Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konumuz Egzoz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    İnternette öylesine dolanırken bir siteye denk geldim, Karabük üniversitesinin sitesi.
    Egzoz susturucusunun performans ve emisyona etkisi adlı güzel bir çalışmaları var.
    Linki de bu: http://iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_07-03_882.pdf

    Özet geçmek gerekirse susturuculu egzoz alt devirlerde negatif basınç etkisiyle bir miktar güç artışı ve susturucusuz egzoza göre düşük yakıt tüketimi sağlarken üst devirlerde gücün düşmesine ve yakıt tüketiminin artmasına neden oluyor.
    Susturucusuz egzozda negatif basıncın düşürülmesi sebebiyle alt devirlerde tüketim daha yüksek ve güç düşükken, üst devirlerde tüketim daha az ve güç daha fazla.
    Şu ana kadar sağdan soldan sürekli duyduğumuz şeyler var. Benim daha önce duymadığım; üst devirlerde susturuculu egzozun susturucusuz egzozdan daha çok yakıt tüketmesi.

    Kafama takılan şey ise şu, yazılanlar ve negatif basınç mantığını düşündüğümüzde üst devirde en iyi performansı düz borunun, yani egzozsuz motorun vermesi gerekiyor. Peki bu 3-5 milyarlık egzozlar ile 200-300tl lik egzozların tek farkı tasarım ve ses tonu farkı mı?
    daha kolay hava çıkışı sağlayanın daha performanslı olması gerekirken neden milyarlarca para verip bu egzozlar takılıyor?
    Bilgisi olanların bu konudaki yorumunu merak ediyorum açıkçası


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Biz bu konuları çok tartıştık batuhan bazı konularda polemiklerimi görebilirsin daha sonrada mühendisler en iyisini bilir diyerekten orjinal egsozda kalmaya karar verdik

    Fakat üst devirlerde gücün düşmesi bana mantıklı geldi. AMa üst devirlerde neden yakıt sarfiyatı daha fazla olsun orjinal egsozda anlam veremedim.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  3. #3
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    100 liralık egzozların ici tamamen boş sadece ses icin yapılmıs hic susturucu yok

  4. #4
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hazır konu varken sormak ıstedım . Cem hoca sen cevaplarsan sevınırım . Bu Slip-On dedikleri ve full system denilen olay ne oluyor ?
    CEM. bunu beğendi.

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz bu konuları çok tartıştık batuhan bazı konularda polemiklerimi görebilirsin daha sonrada mühendisler en iyisini bilir diyerekten orjinal egsozda kalmaya karar verdik

    Fakat üst devirlerde gücün düşmesi bana mantıklı geldi. AMa üst devirlerde neden yakıt sarfiyatı daha fazla olsun orjinal egsozda anlam veremedim.
    Cem şöyle bir yazı var;

    ''bazı susturucuların negatif basınç oluşturacak şekilde
    tasarlandıkları ve böylece supap bindirmesi zamanında
    silindire giren karışımın egzoz gazını sürükleyerek silindiri
    daha rahat terk etmesini sağladığı ve bunun sonucunda
    motordan daha yüksek güç elde edilebildiği ifade edilmiştir
    [33]. Ayrıca, devir arttıkça susturucunun bu olumlu etkisinin
    git gide azalmasının sebepleri ise, egzoz debisinin artması
    sonucu susturucunun uyguladığı geri basıncın artması ve
    motor devrinin artmasına bağlı olarak supap bindirme
    süresinin kısalması nedeniyle egzoz gazının silindiri düşük
    devirlerdeki kadar rahat terk edememesi sonucu yanmanın
    bir miktar kötüleşmesidir. '' Yani üst devirlerde egzoz gazlarını uzaklaştırmak zorlaşıyor, bunun sonucu olarak da yanma verimi azalıyor. Bu da yakıt artışı sağlıyor.
    O bi ton para verilen egzozların düz boruya göre tek avantajı sesi makul ve kulağa hoş gelecek şekilde vermesi midir benim merak ettiğim o

  6. #6
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cem şöyle bir yazı var;

