Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

250cc ile başlayan arkadaşım 2. kazasını yaptı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    darpgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF150
    çok geçmiş olsun .
    nekadar küçük motorla başlansa o kadar iyi . ben 250cc başlangıç olarak iyi görüyorum ama eğitiden sonra alınmalı . gerekli ekipmanlarla birlikte binilmeli . bende istanbul trafiğindeyim . hergün sürüyorum . fantastik aksiyon filmi gibi . herkes yollarda rallyci . kapıyı acanda arkaya bakmıyo siz tahmin edeceksiniz artık . sürerken gececeğim arac ve minibüsteki sürücü yolcu ve hareketlerini bile görmeye calışıyorum . genede hiçbişeyin garantisi yok .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Alıntı tuzsuzdeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürekli olarak bir tecrübe eksikliği lafıdır gidiyor.
    Halbuki tecrübe değil eğitim eksikliği bu.
    Sokaklarda görüyoruz onbinlerce kilometre tecrübesi olup, daha gidonu düzgün tutmaktan aciz bir sürü kişi var. Bu adam, önüne birşey çıktığında nasıl kontra yapsın !

    Tecrübe başka birşeydir arkadaşlar. 40 bin kilometre motosiklet kullanmış olmak, sizi 5 bin kilometre kullanmış bir sürücüden daha iyi yapmaz.
    Olay, sadece motosiklete fiziksel hakimiyet de değildir. Trafiği okuyabilmek, öngörülü olmak bunlar tecrübeden değil önce eğitimden ve bilgiden gelir.
    Tam tersi tecrübeyi ve eğitimi karıştırmışsınız hocam.
    Eğitim ani durumlarda fren yapmamızı Kontra yapmayı öğrenmektir ..Ama tecrübe bunları gerektiğinde kullanabilmektir.
    Birşeyi öğrenmek onu yapabilmek anlamına gelmez Bunun içinde tecrübe gerekir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

    Alıntı darpgen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok geçmiş olsun .
    nekadar küçük motorla başlansa o kadar iyi . ben 250cc başlangıç olarak iyi görüyorum ama eğitiden sonra alınmalı . gerekli ekipmanlarla birlikte binilmeli . bende istanbul trafiğindeyim . hergün sürüyorum . fantastik aksiyon filmi gibi . herkes yollarda rallyci . kapıyı acanda arkaya bakmıyo siz tahmin edeceksiniz artık . sürerken gececeğim arac ve minibüsteki sürücü yolcu ve hareketlerini bile görmeye calışıyorum . genede hiçbişeyin garantisi yok .
    Hayırlısı olsun hocam ama hyosung almayın diğer 250 liklere göre oturuş pozisyonu rahatsız...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------

    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, her yıl yazın yaklaşmasıyla bu tür haberleri sıkça görüyoruz,
    Umarım bu son olur.
    Amin Son olacağına inanmıyorum ama inşallah son olur abi.

  3. #23
    motorcrus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    cıbır
    arkadaşın acemi sanırım, geçmiş olsun

  4. #24

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    daha önce ki kazayı da okumuştum. aileden dolayı grenajlari siz yaptırmıştınız.
    yine ucuz atlatmış sanırım, kaza düşük-yüksek cc ayırmıyor dediğiniz gibi.
    ön görme veya olasılık tahmini (trafiği okuma olayı ), düşük cc de rahat olur diye düşünüyorum.

    geçmiş olsun dileklerim ile, kullanmaya devam edecek ise düşük cc grenajsız motor tavsiye ediyorum.

