Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

mondial 150KN arıza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    değerli mondial 150KN kullanıcıları ; yaklaşık 2 yıldır bende 150KN kullanıyorum 2 yıldır doğru düzgün masraf etmeden bindim normal de en fazla 6-7 ay binerdim bi motora hoşuma gitti kullanımı güzel, motoru güzel yakıyor biraz ama değiyor yani başıma şöyle bi olay geldi sizlerle paylaşmak istedim kırmızı ışıkta bekliyordum yeşil yandı sert olmayan bi şekilde kalktım fakat kalkış yaparken ayak marş kolu yarıya kadar indi şaşırdım yakınımda devamlı uğradığım samimi olduğum bi motorcu vardı direkt ona uğradım bana yaklaşık 300 tl civarında masraf çıkardı , ayrıldım ordan bu seferde 2. den 3 e attığımda 3. ncü vites dişlisinin kaçırdığını farkettim şanzımanda sorun oluştu herhalde , neyse başka bi tamıirciden telefonla bi fikir alayım dedim o da 350 civarı bi rakam çıkardı , rakam yüksek geldi , önceki uğradığım samimi olduğum tamirci bana elinde 150 lik asya makinesi olduğunu (silindirsiz) sadece krank ının arızalı olduğunu söyledi bütün parçalarının aynı olduğunu söyledi 80 liraya aldım makineyi , pazar günü iki kardeşimle beraber indirdik motoru , yardık parçaladık asyanın krankı çıkarıp benim krankı taktık yan kapaklarda yani motor numarasının olduğu kapaklarıda taktık birebir aynı mondial ile asyanın makinesi neyse asyanın şanzımanı dağıtmadan benim diğer parçaları ona geçirdik 10 saat kadar uğraştık , motoru bindirdik şasiye herşey iyi güzeldi subablarda sıkı değil ayarladık kafamıza göre , fakat bastık marja bi türlü çalıştıramadık akü bitti yine çalışmadı bujiyi söktük bi gram benzin yok galiba karbüratörden benzin gelmiyor benzin hortumları ile hava hortumlarının yerlerinimi karıştırdık acaba ne dersiniz nasıl çalıştırcaz bu 150KN yi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    ya sübap ayarı yanlış oldu yada karbüratör hava ayrı yok benim aklıma bunlar geliyor ama yardım eden muhakkak olur

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    sağol dostum sübap larda bi yanlışlık olduğunu düşünmüyorum sıkı olsa çalışmaz tamamda oldukça gevşek

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Ayak marşının aşağıya inmesiyle krankın ne ilgisi olabilir ki??

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    krank la bi alakası yok , krankla sorunumuz yok zaten , diğer makinenin krankı arızalıydı , onu değiştirdik ayak marşının sorunu herhalde şanzıman la ilgilidir onu değiştirdiğimize göre o sorun kalkmıştır dicem ama çalışmadıki bilmiyoruz

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    egzantirik dişlisini tam ayarda takamamıs olabilirmisiniz?

    yani sente tabir edilen seyi. bir tırnak kaymıs bile olsa zor calısır motor
    rambomert, dyavol-77, Ahmanamra ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzantirik dişlisini tam ayarda takamamıs olabilirmisiniz?

    yani sente tabir edilen seyi. bir tırnak kaymıs bile olsa zor calısır motor
    arkadaşın dediği gibi sente ayarı tutmamış olabilir
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...l-resimli.html

    serkan usta yukarıdaki link de sente ayarını resimli ve ayrıntılı olarak anlatıyor sagolsun

  9. #9

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    Teşekkürler cevapladınız için de nerden girdik bu işe sent ayarını nasıl yapacaz hiç bir bilgimiz yok şu kinle bi bakayım

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Efsane35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler cevapladınız için de nerden girdik bu işe sent ayarını nasıl yapacaz hiç bir bilgimiz yok şu kinle bi bakayım
    krank dişlisi ile egzantirik dişlisindeki noktaların birlesmesi lazım



    insallah subablar pistona vurmamıstır
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    Cenkito bu işten anladığın belli yalnız şu dikkatimi çekti sent ayarını geçtim marş bastığım zaman silindire benzin gelmesi gerekmiyormuydu ateşleme yok bujinin yağlamasi lazımdı ama buji kupkuru benzin otomatigi mi çalışmadi acaba ?

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    itecekleri tam takamamıs olabilirsin.

    silindiri kartele takarken silindirdeki itecekler saga sola acık olmalı ki egzantirik ortasında kalsın

    ve zamanı gelince subapları acsın. eger sagda yada solda kaldı ise zaten subablar acılmaz.

    onu anlamak içinde kulbutör kapagını ac , bujıyı sök.

    mars koluna yada düğmesine yavas yavas bas. bak bakalım subablar acılıp kapanıyor mu.

