Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

600rr ve 1000rr motosikletlerin en düşük hızı nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    Alıntı <xXx> adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün yarın 600lük veya 1000lik racing tipi motor aldım alacağım..

    Beni korkuttukları bi nokta var. 1000lik motorla şehir içinde gezemezsin hararet yapar hemen dediler..

    Bu tarz motorlarla illa 100km üstümü gidecez, 600rr veya 1000r ile şehir içinde 40 50 le gezemezmiyiz...
    sana ne diyim bilemedim yaa 600 cc yada 1000 cc demen

    Recep İVEDİK in kitap işte okumalık yazılı kapagı olan demesine benzedi aynı..

    sanki bana yıllardır motora biniyonda 600 olur 1000 olur diyon yaa

    neyse, soruna verecegim cevabı buldum..

    tabiki yavaş yavaş gidebilirsin ama bi süre sonra uzayıp makinayı serinletmen lazım..

    Ama 1000cc makinaya binipde yavaş gideni görmedim..illaki basmak istersin
    neyse bitmez bu yazı
    Potenza bunu beğendi.
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    gokocan92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung ->FZ6 Fazer -> YBR 125 -> MT 07
    Alıntı <xXx> adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Övünme amaçlı söylemiyorum yanlış anlaşılmasın, motorun m'sini bilmezken r125e 15 dkda alıştım.. 600lük veya 1000lik aldımda hoop hadi trafiğe çıkayım demem. İlk boş bi arazide motoru kontrol altına alana kadar denerim sonra trafiğe çıkarım.. Onlarada kısa bi sürede alışacağıma eminim..

    Kusura bakılmasında ben 600lük veya 1000liğe geçersem uygun olurmu gibi birşey sormadığım halde yorumlar hep o ağırlıkta.. En azından soruma cevap verilip ondan sonra fikirler sunulsaydı daha hoş olurdu.. Baksana yorumlara;
    Kimisi böyle sorumu olur diyo, kimisi dalga geçiyo, kimisi sen 125te kal diyo..kızmamak eldemi
    Ben sanırım hem fikrimi söyleyip hemde yeterli cevabı vermişimdir.
    Dalga geçenlere anlam veremiyorum bende senin gibi. Ama aman geçme diyen abiler ve arkadaşlar haklılar bence burada ki tüm yorumları dikkate almanı tavsiye ederim ben. He cevaplar yüzünden kızıyorsan da sorunun dışındakiler olarak diyorum. Affola

    İyi forumlar

  3. #43

    Üyelik
    12 Ocak 2012
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha YZF R-125
    Merhabalar,
    Öncelikle bir r125 kullanıcısı oldugumu belirtmek isterim. Konuyu bastan sona okudum. Soruna cevap olarak hiç 600-1000cc motor kullanmamış olmama rağmen fikrimi belirtmek isterim. Aldığın motorun optimum calışma sıcaklığı neyse ona yakın kullanmak tabi ki de motorun saglıgı acısından daha iyidir, sehir ici kullanımda motor sıcaklığı (özellikle yaz ayları şartlarında) yuksek seyredeceği için bir zarar oluşturacağı kesin ama bu hemen motoru yiyeceğin anlamına gelmez. Sende bu farkı sende millet gibi sürekli yüksek devir çevirmeyerek boşta motorun anasını ağlatmayarak kapatabilirsin diye düşünüyorum. Sonuc olarak sehir ici kullanılmaz, o hızlarda seyrettin diye motor ömrün atiyorum 80k iken 20k km olmaz. Kaldı ki hiç mı sehir icinden çıkmayacaksın.
    Arkadaşların bahsettigi diğer konuya gelirsek, bende bir motor tutkunu olarak istediğim hep bi ss ve 4 silindirin çıkarttığı sesti. Senin de dediğin gibi bende hiç motor kullanmadan yzf'nin tepesine bindim ve problem yasamadan gazladim. 600-1000cc motor alınca da ona da 15 dk da alisacagina eminim. Ama burda söylemek istedikleri senin iyiliğin acısından kademeli olarak tecrübene paralel bir sekilde cc geçişleri yapman en sağlıklisi budur diye düşünüyorum. İnan benimde gönlümde 600-1000cc yatıyor ama önce iyi bir eğitim sonrasında da ninja 300 planlıyorum.
    Herkese iyi günler. (354kd $=68)