  5. #25

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Alıntı motorcrus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşın acemi sanırım, geçmiş olsun
    Acemi ama dikkatli bir sürücüydü.. Tecrübesi ve eğitimi yoktu. Ehliyetini alır almaz hyo aldı..Sağolun ileticem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    Alıntı JafJaf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce ki kazayı da okumuştum. aileden dolayı grenajlari siz yaptırmıştınız.
    yine ucuz atlatmış sanırım, kaza düşük-yüksek cc ayırmıyor dediğiniz gibi.
    ön görme veya olasılık tahmini (trafiği okuma olayı ), düşük cc de rahat olur diye düşünüyorum.

    geçmiş olsun dileklerim ile, kullanmaya devam edecek ise düşük cc grenajsız motor tavsiye ediyorum.
    Bi düzeltme:Yok grenajlarını ben yaptırmadım sadece ailesi grenajları farkedip kaza yaptığını anlamasın diye bi kaç gün motor bende kaldı

    Dediğinize katılıyorum kaza düşük cc büyük cc ayırmaz ama düşük cc de kaza yapma riskimiz daha azdır Ve düşük cc hata affeder..
    Grenajsız ve düşük cc ? hmm hiç arkadaşa göre değil ona kaslı havalı motorlar lazım Arkadaşım biraz şekilcide
    Bu yaza r6 alacaktık Belkide kaza yapması bu yüzden hayırlı oldu..

  6. #26
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    zaten bizde onu anlatmaya calısıyoruz. 250 cc ile başlanır ama gereklı egıtımlerı ve full ekıpmanı alıp kendı kendıne bir süre çalısarak dıkkatlıce surebılırsın. ehliyeti alıp dırek 250 cc alırsan buyuk ıhtımal böyle şeyler olur düşünenlerde bence bunu kafaya koymalı

  7. #27
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    çok geçmiş olsun
    burdaki sorun 250 cc olması değil ki
    tecrübesiz olmak da değil
    esas sorun eğitimsiz olmak
    arkadaşınız 50 cc kullanıp 20 bin km de yapsa o kapıya çarpacaktı büyük ihtimal
    çünkü öncelikle kapı açılabilecek rotalarda sürüş yapmaması gerektiğini bilmiyor
    sonra önüne kapı açılması gibi bir engel çıktığında frene basmak değil kontra ile kaçış manevrası yapması gerektiğini de bilmiyor
    konunun uzmanlarından eğitim alırken aslında hiçbir şey bilmediğimizi, bildiklerimizin de çoğunun yanlış olduğunu anlıyoruz
    tuzsuzdeli ve qezgin bunu beğendiler.

  8. #28
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    arkadaşına söyle bir kaç sene cbr125/ybr125/cbf150/rtr 150 vb birşeyleri yavaş yavaş sürsün, racing olayından biraz uzak dursun olmuyorsa olmuyor, canından olmasından/sakat kalmasından iyidir, gezi amaçlı binecekse sürsün yoksa motoru unutsun bir süre...
    tuzsuzdeli bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok geçmiş olsun
    burdaki sorun 250 cc olması değil ki
    tecrübesiz olmak da değil
    esas sorun eğitimsiz olmak
    arkadaşınız 50 cc kullanıp 20 bin km de yapsa o kapıya çarpacaktı büyük ihtimal
    çünkü öncelikle kapı açılabilecek rotalarda sürüş yapmaması gerektiğini bilmiyor
    sonra önüne kapı açılması gibi bir engel çıktığında frene basmak değil kontra ile kaçış manevrası yapması gerektiğini de bilmiyor
    konunun uzmanlarından eğitim alırken aslında hiçbir şey bilmediğimizi, bildiklerimizin de çoğunun yanlış olduğunu anlıyoruz
    Hocam yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.. Elazığın daracık yoluncan bahsettim trafik tek şeritten akıyor Ve sağdada park edilmiş araçlar var Yani kontra yapmaya müsait bi durum yok..Ve tekrar ediyorum :

    Tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.Ve kaza gerçekleşmeyecekti..

