Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağmurda Sürüş Ekipmanları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Merhaba arkadaşlar+

    Dün yoğun sağnak yağmur altında akşam 8-9 arası yapmış olduğum 1 saat 15 dakikalık 100km+ (istanbul(avrupa)-kocaeli(başiskele) arası yolculuğum sonrasında ekipmanlarımın bazı konularda aciz kaldığını fark ettim. Üzerimdeki ekipmanlar ve yolculuk hakkında bilgi vermek istiyorum.

    Üzerimdeki ekipmanlar
    Shoei xr1100 Kask + pinlock
    Alpine Motosafe Kulak Tıkacı + Çeşitli 2 adet buff
    Alpinestars Andres Drystar Mont
    Soft bellik
    Knox Handroid Eldiven
    SPIDI HURRICANE H2OUT Pantolon
    Gaerne GP1 Bot
    Balıkçı tipi alt üst iki parça yağmurluk

    Şimdi bunların bir kısmı(eldiven,bot) su geçirmeme gibi bir iddiası yok o yüzden eldivenin içine ameliyat eldiveni tarzı eldivenlerden giydim, bot için ise herhangi bir önlem alamadım.

    Yağmurun başladığı ilk dakikalarda waterproof(su geçirmez) olarak geçen pantolon ve montun beni yolda sucuk gibi yapacağını fark edip yağmurluğu giymeye karar verdim ve eve gelene kadarda yağmurluğu çıkartmadım. Yola tem üzerinden başladım gebze sapağında yağmur çok arttığı için daha yavaş seyahat etmem gerektiğini düşünüp bir hata yapıp E-5 e çıkıyım dedim. E-5 üzerinde yapmış olduğum 2km seyahat sonrası yolun göller bölgesinden farksız olduğunu görüp tekrar gebze sapağından otobana çıktım. Tabi bu arada o göllerden geçerken lastiklerin kaldırdığı su neredeyse sele boyuna yaklaştığı için botlarım su aldı. Bunlar bir nebze katlanılabilir durumlar en büyük sıkıntı vizörün önünde bekleme yapan su damlacıklarının karşıdan gelen arabanın ışığı ile birleşince görüşü engellemesi oldu. Ara ara vizörü açmak yada elimle vizörün önünü temizlemek zorunda kaldım. Vizörü açtığımda vizörün iç kısmınında ıslandığını artık o parlaklığın yol boyunca gitmeyeceğini fark ettim. Eve ulaştığımda ayaklarım dışında ıslanan herhangi bir yerim olmamasına rağmen yolu görebilmek için çok dikkat harcadığımdan epey yorulduğumu fark ettim.

    Şimdi yağmurlu havalarda seyahat ile ilgili yazıları okuduğumda bazı arkadaşların bu seyahatten keyif aldığını belirttiğini görüyorum. Bu zevk nasıl alınıyor, deneyimli arkadaşlar kullandıkları ekipmanları yada mevcut ekipmanlarını yola nasıl hazırladıklarını yazarlarsa sevinirim.
    kngsze bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kngsze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Üsküdar-Kadıköy
    Motosikleti
    Apache *11
    Deneyimlileri bilmiyorum fakat zorunluluktan,
    Gece saat 3 de şile otobanında zifiri karanlıkta yazlık ekipmanla 45 dakikalık bir sürüş yapmıştım.
    Birde kaskımın vizörü siyahtı ama çok keyif aldım.Çamaşır makinesinden çıkmış gibi ıslanmıştım.
    Dünyada taklit edilemeyen tek şey cesarettir.Doğrusunu bildiğim yalanları dinlemek çok hoşuma gidiyor.http://ulubahtsizhasan.blogspot.com.tr/ dan beni tanıyabilir,neler çektiğimi görebilirsin

  3. #3
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    merhaba bende cumartesi günü bursaya gittim ara ara yağmur vardı pazar günü dönüşe geçtim izmit yol sapağına gelmeden yağun bir yağmura yakalandım mont 4riders, pantolon nic marka bir damla su içime işlemedi ama ayağımda normal yazlık pot vardı sadece ayak kısmı ıslandı ve hızım 80-95 arası kask kısmı ise ls2 kask kullanıyorum damlacıklar doğru ama beni zorlayacak bir durumla karşılaşmadım motorum mondial drift zevki de bu işte bazen ıslanırsın bazen sıcaktan pişersin.