  4. #44
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı <xXx> adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah düşüncen için ama ben gerçekten hız yapan biri değilim..Kendimi düşünmüyorum ben ölede böylede vefat edecem,ya birine vurursam onun hayatını ve ailesinin hayatını mahvederim düşüncesine hakim oldukça hiç bi zaman hıza kalkışmam.. Bu yüzden hız yapmama konusunda kendime aşırı derecede güveniyorum isterse altıma jet versinler...
    Peki güzel kardeşim, yaşını bilmiyorum ama kardeşim diyorum herhalde benden küçüksündür diye düşünüyorum. Büyüğümsen kusuruma bakma.

    Benden sana abi nasihati, beni arkadaş çevremde tanıyanlar sakin, kendi halinde ve efendi bir adam olarak tanır. Kendimi bildim bileli hep enduro motosiklet hayranıyımdır. Ve motosiklet maceramda bu yönde seyretti hiç bir zaman bir SS motosiklete merakım olmadı. Sesi ve görüntüsü cezbetse de hiç heveslenmedim. Hatta motosiklet tercihleri benden farklı arkadaşlar aldığım motorlar yerine bunun yerine 600 rr alabilirdin gibi abuk subuk şeyler bile söylediler. Malum bu camianın en yakışıklısı ve adı bilinenidir.

    35 Yaşındayım ve 2,5 yaşında bir kızım var, motosiklet ile ilgili güvenli sürüş anlamında da ir sürü eğitimler aldım. Tüm bunlara rağmen zaman zaman insan nefsini kontrol edemiyor. Kontrolden çıkmış bir nefisle de başa çıkmak çok zor, hele de başına kötü bir şey gelmeden.

    Ben 650 cc' lik kendini zaman zaman enduro zanneden bir touring kullanıyorum. Bu motorla bile yolda abuk subuk adamlar tahrik ediyor ve tacize uğruyorum o nedenle ışıklarda duracağım yeri seçiyorum sürekli.

    Tüm bunları sana neden anlatıyorum? Çünkü nefis insanı sürekli dürter tahrik eder, derki yol boş.... ne olacak ki? bak yanından adam nasıl geçti sende gidersin.... adam nasıl teker yaptı azıcık daha gaz açarsan sen daha iyisini yaparsın. v.s. v.s.

    Tüm anlattıklarımı oku. Burada seni kızdıran yazıları da okudun ancak onara kızma kimse senden nefret etmiyor yada gıcıklığı yok. Yıllardır bu tarz yazıları okumuş ve sonrasında buna benzer hevesleri olan arkadaşlarını kaybetmiş insanlar var burada. Olmasa da haberlerde okuyorlar.

    Şişlide ağaca çarparak rahmetli olan delikanlıyı okumuşsundur. Bizzat tanıyordum, küçük cc' li motosikletler le mahallede fink atardı yapmadığı akrobasi yoktu, büyük bir motorla sabahın altısında gitti bir ağaca girdi. Bu konuda çok söz söylenebilir yok kafası iyiydi denebilir, kaskı yoktu denebilir. Her şey söylenebilir. Sonuç? Öldü....

    Senin dediğin gibi herkes bir gün ölecek. Sence bu dünyadan nasıl gittiğinin önemi yok mu?

    Kemal Merkit Türkiye' yi dünyada defalarca temsil etmiş bir sürü başarılara imza atmış bir yarışta arkadan gelen genç bir çocuk toz bulutu nedeni ile görmedi onlara çarptı ve Rahmetli oldu.

    Ama Kemal Merkiti bir defa kasksız montsuz ekipmansız motor üzerinde görmedik. Nasıl örnek öldü ama iyi anılar ve örnek insan olarak.

    Sen şimdi ALLAH gezinden versin, yarın bir gün bu saydıklarım nedeni ile başına bir şey gelse ölmesen bile yaralansan bu kadar adam sana biz dememiş miydik deme hakkını bulacak. Ve kötü örnek olmuş olacaksın.

    Gelelim milletin bir şeyler demesine. Yok o bunu demiş, şu şunu demiş. Bırak kim ne derse desin. Hayatta mısın? Sağ mısın? Motora binmekten keyif alıyormusun? Bittiiii... İsteyen istediğini desin. Bak küçük cc grubu da kurdular gir oraya kafan rahat etsin. Sen 125 mi bu diye söz söyleyen adam için motor değiştirmeye kalıyor ve hız yapmam diyorsun ya aynı adam kaç basıyo bu bir göster dediğinde de adamı kırmayacaksın.

    Yok çok kuvvetsiz kaldı diyorsan al bir tane 250 cc inazuma olur ybr 250 olur bak keyfine. Bu motorlar Avrupa turları yaptı. İspat istersen Bu sitede esirci1 nickli (İlhan) abinin raporlarına bak.

    Benden bu kadar. Kalan kısmı senin tercihin......


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    semihss, Carbondioxid ve Potenza bunu beğendiler.
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  5. #45
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    @Sadık1453

    Teorik olarak Supersport yahut Superbike sınıfı en iyi yol tutan, en iyi fren yapan ve en iyi viraj dönen motosikletlerdir. Yani motosikletten beklediğiniz her tepkiyi en iyi şekilde binicisine iletirler. Bu tarz motosiklete neden öcü gözüyle yaklaşılıyor? Yazınızda bahsettiğiniz gibi kasksız, alkollü yahut farklı bir saçma sebepten bu tarz motorlar üzerinde ölen insanlar yüzünden. Oyun kuralına göre oynandığında kazanan hep siz olursunuz. Çok endurolu apaçi tanıyoruz. Tehlikeli olan motor değil binicisidir. Bu demek olmuyor bu arkadaş gitsin ss alsın. Sadece bu motorların abartıldığı kadar korkutucu olmadığını söylüyorum. Kontrolsüz güç güç değildir. Ben zaten ilk sayfada bu arkadaşa cevap verdim. 100+ hp motora geçmesi rus ruleti oynamak olur. Ama racing motorlar ölüm makineleri değildir.

  6. #46
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Sadık1453

    Teorik olarak Supersport yahut Superbike sınıfı en iyi yol tutan, en iyi fren yapan ve en iyi viraj dönen motosikletlerdir. Yani motosikletten beklediğiniz her tepkiyi en iyi şekilde binicisine iletirler. Bu tarz motosiklete neden öcü gözüyle yaklaşılıyor? Yazınızda bahsettiğiniz gibi kasksız, alkollü yahut farklı bir saçma sebepten bu tarz motorlar üzerinde ölen insanlar yüzünden. Oyun kuralına göre oynandığında kazanan hep siz olursunuz. Çok endurolu apaçi tanıyoruz. Tehlikeli olan motor değil binicisidir. Bu demek olmuyor bu arkadaş gitsin ss alsın. Sadece bu motorların abartıldığı kadar korkutucu olmadığını söylüyorum. Kontrolsüz güç güç değildir. Ben zaten ilk sayfada bu arkadaşa cevap verdim. 100+ hp motora geçmesi rus ruleti oynamak olur. Ama racing motorlar ölüm makineleri değildir.
    Söyledikleriniz doğru olduğuna katılsam da 125 cc' lik bir motosikletten 100 hp nin üzerinde güç üreten bir alete geçmek çok akıllıca değil.

