Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ybr 125 Esd Kullanıcılarından Bilgi İsteği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Arkadaşlar Merhaba;
    siteye bugün üye oldum. ve sizlerden bir yardım ve bilgi istiyorum.

    9 ocak 2014 te 2013 model yamaha yrb 125 esd satın aldım. şuanda 800 km ye daha yeni geldi sasunda yaşadığım için bu tarihe kadar genelde yağmurlu günler olduğundan pek kullanamadım. Fakat şöyle bir sıkıntım var. benim motorum satın aldığımdan beridi sabahları çalışmakta zorlanıyor. satan servis jikleyi çek marşa baz hafif gaz ver sonra 3 -5 dakika ısınsın sonra kullan dedi dediklerini yaptım jikleyi indirince motor gaz yemiyor 3 -5 dakika geçmesine rağmen gaz boğuluyor 4000 ve 5500 devir aralığında yolda da giderken motor sanki bir şey sıkıyomuş gibi oluyor ama 5500 devirden sonra bir sorun olmuyor. servise gittim 500 km de gel yağını değişelim sorun gider dedi. 500 kmde gittim 10w40 yamalube mineral yazan bir yağ koydu sonra tamam dedi başka da bir şey yapmadı. ama sabahları çalışırken gün içinde işe gidince akşama kadar bekleyip akşam olup ilk çalışmalarda sorunum. var. yolda karşılaştığım ybr 125 kullanıcılarına bunları anlatınca bana karbüratör hava ayarında sorun olabilir dediler, bazılarıda jikleyi çek çalıştır sonra devir 1500 ü geçmeyecek şekilde bir süre git sonra jikleyi kapat dediler. bunu yaptım jikle yarı durumda iken motor normal gidiyor ama jikleyi indirdikten sonra yine aynı sorun devam ediyor. Bazı arkadaşlar sabahları jiklesiz çalıştır. elinle yavaş yavaş gaz ver dediler onu da denedim jiklesiz çalışıyor yaz verince por, por , por , gibi gaz yemiyor çiğ benzin kokusu geliyor, 2 - 3 dakika elimle 2000 - 3000 arası beklersem sonra normal çalışır gibi oluyor, ilk çalışınca rölanti 1000 gibi aradan 5 dakika filan geçince 1300 gibi oluyor yolda giderken ama aynı boğulmayı 4500 - 5500 arası yapıyor rahat hızlanamaıyor. 15 - 20 dakika filan yol gittikten sonra rölanti 1500 lere ulaşıyor.
    samsundaki yamaha servisine tekrar durumu anlattım buji değişimi yaptılar sorun aynı olunca eski bujiyi geri taktılar, şimdide 2000 km yap gene yağ değişecek ve sübap ayarı olacak diyorlar, sonra düzelir diyorar. Fakat ybr 125 kullanıcılarının söylemesi bu motor hemen sübap ayarı istemez diyorlar. Hava ayarı veya karbüratörde sorun olabir diyorlar.
    eskiden 3 yıl yerli üretim 4 vites 100 cc yarı otomatik motor kullandım jiklesi bile yoktu herhangi bir sorun olmadan kullandım ve büyük bir düşünmenin ardından CBF 150 mi YBR 125 mi sorularına karşı YBR 125 daha ağır bastı ve aldım bu sorunum var bana yardımcı l-olurmusunuz?
    hava ayarından da hava ayarı yeri nerede onuda bulamadım.

    şimdiden ilgilenenlere teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Hava ayari gerekli. Baska yamaha servisi varsa oraya git. Jikleyi yarim hatta ceyrek acarak da calistirabilirsin. Yeterki calissin. Jikle acikken gaz verme. 2-3 dakika rolantide calissin, sonra jikleyi tam kapat! oyle gazi ac. Jikle kapaliykende 5000 devirde boguluyorsa zengin calisiyordur. Bujinin elektrodu (ucu) ne renkti? Simsiyah miydi?