  10. #30

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    bu yaza r6 hmmmm, hayırlı olmuş kaza

  11. #31

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşına söyle bir kaç sene cbr125/ybr125/cbf150/rtr 150 vb birşeyleri yavaş yavaş sürsün, racing olayından biraz uzak dursun olmuyorsa olmuyor, canından olmasından/sakat kalmasından iyidir, gezi amaçlı binecekse sürsün yoksa motoru unutsun bir süre...
    Hep diyorum ama beni dinlemiyor abi biraz heyecanlı kanı kaynıyor ses ve görüntü istiyor
    Aynı mt ye konu açıp hiç tecrübem yok ama 600cc alcam diyenler gibidir kendisi..

  12. #32

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Arkadaşına geçmiş olsun.
    En tecrübelimizde virajda düşebilir,hepimizin önüne kapı açılabilir..
    Bence bu arkadaşının yaşadıkları, motosiklet cc - tecrübe denklemine pek uymuyor...
    Yüksek cc ile başlanabileceğini savunduğumu sanmasın kimse,en karşı olanlardanım ama bu olayla pek alakası yok.
    Sadece şanssızlık...

  13. #33

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    @okican Tekrar ediyorum eğitim fren yapmayı kontra yapmayı bilmektir , Tecrübe ise bu bildiklerini motor üstündeyken , trafikte , ani Ve acil durumlarda kullanabilmektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------

    Alıntı merr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşına geçmiş olsun.
    En tecrübelimizde virajda düşebilir,hepimizin önüne kapı açılabilir..
    Bence bu arkadaşının yaşadıkları, motosiklet cc - tecrübe denklemine pek uymuyor...
    Yüksek cc ile başlanabileceğini savunduğumu sanmasın kimse,en karşı olanlardanım ama bu olayla pek alakası yok.
    Sadece şanssızlık...
    Şanssızlık değil hocam daha hiç motor sürmeyi bilmeyen birisi hop diye hyo ile başlarsa Motor sürmeyimi öğrensin yoksa hyo'nun rahatsız edici oturuş pozisyonuna mı alışsın yoksa trafiği mi çözmeye çalışsın ?
    Oysaki düşük cc motor alıp başlasa oturuşuda rahat olacağından trafiğide rahat okuyacaktı Ve 250 lik kadar hızlı gidemeyeceği için trafikte daha az risk taşıyacaktı.
    JafJaf bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Geçmiş olsun...

  15. #35

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Alıntı babaAkar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @okican Tekrar ediyorum eğitim fren yapmayı kontra yapmayı bilmektir , Tecrübe ise bu bildiklerini motor üstündeyken , trafikte , ani Ve acil durumlarda kullanabilmektir.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------







    Şanssızlık değil hocam daha hiç motor sürmeyi bilmeyen birisi hop diye hyo ile başlarsa Motor sürmeyimi öğrensin yoksa hyo'nun rahatsız edici oturuş pozisyonuna mı alışsın yoksa trafiği mi çözmeye çalışsın ?
    Oysaki düşük cc motor alıp başlasa oturuşuda rahat olacağından trafiğide rahat okuyacaktı Ve 250 lik kadar hızlı gidemeyeceği için trafikte daha az risk taşıyacaktı.
    Şansızlık bence..
    Arkadaşın ilk kazasında virajı alamamış.Hyosungun maksimum hızıyla virajı alamasaydı muhtemelen helvasını çoktan yemiştin..
    Hiç bi sağlık problemi yaşamadığına göre çok düşük bi hızla alamamış virajı.Yani altında ybr de olsa düşebilirdi..Ybr ile de giderken önüne kapı açılabilirdi.
    Bence arkadaşın şanssız bir yeni motorcu.Hemde tulum giyip motosiklete binecek kadar bilinçli bir motorcu..
    Bu olay kesinlikle ama kesinlikle tecrübe - cc denklemine örnek olmaz.
    "Maksimum zevki minimum riskle yaşama sanatıdır motosiklet"

  16. #36
    DEISIS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    KAHİRE
    Motosikleti
    XT 660 R
    Arkadaşa geçmiş olsun. Ama başlık biraz garip olmuş.