  4. #4
    ugurcan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    yaz aylarında yağmur altında ıslanmaktan zevk alıyorum

  5. #5
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Alıntı kngsze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deneyimlileri bilmiyorum fakat zorunluluktan,
    Gece saat 3 de şile otobanında zifiri karanlıkta yazlık ekipmanla 45 dakikalık bir sürüş yapmıştım.
    Birde kaskımın vizörü siyahtı ama çok keyif aldım.Çamaşır makinesinden çıkmış gibi ıslanmıştım.
    Ne kadar keyif aldığınızı tahmin edebiliyorum :D

    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba bende cumartesi günü bursaya gittim ara ara yağmur vardı pazar günü dönüşe geçtim izmit yol sapağına gelmeden yağun bir yağmura yakalandım mont 4riders, pantolon nic marka bir damla su içime işlemedi ama ayağımda normal yazlık pot vardı sadece ayak kısmı ıslandı ve hızım 80-95 arası kask kısmı ise ls2 kask kullanıyorum damlacıklar doğru ama beni zorlayacak bir durumla karşılaşmadım motorum mondial drift zevki de bu işte bazen ıslanırsın bazen sıcaktan pişersin.
    Sanırım siz gündüz yakalandınız çünkü damlacıklar gece gerçekten sıkıntı ifade ediyor.

    Alıntı ugurcan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaz aylarında yağmur altında ıslanmaktan zevk alıyorum
    Yani hava çok sıcaksa bir nebzede dün 18-20 derece arası bir sıcaklık vardı çokda zevkli olmayabilir.
    kngsze bunu beğendi.

  6. #6
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    evet gündüzdü ve gece o damlalar ışık parçacıkları saçıyor size hak veriyorum.

  7. #7
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Bu su tutmayan ürünler var vizör üzerinde bunları kullanan oldu mu ?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı orhanerdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar+

    Dün yoğun sağnak yağmur altında akşam 8-9 arası yapmış olduğum 1 saat 15 dakikalık 100km+ (istanbul(avrupa)-kocaeli(başiskele) arası yolculuğum sonrasında ekipmanlarımın bazı konularda aciz kaldığını fark ettim. Üzerimdeki ekipmanlar ve yolculuk hakkında bilgi vermek istiyorum.

    Üzerimdeki ekipmanlar
    Shoei xr1100 Kask + pinlock
    Alpine Motosafe Kulak Tıkacı + Çeşitli 2 adet buff
    Alpinestars Andres Drystar Mont
    Soft bellik
    Knox Handroid Eldiven
    SPIDI HURRICANE H2OUT Pantolon
    Gaerne GP1 Bot
    Balıkçı tipi alt üst iki parça yağmurluk

    Şimdi bunların bir kısmı(eldiven,bot) su geçirmeme gibi bir iddiası yok o yüzden eldivenin içine ameliyat eldiveni tarzı eldivenlerden giydim, bot için ise herhangi bir önlem alamadım.

    Yağmurun başladığı ilk dakikalarda waterproof(su geçirmez) olarak geçen pantolon ve montun beni yolda sucuk gibi yapacağını fark edip yağmurluğu giymeye karar verdim ve eve gelene kadarda yağmurluğu çıkartmadım. Yola tem üzerinden başladım gebze sapağında yağmur çok arttığı için daha yavaş seyahat etmem gerektiğini düşünüp bir hata yapıp E-5 e çıkıyım dedim. E-5 üzerinde yapmış olduğum 2km seyahat sonrası yolun göller bölgesinden farksız olduğunu görüp tekrar gebze sapağından otobana çıktım. Tabi bu arada o göllerden geçerken lastiklerin kaldırdığı su neredeyse sele boyuna yaklaştığı için botlarım su aldı. Bunlar bir nebze katlanılabilir durumlar en büyük sıkıntı vizörün önünde bekleme yapan su damlacıklarının karşıdan gelen arabanın ışığı ile birleşince görüşü engellemesi oldu. Ara ara vizörü açmak yada elimle vizörün önünü temizlemek zorunda kaldım. Vizörü açtığımda vizörün iç kısmınında ıslandığını artık o parlaklığın yol boyunca gitmeyeceğini fark ettim. Eve ulaştığımda ayaklarım dışında ıslanan herhangi bir yerim olmamasına rağmen yolu görebilmek için çok dikkat harcadığımdan epey yorulduğumu fark ettim.

    Şimdi yağmurlu havalarda seyahat ile ilgili yazıları okuduğumda bazı arkadaşların bu seyahatten keyif aldığını belirttiğini görüyorum. Bu zevk nasıl alınıyor, deneyimli arkadaşlar kullandıkları ekipmanları yada mevcut ekipmanlarını yola nasıl hazırladıklarını yazarlarsa sevinirim.
    istisnalar hariç,yagmur gecirmez olarak bilinen montlar genelde özel bir sıvı ile kaplanmaktadır,bu kimyasal sıcak su ile yıkandığında ya da yıllar icinde özelliğini yitirince mont yağmur gecirmeye başlar,
    vizor icin yağmur kaydırıcı kullanmak doğru bir çözümdür,yağmurluk kullanılırsa paçaları geniş ve botların üstüne cıkabileni tercih edilmeli,yağmurlugun havalandırma imkanı yoksa sıkca mola verip terleme önlenmelidir.
    yağmurda eldivenin ıslanmasına karşı icine ameliyat eldiveni giyilebilir,üzerine bulaşık eldiveni de gecirenler var.YAğmurda motor kullanmak zevklidir de aynı zamanda aşırı yorucudur.Görüş sahası hem bizim icin hem de diğer sürücüler icin daralmıştır.Görüş mesafesi kısalmış,görünürlük azalmıştır.Fren mesafeleri uzadığı gibi,yola tutunma da azalır.yoldaki gölcükler aqua planning'e sebeb olabilir.Yağmur altındaki bir motorcu üşüyebilir,üşüyen bir insanın konsantrasyonu düşer ve kazaya davetiye çıkarır.Ha bir de şimşekli ve gökgürültülü yağmurlu havalarda şehirdışındaki yollarda yıldırım düşmesi de mümkün.

    üstad Reşat ARBAŞ,"yağmurda mecbur kalmadıkça motor kullanmayın,hele gece ve yağmurda asla" der.
    orhanerdogan ve osis bunu beğendiler.

  9. #9
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istisnalar hariç,yagmur gecirmez olarak bilinen montlar genelde özel bir sıvı ile kaplanmaktadır,bu kimyasal sıcak su ile yıkandığında ya da yıllar icinde özelliğini yitirince mont yağmur gecirmeye başlar,
    vizor icin yağmur kaydırıcı kullanmak doğru bir çözümdür,yağmurluk kullanılırsa paçaları geniş ve botların üstüne cıkabileni tercih edilmeli,yağmurlugun havalandırma imkanı yoksa sıkca mola verip terleme önlenmelidir.
    yağmurda eldivenin ıslanmasına karşı icine ameliyat eldiveni giyilebilir,üzerine bulaşık eldiveni de gecirenler var.YAğmurda motor kullanmak zevklidir de aynı zamanda aşırı yorucudur.Görüş sahası hem bizim icin hem de diğer sürücüler icin daralmıştır.Görüş mesafesi kısalmış,görünürlük azalmıştır.Fren mesafeleri uzadığı gibi,yola tutunma da azalır.yoldaki gölcükler aqua planning'e sebeb olabilir.Yağmur altındaki bir motorcu üşüyebilir,üşüyen bir insanın konsantrasyonu düşer ve kazaya davetiye çıkarır.Ha bir de şimşekli ve gökgürültülü yağmurlu havalarda şehirdışındaki yollarda yıldırım düşmesi de mümkün.

    üstad Reşat ARBAŞ,"yağmurda mecbur kalmadıkça motor kullanmayın,hele gece ve yağmurda asla" der.
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ekipmanlarım 0 sayılacak kadar yeni o yüzden aslında belki yağmurluk giymesemde iç kısımda ıslanma olmayacaktı fakat dış kısım ıslanacağı için üşüme ve ekipmanın ağırlaşması gibi durumlar oluşacaktı diye düşünüyorum.
    Yağmur kaydırıcı olarak vizör için özel olanlar varmı yoksa araç camları için kullanılan ürünler geçerlimidir ?
    Yağmurluğum bahsettiğiniz gibi bir yağmurluk ama iki parça olması sanırım bir dezavantaj yaratıyor.
    Reşat bey doğru söylemiş özellikle gece ve yağmur birleşince işler oldukça zorlaşıyor.

  10. #10
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Buğu önleyici spreyler yağmur damlası kaydırıcı spreyler işe yarıyor mu tam olarak ben bunu merak ediyorum. Zor durumda kalmadıkça yağmurda kullanmam fakat olur da kullanmak zorunda kaldığım günlerden hatırlıyorum, vizörümde yağmur damlaları baya bir birikme yapıyordu. Yağmur damlası kaydırıcı spreyler iş görüyorsa en kısa zamanda bir tane topcaseye temin etmek gerektiğini düşünüyorum. Kazasız sürüşler dilerim

  11. #11
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Yolda belde yağmura yakalandığımda ayakkabılar ve paçalar için aldığım basit çözümüm poşet bağlamak oluyor hiç olmazsa ayaklarım ve paçalarım damla ıslanmıyor montumda çok aşırı sağanakta kalmadıkça içeriye su geçirmiyor.

    Ama botlar ayakkabılar için yanınıza iki adet büyük poşet taşırsanız çok çok faydalı olur sizin için...
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  12. #12
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    iki gün önce istanbul'dan ankara' ya motorla geldim..yağış tecrübem olmadığı için n'olacak anasını satayım yağmurluğu çekeriz dedik...şansıma hiç yağmur denk gelmedi...

    dün ankara için 20 dakika yağmurda sürmek zorunda kaldım...yağmur tek başına bir yere kadar problem, esas problem yerdeki gölleşmeler, hadi onu farkedip önlemini alırsın diyelim de o göllerden başka araçlarla yanyana geçince durum tam bir facia...resmen geçici körlük...iki kat ıslanman da artısı...

    dünkü tecrübeme dayanarak istanbul'dan ankara' ya motorla yağmur riskinde sürerek büyük risk aldığımı farkettim...

    bu tarz hareketlere kalkışırken diğer faktörleri göz ardı ediyoruz, sadece yağmura karşı önlem aldığımız düşünüp giyiniyoruz ama yerdeki göller, diğer araçların o göllerden sıçratacağı su hiç aklımıza gelmiyor...

    bi daha tövbe

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı orhanerdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ekipmanlarım 0 sayılacak kadar yeni o yüzden aslında belki yağmurluk giymesemde iç kısımda ıslanma olmayacaktı fakat dış kısım ıslanacağı için üşüme ve ekipmanın ağırlaşması gibi durumlar oluşacaktı diye düşünüyorum.
    Yağmur kaydırıcı olarak vizör için özel olanlar varmı yoksa araç camları için kullanılan ürünler geçerlimidir ?
    Yağmurluğum bahsettiğiniz gibi bir yağmurluk ama iki parça olması sanırım bir dezavantaj yaratıyor.
    Reşat bey doğru söylemiş özellikle gece ve yağmur birleşince işler oldukça zorlaşıyor.

    araba camı icin kullanılan yağmur kaydırıcı ile vizörde kullanılan aynı.ancak yağmur esnasında değil,yağmurdan önce kuru iken uygulanıyor ,bir nevi cila gibi,yağmur damlaları yüzeyde tutunamayıp bilye gibi akıyor.

    ayrıca elbiseler icin şöyle bir çözüm var,

    http://www.dryforever.net/

    elbisenin su gecirmezliğini belirleyen bir diğer özellikde dokusunun sıklığı ,özellikle dikiş yerlerinde kullanımla beraber bu sıklıkta aşınabiliyor.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

    Alıntı skystar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yolda belde yağmura yakalandığımda ayakkabılar ve paçalar için aldığım basit çözümüm poşet bağlamak oluyor hiç olmazsa ayaklarım ve paçalarım damla ıslanmıyor montumda çok aşırı sağanakta kalmadıkça içeriye su geçirmiyor.

    Ama botlar ayakkabılar için yanınıza iki adet büyük poşet taşırsanız çok çok faydalı olur sizin için...
    ben de motorumda her zaman poşet bulundururum,neyin nerede lazım olacağı belli olmaz.Islanan çamaşırları muhafaza etmeye de yarar ayrıca.

  14. #14
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Dün gene ara ara yağan sağnak ve parçalı bulutlar eşliğinde istanbul - kocaeli arası saat akşam 7:30 -8:30 arasında bir yolculuk yapmak zorunda kaldım.

    Üzerimdeki ekipmanlar
    Shoei xr1100 Kask + pinlock yok + koyu renkli vizör
    Knox Cold Killers Ceket
    SPIDI Netix Mont
    Knox Handroid Eldiven
    SPIDI Hurricane H2OUT Pantolon
    Gaerne GP1 Bot
    Balıkçı tipi alt üst iki parça yağmurluk

    Yola ataşehirden başladım yağmur yoktu gişelere geldim bir anda göz gözü görmez oldu. Bunun üzerine gişelerin altında durup arka çantadan yağmurluğu giymeye karar verdim. Hem üşendiğimden hemde pantolunu test etmek için sadece üst tarafını giyip yola çıktım.

    Daha önceki yolculuktaki kötü tecrübemden dolayı vizör içeriden ıslanmasın diye vizörün camını kesinlikle açmadım. İkinci faydalı tecrübem ise vizörün camındaki damlaları silmek yerine belli bir sürat üzerinde kafamı sağa yada sola çevirdiğimde damlaların uçup gittiğini fark etmiş olmam oldu.

    Motoru istop ettikten sonra üzerimde ufak bir ekspertiz yaptım.
    Yol boyunca içine su geçirdiğini düşündüğüm pantolon su geçirmemiş sadece astarın dış kısmı ıslandığı için soğuk etkisi yapmış,
    Balıkçı tipi yağmurluk işlevini görmüş sadece fermuar kısmında azda olsa su almış,
    Balıkçı tipi ve epey bol olduğu için yolda yelken etkisi ile beni epey yormuş,
    Knox Cold Killers her zamanki gibi görevini yapmış soğuk hissettirmemiş fakat içerisindeki enteresan kumaş yapısından dolayı kollarımda belli belirsiz kızarıklıklar oluşturmuş,(5dk sonra yok oluyorlar)
    Yollarda çok gölleme olmadığı için ayakkabıların içi gayet kuru ve konforlu idi ama genede yağmurda giyilecek ayakkabı değiller :D

    İkinci tecrübem sonrasında yatırımımı güzel tek parça bir yağmurluk tulum üzerine yoğunlaştırıyorum. Varmı test edilmiş onaylanmış tulum tipi yağmurluk öneriniz ?

    Not: Givi marka topcase kullanıyorum çok mennunum diyemem ama yağmurda gerçekten görevini yapıyor içeride nem bile olmuyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)