etkisi altına girdiği için ciddi şikayet var.
    - macaristan ab nin asi çocuğu. insanlar ab ye çok mesafeli ve devletin batışı pahasına ab ile entegrasyona engel koyuyorlar. almanya sürekli macaristan ı birlikten çıkarmakla tehdit ediyor ama netice alamıyor.
    - ispanya - italya - yunanistan: insanlar ab öncesi dönemi mumla arıyor. almanya ya ciddi tepki var.

    ayrıca almanya ab de tek teknoloji üreticisi değil. almanya nın üstünlüğü sanayi üretimi kabiliyeti ve organizasyon üstünlüğü.

    olayı teknolojiye indirirseniz uzak doğu'nun dünyayı domine etmesi gerekir.

    tabii ki bunların konu ile pek de alakası yok. sonuçta abs iyidir.
    20 yıla yakın süredir italya ile iş yapıyorum (18 yıldır).
    şikayetçi oldukları tek şey ek vergilerle devletin halkı nasıl soyup soğana çevirdiği.(tanıdık geliyor değil mi, berlusconi, dostuklar falan)
    üretim yapanın canını alıyor devlet, bir çok aile işletmesi kepenk kapattı.
    yani almanyayı düşünecek mecali yok kimsenin. fransa vs tanımıyorum/çalışmıyorum.
    sizin şahsi tecrübeniz daha çok sanırım.

  16. #16
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(maltepe-agva)
    Motosikleti
    2014 mt-07 - 2016 xmax 250 abs
    Alıntı braveguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 yıla yakın süredir italya ile iş yapıyorum (18 yıldır).
    şikayetçi oldukları tek şey ek vergilerle devletin halkı nasıl soyup soğana çevirdiği.(tanıdık geliyor değil mi, berlusconi, dostuklar falan)
    üretim yapanın canını alıyor devlet, bir çok aile işletmesi kepenk kapattı.
    yani almanyayı düşünecek mecali yok kimsenin. fransa vs tanımıyorum/çalışmıyorum.
    sizin şahsi tecrübeniz daha çok sanırım.
    evet iş nedeniyle benim de tecrübem. birçok milletten insanla muhatap olmak zorunda kalıyorum. almanya bizde olduğu kadar sevilmiyor. AB'ye 4.reich denmesi de bundan zaten.

    neyse uzatmayalım yanlış başlık altındayız
    how can you know what the things are worth?
    ıf your hands won't move to do a days work.

  17. #17
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Bu konuda kesin bilgisi olan var mı? Bi yerde 2017 - 2018 arası firmalar ellerindeki absiz motorları satacak ama yeni gelen modeller abs' li olacak diye okumuştum son durum nedir?

  18. #18
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bilgi Avrupa için doğru. Yabancı forumlarda da bundan bahsediliyordu. Özellikle Amerikalılar, ABS Avrupa'da zorunlu olacağı için belki de üreticiler motorları ABD için ABS'siz, Avrupa için ABS'li üretmek yerine tek tip ABS'li yapar da onlar da nemalanır diye umut ediyorlar.
    Türkiye AB üyesi olmadığı için bizdeki durum ne, onu bilmiyorum.

  19. #19
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    burası turkıye bızımkılere sorsan abs yı tartışırlar .daha avrupayı boşverin yenı modellerde euro 4 emısyonu hepsinde var mı? demekki planlananla uygulama arasında farklılıklar var heleki bizim gibi ülkeler için handikap verilir
    127 bunu beğendi.

  20. #20
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Eğer üreticiler her modeli Avrupa ve ABD için farklı üretmeyelim, hepsine takalım ABS'yi derse biz yırtarız. Yok, iki çeşit üretmeye devam ederlerse bize ABS'siz düşer.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)