Bu isi ogrenemeyecegim galiba
-
18 Haziran 2014, 18:58
#1
Merhaba arkadaslar, konuya direk girecegim.Yaklasik 4 aydir motosiklet kullanıyorum, iyi kotu 1.000 km yaptim ama hala korkumu tam yenemedim. Ote yandan bu korkuyu yenememem isime yaradi( burun buruna geldigim arabalar). Ayrica aralara girmekten de korkuyorum uzerine bir de motora bindikten 15 dk sonra sirtim agrimaya basliyor.Bunlarin ustune motorda ki titreşim, uzerine aynalarin bir ayar tutmamasi hakikaten can sıkıcı oluyor. Sizce bu sorunlar nasil asilir ? Ne yapmak gerekir ?
Reklamlar
-
18 Haziran 2014, 19:07
#2
100.000 km yi devirmek üzere olan biri olarak çeşitli motorlar kullandım bir tek bu nostalji motorlarını kullanamıyorum. Bence sorunların ana kaynağı motosikletin.
-
18 Haziran 2014, 19:22
#3
Dünyada taklit edilemeyen tek şey cesarettir.Doğrusunu bildiğim yalanları dinlemek çok hoşuma gidiyor.http://ulubahtsizhasan.blogspot.com.tr/ dan beni tanıyabilir,neler çektiğimi görebilirsin
-
18 Haziran 2014, 19:29
#4
Titreşim,aynaların ayar tutmaması,sırt ağrısı büyük ölçüde arkadaşlarında yazdığı gibi motosikletten kaynaklı.Belki bir ihtimal oturuş pozisyonunuz biraz yanlış biraz kendinizi kasıyorsunuz.Diğer konular her motosiklete yeni başlayan da var.Daha 1000 km desiniz korkmanız normal.Zamanla yavaş yavaş alışırsınız.
-
18 Haziran 2014, 19:43
#5
hocam o agrılar kendını sıkmaktan rahat bırak unutma sakınan göze cop batar derler
Kasksız gezen babam olsa yüzüne bakmam !
Bizim evde son lafı ben söylerim ' Peki Hanım'
-
18 Haziran 2014, 19:47
#6
ya zaten bu npostaljilerde bi gidon var kamyon direksiyonu gibi zaten acemisin e tabi zor oluyo araçların aralarında. bnce motoru değiş
-
18 Haziran 2014, 21:54
#7
Aralara girme, elcikleri çok sıkma, devamlı ileri bak, dik oturmak yerine hafif kambur durmaya çalış....
Korku normaldir arkadaşım. Ayrıca HAYATTA tutar. Acemiliğin süresince riskli olarak değerlendirdiğin herşeyden kaçınmanı tavsiye ederim.
Motorunun özelliği itibarı ile gidon geniş evet. Ama alışırsın sıkıntı yapma. Titreşim tabiki olacak titreşimsiz o segmentte motor yok gibi.
Aynalar mekanik bir sorun. Değiştirirsin çok gerekirse.
Unutma; Motor üzerindeyken duyulan korku ve şüphe seni dikkatli tutar. Aklını başka yere veremezsin. Tabiki bu korkunun dozu gittikçe düşecek.
Kafana takma
kazasız, belasız....
-
18 Haziran 2014, 22:46
#8
aynaları iyi oturtmamışsındır aralara girmen zamanla olur alışırsın bel ağrısı için bel kemerleri var onlardan kullan yada sırt desteği kazsız sürüşler
Herkese Verecek Bir Gülümüz Vardır Elbet; Yeterki Layık OLsuN.
-
18 Haziran 2014, 22:59
#9
her işin başı eğitim.
ciddi bir kurumdan eğitim almanı kesinlikle öneririm. bildiğim birkaç alternatifi vereyim, internetten araştırırsınız.
1. honda akademi : eğitim aldım, çok memnun kaldım.
2. gelişim sürücü kursu, kadıköy : honda'dan önce ehliyetimi buradan almıştım. memnun kaldım.
3. villa levent sürücü kursu, levent : eğitim almadım, uzun süredir bu işi yapıyorlar.
-
18 Haziran 2014, 23:29
#10
Bir kere konu başlığında olduğu gibi bir düşüncen varsa onu aklından çıkar hiçbir zaman cesaretini kaybetme ve yeteneklerini küçümseme. O motorun üzerine bindiysen zaten yaşayan insanların %50 sinden cesaretlisin ve yeteneklisin demektir.
Rahatsız olduğun konulara gelince sırt ve bel ağrısı için ister komple sırtlık ister ufak bellikler var onlardan dene. Korkuna gelince ister 4 ay ister 4 yıl ister 1.000 km ister 100.000 km motor tecrüben olsun bir saniye bile gevseyip ohoo ben tamam yedim yuttum deyip şımarıklık yaptığın an ALLAH korusun çok kötü sonuçlar çıkar karşına o yüzden o bahsettiğin korku dezavantaj değil avantajın ta kendisidir. Sürüş rahatlığın (aralara girmek, trafikte serilesmek) onlar tamamen pratik işi zamanla kendin bile anlamadan istediğin herşeyi yapar konuma geleceksin. Sadece yolda motorla çok oynama yani nası tutuyorum bakiyim nası oturuyorum bakiyim kaçla gidiyorum bakiyim bu tür şeylere girme sadece yola trafiğe odaklan gerisi dediğim gibi pratik işi.
