Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Herkez farklı bşy söylüyor lütfen yardım edin 20,000 Bakımında değişmesi gerekenler..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Temmuz 2014
    Merhaba arkadaşlar.
    ben tokatta Cbr 250r Kullanıcısıyım
    motorum 18,800km de

    Sizden ricam 20,000km de neleri değiştirmem neye bakım yaptırmam gerekiyor.
    Not: 18,800km ye kadar sadece yağ ve yağ filtresi hava filtresi normal bakım prosedürü uygulandı.

    Brz araştırma yaptım
    herkez farklı önerilerde bulundu.
    benim acil olarak sadece ön ve arka fren balatası değiştirmem gerekiyor.
    zincir ve dişli durumu idare eder durumda ne kötü ne sıfır gibi gayet güzel görüküyor arka ve ön dişli takımı..

    Benim aklımdaki ise

    - Ön ve arka fren balatası
    - Buji ( hala ilk buji si var hic bir sorun cıkarmadı halada öyle)
    - motor yağı ve yağ filtresi... ( Her 4,000km bi değiştiriyorum.)

    gerisi normal kontrol hava filtresi elle temizlene bilir olduğundan kendim temizliyorum.
    kimisi debriyaj balatasını değiştirmiş.
    kimisi dişli setini değiştirmiş.
    piston sbob ayarı yaptırmış kimi rolanti dvrini ayarlamış.
    benim sizce neler yaptırmam lazım. daha önce yaptıran arkadaşlar bilgisini paylaşırsa sevinirim.

    Tabiki motorumu en iyi ben tanırım sesinden fakat bi sorun yokmuş gibi hissediyorum. sürerken hızlanması duraklamalar vs. hic bi sorun yok
    zincirden sesde gelmiyor.
    fakat vites değiştirirken bazen zor bazen güzel geciyor. hele hele 2. vites ve boş ve 1. vites arası takur tukur geciyor yanlız.
    mesala boşta kalkış yapcam 1. vitese tak diye geciyor veya hafif bi ara gazı vererek geciyor yoksa debriyaja basayım 1. vitese takayım
    genede boşta oluyor hafif cok az bi gaz veriyorum ara gazı gibi 1. vitese takıp dvm ediyorum.

    yardımlarınız icin şimdiden tşk ler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    motorcu adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul dudullu
    Motosikleti
    Honda CBF 1000 FA
    Bende cbr250r sahibiyim ve benim viteslerde ayni problemi yapiyor. Sabirim motorun ozelligi o. Ben honda yetkili servise gidiyorum. Balatalarin asinma durumuna gore degistir. Benim motor 23binlerde suana kadar bujisi degistirmedim ve problem olmadi. Sirf yag hava filtreleri degisti su zamana kadar.

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kullanıcı klavuzunda 20 bin bakımında değişmesi gerekenler yazar. Ezbere olmaz bu iş.
    Kitapcıkda yazılanlar ve ayrıca varsa bir sorun sikayetin onlar baktırırsın olur biter.

    Baktımda 20 bin bakımı diye birşey yok klavuzda.
    18 bin ve 24 bin bakımı var . Sen tam olarak hangisini yaptıracaksın. 18 bini geçmişsin 24 bine daha çok var.


    I : Temizle , ayarla , yağla , gerkiyorsa değiştir
    C : temizle
    R: değiştir.
    L : yağla

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    aldığından beri yağ yağ filtresi dışında hiç bir şey değiştirilmedi mi motorunda ?

    genel olarak rastgele sıralarsak;

    -yağ yağ filtren değişecek ( yağ ne kullanıyorsun bilmiyorum ama benim 600fimde 10-40w 7100 özellikli yağ konuluyor seninkinede 10-40w 5100 olması gerekiyor ve yağ filtreni kesinlikle orj al veya filtrex olarak kullan performans yağ filtreleri sanıldığının aksine uzun vadede motora zarar verir çünkü süzgeç delikleridaha büyüktür ve orj takılıp süzülen ama bu deliklerden geçebilecek kıl çapak gibi parçacıklar motorda dolaşmaya devam eder )

    -debriyaj balataların kontrol edilebilir yakmadıysan daha giderler bi 10bin km daha tahminen kullanıma göre değişir ama belkide çok az kalmıştır değiştir derler

    -fren balataların kullanıma göre değiştirilir azaldılarsa değişmen gerekir arka freni çok sık kullanıyorsan zaten şimdiye kadar hiç değişmediysen çoktan bitmiş olmaları gerekir !

    -radyator sıvısını kontrol ettir eksik varsa tamamla 2 senede 1 komple değiştir

    -hava filtren orj ise temizlemekle olmaz orj hava filtresine tutulan hava sadece yüzeysel temizlik yapar sen görünüşte temizlendiğini sanarsın pislendiyse değişeceksin k&n bmc türü hava filtresi alacaksın veya özel solisyonu ile temizleyip 1 2 gün oda sıcaklığında kuruttuktan sonra kendi özel solisyon yağını sürüp onuda tercihen 1 gün bekletip öyle takman en makuludur

    -gaz tellerin (çekme ve itme) ve debriyaj telleri kontrolünü yaptır wd40 ile manetlerin oradan içine sıkıp yağlanmalarını ve temizlenmelerini sağla

    -2 seneyi geçti ise fren hidroliklerinin değişmesi gerekir

    -zincir için ise arka dişliye baktığında dişliler iğne gibi sivrilmişlerse veya arka tekerlek milindeki zincir germe en sona gelmişse zincir dişli takım halinde değişmeleri gerekir sadece tekini değiştirmek genel olarak daha çabuk bozulmaya yol açar

    -bujilerin katologta 24bin denmiş muhtemelen iridyum bujiler bunlar istersen şimdi istersen 4000km sonraki bakımında değişilebilir

    - yine katologta görünen sübap ayarların 24bin diye görünüyor bunlarıda istersen şimdi yaptırabilirsin tercihe bağlı bir şeydir biraz tabiki esas kullanımada dayanır çok nazik kullanıcıysan üst kapak açılıp ölçüm yapıldığında ayar gerektirmeyebilir bile belkide..

  5. #5

    Üyelik
    27 Temmuz 2014
    Arkadaşlar cok teşekkür ederim cok yararlı bilgiler verdiniz.
    Nasipse çarşamba günü ben 1.000 tl gibi bi bütcem var.
    bununla motoruma 2 lastik ve bakımını yapacağım.
    neler değişti neler yapıldı sizinle paylaşırım cok sağolun.
    Tokat Motosiklet Ekibi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler