ilk kazamı kıl payı atlattım
-
Hızım 60 70km civarıydı, kırmızı ışık yanmış trafikte baya var, sağdan geçiyorum arabaları, sıkışma vs. mevcut değil.
Denyonun teki sağa sapmak için ani bir sinyal ve dönüş 40km falan hızı da gireceği yolda müsait keskin degil, 3-5 metre var aramızda.
Arka frene yavaştan abandım ve ön frene yeterince yavaslayınca bas cek, biraz arkayı kaydırdım sadece, kıl payı kurtulduk
artçımda vardı.
Motorumu alalı yeni 1 ay olacak, şükür Allah korudu, dahasını görmemek dileğiyle.
Barkın Bayoğlu ve Motosiklet Ailesi sağolsun çok şey öğrendim.
Bilgilerinizi eksik etmeyin.
Allah kimseye kaza bela vermesin.
Reklamlar
-
-
Geçmiş olsun. İki üç ay sonra benzer olayları hergün yaşar ve doğal karşılarsın. Olur öyle arada
-
Herkes sağolsun, sizler benden daha tecrübelisiniz yine de hatırlatmak isterim.
Trafikte ne kadar iyi sürseniz dahi, kötü sürücünün sizi bulma ihtimali var.
Aman dikkat.
-
ben bugün senin kadar şanslı değildim
-
(sağdan geçiyorum arabaları, sıkışma vs. mevcut değil.
Denyonun teki sağa sapmak için ani bir sinyal ve dönüş 40km falan hızı da gireceği yolda müsait keskin degil, 3-5 metre var aramızda.)
Arkadaşım kusura bakmada hem sağdan geçiyordum diye söylüyorsun birde adam sağa dönüş yaptı diyorsun. sen sağdan geçme yapmanın yasak olduğunu bilmiyorsun sanırım. trafikte hem kamyonet hemde motosiklet kullanıcısı olarak seni haksız buluyorum. kırmı ışık yandıysa şeritte kalıp hafif sağ tarafta beklemeliydin. hiç ummadığın bi anda kapılardan biride açılabilirdi geçmiş olsun
-
Arka frene yavaştan abandım ve ön frene yeterince yavaslayınca bas cek, biraz arkayı kaydırdım sadece,
http://www.youtube.com/watch?v=LYxXpOcGTHo
Eze eze basın frene.
-
allah daha ciddisiyle karşılaştırmasın. trafikte dikkat
-
Geçmiş olsun.
Trafiği okuyabilmek önemli.
Madem sağdan geçerek tehlikeli bir iş yapıyorsun, pür dikkat olmalısın.
İlerde sağa yol varsa, oraya bir aracın dönme ihtimalini düşünmelisin.
Ona göre hızını düşürüp, konumunu ayarlamalısın
-
27 Aralık 2013, 19:57
#10
Frenleme sekline bak litaratüre girdin ön frene bas çek
-
27 Aralık 2013, 19:57
#11
Kusura bakma ama yavaşlayan trafikte 60-70 km hızla sağlama yapmak azrail bu hayattan bıktım intihar etmek istemiyorum vesile ol demektir.
Kamyonet seni görmez önüne kırar zaten adam sağ şeritte biri önüne kırmasa kapıyı açar bu yüzden devamlı şeridi takip et yada sağdan gideceksen hızını düşür 70 ile sağlama yaparak gidilmez.
-
27 Aralık 2013, 20:16
#12
Yeni bir frenleme metodu doğuyor arka frene bas arka teker kayarsa ön frene bas bas cek
Yazdıklarından frenlemenin f sinden anlamadıgını düsünüyorum bilen birinden frenlemenin nasıl yapılacagını ögren
-
27 Aralık 2013, 20:59
#13
geçmiş olsun ama sağdan gidiyorsan en azından 50-60 km hızlarla gitme.. çok tehlikeli
-
27 Aralık 2013, 21:23
#14
-
27 Aralık 2013, 21:55
#15
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Yeni bir frenleme metodu doğuyor arka frene bas arka teker kayarsa ön frene bas bas cek
Yazdıklarından frenlemenin f sinden anlamadıgını düsünüyorum bilen birinden frenlemenin nasıl yapılacagını ögren
çok fren yöntemi duydum ama ben bildiğimi okuyorum
Panik frende stilim bellidir zaten 2 parmağım devamlı ön frende panik anında aynı anda frenlere basarım panikle hızlıca 2 parmak bastığımdan kilitleme söz konusu olmuyor panikle sıksam bile ezerek basmış gibi oluyor ve amortisörler kapanıyor arka teker hafiften kilitler gibi yapıyor 4 parmakla abanıyorum bu noktada 2 parmakla sıkarken arka çok hafif belli belirsiz kilitlenirken 4 parmakla abanınca iyice hafifliyor belli belirsiz kilitleme kalmıyor direk kaymaya başlıyor 4 parmak basarken arkayı hafiften salmak lazım.