    Doğrudur, en iyi yol tutan, en iyi frenleme yapan motorladır çünkü kullanım amaçları bunu gerektiriyor. Ancak bunların yanında en agresif en hata affetmeyen ve en gösterişli motorlardır. Yazımdan endurocuların efendi olduğunu çıkarttıysan yanılıyorsun yada ben doğru ifade edememişim. Dediğin gibi motor değil üzerindeki kullanıcıya bağlıdır bazı şeyler. Ancak ön yargı ekseriyete tabidir. Bu nedenledirki sokak aralarında yada şehir için motorlarını bağırta bağırta kaskları kolunda enduro yada cruser kullanıcıları değil SS kullaınıcıları gezer. Bu örneklere istinaden de bu motorlar ve kullanıcıları yaftalanmıştır. Bu benimde hoşuma gitmese de şimdilik böyle.

    Görüntüsü ve sesi nedeni ile aslında belki kullanamayacağı veya tam hakimiyet sağlayamayacağı motosikletler almakta insanlar.

    Bizim burada anlatmaya çalıştığımız şey özellikle motosiklet konusunda her şeyin sindire sindire yapılması. Yetenek ve tecrübe kazanıldıkça çıtanın yükseltilmesi.

    Mesela bu arkadaş aldı bir tane 600 yada 1000 cc motor. Şehir içinde de dolaşıyor. İyi biliyoruz ki bu motorların aerodinamik yapıları şehir için kullanımına çok uygun değil çünkü esnek değiller. Ve şehir içinde dolaşırken sıkışık trafikte eli ayağı diğer motora alışık olduğundan debriyajı kaçırdı. Bundan bir şey olmaz. Diyelimki şileye arkadaşları ile dolaşmaya gezmeye gitti düzlükte bastı bastı sonunu görmediği bir viraja aslında çokta hızlı olmayan bir hızla girdi, sonra????? motorun viraj kabiliyeti tek başına yeterli mi? üzerindeki adam nasıl çıkaracak virajdan bu motoru kontrayla mı? yoksa sarkmasını gerektirecek kadar hızlımı? bütün bunları korkuyla veya atlatılan kazalar ile öğrenmesi yerine mesela şimdi alsa bir CBR 125 veya 250 bunlarla biraz tecrübe kazanıp sonra eli ayağı alışınca o büyüklükte bir motora geçse daha mantıklı değil mi?

    Bakın arkadaşlar sizin bildiklerinizi bizlerde biliyoruz, ancak burada bir adam al kardeşim binersin binen nasıl biniyor demeden önce bir durup düşünmek gerek. Bu adamın başına yarın bir şey gelirsem vicdanım sızlamaz mı?

    Ben 1200 GS ile başlayan adamda biliyorum. Görgüsüz, para bende diyor gidip en büyüğü en havalı olsun diye. Aldığı haftada Yunanistan turu hemen. Oldu sana endurocu. Dağda bayırda çamurda kalsa çıkıp gelemez lastiğini sökemez. Sınıfları ayırmıyorum 1200 GS' e parmak arasıyla binen maganda da gördü bu gözler maalesef.

    Maksadımız insanları en uzun süre motor üzerinde tutmak ve bunu en güvenli şekilde yapmalarını sağlamak.

    Bu nedenledir ki temkinli yaklaşmalarını öğüt ediyoruz.

    Bu arada madem yeri geldi şunu da söyleyeyim. Hani arkadaşlar diyor ya kapalı bir yerde biraz alış sonra çık gerisi kolay gibi. Bakın bu cümlenin ilk kısmı nispeten doğru. Neden nispeten alıp trafiğe dalmadan önce motoru tanımak adına evet doğru. Peki bu kapalı alanda ne çalışacaksınız? Nasıl çalışacaksınız? Çalıştığınız konuların doğruluğunu yanlışlığını kim tespit edecek? Ayrıca kaç gün kaç saat çalışıp ta trafiğe hazır hale geleceksiniz.

