Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Keskin virajlarda niçin dönemiyorum?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Kartepe yolları bunun için var ben mesela burada çalışırım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    İşte bunları yazarsak polemik çıkıyor. Adam okusun kitabı kendi doğrusunu bulsun. Benim gaz açtığım da oluyor sabit gazla gittiğimde. Hatta hiç gaz vermeden döndüğüm virajlar var. Ortaköy'e inen lanet yol gibi mesela. Biz eğitmen değiliz, teknik göstermek yerine kaynak göstermeliyiz diye düşünüyorum. Zaten motosiklet piyasası dar, birbirimizi kırmaya değmez. Yazdığım için ise özür diliyorum, gocunmam yani

    Kazasız sürüşler..
    RAMİREZ ve Sadık1453 bunu beğendiler.

  3. #23
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Arkadaşlar konuyu uzatmayalım lütfen . Yoksa boş yere ceza yiyeceksiniz . Hepimiz motorcuyuz ve hepimiz kardeşiz . Bugün biz beraber olup dayanışmazsak , ayrılığa düşersek yarın ne yapacağız ? Birlikten kuvvet doğar , tartışmayalım lütfen .

  4. #24
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bunları yazarsak polemik çıkıyor. Adam okusun kitabı kendi doğrusunu bulsun. Benim gaz açtığım da oluyor sabit gazla gittiğimde. Hatta hiç gaz vermeden döndüğüm virajlar var. Ortaköy'e inen lanet yol gibi mesela. Biz eğitmen değiliz, teknik göstermek yerine kaynak göstermeliyiz diye düşünüyorum. Zaten motosiklet piyasası dar, birbirimizi kırmaya değmez. Yazdığım için ise özür diliyorum, gocunmam yani

    Kazasız sürüşler..
    Bak insanlık budur işte hatalı bişey varsa üstü çıkmaya çalışmassın özür dilemekte bir erdemdir ama sen karşındakini tanımadan hakaret edersen sana yedirirler o lafı reşit bey görüyorsun ne değmeyecek adamlarla uğraşıyoruz.yazık böylelerine...

  5. #25
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Viraj dediğin şey belli bir formulu olan,hani şöyle yaparsan ancak dönebilirsin veya şu açıyla yatarsan ancak dönebilirsin diyebileeğimiz bir şey değil ki.
    Eğitimde temelini alırsın.Sonra uygularsın doğru bilgi aldığın için her virajda dönüşün kat kat daha iyileşecek artacaktır,tecrübe denilen şeyde bunların birikimidir.(Düşe kalka)
    Tabi eğitimdeki pistin asfalt kalitesi ve yollarımızın kalitesi bir olmadığı (lastiğinde önemli)için bildiklerini bazen yola aktarırken kayma,yan verme gibi sıkıntılar yaşabilirsin.
    Eğitmenlerden alman daha doğru için motor serüveninin devam etmesi için.

  6. #26
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak insanlık budur işte hatalı bişey varsa üstü çıkmaya çalışmassın özür dilemekte bir erdemdir ama sen karşındakini tanımadan hakaret edersen sana yedirirler o lafı reşit bey görüyorsun ne değmeyecek adamlarla uğraşıyoruz.yazık böylelerine...
    Türkiye garip bir yere gidiyor. Tüm ülke insanında bir algı karışıklığı var ne yazık ki. İnsanlık değerlerimizi yitirdik, kindar, fitnesi fesatı bol olan bir millet olduk. Şaşırtıcı, ben sürekli bu forumda yazmama kararı alıyorum ama belki bir kişiyi doğru yönlendiririz diye yazıyorum. Ben de çok yanlışlar yaptım ama benim gibi düşünenler sayesinde belki ölmedim. dolayısıyla uğraşmaya devam hocam

  7. #27
    atgatt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2014
    egitimden sonra egitimi uzun bir sure tecrubelemen de onemli.
    tabi bu tecrubelemeyi oyle yollarda degil bir yaris pistinde ya da motora uygun kapali bir parkurda yapmaniz gerekir ozellikle viraj almayi. parkurda dusersen de dus, uygun koruman varsa dusecek en uygun, tehlikesiz ve guzel yer!
    sonra yavas yavas yollarda sonra bir bakmissiniz ki virajlar zevk ve cerez! hop diye donuyorsunuz, artik korkmuyorsunuz. ne yaptiginizi biliyorsunuz cunku.
    tekeriniz duz bassin arkadasim.

  8. #28
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Onca şey yazılmış çoğuna katılıyorum ancak en basit ve ilk önce söylenmesi gereken şey söylenmemiş:
    Viraja girmeden önce hızını düşür. İşini büyük ölçüde kolaylaştıracaksın.

    Virajı dönerken virajın iç tarafındaki bariyerlere yaklaşıyorsan gaz kolunu gerektiği gibi kullanmıyorsun denebilir. Eğer dıştaki bariyere yaklaşıyorsan da viraja hızlı girmişsin denebilir.

  9. #29
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    direksiyonu hafif kır zaten az bişe dönecegin tarafa dogru gidona bastır döner ben bayırda virajlarda öyle dönüyorum yoksa gaz kestigimde kalkmasızor oluyor

  10. #30

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikletinin yol tutusun guven sinirlarini bil bence arka kaycak korkusuyla kontrayi belli yerde sinirliyorsun

  11. #31
    aytacaksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şehir
    Bakirkoy/Istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR800X Crossrunner
    viraj keskinse sende yavas yavas don, sorunun ne oldugunu tam anlayamadim..

