Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Otobanda Motosiklet Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    Herkese Selamlar;

    Acemi bir kullanıcı olarak yeni bir konu ile karşınızdayım.

    İlk motorum, ehliyet kısmetse bu h. sonu sınava gireceğim.
    altı aydır filan 250'lik bir naked sahibiyim. ehliyetim olmadığı
    için çok az kullandım ama bi'şekilde de tecrübe edinmek için de
    motor kullanmam gerekiyordu, yaşadığım yerde boş bir arazi vs.
    (istanbul'da yok neredeyse) olmadığından mahalle aralarında filan
    kullanıp bi'kaç kere de riske girerek trafiğe çıktım.

    şişli, fulya, nişantaşı, çağlayan, perpa vs. genellikle trafiğin yoğun
    olduğu ve haliyle yavaş aktığı bölgelerde kullanıp tecrübe kazanmaya çalıştım.

    Evden işe gitmek için tem otobanın ve Fatih Sultan Mehmet köprüsünü geçmem gerekiyor.
    Arabayla vs. işe giderken otoban trafiğini takip ediyorum. Güzergahı kısaca tarif
    edecek olursam eğer kavacık köprüsünden tem yoluna girdik, yaklaşık 2 km. kadar
    sonra Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne geliyoruz, devam ediyoruz Levent, Gültepe, Beşiktaş
    sapağı var devam edince Ali Sami Yen Arena ve ileride de Kağıthane, Okmeydanı sapağı.
    (dönüş içinde aynı güzergah, levent veya okmeydanı sapağından giriş ya da çıkış yapmam lazım)
    Bu güzergah yani TEM yolu oldukça geniş ve trafiğin (belli zamanlar dışında) oldukça
    hızlı aktığı bir yol. Bir de yolda devamlı birbirleri yarışan ve habire makasa giren
    (adamlar en sol şeritten en sağ şeride sonra tekrar sola, slalom yaparak gidiyorlar ve
    hızları da ortalama 130-140 km. vardır herhalde) Ben 100-110 ile giderken yanımdan geçiş hızına
    bakınca anlaşılıyor hızları. Neyse sanırım biraz fazla uzattım ama bilmeyenler varsa
    onlar da bilgi sahibi olsun diye.

    Sözün özü TEM - E5 vb. otobanda motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz. Dediğim gibi
    şehir içinde şişli, m. köy vs. koruma ekipmanlarınız da tam ise Allah Göstermesin ama olası bir
    kaza durumunda fazla zarar görmeden kurtulmak mümkün olabilir ama otoban apayrı bir yer.

    Tecrübeli arkadaşlar düşüncelerini paylaşırsa çok memnun olurum. En ufak önemsiz zannettiğimiz
    bir detay bile çok önemli olabilir.

    Sevgi & Saygı & His


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RODWIN250R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KAWASAKI NINJA ZX6R
    Otoyollara beygir gücü düşük motorlarla ve cc az olan motorlarla girmek kazaya sebep veriyor. İstanbullu tariften bunaldığı için nerde boş görse basar gaza. sizde iyi lastiklerle güçlü motorla ve abs li frenlerinizle onlara meydan okuyabilirsiniz. Risk daha az olur. Ancak siz de trafiği çok iyi okumalısınız yoksa Fatiha'nızı okurlar.

  3. #3
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Öncelikle ehliyetin hayırlı olsun diyelim şimdiden, 250 cclik bir motor otoyolda bile sana yeterli sürati sağlıcaktır, zaten bütün dikkat etmen gereken noktaları kendin yazmışsın makas atanlar sürat yapanlar v.s, söylediğin güzargahta gece saatleri dışında çok bir boşluk göremezsin özellikle hafta içi devamlı yoğun olan bir güzergah zaten, aynalarını sıksık kontrol edersen bir sıkıntı yaşamazsın unutmaki önümüze baktığımız kadar arkamızada bakmamız gerekiyor asıl tehlike en zayıf noktadan gelir her zaman, gerçi ne kadar söylesekte anlatsakta herkes zaman içersinde kendi güvenli sürüşünü geliştiryor bence.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  4. #4
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Kesinlikle otobanda motor ile pasif kalmayacaksın. Kendini büyük bir araç yerine koyucak ve yolda öle yer kaplayacaksın. Kendi şeridini iyice doldur ve seni sıkıştırıp kolay sollamalarına izin vermemelisin. Hele istanbul trafiğinde bence sert ve gözü kara olmalısın ve dışarıyada özgüvenini yansıtmalısın motorla giderken.

