motosikletin max hızı karmaşası
-
Merhaba arkadaşlar;
Şimdi hep yazılıyor konuşuluyor, 125-150 cc motosikletlerin 140-160 ibreleri oluyor ve 120-130 km/h rakamlara çıkıldığı konuşuluyor.
250 cc lerde 160 hatta 170 yapılıyor 9-10 bin devirlerde.
Benim merak ettiğim 140 ibresi olan bir motorla 120 hızla gitmek ne kadar mantıklı, 220 ibresi olan bir otomobille 180 gitmek gibi yani. Oysa 220 hatta 240 ibresi olan otomobillerle bile genelde 90-110 taş çatlasın 130-150 km/h rakamlarla yol alınır. Bu sonuçla motosikletlerin
(125cc- 150cc - 250cc) 70-80 km/h ile yol alması gerekmez mi !! motorun ömrü bakımından tabi.
Reklamlar
-
imza adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar;
Şimdi hep yazılıyor konuşuluyor, 125-150 cc motosikletlerin 140-160 ibreleri oluyor ve 120-130 km/h rakamlara çıkıldığı konuşuluyor.
250 cc lerde 160 hatta 170 yapılıyor 9-10 bin devirlerde.
Benim merak ettiğim 140 ibresi olan bir motorla 120 hızla gitmek ne kadar mantıklı, 220 ibresi olan bir otomobille 180 gitmek gibi yani. Oysa 220 hatta 240 ibresi olan otomobillerle bile genelde 90-110 taş çatlasın 130-150 km/h rakamlarla yol alınır. Bu sonuçla motosikletlerin
(125cc- 150cc - 250cc) 70-80 km/h ile yol alması gerekmez mi !! motorun ömrü bakımından tabi.
İbrede yazanla gerçekteki hızı aynı değil, gösterge hatası denen bir olay var. İbrede 120 , gerçekte max 98.
-
ibresi 240 olan otomobille 90 100 yada 130 basmak tamamen korkaklıktan ibresi 200 olan bi arabayla 170 180 rahat gorulur gayette gidilir ha tabi viraj alinirmi o sorun motorda viraj alirken o kadar sorun olmadigi icin gidiliyor ve arabada bi sey ciktiginda o hizda kesin kaza yaparsaniz motorda kacablrsnz ayrica ibre 120 ken max 98 nddir abi tamam oynuyorda o kdrda farketmez ibre 120 ise 110 115arasidr gercek hiziniz motordan motora degisir tabi
-
imza adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar;
Şimdi hep yazılıyor konuşuluyor, 125-150 cc motosikletlerin 140-160 ibreleri oluyor ve 120-130 km/h rakamlara çıkıldığı konuşuluyor.
250 cc lerde 160 hatta 170 yapılıyor 9-10 bin devirlerde.
Benim merak ettiğim 140 ibresi olan bir motorla 120 hızla gitmek ne kadar mantıklı, 220 ibresi olan bir otomobille 180 gitmek gibi yani. Oysa 220 hatta 240 ibresi olan otomobillerle bile genelde 90-110 taş çatlasın 130-150 km/h rakamlarla yol alınır. Bu sonuçla motosikletlerin
(125cc- 150cc - 250cc) 70-80 km/h ile yol alması gerekmez mi !! motorun ömrü bakımından tabi.
Motosiklet motoru ve araba motorunu kıyaslama çok farklıdır.Önemli olan kaç km ile gidildiği değil motorun ne kadar devir çevirdiğidir bu durum motosikletin yapısına ve tarzına göre değişir örneğin bir racing veya spor touring motor yüksek devirde tork kazandığı için devamlı yüksek devirde seyretmelidir yoksak gerektiğinde hızlanamaz hatta gaza bastımı krankı zorlar motoru motor yapan şeyde budur.önemli bir konuda yüksek devir çeviren bir motosiklet ömrüde buna bağlı olarak kısadır mesela bir racing motorun ömrü ortalama 70-90.000 km arasında seyreder bu arada 140 sçıkabilen bir 125 lik motosiklet yok
-
Aklıma 96-97 model arabalar geldi.. 150 yaptın mı direksiyonu kaybederdin ama 240 kadran vardı..
-
imza adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar;
250 cc lerde 160 hatta 170 yapılıyor 9-10 bin devirlerde.
Benim merak ettiğim 140 ibresi olan bir motorla 120 hızla gitmek ne kadar mantıklı, 220 ibresi olan bir otomobille 180 gitmek gibi yani. Oysa 220 hatta 240 ibresi olan otomobillerle bile genelde 90-110 taş çatlasın 130-150 km/h rakamlarla yol alınır. Bu sonuçla motosikletlerin
(125cc- 150cc - 250cc) 70-80 km/h ile yol alması gerekmez mi !! motorun ömrü bakımından tabi.
