Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sınav ve ilk gv250 deneyimim. Acemi bir arkadaşdan diğer acemilere çeşitli bilgiler.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul kadiköy
    Motosikleti
    Hyosung gv250
    Merhaba Arkadaşlar.

    Birkaç seferdir hangi motoru alsam gibisinden konular açmıştım. Sonunda Hyosung gv250 yi aldım. Sınav ve ilk sürüş deneyimlerim konusunda yaşadıklarımı sizinle de paylaşayım.

    Direksiyon sınavını birkaç parçaya bölerek anlatacağım.

    1- Kalkış yapıp kukaların arasından sağ sol yaparak gitme kısmı sıkıntılı değil, bu noktada kukaları geçerken sizden sinyal beklenmiyor. Ayağınızı yere koymadan ilerleyin. Başta ördekleme yaparak kalkabilirsiniz zorlanırsanız sıkıntı olmuyor. Kukaları ezmeyin, çok açıktan dönmeyin ve önünüzdeki de acemi bunu unutmayın (gruplar halinde gidiliyor) dolayısıyla hızlı gitmeyin, bırakın o önde farkı açsın. Olur da o bir hata yapar ve siz ani bir tepki veremeyip düşecek olursanız sınav notunuzu etkileyecektir. en iyisi mesafeyi korumak.

    2- Sağ sol muhabbeti bittiğine göre şimdi 8 çizeceksiniz. 8 çizerken sinyal verin ve çok açıktan dönmemeye çalışın yoksa dışarıdaki kukaları ezebilirsiniz. Burası sınavın en kilit noktası olabilir çünkü başkaları da sizinle beraber 8 yapıyor. Birbirinizin önünden geçiyorsunuz. Durun ve yol verin önemli değil, o geçsin. Bu bir yarış değil. Size yol verirlerse de muhabbeti uzatmayın ve geçin. Dönüşlerde ayaklarınızı yere koymadan dönmeye çalışın ve sinyali unutmayın. Fakat şöyle bir avantajı var bu kısmın. Ben 8 çizmeyi sınavın en zor kısmı olarak anlatsam da, 8 çizdiğiniz yer size not verecek arkadaşların masasına çok uzakta. Dolayısıyla küçük hatalar görülmeyebilir. Fakat yine de dikkatli olun. Arka freni kullanarak yavaşlayın ki, sizin far lambanızı görüp dikkatli kullandığınızı anlasınlar.

    3- Artık 8 de tamam. Şimdi rahatsınız. Geriye bir tek demir platformun üzerinden geçmek kaldı. Bu görüldüğünden daha kolay. Platform 20 cm genişliğinde, 8 metre uzunluğunda ve 3 cm yüksekliğinde. Tek sorun psikolojik baskısı ama ben anlatayım siz yaşamayın. Sizden öndeki arkadaşlar yada bir önceki grup platformdan geçerken paldır küldür sesler duyacaksınız. Merak etmeyin platform sağlam. Birkaç parçadan oluşuyor tek parça değil, o yüzden o sesleri yapıyor. Eğer diyorsanız ki platformun içine etmişler düz durmuyor baksanıza diye, merak etmeyin arkadaşlar orada düzeltiyorlar ve size işaret veriyorlar "üstünden geçme düzeltiyoruz yandan geç" gibisinden.
    Platformun üstünden geçmeden önce biraz hızlanın, 20 km nin biraz daha üstüne çıkabilirsiniz önünüzdeki arkadaşa bağlı olarak. Platforma çıkarken motora bakmayın, dik durun ve geçin. Çok basit aslında bir kere geçince sizde rahatlayacak ve ilerki turlarda artan özgüveninizle beraber daha doğru yapmaya başlayacaksınız. Ola ki platformdan düştünüz,sıkıntı yok düz devam edin hiç üstüne çıkmaya çalışmayın. Sonuçta birden fazla tur atıyorsunuz bir sonrakine geçersiniz olur biter.

    4- Platform da bitti, şimdi parkur nasıl bir şey biliyorsunuz. Platformdan sonra kukaların arasından geçip tekrar baştan tekrarlamak üzere parkura yeniden giriyorsunuz. Arada durmuyorsunuz. Bu kısımda sinyal vermeyi unutmayın çünkü tam hocaların önünden geçiyorsunuz. DÖnüşlerde arka frenle yavaşlayın. Sinyali verin ve parkuru tekrarlamak üzere tekrar kukaların arasından geçmeye başlayın.

    Bu turu yaklaşık bir 5 kere tekrarlıyorsunuz. Dolayısıyla küçük hatalar yaparsanız platformdan düşmek yada biraz açıktan dönmek gibi, önemli değil. Birkaç tur daha atacaksınız onlarda yaparsınız ve kabul ederler. Ben ikinci turumda platformdan düştüm ve devam ettim. 8 Çizdiğim yerde ise bir tane kukayı ezmiştim, baya üstünden geçtim. Ama sıkıntı olmamış belliki çünkü geçtim.