    Vahşi doğa gibi gücünü gösterip diğerlerinin sana saygı duymalarını sağlıcaksın
    shooter1, sunset77, adonis84 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    arkadaşın dediği kesinlikle şeriti kapat sonuçta bu da araç ve vergisini alıyorlar
    Alıntı AWESQME adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle otobanda motor ile pasif kalmayacaksın. Kendini büyük bir araç yerine koyucak ve yolda öle yer kaplayacaksın. Kendi şeridini iyice doldur ve seni sıkıştırıp kolay sollamalarına izin vermemelisin. Hele istanbul trafiğinde bence sert ve gözü kara olmalısın ve dışarıyada özgüvenini yansıtmalısın motorla giderken.

    Vahşi doğa gibi gücünü gösterip diğerlerinin sana saygı duymalarını sağlıcaksın

  6. #6
    blackarca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki vn 900 classic , honda msx 125 , planet 2
    neredeyse aynı güzergahı kullanıyoruz
    bende kavacıktan otobana gırıp fsm-okmeydanı -haliç-cevizlibağ-topkapı güzegahını kullanıyorum. Acemiliktede birbirimizden farkımız yok sanırım.Ben en sag şeritten trafıgın hızına uygun bır surat secıyorum akan bır trafık varsa serıdımı kesınlıkle bosaltmıyorum ama sag serıtte surat denemesı yapanlara da kesınlıkle kafa tutmuyorum emnıyet serıdıne gecıp yol verıyorum trafıgın durdugu zamanlarda da emnıyet serıdınden cok hızlı olmamak kaydıyla gıdıyorum .Eger trafık agır akıyorsa ve gırecek emnıyet serıdı yoksa normal bır arac gıbı bulundugum şeritte yer kaplıyorum.
    dogrusukru bunu beğendi.

  7. #7
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    bende ümraniye kavşagından tem e baglanıp taaa mahmutbey cıkışına kadar tem i kullananlardanım.

    özellikle kavşak ve baglantılarda cok dikkat et trafigi dogru okudugun sürece limitlerini aşmadıgın sürece senden kaynaklı bir problem yaşamazsın.

    trafik oldugunda arabalar durur sen gidersin. bence en tehlikeli dönem tem de bu dönem cünkü emniyet şeridi yada şerit aralarında araclar arabanın burnunu sokacagı yer buldugu anda sinyalmiş gelen varmış şuymuş buymuş dinlemez kafasını sokar budad büyük risk bunlara dikkat ettigin sürece uzun uzun rahat rahat kullanırsın.

  8. #8
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Alıntı Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende ümraniye kavşagından tem e baglanıp taaa mahmutbey cıkışına kadar tem i kullananlardanım.

    özellikle kavşak ve baglantılarda cok dikkat et trafigi dogru okudugun sürece limitlerini aşmadıgın sürece senden kaynaklı bir problem yaşamazsın.

    trafik oldugunda arabalar durur sen gidersin. bence en tehlikeli dönem tem de bu dönem cünkü emniyet şeridi yada şerit aralarında araclar arabanın burnunu sokacagı yer buldugu anda sinyalmiş gelen varmış şuymuş buymuş dinlemez kafasını sokar budad büyük risk bunlara dikkat ettigin sürece uzun uzun rahat rahat kullanırsın.
    Böle bahsettiğin durumlarda en güzeli korna çalıp varlığını hissettirmek bence. Hatta altında güçlü bir motor varsa gaz verip dikkatleri üzerine çekip ben burdayım demek

  9. #9
    hellboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Muratlı
    Motosikleti
    Honda CBR 600FA 2013
    bende gezmek için istanbula gittiğimde o yolu kullandım 110-120 hızlarla seyrettim ilk tecrübemdi o yolda açıkçası korktum arabaların kimi hızlı kimi yavaş sonlara doğru algılamam yavaşlamaya başladı yani sıkıntılı oluyor

  10. #10
    6PaTLaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü-Izmir
    Motosikleti
    Asya AS 150T-19A, Lifan LF200 GY6, Hero Karizma R
    Arkadaşım, dün bizzat denedim şehir içinde dedim ki biraz sakin kullanayım diğer herkes yaya olsun araçlarında olsun önüme sürekli tehlike çıkardılar.
    E yeter dedim agresif sürüşe geçince her şey normale döndü yol vermeye ve saygı göstermeye başladılar, Ulan asıl sakin kullanırken saygı görmelidim dedim kendi kendime.
    AWESQME bunu beğendi.

