Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yaz geliyor bakımlarımızı yapalım. Hangi yağ - yağ filtresi - buji zamanı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    arkadaşlar yaz geliyor malum havalar sıcak olacak motorlarada binmeye gezmeye başladık bakım zamanı artık geldi diyebiliriz.

    benim motorum 2013 yamaha wr 125 r 5.500 de.

    yağ olarak castrol 15/50 sipariş geçmeyi düşünüyorum az sonra. mersin yazın çok sıcak oluyor sanırım bu yağ kalın gelmez diye düşünüyorum.

    yağ filtresinide değiştirmeyi öneriyorlar durumunu tam bilmiyorum yağ filtresini kontrol etme yada temizleme seçeneğimiz varmıdır acaba bir çok arkadaş merak ediyordur benim gibi.

    bujiler kaç binde bir değişir bu arada wr 125 yzf r 125 aynı motora sahip bunlar iridyum bujimi yoksa düz buji mi kaç bin km dayanır ? araştırmama rağmen bulamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    15/50 uygundur. 10-40 kışın bile uzun yolculukta dazla inceliyor. iridyum buji tek başına pek performans sağlamıyor. ateşleme sisteminde beyinde de değişiklik yapmak gerekiyormuş. deneyen arkadaşımda ve forumdan aldığım yorumlara göre tek başına bir etkisi yok. bazı motosikletlerin yağ filtresi temizlenebiliyor. motosikletinin kullanıcısı arkadaşlar bilgi verecektir.

  3. #3
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Sorduğun soruların hepsinin cevapları kitapçıkta yazıyor. Her motor için farklıdır buji değişimi-yağ olayı vs vs. En güzel bilgiyi size kullanım kitapçığı verir.

    Yağ filtresi temizlenmez, değişir. Değişincede normal değerlerden 200-300ml daha fazla yağ koymak gerekiyor. Yeni filtreyi takmadan önce yağlamanızda lazım. Bunların hepsi kitapçıkta yazıyor.

    Buji değişimide kitapçıkta yazıyor. NGK standart buji tak. Üç tırnakmış 5 tırnakmış... Performansa bir yararı olmaz. Biraz daha uzun ömürlü olacaktır anca. Yağ olayı için bir şey diyemeyeceğim, oranın havasını bilmiyorum ama kitapta yazıyor her şey sonuç olarak

  4. #4
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    motoru ikinci el almıştım kitapçığı yoktu ama eve gindince yinede bir kurcalayayım.

    yağ filtresini belki değiştirmeyebilirim dokunmayabilirim bilmiyorum.

    bu arada yanlış anlaşılmasın iridyum buji takma peşinde değilim. sadece birisi bunlar iridyum buji olabilir normal buji takamazsın demişti ordan aklıma takıldı

  5. #5
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Ben yağ hava filtresini ve yağı değiştirdim geçen hafta,castrol 10 40 koymuştuk,buji zaten iridyum, lastiklerim ufaktan eskidi ama değiştirsemmi bilemedim şimdi

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    yağ filtresi önemli onu değiştirin k&n yada mann olabilir bunlarda çekvalf sistemi var motor stop ettiğinde yağı yukarda tutuyor motorun ömrüne katkısı var

    bujileri değiştirmenize gerek yok 8 bin falan gider ama kitapçıkta farklı yazıyorsa bilemiyorum

  7. #7
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorduğun soruların hepsinin cevapları kitapçıkta yazıyor. Her motor için farklıdır buji değişimi-yağ olayı vs vs. En güzel bilgiyi size kullanım kitapçığı verir.

    Yağ filtresi temizlenmez, değişir. Değişincede normal değerlerden 200-300ml daha fazla yağ koymak gerekiyor. Yeni filtreyi takmadan önce yağlamanızda lazım. Bunların hepsi kitapçıkta yazıyor.

    Buji değişimide kitapçıkta yazıyor. NGK standart buji tak. Üç tırnakmış 5 tırnakmış... Performansa bir yararı olmaz. Biraz daha uzun ömürlü olacaktır anca. Yağ olayı için bir şey diyemeyeceğim, oranın havasını bilmiyorum ama kitapta yazıyor her şey sonuç olarak
    Oğuz bir şey sormak istiyorum. Bazıları sıfır motorda 200km de yağ değiştirmiş. rodaj yağı için 1000 de bir daha değiştirmiş. Faydalı olduğunu söylemiş
    Böyle bir uygulama sence gerekli mi? Yoksa paşa paşa 1000km yi mi bekliyim?
    === Eğitim Şart ===

  8. #8
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Caner, Türkiyede rodaj yağı nedir ? Bunu pek bilen ve bununla ilgili bilgi yok ne yazıkki.
    Yabancı kaynaklardan okuduğuma göre rodaj yağı denilen melet;

    Fabrikada doldurulan daha ince, (Multigrade) mineral yağ. Motor parçaları yeni olduğu için, gerekli aşınma sağlanıpta parçaların bir birine tam olarak alışmasını sağlıyormuş bu rodaj yağı. Yani motorun sağlıklı olarak hayatına devam etmesi diyelim
    Sentetik yağlar segman-piston vs arasında duvar oluşturduğu için parçaların sıfır motorda bir birine tam olarak oturmamasını neden oluyormuş....

    Ayrıca rodaj ile ilgili bilinen en büyük yanlış !

