Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha MT-07 Test (Yakıt tüketimi, sürüş izlenimi, + ve - yönleri vs.)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Yamaha MT-07 ile ilgili bir çok kişinin test yazısı okumak istediğini düşünüyorum. MT-07 ile ilgili diğer konu sayfalarca fiyat tahmini ile kirlendiğinden test yazısını yeni bir konu ile açmayı daha uygun buldum.

    Test Fransız "Le Repaire des Motards" tarafından yapılmış. Burada test yazısının aslını bulabilirsiniz:
    http://www.lerepairedesmotards.com/essais/motos/yamaha-mt-07.php

    İngilizce çevirini de burada bulabilirsiniz:
    http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/review-yamaha-mt-07.htm

    Baştan söyleyeyim ya test Saffet Üçüncü tarzında reklam yapar gibi yapılmış ya da motor gerçekten iyi. Kararı siz verin Hepsini olmasada büyük bölümünü çevirdim. Buyrun keyifli okumalar

    Yamaha MT-07
    MT-01, MT-03 ve MT-09'dan sonra Yamaha Japonun karanlık tarafına MT-07 ile devam ediyor. Daha önce numaralandırma ile silindir hacminin bir alakası yoktu ama bu sefer MT-07 700cc (689 aslında)................

    resim
    Tanıtım
    MT-07 ablasından daha kabul görür bir çizgiye sahip olsa bile, boyutları ve çok özel dizaynı ile mini bir MT-09'a benziyor.

    resim yükleme servisi
    Özellikle "doğru-yanlış" uzatılmış yakıt tankı ile MT-07 nin çizgilerinden bahsederken akla ilk gelen kelime aerodinamizim.

    ücretsiz resim barındırma
    "Doğru-yanlış", çünkü gerçekte yakıt tankına giydirilen koruma amaçlı plastik bu şekli veriyor .................


    çoklu resim yükle
    Şasinin yokluğu dikkatimizi çekiyor, taşıyıcı ve bir şok emici direkt olarak motora bağlı. Bu farkledilen şasi eksikliği ve baştan sona genel minimalist tasarım XJ6'ya göre %20 daha az parça kullanılmasını sağlıyor. Yine XJ6'ya göre motor %20, şasi %22 daha az parça ihtiva ediyor. Bu mühendislik anlayışı ile MT-07 164 kiloluk kuru ağırlığa sahip (179kg yakıt ile) ve rakip modellerden 9-10 kg daha hafif. Parça tasarrufu ve hafiflik ABS ve ABS'siz modeller için sırasıyla 6199€ ve 5699€ olarak oldukça düşük fiyatlandırmayı açıklıyor.

    resim
    Sele üzerinde ilk izlenim
    805mm’lik daha yüksek bir seleye rağmen, 1.70 boyundaki bir sürücü ER6 ‘ya göre kısmen daha rahat bir şekilde ayağını yere koyabiliyor. Vücut hafif öne eğik şekilde eller gidonu rahatça tutabiliyor. Direk gün ışığı altında bile oldukça okunaklı olan tamamen dijital gösterge panosunda soldan sağa: yakıt göstergesi, çubuk grafik şeklinde devir ölçer, hız (sağ tarafta), çift parçalı yolculuk ve kilometre sayacı, saat, ortalama ve anlık yakıt tüketimi ve bilhassa vites göstergesi (oldukça okunaklı ve pratik)

    resim yükle
    Paralel kenar şekilli aynalar kolayca ayarlanabiliyor ve 3’de 1 görüntü sürücünün montunu göstererek kaybolduğu halde nispeten iyi bir geri görüş sağlıyor.

    ücretsiz resim barındırma
    Temas
    MT-07 hem çevreye saygılı hem de zevkli olacak şekilde tatmin edici bir gürültü çıkarıyor. 1. viteste gaza adeta acımasız bir şekilde anında tepki veriyor.

    resim yüke
    İlk bir kaç tur resmi ağırlığı onaylatıyor. Hafif, hatta çok hafif ve düşük ağırlık merkezi sayesinde adeta bir bisiklet kullanıyormuş gibi hissettiriyor. Bir XJ6, MT-07’nin yanında bir kamyon kullanıyormuş gibi hissettirir. .....................