    (bujıyı sökmen sıkıstırmayı iptal edeceginden marsı yada seni zorlamaz. işin cok kolay olur )

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    günaydın centiko motor yanımda değil çalışmayınca benden uzak bi yerde bıraktım bugün akşam üzeri gidebilirsem bi bakayım ama üst kapağı takmazdan önce ayak marşıyla bakmıştık sübablara açılıp kapanıyorduama şu sente ayarına kafam takıldı o noktalar birbirini karşılayacak yani öylemi hiç dikkat etmedik ona kimbilir nerde kaldı noktalar

  14. #14
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Öncelikle geçmiş olsun. Cenkitonun dediği gibi sente ayarını yapmadıysanız motor zamanlaması tutmadığı için çalışmaz. Bu yüzden silindire benzin gelmeye bilir sanırım.

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    teşekkür ederim , anladım , yani tekrar indircez bu makineyi desenize açacaz noktaları karşı karşıya getircez keşke açmasaydım dedim makineyi pişman oldum , 1 , 2 , 4 , 5 yapıyodum ne güzel ama 3 te çok kullandığım bi vites mecburdum motoru devirsiz kullanmak zorunda kalıyordum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

    Şimdi linke baktım tamam herşey iyi güzel de benim motorda eksantrik zinciri yok o nasıl olcak , benim motorcuya sordum manyetonun yatağı ve kamasını düzgün taktıysan sentesi odur onun dedi iki makine vardı ikisindede zincir görmedim ben

  16. #16
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    zincir yok zaten. motoru komple sökmene gerek yok

    silindiri sök, cıkart birde sol manyeto kapagını ve manyetoyu sökeceksin

    egzantirik ayarı iki dişli arasında olur.

    birisi krankın ustundeki dişli ötekide ona degen dişli



    ötekide kranktaki dişli



    itecekli cg tip motorların krank sentesi bu iki dişli arasında olur

    benim verdiğim linkdeki motorda da egzantirik zinciri yok yanda görülen tek zincir yag pompasının zinciri

    balansör hariç geri kalan sistem ortak.

    o motorcuda egzantirik dişli sentesinden haberdar değil ise selamı kes onla

    bilgi acısından işe yaramaz

  17. #17

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    cenkito anladım şimdi resimler süper , açıklayıcı şasiden indircez motoru mecburen bi haftasonumuzu daha feda etcez bu arada motorcu devretmiş dükkanı oto yıkama açıyomuş :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

    bu noktaları ayarlayınca makine çalışacakmı şimdi , emiş yapmıyo zamanlamayı ayarlayamadığı için dolayısıyla emiş yapmadığı için silindire benzin gelmiyo olay bumudur

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    oto yıkama iyiymiş

    emiş yapıyor ama bence sıkıstırma yapmıyor

    üst kapagı sökünce subablarıda kontrol et.

    eger sente cok kacık olarak taktıysan calıstırmaya calısırken subablar pistona değip egilmişte olabilir

    buda olmadı ise calısacaktır
    thesoon bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 150KN
    Selamun aleykum , bugün sevgili mondial 150KN mi ayağa kaldırdım , arkadaşımız cenkito ya çok teşekkür ediyorum , çok doğru bir teşhiste bulundu ve yol gösterdi , aynen dediği gibi ayarladım sente yi toparladik ve yarım marş ta çalıştı saat gibi çalışıyor yalnız benim şanzıman 1 aşağı 4 yukarı idi bu değiştirdiğim şanzıman hep aşağı 1,2,3,4,5 boş vites te 1ile 2 arasında değil 5 ten sonra , alışmak zor olacak vites göstergesi de doğru göstermiyor haliyle. önemli olan motoru çalıştırmakti yardimlariniz için çok teşekkür ederim sorun çözülmüştür )
    eLated.* ve cenkito bunu beğendiler.

  20. #20
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    önemli değil

    sıra geldi vites göstergene,

    vites gösterge müşirinin tesisat kalosundaki fişlerin yerini değiştirirsen o sorunuda kolaylıkla çözersin.

    tabiki yeni sanzımanında mevcut müşire uyumlu olması lazım

    müşür kablosunun tesisata baglandıgı fişdeki erkek fişleri soketten cıkartıp deneyerek

    hangi vites isen onun karsılıgına takarak senkronize edebilirsin



    işaretli erkek fişin ön tarafından yorgan iğnesi tarzı bişeyle içerdeki erkek fişlerin dibinde bulunan

    tırnaklara bastırıp geri iterek yerinden cıkartırsın sonra deneme yanılma sonrasında

    dogru yerlerini tespit edip tekrar plastip yuvadaki yeni yerlerine takarsın


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)