    Kenan Sofuoğlu, Valentino Rossi bu adamlar sizce yeteneksiz adamlar mı? Burada okul bahçesinde motora 15-20 dakikada alışan adamlar kendilerine yarışa hazır hissediyorlar hemen. Eeee bu adamlar günlerce saatlerce antrenman yapıyorlar. Yüzlerce defa döndükleri pistlerde. Ne gerek var? Dimi zaten biliyorsun iyide sürücüsün bırak yaa antrenmanı ne yapacaksın?



    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    kngsze, semihss, heia2654 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #47
    baris21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2009
    Şehir
    kocaeli-diyarbakır
    Motosikleti
    cbf 250
    sadık abının dedıklerıne katılacaksın alacaksın 20-30 hp arası 250 cc lik bı makına üst segmentı tanıyacaksın..ondan sonra cıkacaksın 90 hp üstüne ben daha 30 hp sınırındayım ve sadık abi gibi mantıklı abileri dınlemişligim vardır...teşekkurler
    Sadık1453 bunu beğendi.

  8. #48
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Sevgili <xXx>, (Bi acayip giriş oldu )

    Öncelikle soruna cevap vereyim: 1000cc motosikletle akşama kadar 10km/s saat hızla bile gitsen teknik açıdan hiçbir şey olmaz merak etme. Olsa olsa sıcaktan hortumlar falan etkilenip %1-2 azalır ömürleri. He tabi yazın pişersin motorun tepesinde o ayrı.

    Milletin sana 50 türlü laf söylemesine gelince, inan burada kimse "Çocum git büyü öğren de gel" gibisinden bir şey söyleme amacıyla yazmıyor. Seninde bildiğin gibi motosiklet temkinli olsan ve hata yapmasan bile tehlike doğurabilen bir şey. Örneğin; yol bozuk olup da elin kontrolün dışında 10 derece dönerse 1000cc motorda ya kafa havada ya kıç yanda olmaması için hiçbir sebep yok. Bunların etkilerini de yok etmek için tecrübe gerek. Benim Fazer'la bu işe başlayan ve hiç kaza yapmamış tanıdığım da var ama ihtimaller çok düşük olsa da sonuçları düşündüğünde yavaş ilerlemeye değer. Ne güzel CBR500RR çıktı fıstık gibi, ya da illa 4 silindir diyorsan en azından 600'ü geçme, bizi de üzme lütfen...
    gokocan92 bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    kafasına koymus bikere. sadece duymak istediklerini duyuyor ve onları algılıyor. kötü yorum yapan kimseyi sallamıyor o kafasına bir kere koymuş ne deseniz boş.
    Sadık1453 bunu beğendi.

  10. #50
    <xXx> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Alıntı alper_becker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kafasına koymus bikere. sadece duymak istediklerini duyuyor ve onları algılıyor. kötü yorum yapan kimseyi sallamıyor o kafasına bir kere koymuş ne deseniz boş.

    Düşündüğün gibi değil arkadaşım, yorumların benim için yararlı olduğunu biliyorum (bazı dalga geçiciler hariç) bende farkındayım 600rr ve 1000rr'ların nasıl olduklarının..
    Şayet bana bir soran olursa "125likten 600lüğe geçsem nasıl olur" diye.. İlk cevabım ahiretimi özledin ne bu acelen derim..
    Ama ben motorun özelliğini soruyorum bu yüzden konunun dışına geçilince cevabımı alamıyorum.. Şimdi anlaşolmıştır umarım.. Herkese iyi günler iyi sürüşler..

    Sadık abi sana teşekürler öğütlerin için kulak ardı etmiyorum bunu bil :-)
    Sadık1453 bunu beğendi.
    Aldanma insanların samimiyetine, menfaatleri gelir herşeyden önce
    Vaadetmeseydi cenneti ALLAH, ona bile etmezlerdi secde...!


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)