    hızlı resim yükle
    Şehir içinde
    Hafif, manevra kabiliyetli, ince MT-07 özellikle şehir içinde herhangi bir yere kolaylıkla ulaşabilir ve alt devirlerde ulaştığı yüksek hız ile her zaman dur-kalklara hazır. Herhangi bir devirde herşeyi yapabiliyor; 1. ya da 2. viteste her an atak yapabilir, 6. viteste 35 km/s hız ile 1500 rpm’de gidebilir. Tabiki bu minimum hızda motor vuruntu yapabiliyor ama MT-07 debriyajla oynamaya gerek kalmadan ve de stop etmeden gidebiliyor. 1. viteste zorlanmadan 95 km/s hıza tırmanabiliyor. Birkaç kilometre sonra, motora karşı ilk kötü izlenimler kaybolarak tamamen bir memnuniyet oluşuyor.

    resim yükleme servisi

    Otobanda
    MT-07 120 km/s hıza kırmızı bölgeden oldukça uzakta 5000 rpm’de çıkarak kendini otobanda kolaylıkla ve dinamiklikle gösterebiliyor. Aslında 190km/s hıza oldukça canlı bir şekilde çıkarak 200 km/s hızı geçebiliyor ki limitlerine henüz ulaşmış olmuyor. ......................

    çoklu resim yükle
    Frenler
    FZ8 de bulunan ön ve arka Yamaha fren kalitesini keşfettik. Önde 282 mm’lik çift disk fren iyi bir hissiyat ve kolay yönetilme ile birlikte gücünü ve sertliğini kanıtlıyor. Arkada 245 mm’lik disk fren biraz yumuşak hissediliyor ve ABS’siz versiyonda kolayca kitleniyor. ABS’li versiyona öncelik verilmeli gibi... Bununla birlikte arka frenler şehir içinde iyi...

    resim yuklemek
    Konfor
    İlk görsel gözlem ince, az konforlu bir motosiklet etkisi veriyor. Bununla birlikte, seleye oturduğunuzda, bir odun parçasının üstünde oturuyormuş gibi hissettirmeyen aslında konforlu bir motor olduğunu anlıyorsunuz. Süspansiyon iyi çalışıyor ve yol bozukluklarını hissettirmiyor. 220 km/s hızla giderken bile yorulma ya da konforsuzluk yok ki bütün bunlar MT-07 nin oldukça konforlu olduğunu kanıtlıyor. Tabi bunlar sürücü için geçerli. Çünkü yolcu koltuğu belirsiz bir arka oturaktan bir nebze fazlası ve bir spor motosikletten çok az daha konforlu. Yani yolculu uzun yolculuklar için iyi değil.

    resim yuklemek
    Lastikler
    Orjinal Michelin PR3 lastikleri işini çok iyi yapıyor ve motorla uyumluluğunu kanıtlıyor. Tabi Bridgestone BT23’ü de orjinal lastik olarak seçmek mümkün.

    Yakıt tüketimi
    Yamaha özellikle yakıt tüketimi üzerinde çok çalıştıklarını belirterek, neden 14 litrelik “küçük” yakıt tankı kullandıklarını açıklıyor. Tabi bu da ful yakıt tankıyla bile ağırlıkta fazla değişme yapmadan hafifliğe katkı sağlıyor. Agresif bir sürüşle göstergedeki ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 5 lt olarak görüldü (4.8 ile 5.1 arası). 100 km’lik kullanım sonunda yakıt göstergesindeki sadece ilk çubuk yok oldu. Daha sonra ise her 25 km sonunda bir çubuk yok oldu ki buda agresif sürüşte bir depo ile 250-270 km arası gidilebileceğini gösteriyor (bu kategori için ideal). Yamaha daha sakin bir sürüşle bir depoyla 330 km gidilebileceğini duyurdu.

    yükle resim
    Sonuç
    Yamaha MT-07’ yide ürün gamına katarak neredeyse çemberi tamamladı ki bu model, yenilikçi görüntüsü ve eğlenceli motoru ile yeni başlayanlara (MT-07 35kw lik versiyonu ile A2 (“Avrupada yaşı küçük olanlara bu ehliyet veriliyor”) ehliyetlilere uygun) ve deneyimli sürücülere hitab ediyor. MT-07 mini bir MT-09 olmaktan çok ER6 nın gerçek rakibi. Kekin üstündeki krema gibi Yamaha özellikle bu kusursuz yeni modeli oldukça agresif bir fiyatlandırmayla piyasaya sunarak rekabete oldukça güçlü atılıyor. .........