    5- Siz birkaç kere turu tamamladıktan sonra size işaret veriyorlar parkurun bitişinde ve kenara çekiyorsunuz, önünüze bir motor arkanıza bir araba veriyorlar. Trafiğe çıkacaksınız. Yaklaşık 1 dakika falan sürecek çok komik burası, çünkü trafiği kapatıyorlar ve hiçbir anlamı yok çıkmanızın, parkur daha yorucu aslında. Neyse siz öndeki motoru takip ediyorsunuz, arkadaş da yardımcı oluyor zaten, "önden bir gideyim bakayım, siz bekleyin" gibi şeyler söylüyor. Efendi gibi arkasından gidiyorsunuz, 2. vitese geçin sinyalleri unutmayın, motora değil yola bakın ve dönüşlerde yavaşlarken arka freni kullanın, eğer durmak isterseniz yine arka frenle yavaşlayın ve durmak üzereyken de yeterince yavaşladığınızı hissettiğinizde ön freni de yavaşça sıkın ve durun. Frenleri ve sinyalleri kullanın ki arkanızdan gelen araç bu ışıkları görsün, onlara dikkat ediyorlar.

    Trafik işi çok kısa sürüyor ve sizi parkura tekrar sokuyorlar, birkaç tur daha atıyorsunuz ve parkurun sonuna yaklaşınca arkadaş işaret veriyor ve hikayeniz mutlu sonla bitiyor. Genel olarak sinyallere, ayaklarınızı yere koymadan dönmeye, yavaşlamak için frenleri kullanmaya ve motordan ziyade yola bakmaya özen gösterin. Sıkıntı olmayacaktır. Sınav süresi yaklaşık 30 dakika sürüyor. Bunun 3 - 5 dakikası trafikteki "trafiğe kapatılmış yolda" geçiyor, gerisi parkur. Sınav kolay arkadaşlar, söylediğim gibi birkaç hata yaptım ama sorun olmuyor birden fazla tur attığınız için ilerde onu kapatma şansınız oluyor. Gerilmeyin dik durun yola bakın ve acele etmeyin ehliyet sizin. Kullandığınız motorlar 125 cc motorlar. Genelde honda vardı bnm girdiğim yerde (hasanpaşa yeni salı pazarı/istanbul) Çin malı pek görmedim. Motorlar güzel sıkıntısı yok, zaten bakımları yapılıyor.

    Şimdi gelelim ilk sürüş tecrübelerime. Motoru alalı 5 gün kadar oldu arkadaşlar. 2012 model Hyosung gv250 aldım. Kendisi benim ilk motorumdur ve ne trafik tecrübem var nede sınava hazırlık dışında bir motor tecrübem. Benim aldığım motor temiz bakılmış ve ortalama 8500 km yapmış bir motordu. Bende hazır bayram seyran yollar boşken geceleri tur atmaya başladım.

    1- Herşeyden önce sınava çalışırken kursun size verdiği ve sınavda kullandığınız motorlara göre daha ağar olduğunu oturur oturmaz farkediyorsunuz. Bu biraz kontrolü güçleşdirecekmiş gibi gelsede ilerleme esnasında bu ağarlığı pek hissetmiyorsunuz. Ancak sağa sola iterken geri geri yürürken falan biraz zorlanıyorsunuz. Ben ufak bir adam değilim, 175 boyum var ve 85 kiloyum, az biraz spor yapmışlığım var. Motor 167 kilo ve yokuş yukarı itemedim üstünde otururken. Ama kullandığım motoru düşünürsek pek de şikayet edilecek birşey değil.

    2- Yine sınav ve derslerde kullandığınız motora göre çok daha rahat olduğunuda farkediyorsunuz. Motor cidden konforlu, oturması rahat ve kasılmıyorsunuz. Kasislerden geçerkenki ufak zıplatma sizi rahatsız etmiyor ve güvende hissediyorsunuz açıkçası motor size o hissi veriyor.
    Kullanması da aynı şekilde rahat ve kendinden emin. En azından bende bu hisleri uyandırdı.

    3- Göstergeler çok güzel, herşey net önünüzde. Yalnızca o anki vitesinizi göstermiyor, acemi birisi olarak arada 3 de miyim yoksa 2 de miyim diye düşündüğüm zamanlar oluyor. Boşta ise vites görebiliyorsunuz tabi onun kendi ışığı var. Motoru boğacak olursanız onun da ışığı var, yani 4. viteste 30 ile gidiyorsanız o ışık yanıyor ve "arkadaş ya hızlan yada vitesi düşür" diyor size.

    4- Boşa alma konusu ise biraz sıkıntılı, açıkçası çok beceremedim onun bir yöntemi var belliki, yada gv250 modelinde biraz daha zor. Ben mi beceremedim yoksa motordan mı bilemiyorum. Ama bu çok büyük bir sıkıntı değil.