  11. #11
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    trafik akışına uygun hatta biraz daha hızlı gidilirse sıkıntı azalır. bunun dışında o hızla gelen makasçılardan ürküp yol vermeye çalışmayın. bir yan şeritte kafa kafaya gelme ihtimali oluyor.

  12. #12

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    otobanda trafikten hızlı ve sol şeritten gitmeyi guvenli buluyorum. otobanda sapak kaçarsa bir daha nereden dönüleceği belli olduğu için en riskli yerler burası. sapaklara yaklaşırken en solda yardırırken anam sapak kaçıyo hamlesiyle sağa dalıveren hayvanlar en tehlikelleri, alır altına kimsenin haberi olmaz en sakat durum bu. bir de aniden duruveren trafik fenadır. makasçılar zaten olmazsa olmazı. çok dikkat

  13. #13
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Şeridin sağına geçip fıtı fıtı gitmeyi kesinlikle güvenli bulmuyorum. Trafikte en çok tehlike atlattığım dönem fıtı fıtı gittiğim rodaj dönemiydi. Zaten trafikte kapladığımız yer belli, otomobil sürücüleri tarafından farkedilmemiz gerçekten zor, motor üzerindeyken bile fermuar düzeninden bihaber totomda seyreden motorları farketmiyorum. Her zaman önündeki aracın seni aynadan görebileceği bir konumda ol, genelde iki şerdin ortasını tercih eder bulduğum ilk boşlukta da uzar giderim, otomobillerle ne kadar az muhattap olursan o kadar iyi. Sürekli geçen olduğun sürece kör makastan çıkan birinin altına alma ihtimalinden kurtulmuş oluyorsun. Bi dönem arkadaşımın twobrothersını ödünç alıp kullandım, o zaman çok daha rahattı. Biraz gürültü trafikte farkedilmek açısından iyi. Azıcık apaçi ol kendini göster trafikte. Bizim embesiller fıtı fıtı giden motoru küçük görür sıkıştırırlar, seri kullananı görünce vaaay der geçerler.

  14. #14
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    başlıkta otoban demişsin ama tem e5 in otobanlarla uzaktan yakından alakası yok. trafikte nasıl dikkatli oluyorsan istanbulda çevre yollarında da o kadar dikkatli olman gerekiyor. hızını trafikle uyumlu hale getirmeni ve önünü olduğu kadar aynalardan arkanı da kontrol etmeni öneririm.

    istanbulda hız sınırı sabit değildir. trafik yoğunsa 30 olur 50 olur yol boşsa 120 olur. dikkatli ol. boşluğu gören basar.

  15. #15
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    otoyol mu demeliydim yoksa, bilemedim şimdi.

    Alıntı phradrel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlıkta otoban demişsin ama tem e5 in otobanlarla uzaktan yakından alakası yok. trafikte nasıl dikkatli oluyorsan istanbulda çevre yollarında da o kadar dikkatli olman gerekiyor. hızını trafikle uyumlu hale getirmeni ve önünü olduğu kadar aynalardan arkanı da kontrol etmeni öneririm.

    istanbulda hız sınırı sabit değildir. trafik yoğunsa 30 olur 50 olur yol boşsa 120 olur. dikkatli ol. boşluğu gören basar.
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  16. #16
    ozwizard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul - Maltepe
    Motosikleti
    XMAX 250
    Ben E-5 Maltepe mutluhan Hondanın oradan bağlanıyorum ve kozyatağından E-6 ya girip ümraniye şile sapağına kadar her sabah ve akşam yol alıyorum. Sabahları genelde millet uykulumu olduğunda ya da işe gitmek için isteksiz mi olduklarından bilinmez çok da çılgın gibi sürmüyor, zaten Ataşehirden itibaren yol tıkanıyor. Fakat bu noktaya kadar genelde hızımı normal bir arabanın biraz daha üzerine çıkarıyorum çünkü bir arkadaşaın yukarıda yazdığı gibi düşük hızda kalınca dibine giriveriyorlar. Mümkün olduğunca akan yolda arkamda ki araba ile aramı açmaya çalışıyorum. Öünmde ki araçla takip mesafesini normal bir araba mesafesinden biraz daha fazla tutuyorum, malum motorun durma mesafesi arabanınkinden daha uzun. Şeridi önümde araba yoksa ortalıyorum ki cesaret bulup sağıma soluma girmesinler. Sonuçta araba ciddiyeti ile sürünce karşındakiler de o ciddiyetle yaklaşıyor. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    ceyceypad ve hissizadam bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)