    ''bazı susturucuların negatif basınç oluşturacak şekilde
    tasarlandıkları ve böylece supap bindirmesi zamanında
    silindire giren karışımın egzoz gazını sürükleyerek silindiri
    daha rahat terk etmesini sağladığı ve bunun sonucunda
    motordan daha yüksek güç elde edilebildiği ifade edilmiştir
    [33]. Ayrıca, devir arttıkça susturucunun bu olumlu etkisinin
    git gide azalmasının sebepleri ise, egzoz debisinin artması
    sonucu susturucunun uyguladığı geri basıncın artması ve
    motor devrinin artmasına bağlı olarak supap bindirme
    süresinin kısalması nedeniyle egzoz gazının silindiri düşük
    devirlerdeki kadar rahat terk edememesi sonucu yanmanın
    bir miktar kötüleşmesidir. '' Yani üst devirlerde egzoz gazlarını uzaklaştırmak zorlaşıyor, bunun sonucu olarak da yanma verimi azalıyor. Bu da yakıt artışı sağlıyor.
    O bi ton para verilen egzozların düz boruya göre tek avantajı sesi makul ve kulağa hoş gelecek şekilde vermesi midir benim merak ettiğim o
    Bu yazı bana mantıklı geldi baya mantıklı buluyorum fakat peder uyuyor bi makine mühendisine okutupta daha detaylı yorum yapmak isterdim.

    Yani bu yazıya göre benim anladıgım açık egsozlu motosiklet daha rahat şekilde yüksek devirlere çıkıyor geri basınç olmadıgı için.

    Madem böyle bogazdan söküp atmamız gerekmezmiydi egsozu .. Sanırım düz boru ile markalı egsozlar arasındaki fark motor yinede bir miktar geri basınca ihtiyac duyuyor olabilir. Egsozun içindeki petekler bir miktar basınç oluşturuyor olabilir.

    Nomad_41 sevgili dostum.

    Eskiden egsozlar tek parçaydı.Kesip biçip takıyodun yada komple degiştiriyordun.

    Artık slip-on 3 parça heards ara boru tüp.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ben de aynı şeyi düşündüm belki markalı bir egzozda oluşturulan geri basınç belki optimum veya orta devirleri de canlandıran bir seviyedir. Ya da hiç biri değildir, sadece ses ve görüntüye bu kadar para veriliyordur ama bu daha düşük bir ihtimal gibi

  8. #8
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Susturuculu egzoz sisteminin, sadece borulardan
    oluşan susturucusuz egzoz sistemine göre düşük
    devirlerde daha az geri basınç oluşturması nedeniyle
    motordan yaklaşık % 11 oranında daha yüksek güç ve
    torkun elde edildiği tespit edilmiştir. Ancak motor
    devrinin artması ile aradaki farkın azaldığı ve belli bir
    devirden sonra güç ve torkun susturucusuz
    durumdakinin yaklaşık %11 kadar altına düştüğü
    görülmüştür.
    • Susturuculu çalışmada, düşük devirde özgül yakıt
    sarfiyatının % 11 kadar azaldığı, ancak, güç ve torkta
    olduğu gibi belli bir devirden sonra sarfiyatın
    susturucusuz durumdakini yaklaşık %10 kadar geçtiği
    görülmüştür.

    Ben yazılanları mantıklı buluyorum karabük üniversitesi gerçekten başarı bir çalışma yapmış.

    Sanırım bu marka egsozlarda 2sinin ortası yapmaya çalışıyor.

    Susturuculu egsozun düşük devirlerdeki gücünü .. Susturucusuz egsozun yüksek devirlerdeki performansını tek egsozda tasarlamaya çalışıyorlar.
    Yani düşük devirde güç kaybını önlemek. Ve yüksek devirdeki güç kaybını önlemeye çalışıyorlar.

    Bir miktar egsozun yapısıyla geri basınç oluşturarak fakat içinde marka politikası ve para tuzagı olduguda kesin

    Kısacasıda şu mantıga geliyor.

    Yüksek devir çeviremeyen motorlarda performans egsoz takmak güç kaybına sebeb oluyor.

    Sonuçta 2 silindir torklu bir makineyi üst devirlerde kullanmayacagız.

    Örnek bmw 1200gs 'e performans egsoz takmak gibi.
    BatuhanK bunu beğendi.

  9. #9
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Full system denılen . tamamen takılan . kelepcelı olanlar slip-on . adındamı oluyor yanı ?

  10. #10
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full system denılen . tamamen takılan . kelepcelı olanlar slip-on . adındamı oluyor yanı ?
    Slip-on son susturucu olan. Aynen.

    Full sistem tamamen set olana deniyor. Yani tüm parçalar.

    Daha iyi anlaman için link veriyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...7628941/detay/
    Nomad_41 bunu beğendi.

