Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Chip tunning

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Chip tunning ile beygir düşürme hakkında görüşleriniz neler? İlla şekil olsun diye 600lük isteyen tecrübesiz kardeşlerimizi
    bi aydınlatsak mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Linwelin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 / 2016
    Motorun kilosuna ve dinamiklerine göre düşürtülmeli beygir. cbr250 26bg başlangıç motoru olabilir diye 600rr'ı da 26ya düşürmek saçma olur. 250r kuruda 153kg, 600rr 175..

    Bence hiç düşürtülmemeli, adam gibi 125-250yle başlayıp tecrübelenince 600 klasmanına çıkılmalı.
    Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..

  3. #3
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.
    M.balibey ve _SpartacuS_ bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.
    Öyle deme kardeşim, insanlar merak ediyor yalan mı?
    motorcu48 bunu beğendi.

  5. #5
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bu iş önemli pekte bilinen birşey değil dolayısıyla konu çok güzel sadece boş muhabbet etmeyip bilgililer yazsa çok faydalı olacak.bu arada bu iş hep hp artışı için olur hp düşürmek için varmıdır bilmiyorum

    bir kaç bişey biliyorum ama bilginin doğruluğundan emin değilim konuya hakim olanlar insalah çıkar
    cenkito bunu beğendi.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu iş önemli pekte bilinen birşey değil dolayısıyla konu çok güzel sadece boş muhabbet etmeyip bilgililer yazsa çok faydalı olacak.bu arada bu iş hep hp artışı için olur hp düşürmek için varmıdır bilmiyorum

    bir kaç bişey biliyorum ama bilginin doğruluğundan emin değilim konuya hakim olanlar insalah çıkar
    bmw gs 650 lerde bg düşürme oluyordu.
    hatta özelliklerinde de yazıyor
    motorcu48 bunu beğendi.

  7. #7
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    Bazı ülkelerde bir yaşı geçmeden yüksek hp li motorlar kullanılmıyor bunlar için tam da senin dediğin gibi kitler mevcut 600rr a takıyorsun 48 hp oluyor 4 silindir ses ten ve şekilden ödün vermiyorsun ama 600 lük kullnıyormuş hisside olmaz onda

  8. #8
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    ECU ayarlarıyla oynayıp, yakıt hava karışımı değiştirilirse olabilir gibi de bunu yapacak beyin nerden bulunur

  9. #9

    Üyelik
    09 Eylül 2013
    Şehir
    istanbul
    e bay den drossel kitler var 2 tipi var 34 hp ve 98 hp ingilizcem fazla olmadığı için bu kadar araştırabildim

  10. #10
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Alıntı Orkun709 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Chip tunning ile beygir düşürme hakkında görüşleriniz neler? İlla şekil olsun diye 600lük isteyen tecrübesiz kardeşlerimizi
    bi aydınlatsak mı
    Power commander ile doğru ayarlarla +15hp kazanmak mümkün.
    500px.com/importantphotogalleryblogspot

  11. #11
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    yükseltmek neyse de düşürmek mantıksız gelıyor bana da. sonucta motosiklet ile sürücü arasında bir dialog var. sen değil motor sana hükmediyor sa tek silindir bile fazla adama.. tecrübe için 250 hatta 125 cc lerde bile illa afilli görüntü aranıyorsa mevcut zaten. 600 cc olsun 30 beygir olsun demek cok güzel bir sofradan aç karına kuru ekmek yiyip kalkmak gibi bişey olmalı. 'benim görüşüm bu yönde'
    Ahmet Abi bunu beğendi.

  12. #12
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Bir tane delikanlı taksın o Chip'i motoruna 1 hafta kullansın söküp atmasın ben Elini Öpücem.

    Acayüp ağabey'in çok güzel bir lafı var;
    Önünde Çok güzel bir Rus Hatun var Sende de 40 Metre Sopa var, Sana Dediler ki Vur ama 20 Metresiyle 20 metre ile ne kadar vurabileceksin

    Bu Laf bana göre çok doğru, Altında makına var ama Boğazını biri sıkmış tutuyor Buna kimse dayanamaz.
    Ahmet Abi bunu beğendi.

  13. #13
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.
    Saçma değil. İlginç ama değil ) Bu seferki kolu kafadan dolandırarak kulağı tutmaya çalışıyor.

    Ağırlıl/güç oranı denen bir nane var.


    Motorun ağırlığını beygir gücüne bölerek elde ettiğimiz bir değer bu.


    140 kilo olan 250 cc bir motorun 25 beygir olduğunu varsayalım.

    140/5 = 5,6 Mealide Elimizde 5,6 kilogram başına 1 beygir güç var demektir. Yada 25/140 = 0,179 Kilogram başına 0,179 beygir güç var demektir.


    Şimdi motorumuz 600 cc olsun yaklaşık olarak da 200 kilo ve 100 bg gücü olsun.

    200/100 yaptığımızda 2 kilogram başına 1 beygir güç elimizde var demektir. 100/200 yaptığımızda da kilogram başına yarım beygirlik bir güç çıkar.