-
27 Aralık 2013, 22:22
#16
Bende kendi frenleme seklimi yazayım
ön frenin daha etkili olabilmesi icin agırlıgın önde olması lazım ön frene cart diye basarsak tüm yük ön fren diskine biniyor arka hafifliyor
Önce arka frene hafiften basarım sonra ön frene yüklenirim arka freni bıraksam tüm yük gene öne gidiyor reflex artık zamanla olusuyor her sey
---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:07 ----------
Sadece arka freni sıkarsak arka cok kayar yalpalar ama ön frenle beraber sıkarsak arkayı arka teker cok daha az kayar
-
27 Aralık 2013, 23:26
#17
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Yeni bir frenleme metodu doğuyor arka frene bas arka teker kayarsa ön frene bas bas cek
Yazdıklarından frenlemenin f sinden anlamadıgını düsünüyorum bilen birinden frenlemenin nasıl yapılacagını ögren
öyle yapmaya calıstım panik halinde de anlatamadım heralde, ön fren disk olduğu için direk basmak istemedim.
metin_006 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım kusura bakmada hem sağdan geçiyordum diye söylüyorsun birde adam sağa dönüş yaptı diyorsun. sen sağdan geçme yapmanın yasak olduğunu bilmiyorsun sanırım. trafikte hem kamyonet hemde motosiklet kullanıcısı olarak seni haksız buluyorum. kırmı ışık yandıysa şeritte kalıp hafif sağ tarafta beklemeliydin. hiç ummadığın bi anda kapılardan biride açılabilirdi geçmiş olsun
birikme yeni yeni oluyordu 200 metre kadar ışık bekleyen araç var ve emniyet seridi var sağda, bende biliyorum trafik kurallarını ama o otomobil dönme yapmadan sinyalini vermesi gerekiyordu.
yusufgursoy adlı üyeden alıntı
ben bugün senin kadar şanslı değildim
geçmiş olsun, pek birşeyin yoktur inş.
-
27 Aralık 2013, 23:32
#18
500px.com/importantphotogalleryblogspot
-
28 Aralık 2013, 00:23
#19
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Bende kendi frenleme seklimi yazayım
ön frenin daha etkili olabilmesi icin agırlıgın önde olması lazım ön frene cart diye basarsak tüm yük ön fren diskine biniyor arka hafifliyor
Önce arka frene hafiften basarım sonra ön frene yüklenirim arka freni bıraksam tüm yük gene öne gidiyor reflex artık zamanla olusuyor her sey
---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:07 ----------
Sadece arka freni sıkarsak arka cok kayar yalpalar ama ön frenle beraber sıkarsak arkayı arka teker cok daha az kayar
Arka fren tek başına durdurmuyor zaten 30 km hızda bile caarrt kayıyor ama yol asfalt değilde kar veya çakıl/toprak ise ön frene dokunmuyorum bile anında kayıyor kayıncada arka gibi kaymıyor sıkıntı oluyor karda buzda toprakta arka kaysada sıkıntı yok hız yüksek değilse sala sola kaçmadan ip gibi kayıyor bir şekilde duruyor.
-
28 Aralık 2013, 00:55
#20
benim stilim tam barkın abinin gösterdiği gibi arkayıda önüde aynı anda ezerek sıkmaya başlıyorum, artık reflekslermi iyi bilmiyorum ama acemiyken bile ön frene asılmadım hep ezerek sıktım ve bu şekilde bir çok tehlikeli durumdan sağ sağlim çıktım.. tavsiye ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)