  11. #11
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hmmmm o borular falan tam ciğerden baglamak ıcın. O zaman bizim aldığımız tüp gelip kelepceyle taktıgımıza göre bu full system daha saglam ses verir dimi

  12. #12
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Aynen öyle.

    Full sistemin sesi bir başka oluyor.

    Kendim kullanmadım yada uygulamadım fakat kullanıcılarından böyle duymuştum.

    Ayrıca daha performanslı ve Dynoda Ecu ayarları power comannder ile tam olarak ayarlanılarak bu full sistemle tamamlamış oluyorsun.

    Fakat piste çıkmayacagımız için çogu kişi full sistemi almıyor vede pahalı olmasından dolayı.

    Sadece slip-on bile deli gibi bögürüyor.

    Yakıt sarfiyatınıda geçsek Ses içi çevreye gürültüde geçsek En büyük zararı aslında dogayı kirletmesi.

    Araştırıldıgında bu açık egsozlar dogayı çok kötü kirletiyor.

    Fakat 4 silindirin seside bir başka tabi

  13. #13
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Bendede var akrpovic. Alper abi vardı forumda z750 de full system var onda bak sımdı ne bögürttürüyordur . Ama çevirmede fln bağlasalar motoru o full systemı sokmek sıkıntı. Kaynaklı mı oluyordu full system ?

  14. #14
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendede var akrpovic. Alper abi vardı forumda z750 de full system var onda bak sımdı ne bögürttürüyordur . Ama çevirmede fln bağlasalar motoru o full systemı sokmek sıkıntı. Kaynaklı mı oluyordu full system ?
    Flame alper bizim grupta.

    Hatta egsoz konusunda çogu zaman bende ondan fikir alıyorum.

    Kendisi Şuanda performans egsozdan z750'ye güç almaya çalışıyor. Aldıda

    Kaynak yok bogazdan. Set şeklinde. Motoruna uyumlu olanı alıyosun yada uydurup takıyosun.

    Onun z750yi bende kullandım fakat öyle çok bögürttürmüyor tam tadında

  15. #15
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hmm. Bu full system ıcın birşey daha sorucam . Şimdi ben 1 aya yakın bi zaman önce polisler yakaladı baglıcaz dedıler abarthtan fln tamam dedım. Ertesi gün aldım motoru eve geldım 5 dk söktüm egzozu standartı takıp . trafikten men'i kaldırttım. Full system le yakalanan birisi 600 RR lar için konusuyorum abarthı söküp men'i kaldırma işlemı çok mu zahmetlı olucak ?.

    Gerçi attıgın lınk'de de baktıgım da kelepcelı sistem oda aynı . Kelepceden vidadan soktun mu standartı ordan taka bılırız dımı

  16. #16
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    aynen uyuyorsa olur uymazsa daha zahmetli olur dedigin gibi. ama batuhanın konusuna ayıp oluyor haberin olsun

    Bu arada kendine full system düşünüyorsan alma derim.

    Katalizörü iptal etmek durumunda kalıcaksın . Motorun enjeksiyonlu.

    Hava yakıt karışımı düzensiz olucak ve yakıt sarfiyatın baya bi artıcaktır.

  17. #17
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Allah ömür verirse ninjamla 20 bin km devirdikden sonra 636 ninja düşünüyorum 2013 kasa . Gene buralarda oluruz zaten. Bu forumada motorsuz girdim burda motorum oldu burdan devam . Aynen ayıp ettik valla batuhan kusura bakma hazır baslıgı buldum cem'i buldum dedim yardır oğlumm

  18. #18
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah ömür verirse ninjamla 20 bin km devirdikden sonra 636 ninja düşünüyorum 2013 kasa . Gene buralarda oluruz zaten. Bu forumada motorsuz girdim burda motorum oldu burdan devam . Aynen ayıp ettik valla batuhan kusura bakma hazır baslıgı buldum cem'i buldum dedim yardır oğlumm
    Eyvah eyvah 600CC geçiş yaparsan yüzlerce soru sorucaksın şimdi
    Soru başına ücret alıcağım artık senden

  19. #19
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Ooooyy düşünemedım abi birden şimdi o soruları . Sende 600rr sürdün . hemen kısa bir soru. Abi sen 600rr sürerken böyle oluyor muydu ? şöyle oluyor bende :D

  20. #20
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Gece gece inanın hiç gülecegim yoktu
    Nomad_41 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)