  3. #3

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    yamaha servisi 1 tane var zaten motoru almadan önce bana servisi hangisi iyi ise o motoru al demişlerdi. Ama ybr bozulmaz demişlerdi, bujinin ucu sanki oksitlenmiş gibi idi ama sente ayarı normaldi, dediğiniz gibi yaptım jikle yarım dan az çekiliyken de yolda giderken ve hızlanırken sorun yok. motor ısınsa da jikle inikken gaz verince sanki bir şey sıkıyormuş gibi oluyor. ama 5500 den sonra daha rahat hızlanıyor. fakat Soğukken jiklesiz çalıştırırsam baya bir çiğ benzin kokusu ve por, por ,por gibi çok düzensiz oludyor bir müddet.

  4. #4
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    daha öncede bazı arkadaşlar benzer sorunlarla konu açtılar ,fakat asıl sorun jikle kullanımı ile doğan sıkıntılar çıktı.sen nasıl kullanıyorsun jikleyi soğukken sıcakken hangi yöne nereye???

  5. #5

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    sabah ilk çalıştırırken veya akşam ilk çalıştırırken jikleyi açıyorum, çalıştırıyorum, 2 - 3 dakika çalışıyor sonra jikleyi kapatıyorum. bu şekilde kullanırken boğulma yaşıyorum.
    sonra başka bir sabah veya akşam jikleyi açıp çalıştırıyorum, 1 - 2 dakika durgun yerde çalıştıktan sonra 1500 - 2000 devirlere inecek şekilde jikleyi biraz kapatıyorum bu şekilde sorunsuz gidiyor belli bir müddet gidince jikleyi tamamen kapatıyorum. rölanti 1300 - 1400 civarı oluyor fakat hızlanırken gaz sorunu yine devam ediyor.
    jikle kullanımım bu şekilde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------

    YBR 125 motorun hava ayar vidası nerede? bazı sitelerde hava ayarının nasıl yapılacağını yazmışlar ben kendim vidanın yerini bulursam hava ayarı yapabilirim. Forumlarda genelde 2009 ve öncesi için resim koymuşlar. Bizim samsundaki yamaha servisi 2000 kmde gel sübap yarı yapalım diyor başkada bir şey demiyor. 2000 kmde sübap ayarı yapılırmı ? kitapçıkta 6000 kmde ilk sübap kontrolü yazmışlar.
    eski motorumda da 1000 kmde sübap ayarı olacak demişlerdi sonra motor 1. viteste hızlanırken zorluk çekmeye başlamıştı. ve 4. viteste hızı düşmüştü.

  6. #6
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    Sorun basit, karburatorun ayarsizligi. Bosa baska yerlerde arama, parani alirlar bos yere.

  7. #7

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    öğle arasında yaklaşık 20 dakika kullandım.
    jikle tam kapalı çalıştırdım 1 dakika sonra jikleyi 2000 devir altına inecek şekilde indirdim. sonra 2 - 3 dakika kadar hız yapmadan yavaş bir şekilde kullandım. sonra ilk kırmızı ışıkta jikleyi tamamen devre dışı bıraktım. yine motor hızlanırken 4000 - 5500 devirler de aynı boğulmaları yaptı. Hava açık ve sıcak motor tamamen ısınınca rölanti devri tam 1500 ye azıcık üzerinde oluyor.

    Bunlardan sonra karbüratör de hava ayarı mı yapmak lazım?
    ve hava ayarı vidası nedere acaba ? yardımcı olabilir misiniz?
    ilginiz için teşekkür ederim.

    bu arada Samsundaki yamaha servisinde yamahadan başka ne ararsan var ve adamlar motora zoraki bakıyorlar. hala bana sen sür 2000 de gel sübap ayarı yapılacak bunlar nolmaldir diyorlar.
    ama bu şekilde kullanmakta adamın moralini bozuyor.

    Yamaha Türkiyeye mail attım bana motor aldığınız için teşekkür ederiz cevabının ardından ısınınca problem gider dediler başka da cevap gelmedi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)