öncelikle herkese merhabalar;kısaca kendimi tanıtayım; ben 5 yıılık motosiklet sürücüsü 23 yaşında yeni mezun mühendis bi kardeşinizim, yaklaşık 2 yıldır forumu takip ediyorum, üyelik bugüne kısmetmiş. lafı fazla dolandırmadan konuya gireyim;

4 yıl mondial 125 uag 12000km+ 1 yıldır da mondial 125 mx grumble 2000km deneyimim var, bu yaz itibariyle piyasamıza yeni girecek olan hintli firmalardan bir motosiklet almayı planlıyorum.

fuar'da iki firmanın ürünlerini de yakından inceledim saatlerce, teknik özelliklerini de ezbere sayarım bu konularda münakaşaya girmeye gerek yok, iki firmanın da vermiş olduğu teknik veriler, özellikle de yakıt ekonomisi konusunda ki veriler olağanüstü. bugün bi cbf'mi ybr'mi tartışmasına son verdirtecek cinsten güç+tasarım ve ekonomi var.

fakat gelelim zurnanın zort dediği yere; bu firmalar hala bize net bir teslim tarihi sunamıyorlar,
kaldı ki hero'nun fiyatları dahi belli değil, zmr'yi sordum 6.5-7.5 arası hunk'ada 5-5.5 arası fiyat çektiler tahmini!,birde en güzel olay görevli arkadaşın bana, 'honda bizim teknolojimizi kullanıyor, dünyada öncü biziz' demesiydi, bunu diyen arkadaşa dönüp lan şurda çift silindirli bir tek motorunuz yok demeye terbiyem el vermedi, onada burdan slmlar.
ordan uzanıp bajaj'a geçtim alakasız ne kadar yamyam var çalışan, kimsenin birşeyden haberi yok, müşterilere teknik verileri ben aktardım,ona keza bir türlü kuralkan'ın fiyatı sabitleyememe trajedisi, vs vs bunlar beni çok çekinceye iten noktalar.

teknik açıdan konuşmak gerekirse size seçtiğim 4 motoru kıyaslayacağım;

pulsar 200ns,karizma zmr, discovery 125st, hunk: zmr kesinlikle en büyükleri, hatta cc'sine göre en büyük motorlardan biri, pulsar çok daha küçük bir motor, hemen hemen hunk'la aynı ebatta, discovery ise çok küçük yani artçı ile çok uzun süre rahat edemezsiniz. işçilik kalitesi olarak iki marka da japonlardan bir tık gerideler elbette fakat aralarında pek fark yok, yanı sıra hero'nun malzeme kalitesi bajajdan bi gömlek üstün bu çok bariz. bajaj ise tasarım ve teknoloji kısmında kendini daha çok geliştirmiş bir firma ve bunu şova dökmeyi iyi beceriyolar. yani tek amortisör alçak gidon yüksek oturuş keskin çizgiler vs derken bence bajaj tasarımda hep bi adım önde.

bu noktadan snra bir türk kullanıcısı olarak 12-13bin tl fiyatların konuşulduğu japon markalara gidemeyeceğimiz gerçeği var ortada, zira herkesin gelir dağılımı ortada, çalmadan yaşamanın zor olduğu bir ülkedeyiz ve distürbitörlerde artık bizden çalmasın istiyorum!

zaten motorlar ortada yok ne zaman geleceği hiç belli değil bu bir, ikincisi gelmeden zam üstüne zam, ee bide hala fiyatı açıklayamayanlar var o hepten fiyasko. benim bajaj'ada hero'yada lafım yok, kalitesiyle yakıt ekonomisiyle iki dünya devi o ayrı konu. fakat bunun gücünü kullanmaya çalışıpta bizi ayaküstü öpmeye kalkan beceriksiz türk şirketlerine son sözüm, tamam bunlar bu paraya japon alamaz nasılsa deyip yaza fiyatları 8bine dayaycaksınız biliyoruz, o zaman yine 2014 satış şampiyonu çinci mondial olacak,sizde bunu bilin ona göre herkes yolunu çizsin, bu gün yetkiliye de söyledim, hunk 4 bini geçmezse alınır, 5 olursa o zaman ybr alır adam napsın hunkı?