Kazasız belasızz sürüşler inşallah ama sakın pes etme..
-
18 Haziran 2014, 23:32
#11
Motorla pek alakalı olduğunu sanmıyorum arkadaşın yaşadığı sorunların hiç birisini yaşamadım henüz.
Ayrıca belkide en rahat scooterlardan birisi.
Neyse bana göre kendini çok kasıyosun , motor üzerinde belinin ağrıması kollarının ağrıması vs. bundan. Ayrıca çok sıkıyosundur gidonu.
Önce bi rahat ol sıkıntı yapma aralara giricem diye uğraşma çokta gerekli değil , trafikte seyret normal bir şekilde.
Ayna konusu şöyle üzerindeki 15 20 liralık aynalar gerçekten kötü birde aynaların arasındaki mesafe çok geniş deneye deneye doğru ayarı bulursun. Sana tavsiyem kaliteli bir ayna ile değiştirmen zaten bir süre sonra o aynalar çukurlara girdikçe tümseklerden geçtikçe aşağıya düşmeye başlıycak Tecrübe ettim onu :D Öncelikle heyecanını yenmelisin. yani korkuya özellikle kaza yapmaya odaklanma. öndeki araç birden durursa nolcak şurdan araç çıakrsa yandım aralara girince ya sıkıştırırlarsa falan. Tabi dikkatli olucaksın ama dediğim gibi. Kesin kaza yapıcakmışsın gibi şartlandırma kendini.Sen dikkatli ol.Kısa zamanda aşarsın bu bahsettiğin durumları. Farklı bir motorda alsan aynı şeyleri yaşıycaksın şuan.
myagdi ' nin dediği gibi eğitimde alabilirsin kendine güvenin birazdaha yerine gelir.
-
18 Haziran 2014, 23:37
#12
Korkunu yenememen daha dikkatli olmanı sağlıyorsa sıkıntı yok
-
19 Haziran 2014, 00:29
#13
///MPOWER adlı üyeden alıntı
bir saniye bile gevseyip ohoo ben tamam yedim yuttum deyip şımarıklık yaptığın an
ikarus sendromu :D
benim motosikletim çalınmadan önce ilk 3 ayda 5000 km yapmıştım. biraz "gözü pek" olmakmı gerekir sanki?
image is nothing without power, power is nothing without control.
-
19 Haziran 2014, 00:32
#14
-
19 Haziran 2014, 01:20
#15
Arkadaşların yaptığı çok güzel yorumları okudum ama olaya farklı bir açıdan bakmak istiyorum.Öncelikle ne amaçla motor kullanıyorsunuz ve motor tipini neye göre seçtiniz? Eğer sizin için motosiklet mesleki bir araç değil de hobi yada deşarj aracıysa sizi mutlu etmesi gerekir diye düşünüyorum.Tamam "korku" sizi hayatta tutar, kritik hatalar yapmanızı engeller ama bu işten hiç tat almıyor ve devamlı diken üzerindeyseniz,ukalalık olarak algılamayın ama bir kaç bin km yaptığınız halde durum halen değişmemişse; tarz değişimini o da olmazsa bu işi bırakmayı tavsiye ederim...Zira devamlı diken üzerinde ve beden uzuvları ağrıyacak kadar gergin olmak olmak Allah korusun gereksiz hatalara yol açabilir...
-
19 Haziran 2014, 02:48
#16
Dostum nostaljiye en rahat motor demen ciddi garibime gitti.Es dost sayesinde iyi kotu vespasindan fizy e kadar bir suru motora bindim. Bu makinalar icersinde kullanimi gercekten zor ve hakikaten sert bir selesi olan scooter gormedim.he neden aldim cok tatli gorundu gozume bi an kaptim geldim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------
caneroz adlı üyeden alıntı
Korkunu yenememen daha dikkatli olmanı sağlıyorsa sıkıntı yok
Eger korkusuz takilsaydim suan hastaneden yaziyor olurdum.
-
19 Haziran 2014, 02:58
#17
Merhaba,
bu olayı eğitimli biri ile konuşmakla veya 2-3 yıldır motosikleti aktif kullanan biri ile çözebilirsin.
Çünkü aynı sıkıntıları bende yaşadım motosikleti hiç kullanmayacağımı söyleyip sonra yeniden çıkardım fakat aştım.
Şu anda vitesli bir model araştırması içindeyim.
birde motosiklete alışmak ile alakalı 1000 km değil 4000 km sonra tekrar aynı konuyu açmanı öneririm.
Motosiklet üzerinde iyi vakit geçirmeniz dileğiyle
https://www.facebook.com/cenk.toker.3
Mail:cenktoker@windowslive.com[/COLOR][/I][/B]
-
19 Haziran 2014, 10:40
#18
"The Ultimate Riding Machine"
-
19 Haziran 2014, 11:34
#19
kardeşim motor üzerindeyken herzaman paranoyak olacaksın bu işin sırrı bu fakat aynı zamandada gevşek ve rahat olman lazım. Unutma o işin sana zevk vermesi gerekiyor. Öte yandan motora ve ekipmanına güvenmemek de tetikleyici oluyor
-
19 Haziran 2014, 11:46
#20
Hocam motor üzerinde çok rahat gevşek olmakta kötü çok panik yapmakta kötü ortasını bulmak lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)