Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sübap ayarından mı yağdan mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sozerten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    Nazilli / Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki INAZUMA '14
    Merhaba arkadaşlar. Motorumu yaklaşık iki ay önce Nazilliden Eskişehire getirdim.(450 km civarı)

    Yola çıkmadan önce yağını değiştirip petrol ofisi 20-40 yağ koydum. Gelirken motoru sıkıştırmamaya dikkat ettim. Eskişehire geldiğimde motor neredeyse gitmeyeceğim ben diyordu.

    Zamanla düzelir dedim fakat düzelmedi. Performansında düşüş var. Yakıtta da ciddi artış var.

    Rölantide biraz hırıltılı çalışıyor.

    Geçen gün kırmızı ışıkta durduğumda motor rölantideyken ani gaz verip gazı kapattığımda motor stop etti,hareketi tekrarladım tekrar stop etti.

    Yağdan mıdır sübap ayarından mıdır?

    Ve en önemlisi,Eskişehirde küçük cc motorları savsaklamadan yapan işi ciddiye alan bir usta var mı?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    kardeşim harley davidson mu 20/50 yağ koyuyorsun , 10-40 dır onun yağı yada 10/50 . Gel dükkana bakalım gaffar okkan cad 99-b teknik motor sıhhıye kavsagı kanal 26 nın yanından eskı muttalip mezarlıgına dogru cık cadde sonunda kı ısıklara varmadan solda

  3. #3
    sozerten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    Nazilli / Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki INAZUMA '14
    Uzun yolda fazla ısınacağı için kalın yağ tavsiye etmişlerdi. 20/50 değil 20/40 koydum

  4. #4
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Subap ayarındandır, aşırı gevşemişerdir buda çekişte düşmeye sebep olur. Bunun yanında buji ve hava filtresini kontrol etmende fayda var.

    Uzun yolda kalın yağ kullanman zarar vermez. Benim tavsiyem 10-50 yada 15-50 kullanman.

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    uzun yolda bu motor ısınıyorsa hava soğutması nedir ? bunu o arkadasa sorarmısın
    unutulmasın bir motor sehır ıcı daha cok ısınır
    subap ayarından değil dostum motor kendını yağlayamıyor yeterınce bu yuzden cok asırı ısınıyor ve stop edıyor , ne kadarcık yag kanalları var onun yapma bunu .

    Gevşek subap ayarı da sadece ses yapar çekişten dusurmez ısındıkça genlesen parcalar acıgı kapatır ve subap aşırı gevsemez

    mesaj atamıyorum dostum burda yaz , ayrıca adres gayette açık dostum gps den bak gaffan okkan cad.

  6. #6
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Artisliğin lüzumu yok, yağ tapasından içeri sokulan termometre ile defalarca ölçümünü yaptım, 150 lik bir motor uzun yolda hem daha fazla yakar hem daha fazla ısınır. Ama sen uzun yolda 60 km/h ile gidiyorsan orası ayrı. 150 lik bir motor uzun yolda 90 la gitmek istese sürekli tapa gaz gidecek ve şehir içinden kat kat fazla ısınacak.

    Gevşek subap her halükarda çekişten düşmeye sebep olur, bunu en iyi üst devirlerde anlarsın, 2. viteste sonuna kadar gazı açtığın zaman artık motor eskisi kadar çabuk hızlanmaz ve çok uzun bir süre bu şekilde kullaılırsa motor egzantirik milini sıyırtırsın bu milin ve piyano takımlarının değişmesi gerekebilir. Bazı ustalar el ile ayar yapmaya kalkarlar ama fabrika ayarı en iyisidir.

    bunun yanında benzin aldığın yeri değiştirebilirsin, çok satış yapan yerden taze benzin almaya bak, düşük oktanlı benzin vuruntu yaptırabilir. Kırmızı ışıklarda yada giderken debriyajı asılınca motorun susması ve en belirgini 3-4 bin devir civarında motor kapağından gelen şırıltılı ses subap ayarının bozukluğunu işaret eder.

  7. #7
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    20-40 yağ mı ben kaçarım burdan

  8. #8
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s

  9. #9
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Kardes 20-40 yag mineral yagdir. Rodaj zamani konur.motorun alismasi icin Silindir ile piston arasindaki surtunme bu yagda maksimumdur. Zaten motorun gazi kestiginde stop etmeside yagin motoru yeteri kadar sogutamsmasi ve pistonun genlesip sikismasindan kaynaklanir. Yagi degistir 10-40 castrol koy. Farki gor.

  10. #10
    Recogss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    honda cbr 125 r
    Eskisehir sutluce de yener motor var rafi usta tavsiye edilir saglam ustadir

  11. #11
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Castrol Actevo 20W-40 yağın motoru kastığı doğrudur, bu yüzden ben de dayanamadım 100km kullandığım yağı bugün 10W-40 olan Castrol Power1 le değiştirdim. Rahatlama var motorda memnunum şuanda.
    Ama şöyle birşey var, bu kasma istop edecek ve fazla yakacak kadar değildi. Supapları dinlemek lazım supap ayarındandır demek için, sorun farklı da olabilir.

  12. #12
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    20 40 yeteneksiz bir yağ bana göre. ben de castrol 20 40 denemiştim ama beğenmemiştim.
    yani soğukta kalın gelir ısınınca da ince kaçar.çünkü sıcakta dayanma değeri 40.
    15/50 veya 10 50 daha ideal gibi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)