    Motorun özelliğine göre bu oranlar değişir ve tasarımcıları asıl ilgilendiren de bu ağırlık / güç oranıdır.


    Küçük cc den başlama mantığını pek benimsememiş biri olarak benim tavsiyem motosiklet eğitimleri alarak trafiğe kapalı alanlarda pratik yaparak dilediğin cc de başlanabileceğidir.

    Zira ülkemiz yollarında sürekli sıkıştırılmak ve taciz edilmek normal hale gelmiş altında da küçük cc bir motor varsa hayati tehliken kat be kat artmaktadir.


    En az 250 cc bir motosiklet olmalı.
    Ahmet Abi bunu beğendi.

  14. #14
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    elimde 600cc bir motor olsaydı ve eşimin de o motoru sürmesini isteseydim; yeni bir motor almak yerine bu işlemi uygulardım. madem böyle bir şeyler yapılabiliyor saçma deyip konu başlığını güncel tutacağımıza bilenlere sormak daha mantıklı.

    hatta aklıma geldi. dayanamayıp fazla hız yapan ancak motorunu çok seven yarı bilinçli bünyelere bile tavsiye edebiliriz
    cenkito bunu beğendi.

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.
    Saçma değil. Avrupada bu böyledir. İlk iki yıl 36 beygiri geçemiyorsun , motorun güçlü ise chip taktırıp gücünü düşürmen gerekiyor.
    Tabi bu anlayış bizde henüz olmadığından saçma geliyor. Yakında bizde de çıkar. Bence çok yerinde bir uygulama. Konuyu açan arkadaşı da tebrik ediyorum, İnsanlar düşük güçlü motor almak yerine yüksek güçlü motor alıp chip ile düşük güçte kullanabilir ve tecrübe edinebilir.
    Ahmet Abi bunu beğendi.

  16. #16
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçma değil. İlginç ama değil ) Bu seferki kolu kafadan dolandırarak kulağı tutmaya çalışıyor.

    Ağırlıl/güç oranı denen bir nane var.


    Motorun ağırlığını beygir gücüne bölerek elde ettiğimiz bir değer bu.


    140 kilo olan 250 cc bir motorun 25 beygir olduğunu varsayalım.

    140/5 = 5,6 Mealide Elimizde 5,6 kilogram başına 1 beygir güç var demektir. Yada 25/140 = 0,179 Kilogram başına 0,179 beygir güç var demektir.


    Şimdi motorumuz 600 cc olsun yaklaşık olarak da 200 kilo ve 100 bg gücü olsun.

    200/100 yaptığımızda 2 kilogram başına 1 beygir güç elimizde var demektir. 100/200 yaptığımızda da kilogram başına yarım beygirlik bir güç çıkar.


    Motorun özelliğine göre bu oranlar değişir ve tasarımcıları asıl ilgilendiren de bu ağırlık / güç oranıdır.


    Küçük cc den başlama mantığını pek benimsememiş biri olarak benim tavsiyem motosiklet eğitimleri alarak trafiğe kapalı alanlarda pratik yaparak dilediğin cc de başlanabileceğidir.

    Zira ülkemiz yollarında sürekli sıkıştırılmak ve taciz edilmek normal hale gelmiş altında da küçük cc bir motor varsa hayati tehliken kat be kat artmaktadir.


    En az 250 cc bir motosiklet olmalı.
    Her cc den başlanabilir kısmına katılıyorum ancak bazı durumlarda ağırlık ciddi sorun olabiliyor.. Heniz 1000km yi devirmemiş çaylak(newbie) motorcu olarak karşılaştığım sorunları anlatayım..

    ilk 50 km civarı park etmek zaten işkencedir.. 3 kere 0 km hızda yatırmışlığım var ki 135kg benim motosikletim.. Yeni başlayan birinin ıslak ağırlığı 200kg olan motosikleti tutabilmesi gerçekten zor.. Parası çoktur devirdi mi sorun olmaz da otopark girişinde devirince insanın gururu inciniyor..

    Olduğu yerde motosiklet döndürmek.. Uğraşmam gerekmişti 3. denemede falan kaptım işin cinliğini.. 200kg ile biraz daha zor öğrenilir..

    Hadi o napıyorum ben şapşallığını attık sürüyoruz.. O debriyajı öğrenmek kolay değil.. 5 senelik araba sürücüsü olarak motosiklette yarım debriyaj olayını tam olarak hala çözememiş olmakla birlikte trafikte sağa yada sola geçeceğiniz zaman ilk başta motosikletin ağırlığı ekstra sorun.. He benim motosikletim daha yüksek ağırlık merkezinden dolayı sorun da aynı yere geliyor 200kg ile..

    Bayır yukarı beklemesi dert,eğimli yere park etmesi dert.. Kısacası bana göre 600cc ile yazılım oynandı beygir düşürüldü kabul başlanır ancak fazladan 2-3 taş koymaya gerek yok öğrenme sürecine.. En azından 500km(bu şehir içi tabi düşük hız dur-kalklı) düşük ağırlıklı motosikletle takılmak lazım.. En uyuz zamanım oydu..

