Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

çok dik rampada viraj nasıl alınır (NOT : bayır aşağı inerken)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    hortlatalım yorum alalım. sevdim bu konuyu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Benimde korktuğum konu. Yokuş aşağı gidiş ve viraj... Korkulu rüya gibi :S

  3. #23
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Öyle böyle değil yani, basbaya aynı soru soruluyor ve cevaplanıyor. Zannedersem o videoda alınan cevaptan tatmin olunmadı.
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  4. #24
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Yokuş aşağı virajda vitesi 1'e çeker, sabit az gazla, yerine göre hızlanmaya devam ediyorsa hafifçe bir ön frenle inerdim.

    Yokuş aşağı virajlarda arka frene basmam, yani basmamaya özen gösteririm panik olmadıkça. Zira ağırlık önde olduğundan yokuş aşağı virajda arka frene dokunur dokunmaz lastik dışa doğru kaymaya başlıyor.

  5. #25
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Benim kanaatim öncelikle kenara çelikip yol vermek yanlış olacaktır şeklinde. Öylesine dik bir virajda yolun kenarına frenleme ile çekilmek sakat iş. Öyle eğimli bir rampada yol kenarı pisliği, taşı, kumu, sapı, samanı, asfalt kırığı beklenenden çok daha fazla olacaktır. Lowside düşüş yaşandığı anda da sürücü kendini arkadan gelen aracın altında bulacaktır. Kompresyon anında 30 arka 70 ön kombine fren kullanılmalıdır derim. Öyle bir viraja kontra ile girmek ve frenaj anında kompresyonu sonlandırmak için debriyajı çekmek ölümcül hata olacaktır. Gerekiyorsa vites değişim bile yarım debriyaj ile zorlayarak yapılmalıdır. tamam motora zarar verir ama fayda/zarar indeksi o durumda hakim olacaktır.
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  6. #26
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Bi an o virajı yaşadım, gözümde canlandı. Arkamdan gelen gri accent seni bulacam olum :D

  7. #27

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Hangi yol örnek verirseniz ordan geçenler tecrübelerini aktarabilir. Teori kasmaya gerek yok, öyle ekstrem koşullarda arkanızdan gelen aracın size korna çalacağını pek sanmam sizinle aynı hıza düşmezse kendini uçurumda bulur yoksa.
    Aklıma Muğla Gökova inişi geldi ama öyle aman aman bir sıkıntı olmaz yol geniş.

  8. #28
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi yol örnek verirseniz ordan geçenler tecrübelerini aktarabilir. Teori kasmaya gerek yok, öyle ekstrem koşullarda arkanızdan gelen aracın size korna çalacağını pek sanmam sizinle aynı hıza düşmezse kendini uçurumda bulur yoksa.
    Aklıma Muğla Gökova inişi geldi ama öyle aman aman bir sıkıntı olmaz yol geniş.
    Kula rampaları var manisa da bilir misin ?

    Bi kaç viraj döndüm. Oraya gelene kadarda virajlıydı.

    Sonra virajın birine girerken arkayı yokladım fren yok.

    Hızım ortalama 90 civarı ama sürekli hızlanmaktayım. Karşımda viraj.

    Ön frene dokunamıyorum çünkü zaten motor yatık yol yılan gibi olduğu için sürekli eğimli vaziyette.

    Etrafta da baya araba var önüm arkam karşıdan gelen.

    ne yaparsın ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

    motor xt600 lastikler enduro onuda ekleyeyim

  9. #29

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    tecrübeli ve kontrollü bir sürücü için bu virajlar hiç dert olmamalı. 3 şerit geniş yol var. Ben ordan geçmedim ama videodan izlediğim kadarıyla çok keskin bir dönüş yok orda.

  10. #30

    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön frene dokunamıyorum çünkü zaten motor yatık yol yılan gibi olduğu için sürekli eğimli vaziyette.
    virajda: arka fren(kompresyon) motosikleti yatırır. ön fren, gaz, motosikleti kaldırır

  11. #31
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hızım ortalama 90 civarı ama sürekli hızlanmaktayım. Karşımda viraj.