    5- Kalkışlar çok rahat arkadaşlar, sınavdaki ve derslerdeki gibi biraz gaz vereyim biraz debriyaj bırakayım aman oranlı olsun aman dengeli olsun diye uğraşmıyorsunuz. Siz debriyajı bırakıyorsunuz ve motor viteste ise ilerlemeye başlıyor zaten. Yavaş yavaş debriyajı bırakın ve ilerleyin. Daha sonra gazı kullanırsınız.

    6- Dönüşlerde hiç sıkıntı yaşamadım, gazı bırakıp yavaşladım ve rahat rahat döndüm. Sinyalleri dönüş sırasında takip etmek zor değil, unuturum takip edemem göremem gibi sorunlarınız olmayacaktır. Bazen biraz açıktan döndüm, o da zamanla toparlanacaktır diye düşünüyorum.

    7- Motoru ilk kullandığım zaman saat gece 2 gibiydi. Dolayısıyla etraf boştu ve rahattım, size de bu saatleri tavsiye ediyorum. Bugün sabah 10 gibi kullandım. Tabi bayram dolayısıyla yine boştu fakat bir nebze olsun daha fazla trafik vardı. Herhangi bir sıkıntı yok, yol vererek sağdan sağdan yavaşça ilerleyin. Bazen otobüsü falan sollamanız gerekiyor tabi. Onuda otobüs durakta falan durunca rahat rahat yapabilirsiniz.

    8- Hızlanma konusunda çok rahat buldum, 80 i falan gördüm. Ben pek hız tutkunu bir adam değilim, o yüzden bu modeli tercih ettim zaten. Ve beni tatmin etti açıkçası. Daha da fazla hızlanmak istemedim zaten, tecrübeler arttıkça onlara geçerim. Satın aldığım arkadaş arkasında eşi varken 120 falan yapabildiğini, tek giderken 150 falan görebildiğini söyledi. O konuda bir şey diyemeyeceğim.

    9- Rüzgar oluyor. 40 ile de gitseniz oluyor. Ceket giymeseniz bile bir yelek giymeyi ihmal etmeyin. Ciğerlerinizi üşütmeyin. Köprüden falan geçmedim tabi ama, motor rüzgara dirençli duruyor, kontrolü pek zorlaşmadı hızlı giderken. Zaten alet ağar.

    10- Yokuşlarda hiçbir sıkıntı yok, canavar gibi çıkabiliyorsunuz.

    11- Arka freni biraz hassas buldum, belkide benden önceki sahibi o şekilde ayarladı bilemeyeceğim. Derslerde kullandığım motora göre çok daha güçlü bir arka freni var. Hemen durduruyor. O yüzden biraz dikkatli olmak gerekebilir. Onu araştırıp biraz yumuşatmayı deneyeceğim.

    12- Arkamda bir arkadaşla ilerledim. Tabi bu arkadaş atletik ve uyumlu bir arkadaş. Sıkıntı olmadı, ama böyle şeylere hemen girişmemek lazım.

    13- Egzozlar ısınıyor arkadaşlar, çok sıcak oluyor. Kapri ile kullandım ve bacağım egzoza deyince hissettirmedi desem yalan olur. Ya pantolon giyin yada o egzozu artık kapatmanın sarmanın bir yolu varsa bende araştıracağım.

    14- Kaskınızı ihmal etmeyin arkadaşlar, hiçbirşey olmasa bile sinek minek çarpıyor yüzünüze gözünüze toz geliyor. İlla kafanıza birşey geliyor kısacası. Kaza konusundan bahsetmiyorum zaten herkes kaskın önemini biliyor. Kapalı kask tercih edin. Ben Nolan N63 aldım, memnunum terletmiyor. Vizorü yok ama, onu alıp kendi camı yerine taktım.

    15- Motorun sesi konusunda birşey söyleyemeyeceğim, benden önceki sahiplerinden birisi bir apaçilik etmiş ve tok ses versin diye egzozda ufak bir oynama yapmış. Sesi tatmin edici ve gür, gücü hissediyorsunuz. Fakat çevreyi kesinlikle rahatsız edecektir. Normalde nedir ne değildir bilemeyeceğim.

    Paylaşacaklarım başka varsa da şuanda aklıma gelmiyor. Kısaca özet geçmek gerekirse, sınav kolay gerilmeyin, gv 250 ise çok rahat bir motor.
    Biraz sıkılan gevşeyen yerlerini kendinize göre ayarladığınızda hiç sorun olmayacaktır. Ağırlığı ise sıkıntı yapmıyor sürüş sırasında.
    Dikkatli sürün arkadaşlar kendinize dikkat edin, bu yazdıklarımda da size benden bir "acemi tavsiyesi" olsun
    selsa, tinerci, Sokollu ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Benim gibi gv250 almak isteyen ve ehliyet alacak olan biri için güzel bir başlık.

    Teşekkürler

  3. #3
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Çok güzel bir yazı olmuş. GV250'ye bir ilgim olmadığı halde okudum. Kazasız sürüşler dilerim.

  4. #4
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    sinav kismi oldukca detayli aynen anlattiginiz gibi, elinize saglik.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)