Limiti 200 olan aracın 190 ile gitmesiyle limiti 120 olan motorun 110 ile gitmesi eşdeğerdir. Limitlerde gitmek motor ömrünü olumsuz etkiler.
Teknik olarak 250cc için ortalama 100-120, 150cc için 70-80 motora zarar vermeyecek hızlardır ancak trafik durumu nedeniyle yüksek hızlarda gidilmesi gerektiğinde motor sağlığı açısından düşük ccler olumsuz etkileniyor. Yağın zamanında değiştirilmemesi, kalitesiz yağ kullanımı ve gereksiz yere yüksek devir çevirmekte motor ömrünü etkileyen sebeplerdendir.
-
evet zaten motorların ömürleride buna oranla kısa oluyor, daha yüksek devir çevirdiği için zaten 70 le 80 le bile giderken arabanın 2 katı yada daha fazla devirle dönüyor birde limitlerinde kullandınmı ohoooo
-
fazla veya eksik gösteren eski tip ibreleri düzeltmek çok kolay bir işlem. Öyle 120 gösteriyorsa maximum 98 nerden çıktı ?
4 kere söktüm taktım ibreyi aa şu an Galaxy'nin gps'i ne gösteriyorsa motorun ibreside onu gösteriyor. Ama hassasiyet ayarı çok yüksek. Mesela yokuş aşağı buldum ve gazladım gps ulaşılan maksimum hızı 132 gösterdi ama benim ibre hiç 130 a çıkamadı. Çünkü içindeki yayı çevirecek gücü bulamıyor belirli bir yerden sonra. 110 a kadar sağlıklı gösteriyor.
-
Keşke ibrede yazanı yapsa 120 yazıyor 85 ıkına ıkına yapıyor ki oda dogru degildir tahminim.
-
mustang256 adlı üyeden alıntı
Keşke ibrede yazanı yapsa 120 yazıyor 85 ıkına ıkına yapıyor ki oda dogru degildir tahminim.
Gps ile kontrol edebilirsiniz.
Cuplarda sapma miktarı genelde daha fazla oluyor.
-
geçen 194km yol gittim 200cc çinli motosikletim ile. google maps ve nokia here mapstan ölçtüm yolu, güzergahı inceledim, birebir aynı yolu izlemişim. yoldan hiç ayrılmadım, motosikletin sayacı 200km saydı. şerit değiştirirken 6km gitmemişimdir galiba. öte yandan 6km fark pek önemli olmasada, anlık hız göstergesinin farkı daha fazla oluyor.
-
Motor ömründen dem vurmuşsunuz, kesinlikle motoru yersiniz,ve yakıt sarfı tavan yapar, bu konuda en büyük muzdarib ben oluyorum, çabalasamda yırtınsamda uygun dişli küçültüp motoru rahatlatmak için bir çare bulamadım, aranıyor.
Ekseriyetle herkesin alay etmesine sebeb olan cg tipleri ise, yabana atılamayacak süratlere çıkabiliyorlar, ehil ellerde ve iyi modifikasyonlar ile, buna şahit oldum(on binde, bir oranda) yine göstergeleri 130 yapar iken, aslında yırtına yırtına 90-100 yapan bir kaç kullanıcının hayal dünyasını başlarına yıktım
-
bugun windows phone 8 uygulaması olan run the map programıyla ps150 top speed testı yaptım
sonuç 122 katranda gördüğümü tahmin ettiğim hızı muğlaya geldiğimde cebimden telefonu çıkartıp baktığımda maks hız 111.9 yazmakta görünce bende ibredeki hızın sayısal olarak sapma yaşadığını anlamış oldum
ancak söylede birşey var here map yapınca navigasyon nokta atışı yapamıyor 20 30 metrelik sapmaları var buda bir gerçek
-
Yeni Yeni Motosiklet Dünyasına Giren Biri Olarak Motosikletler Hakkında Yorum Yapamayacak Olsam'da Yaklaşık 7 - 8 Senedir Lada Marka Araçlara Biniyoruz ve Şuan 4.sü Kapının Önünde 3'ünde 180 İbre Vardı Üçündede +190 Km Gibi Hızlara Defalarca Çıktık ve Şuan'ki Lada'mızda 200 İbre Var Bunda'da 200 Km Hıza Defalarca Çıktık.
220 - 240 İbresi Olan Araçlarla Taş Çatlasın 130 - 150 Km Hız Yapılır Demişsiniz Ama Ben Arabayı Biraz Sıkıştırınca 3. Viteste 140 Kilometre Hızı Görüyorum Geri Kalan 2 Vitesi Ne Yapacağım
Bu Biraz Cesaret, Biraz Şans, Birazda Kumar İşidir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)