    Ön frene dokunamıyorum çünkü zaten motor yatık yol yılan gibi olduğu için sürekli eğimli vaziyette.
    Limitlerde sürüyorsan virajın içinde fren yapamazsın fakat iki virajın ortasındaki ufak düzlükte çok ani bir fren yapıp hızını 90'dan 70'e düşürebilirsin. Düzlük yoksa bile ilk virajı erken bitirip diğer viraja biraz geç girerek veya sol şeritten sağ şeride çapraz giderek kendine ufak frenleme düzlükleri yaratabilirsin. Zaten virajı alamayacak kadar hızlandıysan arkandan bir araç seni kolay kolay geçmez bu yüzden yan şeride rahatlıkla kayabilirsin. Bİr kere sert frenle hızını düşürdüğünde artık virajda fren yapacak kadar yavaşlamış olacağın için aynı sorun tekrar oluşmaz.

  12. #32

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Viraja girmeden olabildigince yavaslarim ve viraj icinde gerekirse cok hafif arka frene dokunarak ilerlerim.

  13. #33
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girmeden olabildigince yavaslarim ve viraj icinde gerekirse cok hafif arka frene dokunarak ilerlerim.
    Uygun viteste isen gaz kesmeden mi?
    Arka balataya yazık. Kompresyon yaptırmakta aynı sonuca varır.

  14. #34
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Limitlerde sürüyorsan virajın içinde fren yapamazsın fakat iki virajın ortasındaki ufak düzlükte çok ani bir fren yapıp hızını 90'dan 70'e düşürebilirsin. Düzlük yoksa bile ilk virajı erken bitirip diğer viraja biraz geç girerek veya sol şeritten sağ şeride çapraz giderek kendine ufak frenleme düzlükleri yaratabilirsin. Zaten virajı alamayacak kadar hızlandıysan arkandan bir araç seni kolay kolay geçmez bu yüzden yan şeride rahatlıkla kayabilirsin. Bİr kere sert frenle hızını düşürdüğünde artık virajda fren yapacak kadar yavaşlamış olacağın için aynı sorun tekrar oluşmaz.
    iyide arka firen sıcaktan şişti ön fren yapamıyorum dokunduğum an yerdeyim.

    Ben ne yaptım ???

    motor viraja giremiyecek kadar hızlıydı.

    ben arka frenin olmadığını anlayınca 5 den 2 ye kadar debriyajsız vites çaktım sanırsam hızım yüzün üzerindeydi. sonra viraja girmeden karşı şerite geçtim motoru dikleştirip ön freni okşayarak bariyer dibinde durabildim.

    Diğer senaryoların tümü low side ve bariyerler olacaktı.

    motoru sağ şerite aldım elimde motoru düzlüğe kadar indirdim. önümde araçla yolculuk eden arkadaşlarım vardı onlarda durdu yaklaşık 40 dk bekledikten sonra balatalar soğudu yola çıktım.

  15. #35

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Gaz kesmeden nasil fren yapicaksinizki
    Kompresyon herzaman yeterli bir yavaslama sağlamayabilir, frenlerimiz kullanmak ve yavaslamak icin varlar.yansada umrumda olmaz canimizdan degerli degil.

  16. #36
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kesmeden nasil fren yapicaksinizki
    Kompresyon herzaman yeterli bir yavaslama sağlamayabilir, frenlerimiz kullanmak ve yavaslamak icin varlar.yansada umrumda olmaz canimizdan degerli degil.
    Sen anlamadın olayı. Fren şişecek diye basmıyor değilim. Balatalar yanmış istediğin kadar bas frene boş ! fren yok yani.

  17. #37
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    @ramazan_06. sanırım benim için yazdı.
    Hafiften arka fren yapıyorum, demişsiniz ya.
    Acaba gaz sabit mi yapıyorsun diye sordum.

  18. #38
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Nacizhane yaptıgım ayancık sınop vırajlarını bılenler bılır 1 vites dusuyorsam 2 vıtes birden dusuyorum normal gaz acma kurallarını uyguluyorum fakat ayağım arka frende kombıne ediyor uyarı!!kombıneyı gaz acmadan önce bıtırıyorum yoksa langırt diye duserız!!


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)