Aniden kompresör freni yapmak bir sıkıntı yapar mı motora ? mesela 2. viteste giderken devrini almış bir şekilde 1 e düşürüp aniden bıraktığımda debriyajı arka kaymaya başlıyor falan zarar verir mi bu motora ?
Aniden kompresör freni yapmak bir sıkıntı yapar mı motora ? mesela 2. viteste giderken devrini almış bir şekilde 1 e düşürüp aniden bıraktığımda debriyajı arka kaymaya başlıyor falan zarar verir mi bu motora ?
zarar verir devrini tutturup öyle debriyajı bırakmak iyidir.
arkanın kayması demek 1 . vites deki son devirin üstünde bir hızda iken debriyajı bırakman demek
1 de daha fazla devir ceviremediğinden, arka lastik dönüş hızını motor devri karsılamıyor yani.
tersini düşün 1 de son devre kadar dip gaz basmakla aynı ama dip gaz basmak gene daha iyi
en azından aktarma parcaları gene o kadar zorlanmaz
2'den 1'e alınarak kompresör yapmak çok zararlı bildiğim kadarıyla. Yapmamak lazım.
Diğer viteslerde uygun devir yakalandığında yapmanın büyük bir sakıncası yok.
Tabi genelde ustalar şöyle diyor. Fren balatası mı daha ucuz, yoksa motorun rektefesi mi? Kararını ver, tercihini yap.
Geçenlerde önüme aniden bi araç atladı ön arka frenlere asılırken 4 den 2 ye dusurdum vıtesı. Motoru yora bılır . Pabuçlar daha ucuz, motor daha pahalı ola bılır ama.. Canım hepsinden daha pahalı
neden böyle bişeye kalkışıyorsun ki? 2 de hızlanırken neden 1. vitese düşülür anlamıyorum ben 1. ile 2. vites arasında diğerlerinden daha büyük bir devir farkı var birden o kadar çok yük binerki.. vites dişlileri, subaplar, krank piston kolu alayına yük biner
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)