    Kısacası sorun beygirden çok ağırlık..

    Bu arada beygir/ağırlık oranı biraz düz mantık geldi bana.. Düz yolda çıktın gidiyorsun bu hesap doğru da ıslak zeminde yukarı ters eğimli dar alan 300 derecelik bir virajda(1 saat önce döndüm de arkayı savura savura korktum biraz) 2 motosikletin durumu farklı olur bence.. Örneklemek gerekirse

    cbr 250 ıslak ağırlık 165 kg beygir 25.. 0.151 bg/kg..

    cbr 600rr ıslak ağırlık 200kg.. aynı oranı yakalamak için 30bg yapıyoruz..

    hyosungda gt250r 29bg olduğuna göre benim bu hesap yanlışmış o kadarda fark etmiyormuş kendimi haksız çıkardım Doğru konuşmak lazım sonuçta..

    Biraz deneyimi olana fena fikir değilmiş bu he.. Param olsa da hayalimdeki cbr600rr ı alıp 40bg yapsam.. Gerçi öyle de kötü ya tam kullanamadıktan sonra.. Range Rover-Lincoln Navigator sürmeye çalışan tikican gibi görünür insan.. 3-4 sene daha 250cc yada enduro 500+cc devam..

    Bu arada 150cc ile anadolu yakasında en azından sıkıştırtmamayı öğreniyor insan..O bakımdan fena değil her zaman sola geçip gaz açıp kurtulmak mümkün olmaz.. Tamam aramışlığım çok fazladan 5bg ama minibüslerle raks etmenin tadı da ayrı..
    cenkito ve Sinan Er bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Sanırım biraz farklı yorumlanmışım ama anlayan arkadaşlarımız olmuş yine de şöyle açıklayayım;

    Hani abi 0 tecrübeyle şekli şemali, sesi osu busu olduğu için bu aletlere çok erken gelen arkadaşlarımız için açmıştım bu konuyu. Bir sebebi daha var ülkemizde pek bilinmiyor bu Chip tunning modifikasyonu. Avrupa ülkerinde bildiğiniz üzere bir yaş sınırı vardır belirli cc hacimlerini kullanmak için. Fakat adam diyor ki orda sana ''Hacı sen illa bunu kullanacaksın ya benim kanunuma karşı gelmeden yap yine bu işi sana bir yol sunuyorum bak. Chip tunning yaptır bir sorunun olmasın bizle. Yaşın tuttuğu zamanda istediğini yaparsın'' diyor. Aslında bu fevkaladenin fevkinde bir şey. Bende siz bilinçli motosiklet kullanıcılarına aktarmak istiyorum bunu. Hesabı kitabı bırakıcam abi. Sizler bir başkasına aktarmak istediğinizde bunu; bildiğiniz üzre bizim insanımız cahildir dolaysız-en sade şekilde anlatın istiyorum.
    Bunun farklı seçenekleri var şimdi; Arabalara da takılabildiği için motorlu taşıtlar diyeceğim.
    Bu motorlu taşıtların montajı sırasında kaybedilen performansı,sıkıştırılan gücü-enerjisi bu chip sayesinde ortaya çıkıyor ve aracımıza ister + yönde sağlıyabiliyor ister - yönde sağlıyabiliyor bu tamamen sürücüye kalmış bir şey. Aletin içindeki tırnaklarla oynayarak düşürmekten bahsedeceğim ben tecrübesi olmayıp 600 cc isteyen kardeşlerimiz için. Ben nasıl yapılır bilmiyorum sadece mantığını anlatacağım ki yaygınlaşsın.
    Artık forumda her gün ayrı bir konu başlığı altında yer alıyor; başlangıç için işte şu 600lük motosisikleti istiyorum çok güzel aağğbi çok şekil kızlaaaaar bekleyin beni falan gibilerine ''al kardeşim dedeme selam söylersin, yapma üzelenin çok olur'' gibisinden şeyler söylemelim. Madem 600'lük bir ss makina ile başlayacaksın abi paranda bol, al makinanı kilosu sorun değil diyorsan, chip taktır o zaman mutlaka motosikletinle profesyonel eğitimlere katıl, kontra tekniği çalış, ama maliyetli olur, kişi bilinçli olursa isterse uzay mekiğiyle başlar falan diyelim. Benim ortadan yok etmek istediğim şey bu abicim. Buna karar veren senin eşin değil dostun değil çoğu zaman bırak alsın sen bu önerilerini yap gerisi ona kalsın sen zaten elinden geleni yaptın her koyun kendi bacağından asılacaktır. Sen bu durumu en aşağıya çekmeye çalış ve bilinçlendir yeter. Haa o tat ayrı bir şeydir evet o makinayı alıp gazlamayan mı olur vsvs hikayeleri de var. Ben bilinçli hıza bayılırım abi. Bileniniz bilir Ankara'da msb lojmanları-TRT önü turan güneş yolu vardır; pist gibi bayılırım oraya. Sağda solda çok araba yoktur ne bileyim adrenalin istersin bunlar yapılır ama o gelecek cezaya da katlanırsın


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)