  12. #32

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Daha ileri seviye eğitim alın 2.ci 3.cü seviye alın 2-3 senede bir yenileyin eğitimleri

  13. #33
    hercul3367 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2008
    Şehir
    mersin/bozyazı
    Motosikleti
    yamaha xt660r innova 125
    RAMİREZ bunu beğendi.

  14. #34
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye garip bir yere gidiyor. Tüm ülke insanında bir algı karışıklığı var ne yazık ki. İnsanlık değerlerimizi yitirdik, kindar, fitnesi fesatı bol olan bir millet olduk. Şaşırtıcı, ben sürekli bu forumda yazmama kararı alıyorum ama belki bir kişiyi doğru yönlendiririz diye yazıyorum. Ben de çok yanlışlar yaptım ama benim gibi düşünenler sayesinde belki ölmedim. dolayısıyla uğraşmaya devam hocam
    Aynen hocam İsmet inönünün bir sözü vardır;“Bir memlekette, namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”diye ne güzel söylemiş.

    Boşver biz elimizden geldiğince milleti doğru yönlendirmeye çalışalım gerisini umursamayalım bile.

  15. #35
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Bunu sana araba tecrubemden söylersem madde Madde şu şekilde ıfadr edilebilir;

    Lastiklerin iyi değildir, bu çok önemli hele motosiklette daha da önemli. Motor tecrübem henüz 1300 km ama bunu hissediyorum. Ben de virajlarda korkuyorum.

    Aracı tanımak, bu bir süreç. O vırajdan her defasında bir km daha hızlı geçiyor insan, sonra savruluyor ve hızını düşürüyor. O virajın hızını buluyor.

    Arabanın(motorun) tepkisini bilmeye başlayacaksın. Senin parçan olacak. En önemli basamak da bu.

    Ben de ekim gibi honda seviye iki eğitime gitmeyi düşünüyorum ama arkadaşların yazdıklarını görünce yeterince verim alır miyim sorusu oluştu kafamda.

  16. #36
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Bi dergi de okumuştum. Arkadaşlarım benden hızlı gidiyor bunun sebebi nedir diye. Yazıda Can alıcı cümle şuydu. Arkadaşın senden hızlı gitmiyor sen daha çok fren yapıyorsun 'du ) ne alaka demeyin bende virajlarda acaip tecrübesiz im lastiklerime güvenmiyorum o yüzden baya yavaşlıyorum. Zamanla ve teknik destek ile olacağına inanıyorum ;)

  17. #37
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    en güzeli kimsenin uğramadığı virajlı bi yol bulacaksın orda bildiklerini tecrübe edeceksin. aynı sorun bendede var biçok kişidede vardır eminim, ben bizim mahallede bi yol buldum kimse olmuyor orda çalışıyorum viraj konusunu nasıl girilir nasıl çıkılır pratikte herkes biliyor ama denemek lazım işte. en güzeli sen dediğimi yapmaya çalış faydası olacaktır eminim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------

    bu lastik olayına bende çok takıldım herkes motorun üstündeki orijinal lastik berbat dedi durdu her virajda aklıma geliyor can sıkıcı bi durum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

    biraz pahalı mı 570 Euro istiyor adamlar bide bin tane madde sıralamışlar bunları yaparsanız ücret iade etmeden sektirederiz sizi diye resimlere baktımda zaten hepsi pahalı motorlar bu eğitim bizi baya aşar adamların üzerlerindeki kıyafetler bizim motorlardan pahalı he bide herşeyi motor dahil biz getiricekmişiz bari bi motor vereydiniz akşama kadar sürmeye 1500 tl para alıyorlar o kadar. işin özü bu okul bize gelmez hacı

  18. #38
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Bende sıkıntı yaşıyordum virajlarda ama şu an onu yavaş yavaş söküyorum hocam. Keskin virajlar öncesinde hızımı oldukca düşürüyorum.Dönüşü yapacağım yere kafamı çeviriyorum ve o noktaya bakıyorum gazı açıp dönüşümü düzgün bir şekilde tamamlıyorum.

    Virajlı yollarda da aynı sistemi kullanıyorum.Viraja girmeden hızını viraj durumuna göre oldukca düşür daha sonra dıştan alıp motorun oldukca ilerisine ve içe doğru bakman senin virajı sağlıklı alabilmen konusunda yardımcı olacaktır.

    Benim daha önceki hatam motoru yatırıp sadece motorun ilerisine bakmaktı.Bu hatayı yapınca farkettim dönüşlerde gittikce dışa doğru açılıyordum.

    Şu bir gerçek nereye bakarsan oraya doğru gidersin.

    Rahmi Barutcu Hocanın birkaç eğitim videoları var youtube da sana fikir verebilirler.
    Bir garip yolcu

  19. #39
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    sadece yazını okudum anladığım kadarı ile viraja olması gerekenden hızlı giriyorsun o yüzden motor virajda dışa doğru kayıyor kontra yapıyorsun diye her viraja yüksek hızla gireceksin diye birşey yok yeni olduğunuda söylemişsin istediğin kadar eğitim al gerçek tecrübe yollarda öğreniliyor


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)