Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Böyle bir durumda ne yapmak gerekiyor? (Herkesin karşısına çıkabilir)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    O kadar dert etmeyin, uzunda değil nasıl olsa tecrübe ettiniz, dönerken dik durup olası yerlerde yolu gözleyin önceden tedbirli olun, sollamaya kalkışmayın, viraj içerisinde ise tam kaplumbağa modu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    panik yapmadığınız sürece sıkıntı olucağını sanmıyorum, bende çok geçtim o yollardan. ne hız kestim ne gaz açtım girdiğim gibi çıktım, biraz sağa sola atar gibi yapıyor ama düz bir şekilde geçince sıkıntı olmuyor.

  3. #23
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarda resmi verilen buzlanmaya karşı tedbiren yapılmış uygulama, ancak bahs ettiğiniz durum bence'de en tehlikeli olanı.
    iyi de neden çok az yerde var bu uygulama ve ne gibi bir faydası var buzlanmada... daha çok zararı olur o çukurlar suyu tutar tahliyesine engel olur ve daha çabuk buz tutar ve bu haliyle daha fazla hataya sebep olur... akılsız birinin fikri galiba
    Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..

  4. #24

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı azizsele adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi de neden çok az yerde var bu uygulama ve ne gibi bir faydası var buzlanmada... daha çok zararı olur o çukurlar suyu tutar tahliyesine engel olur ve daha çabuk buz tutar ve bu haliyle daha fazla hataya sebep olur... akılsız birinin fikri galiba
    Sanmıyorum, hatta ülkemizde canla başla çalışan nadir kurumların başında gelir karayolları, yani ben öyle düşünüyorum.

    80 yaş üstü ömrü yollarda geçmiş bir amcazademize bu soruyu sorduğumda, cevaben tehlike arz eden yerler, yerel halk bilir kişiler tarafından, bildiriliyor gözlemleniyor sonrasında bu yerlere bu tırtıklar'dan yapıyorlar, buzlanma/kar hatta keskince virajlarda su toplanması sorununa karşı yapılıyor demişti.

    Lastik ve araç ağırlığı+tırtık yüzeyinin zirvesi sivrice olunca (sanıyorum) araç ağırlığı ile buz daha rahat kırılıp tutuş nisbi oranda sağlanıyor.

    Benim karşılaştığım yer ise Kırıkhan/İskenderun arası sanırım 20 kilometre civarı rampa(Amanos dağı) tırmanış ve inişi olan Belen mevkii'nde sık sık görürüm rakım nisbeten yüksek, gözlemlediğim kadarı ie tamda dağ'ın rüzgarlık yarmalara denk düşen ve keskin virajlara isabet eden yerlere, çeşitli uzunlukta yapılmışlar, ova düzünde yada yerleşim içinde rastlamadım.

  5. #25

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    ybr esd'nin orjinal lastikleri varken benim kabusumdu resmen. michelin pilot sporty taktırdım sorun yok. bu tarz tırtıklı yollarda güvenli gidebilmek için lastiklerin iyi durumda olması şart

  6. #26
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Çok şükür kazarız belasın yine eve ulaştık ama artık bununla uğraşmak istemiyorum yarın ilk işim bi HGS almak olacak. Ayrıca arkadaşlar bu küçük bir parça bunun gibi 200 metre (abartmıyorum) olan yer var.

  7. #27
    Joe Barbaro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Beşiktaş
    Motosikleti
    CBR 125r
    Selimpasa taraflarinda basliyo bu sacmalik aynisi kabatas karakoy sahil yolunda da var. Dedigin yerden gecerken ani hareketlerden kacinmak disinda bisey yapmiyorum 90 100 le gectigim oldu lastikler bi saga bi sola dusuyor hosuma gidiyor benim aslinda :D

  8. #28
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Ani hızlanmalardan ve frenajlardan kaçının.
    Bu tip bozuk zeminli yolları önceden farketmeye çalışın. Islak zeminde olduğu gibi.
    Poponuzu hafifçe kaldrın. Ama kros yapar gibi değil. Sadece hafifçe.
    Motorun kendi dengesini sağlamasına izin verin. Biraz gezeler ama, kendi yolunu bulur.
    Velev ki, siz ani birşey yapmayın ve kesinlike motora karşı gelmeye çalışmayın, kasılmayın.
    Gözünüz açık, deponuz full olsun.

  9. #29

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    ortadan gitme, o tırtıklı yol üzerinden gecen 4 tekerli araçların geçtiği hizalardan geç.

  10. #30
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Bu bahsettiğiniz kaygan zeminlerde hakimiyeti kolaylastirmak adina yapilan yola motorla farketmeden girdiginizde evet motorunuzun kıçı başı ayrı oynar ancak bunun panigi ile ani gaz kesme yada panik fren yapmaya kalkacak olursaniz sonuçları pek iyi olmayabilir. Malum pruzlu yuzey sandiginizdan cok daha iyi bi frenlemeye sebep olur bu yuzden dengenizi kaybedebilirsiniz.
    Yapmanız gereken tek şey güvenli sürüş pozisyonunuzu bozmamak. Gidonu sikmadan hakimiyetinizi surdurerek yolunuza devam etmek

  11. #31
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkürler, hem benim hem de umarım karşısına çıkması muhtemel olan arkadaşlar bu deneyimlerden faydalanırlar


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)