    250cc grubu da başlangıç motoru olarak kabul ediliyor AEA tarafından dahi.

    Ben 100 cc scooterla başladım. 5.ayımda kaza yaptım korumalarım vardı şükür

    femur kırığıyla "atlattım".

    Aynı dönemde arkadaşım CBR1000RR la başladı bir iki ufak düşmesi oldu.

    Geçen haftada Kawasaki ZZR 1400 aldı. Ben scootera kask+eldiven+dizlik

    olmadan binmezdim, arkadaşım kaskla "free" takılıyor.

    Buyrun buda "MOTOR SALATASI TARİFİ"

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...si-tarifi.html

  17. #37

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Tamam ya siz haklısınız Ben oynamıyorum
    Sadece yeni başlayacaklar ibret alsın diye açtım konuyu Zaten her açtığım tartışma konusu oluyo
    Ben gidiyorum kardeşler yaşıtlar abiler ablalar kendinize iyi bakın.

  18. #38

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Alıntı babaAkar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam ya siz haklısınız Ben oynamıyorum
    Sadece yeni başlayacaklar ibret alsın diye açtım konuyu Zaten her açtığım tartışma konusu oluyo
    Ben gidiyorum kardeşler yaşıtlar abiler ablalar kendinize iyi bakın.
    Haklılık arayan yok.
    Senin açtığın konu daha dikkatli sürün,başınıza bu işler gelebilire iyi bir örnek.
    Her açtığın konu tartışılacak tabi,herkes kendince iki kelam etsin diye forumlar var zaten..
    Ama senin her açtığın konuya birileri muhalefet edip hayır bu yanlış olmuş diyorsa,orda durup bi daha düşünmen gerekebilir..
    Ben öyle söylemiyorum.Aktardığın kaza hikayesi önemli,mutlaka birileri burdan ders alacaktır.En azından otomobil kapılarının aniden önüne açılabileceğini ve tehlikeli olduğunu sayende öğrenenler oldu..
    tuzsuzdeli bunu beğendi.
    "Maksimum zevki minimum riskle yaşama sanatıdır motosiklet"

  19. #39
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    @merr'e katılıyorum. İyi bir motosiklet sürücüsü ya o kapının açılacağı yere hiç girmez, ya da kapı açıldığında durabileceği şekilde giderdi.
    Buradaki iyi-kötü sürücü kavramını, günlük hayatta ki gibi agresif şekilde anlamayın.
    Her zaman, "iyi bir sürücü" olmadığımızı aklımızdan çıkarmaz isek, yaşama şansımız daha yüksek oluyor.
    Ben oldum dediğiniz an başınıza birşey gelir.
    Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.

  20. #40
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    Alıntı babaAkar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.. Elazığın daracık yoluncan bahsettim trafik tek şeritten akıyor Ve sağdada park edilmiş araçlar var Yani kontra yapmaya müsait bi durum yok..Ve tekrar ediyorum :

    Tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.Ve kaza gerçekleşmeyecekti..
    eğitim ve tecrübe konusundaki tespitlerine katılıyorum
    ancak senin arkadaşın durumunda tecrübe olsa da sonuç değişmeyecekmiş çünkü eğitimi zaten yok
    tabi ki hepimiz zaman zaman araçların sağından arasından vs geçiyoruz
    Elazığ'da yollar tek şeritse ve darsa arkadaşının yapması gereken öndeki aracı takip etmek, sağından geçmek olmamalı
    yani bu durum şanssızlık değil
    olası bir durumda eğer benim dediğim eğitime sahipsek ve senin dediğin tecrübeye de sahipsek birçok kazadan kaçınmak mümkün olacak
    arkadaşının kazası ise motor cc büyüklüğü ile alakalı değil gibi
    senin konu başlığı özellikle 250 cc ile başlayan arkadaşım olunca biz de ona itiraz ediyoruz haliye


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)