forum'daki ustalarımıza bir sorum var
-
diyelimki vitesli motosikletimizle yokuş aşşagıya iniyoruz ancak kontak kapalı ve vitesde yani kompresörde motorumuz kompresörden dolayı benzin almaya devam edermi?
bunu sormamın nedeni arkadaş ortamında uzun müddet konuyu konuştuk bi arkadaşımın dedigine göre motor kompresörde iken emme yapacagı için benzin almaya devam eder, onun için ben uzun müddet yokuş aşşagıya inecegim zaman benzin muslugunu kapatıyorum dedi.
bende diyelim ki bu mantıga göre on km. yokuş aşşagıya gittik ve sonrasında motoru çalıştırdık senin mantıgına göre motoru çalıştırdıgımızda egzoz'dan benzin püskürmesi lazım yada kompresörde inerken egzoz'dan şapur şupur olmasa bile benzin damlaması lazım
şimdiden cevap verenlere teşekkür ederim
Reklamlar
-
Soruyu ustalara sormuşsun, usta değiliz ama motorun çalışma sistemini bilen biri bunu rahatlıkla yorumlayabilir diye affınıza sığınarak şöyle bir yorumda bulunmak istiyorum;
Motor kompresörde iken haliyle pistonun yukarı aşağı hareketi neticesinde emme zamanında vakum yapacaktır.
Dediğin gibi 10 km yokuş aşağıya motor viteste ama kontak kapalı bir halde insen de durum değişmez.
Motoru çalıştırdığında egzozdan benzin püskürmesi için pistonun yalnızca benzin emmesi gerekir, ki motor bunu yapmıyor bilirsin, benzin hava karışımı alıyor, ve aynı şekilde subaplar çalıştığı için o aldığı karışımı yine egzozdan dışarı atıyor. Hee şu olabilir belki; uzun süre bu şekilde sürersen, motorun egzoza gönderdiği karışımın içindeki benzin içerde yoğunlaşırsa o dediğin olabilir, yani damlama
Bence...
Tamam benzin pahalı ona diyeceğimiz yok ama motora bu işkenceyi yapmaya değer mi? Hiç değilse boşta in rampayı (ki o bile önerilmez, bir tehlike anında motora can veren yegane çekiş gücünü devre dışı bırakmış olursunuz haliyle)
-
motorun kompresöre bindiğinde benzin emmez...bu enjeksiyonlu olmasada cut-off olmasada fiziken mümkün değildir..tabi bu yüksek devirden geçerlidir...
hoş 10 km yüksek devir kompresörüyle kimse yokuş inmemiştir ama diyelimki indin...
kontağının kapalı açık farketmez....
motorun 4 zamanlı ise sorun olmaz....
ama iki zamanlı ise o 10 kmyi bitirmeden motorun kilitlendi demektir...
-
usta değilim ama bende cevap vereyim enjeksiyonluysa makina benzin gitmez karbüratörlüyse eğer benzin ve hava karışımı emer, emme yapıyor sonuçta.
Kaskını tak yoluna bak :D
-
07 Ağustos 2014, 21:06
#5
konu hakkında yorum yapabilecek arkadaşlar bekliyoruz nedir bu olayın iç yüzü
-
07 Ağustos 2014, 21:24
#6
Motosiklet viteste ve kontak kapalı iken 10 km gidemezsin. 1 km anca gidersin çunkü motosikletin durma noktasına gelecektir.
Diyelim ki gitti bu durumda enjeksiyonlu motosiklette benzin akışını kesecektir. Karbüratörlü motosiklette ise kontak kapalı ve yokuş aşağı
kompresörde haraket ederse Gaz kolu kapalı olacağından sadece rolantide çekebildiği kadar benzin ve hava çekecektir. Sübapları haraket ettiren egzantrik kranka bağlı olduğundan ve motosiklet viteste olduğundan dolayı subaplar açılıp kapanmaya devam edecektir. belli bi süre sonra(10KM) silindirin kafası benzin dolacak ve motosikletiniz durduğunuzda boğulmuş ve çalışmıyor olacak.
Usta kesinlikle değilim kafadan salladım :D
-
07 Ağustos 2014, 22:35
#7
Enjeksyon karbüratör farketmez benzin gitmez kontak kapalıysa
-
07 Ağustos 2014, 23:05
#8
benim makina karbüratörlü, fakat benzin pompası kontak kapalıyken benzin pompalamaz, benzin pompası hareketi kranktan falan alıyorsa kesici bir devre falan yoksa o zaman belki kontak kapalıyken benzin pompalayabilir
-
07 Ağustos 2014, 23:19
#9
KArbüratörlü motor kontak kapalıyken benzin emmeye devam eder.
Benzin pompası olsada olmasada mutlaka benzim emişi olur. Yalnız pompa yoksa motor çalışıyormuşcasına emiş yapar. Pompalıda az miktarde benzin motora ulaşır.
Yollarda eksoz patlatanlarda bu sayede yapıyorlar zaten .
Kontağı katatıp bir süre viteste gidiyor.
Motora giren benzin yanmadan eksoza atılıp orada birikiyor.
Kontağı açtığı anda da eksozda patlama oluşup o gürültü çıkıyor.
Eğer fi denilen cinsten enjeksiyonlu ise benzin emişi olmaz.
Eğer efi model enjeksiyonlu ise bunda da olmaz. Fakat bu tip motorlarda gazı bıraktığınız anda motor çalışıyorkende zaten benzin tüketimi sıfırdır. Kontak kapatmanıza hiç gerek yoktur.
-
07 Ağustos 2014, 23:29
#10
Bende baska bir soru sorayim hep aklima takilan bir soru.
Uzun huzme fari motor kapali iken acik biraksak akuyu bitirirmi.
2.sorum .
Kontagi cevirdik ama motoru calistirmadik marşa basmadik 1 dk oylece dursa sikinti olurmu .
3.sorum.
Motoru kapatirken once kirmizi dugmedenmi kapatmali sonrasinda kontak anahtarini off konumuna getirmeli ?
Yoksa once anahtar ile motoru kapatip sonrasinda kirmizi dugmeye basmaya gerek varmi.?
-
07 Ağustos 2014, 23:34
#11
1. Kısa yada uzun far motor çalışmıyorken aküyü hızla tüketir. Bu 2 dakkikada olabilir 20 dakika da da . Far ampulune ve akünün durumuna bağlı olarka değişir bu süre.
2. O şekilde beklememekte fayda var , ama 1 dakika sıkıntı olmaz. O arada far yanıyorsa akü zayıflayabilir.
3. Hiç farketmez. Her ikiside genelde paralel çalışan sistemdir. Ha kontağı kapatmışsın ka şalteri çok fark ettirmez.
Şalterden kapatmak el alışkanlığı olması açısından iyidir. Acil bir durumda panik yapmadan , alışılmış hareketi direk parmağınız yapıp motoru suturur. İşinize yarayabilir birgün bir yerde.
Ben sente atlatmış motorumun kontağını sadece 1 sn önce kapatamadığım için sübopları kırmıştım. Hatta yarım saniye yeterdi.
-
08 Ağustos 2014, 02:20
#12
Motor hava emişi yaptığından benzin emişi devam eder,
km bazında uzun km uzunca emer hemde,,,
-
08 Ağustos 2014, 09:42
#13
vitesde iken çalışmayan bir motor nasıl 10 km boyunca hareket eder?
10 km de yakacağın 1000rr olsa max 3tl dir 3 tl için niye bu kadar heyecan arıon kardeşim?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)