    Uzun yolda 1.000 kilometreyi tamamlama olayıdır. Böyle bir dünya yoktur. Rodaj denilen olay; Uygun devirlerde her vitesi kullanarak şehir içi sürüş yapmaktır ve 1.000 kilometrede motor rodaj olmaz...
    1.000 kilometreye gelmeden yağ değiştirilir-yağ filtresi değiştirilir yine pek zorlamadan sürüşe devam edilir. Tabi zaman zaman ufak gazlamalar yapmak iyi olacaktır bu 1.000 kilometre içerisinde. En azından 500km sonrası ufak ufak sıkıştırmak rodajın sağlıklı tamamlanmasına yardımcı olacaktır.

    Bazı kişiler şöyle der. Motorum 4.000 kilometreyi geçti. Daha iyi gidiyor sanki ? Açıldı ? Heh işte rodajın tamamlanma olayı budur. Kaç kilometrede açılır, daha iyi gider bilemiyorum ne yazıkki. Bu motora göre farklılıklar gösteriyor.

    Mesela 600RR 6.000 kilometre sonrası menepoza girmiş kadın gibi çıldırıyordu
    Carbondioxid ve cenkito bunu beğendiler.

  9. #9
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Rodaj yağı özel bir yağsa erken değiştirmek zarar verir diye anladım cevabın baş tarafından ama cevabının sonlarına doğru 1000km gelmeden değiştir diyorsun.
    tam netleşmek için tekrar soruyorum kusuruma bakma. arada yağ değiştirmek; 500km de misal iyi olabilir sanırım. (filtre ile beraber tabii)
    ilk 800 km 5500 devri geçme diyorlar lakin arada ufak zorlamalar da iyi olabilir diye anladım 2. olarak. (500 kmden sonra belki)
    Benim için önemli teyit edebilir misin anladıklarımı?

  10. #10

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ectuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj yağı özel bir yağsa erken değiştirmek zarar verir diye anladım cevabın baş tarafından ama cevabının sonlarına doğru 1000km gelmeden değiştir diyorsun.
    tam netleşmek için tekrar soruyorum kusuruma bakma. arada yağ değiştirmek; 500km de misal iyi olabilir sanırım. (filtre ile beraber tabii)
    ilk 800 km 5500 devri geçme diyorlar lakin arada ufak zorlamalar da iyi olabilir diye anladım 2. olarak. (500 kmden sonra belki)
    Benim için önemli teyit edebilir misin anladıklarımı?
    Yırtık dondan çıkma hesbı araya gireyim, şayet kitapçıkta şu kilometrede değişin deniyor ise değişin, haricinde ben gibi kuruntu pimpirik yapıp(faideli) sıksık yağ değişmek daha sıhhatli kanısındayım.

    Hatırladığım kadarı ile benim alet için ilk 56 kilometrede yağı değişin yazıyor idi, fabrika rodaj yağı tanımına en uyan hali yaşadım, sonrasında, belirtilen periyodun dışında, sıksık yağı maliyetine bakmadan değiştim, kesinlikle faydasını gördüm ilk 300-500 kilometreden sonra çapak sıfırlandı, zaten çapaklarda mikron toz zerreleri halinde idi, yukarda yazan trselect arkadaşın dediklerine katılıyorum, zorlamadan ancak her viteste nadiren 1 kaç defa gaz açma şeklinde tamamladım rodajımı.

  11. #11
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    teşekkürler Co2

  12. #12
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Bir çok kitapçıkta 1.000 kilometrede yağ değişimi yazar.
    Bende 800-900 civarları değiştirmeni öneririm. Çünkü belli bir dönemi atlatmış oluyor motor... Sıkıştırmalara başlayacaksın yavaş yavaş.
    500 kilometre çok erken. Hiç gerek yok.

    Motosiklet 700-800 kilometre civarlarına yaklaşınca yavaş yavaş sıkıştır. Çocuk doğmuş artık, emzirme zamanı geliyor çünkü

    Eğer motor aksağımında sorun var ise zaten bunu ilk 2.000km içerisinde belli eder.
    Bu rodaj-yağ değişimine çok takılma. 100.000 kilometre yapmayacaksın sonuçta. 20-30bin yapıp model yükseltmeyi isteyeceksin. Bu kadar kısa vadede bir sorun çıkmaz, oluşmaz.
    Birde kitapçıkta her 4.000 yazıyorsa sen onu 3500 şeklinde ayarla. Yağ motorun kanıdır çünkü. Kalbe taze kan giderse o kadar sağlıklı yaşar.
    cenkito bunu beğendi.

  13. #13
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    teşekkürler oğuz eksik olma
    tr_select bunu beğendi.

  14. #14
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Rica ederim. Dediğim gibi aklına takılan şeyleri sorabilirsin. Bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım. Bir ara yağ-filtre-buji olayını gösteririm

  15. #15
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. Dediğim gibi aklına takılan şeyleri sorabilirsin. Bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım. Bir ara yağ-filtre-buji olayını gösteririm
    süper olur. Teşekkürler
    === Eğitim Şart ===

  16. #16
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-castrol-15w50-1-lt-kargo-bedava-157233527/detay/

    arkadaşlar yağ oalrak bunu satın aldım ödemesini yaptım elime henüz geçmedi. umarım sahte ürün filan değildir fiyatı uygun
    cenkito bunu beğendi.

  17. #17
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    yağını yeni değiştirdim
    balataları yeni değiştirdim
    sübab ayarı,karbüratör ayarı karbüratorü temizlettim
    ön dişliyi büyüttüm,bujiyi değiştirdim ben bunları yaptım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)