    Güçlü noktalar Zayıf noktalar
    -Kullanım kolaylığı -Yolcu koltuğu
    -Homojenliği
    -Motor karakterisitiği
    -Frenler
    -Hafifliği
    -Ataklığı
    xawa, sgurdal, Pisman ve 13 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Emeğin için çok teşekkürler.Bende çok motosiklet test yazısı çevirdim.Almanca ve İng. olmak üzere zorluğunu bilirim
    Çok güzel bir motor.Herşeyiyle mükemmel gözüküyor.Mt-03 ve Mt-01 çok satmasada motor kısmının çok dayanklı ve agresif olduğunu gördük.
    Son olarak Yamaha yine yapmış yapacağını diyorum.''The Dark Side of Japan''
    Mt-07'nin lastik ebatı çok dikkatimi çekti.Standart bir 600 cc naked ebatının(Er6n,Xj6n,Cbf 600,Nc 700 s )160/60 olmasını beklerken 180/55 arka lastik koymuşlar çok şaşırdım.Gerçi MT serisi hiçbir zaman Standart bir motor olmadı.
    entuer ve Pisman bunu beğendiler.

  3. #3
    fabrisio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA TRACER 700
    Şayet fotolardaki sürücünün boyu 1,70 ise bu motor benim gibilere pek gelmez. Kıçıma tekerlek girmiş gibi gezmeyi istemem şahsen.
    Kyonari ve burakragaa bunu beğendiler.

  4. #4
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    o kadar spor ve agresif hatları var ki sanki verdiği parayı haketmeyecek gibi zihindeki motor algıma hitap etmediği hissine kapılıyorum...


    sofradan kalkarsın ama halen doymamışsındır ya....


    veya su içmen gerekirken kola ayran vs başka bir sıvı içersinde yine suyu ararsın...ama yanında değildir o an...


    ya da İskender söylersin ama hep gözünde ve midende bir boşluk kalıp alttaki pideleri iştahla yiyerek medet umarsın doymak adına...

    işte öyle bişey ...bişeyleri eksik sanki...
    fabrisio, xawa, Felon ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    motokovic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Yamaha fiyat konusunda makul davranırsa ben bunu ateşlerim hocam artık neremize kaçarsa kaçsın

    Sepete ekledim )

    mete_han, Volki34, xawa ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    fabrisio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA TRACER 700
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar spor ve agresif hatları var ki sanki verdiği parayı haketmeyecek gibi zihindeki motor algıma hitap etmediği hissine kapılıyorum...


    sofradan kalkarsın ama halen doymamışsındır ya....


    veya su içmen gerekirken kola ayran vs başka bir sıvı içersinde yine suyu ararsın...ama yanında değildir o an...


    ya da İskender söylersin ama hep gözünde ve midende bir boşluk kalıp alttaki pideleri iştahla yiyerek medet umarsın doymak adına...

    işte öyle bişey ...bişeyleri eksik sanki...
    Mete, yemek dışında başka örnek vermen düşünülemezdi zaten. Helal olsun dostum

  7. #7
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı fabrisio adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mete, yemek dışında başka örnek vermen düşünülemezdi zaten. Helal olsun dostum
    Eşeğin aklı karpuz kabuğundaysa yapcak bişey yok...
    fabrisio bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  8. #8
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    inceleme sonuçları nedense çok çok iyimser geldi. ayıp olmasın diye frenlere biraz dokundurmuş sadece

    şahsen yiyesim yok bunu. hele 200km/s gibi bir hızla giderken konforsuz hissedilmemesi tamamen saçma şöyle ki; o hıza çıkabileceğin bir yolda zaten çukur olacak hali yok, ayrıca o rüzgarla neyin konforundan bahsetmiş acaba?

    bir de en altta zayıf noktalar sıralanacakmış ama mükkemmel olunca sıralayamamışlar herhalde

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    fiyatı bir belli olsa'da bizde yolumuza baksak

  10. #10
    numan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    st rs
    Hocam boyunuz kac? Ben yorumunuzu pek anlamadim
    Alıntı fabrisio adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şayet fotolardaki sürücünün boyu 1,70 ise bu motor benim gibilere pek gelmez. Kıçıma tekerlek girmiş gibi gezmeyi istemem şahsen.

  11. #11
    fabrisio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA TRACER 700
    Alıntı numan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam boyunuz kac? Ben yorumunuzu pek anlamadim
    186cm/104kg

  12. #12
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yamahanın derdi kompak motor yapmak, bunu isteyen terliğe benzetebilir. Ben alacağım keyife bakarım

    Yapılan yorumlar hakaten fazlasıyla iyimser. Gözlemlerim ve tahminlerim doğrultusunda yamahanın kesinlikle çok başarılı bir motosiklet çıkardığı.

    Tek şüphem FZ8 deki gibi arka amortiösrden ötürü arka tekerin virajlarda gezinmeye meğilli olma durumunun bu motora da aktarılmış olması.

    Geri kalan herşeyin sınıfının ve kendi gerekliliklerini gayet karşılayacağı yönünde.
    mete_han bunu beğendi.

  13. #13
    numan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    st rs
    ben 1.78 ve 78 kiloyum. fuarda mt07 almayı planlıyorum
    Alıntı fabrisio adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    186cm/104kg

  14. #14
    motokovic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07



    Huyu da uyar boyu da bu izdivaç bir ömür boyu....


    http://cycle-ergo.com/

  15. #15
    numan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    st rs
    Eyvallah hocam,cok sırıtmıyor gibi
    Alıntı motokovic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/wzyMyg.jpg


    Huyu da uyar boyu da bu izdivaç bir ömür boyu....


    http://cycle-ergo.com/
    motokovic bunu beğendi.

  16. #16
    motokovic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Adam haklı...


  17. #17
    doraemon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300 SE 2014, Honda CB125E 2012
    ABS'li versiyonda ABS devre dışı bırakılabiliyor mu?

    Ayrıca bu Saffet'in Garajı'nın fuarda gösterdikleri video, youtube ya da herhangi bir yerde var mı?
    fish does not think, cause fish knows everything

  18. #18

    Üyelik
    05 Mart 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2019 Yamaha İron Max 250
    Şimdi ne kadar doğrudur ne kadar yanlış bilmiyorum ama motoru bayiden direkt sıfır km olarak ve üzerine akrap egzoz takarak aldım. Deposunu fulledim ve 110 km ye geldiğim de tek diş benzin kalmıştı. Bu kullanımın birazı anlık gaz açıp uzamalar sık sık ara gaz ve bir çok virajda yanlamalardan oluşmaktadır . Dolayısı ile biraz agrasif bir kullanım sergiledim. Bu benzin tüketimi sizce normalmidir. Hadi diyelim tek diş kaldı onunlada 60-70 km yapsa eder sana 180 km . Bu anlattığım tarzda kullanım için normal bir değer midir ?

  19. #19
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Hadi len ordan...

    Agresif sürüşte 180 km sonra depo bitiyor 200 km göremiyorsunuz bile.
    Normal kullanımda 1 depo ile 240 km den yukarısını görebilmiş değilim.

    Ayrıca 180km/h ile giderken konfor felan beklemeyin.
    180 den sonrası artık mücadeleye giriyor. Motorun üzerinde durabilmek için çaba ve efor sarfediyorsun.
    Gidonu öyle bir sıkı tutmak zorunda kalıyorsun ki bileklerin ağrıyor.
    Tutmasan seni atacak üzerinden.
    Güvenli sürüş tekniklerinde gidonun serbest ve yumuşak tutulması gerektiği vurgulanır ya hep... İşte o olay bu motor için geçerli değil arkadaşlar.
    İsterseniz bir deneyin. Motor siz olmadan yola devam edecektir.

    Uzun yollarda virajına alışana kadar canım çıktı. Şimdileri rahat girip çıkıyorum. Ama XJ6 gibi ip gibi kendi girip kendi çıkamıyor.
    Viraj içerisinde bile çizgide tutabilmek için efor sarfetmek zorunda kalıyorsunuz buda insanı yoruyor.

    Gerisi tamam katılıyorum, eğlenceli, zevkli, torklu, kıvrak vs..vs..vs..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

    Yamaha daha sakin bir sürüşle bir depoyla 330 km gidilebileceğini duyurdu.


    Herhalde 150km lik bir rampanın tepesinden saldılar motoru indi geldi. Sonrada 150 - 200 km de depodaki benzinle gitti toplaaaaam...
    350 km felan..
    1 depo ile 330 km yolu bu motorla anca iner yanında yürürsün o şekilde yaparsın üzerindeyken o iş olmaz..
    Biraz inandırıcı konuşun arkadaş..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  20. #20

    Üyelik
    05 Mart 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2019 Yamaha İron Max 250
    Geçen gün uzun yolda çok sakin bir kullanım gerçekleştirdim. Yakıt tüketimi 3.7 gösteriyordu. Ancak fazla dayanamadım bu sıkıcı sürüşe ve yapıştırdım. Dolayısı ile test edemedim sakin kullanımda bir depo ile ne kadar gideceğini


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler