Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

650cc ye kadar yol motosikleti?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    merhaba arkadaşlar

    15 000 km yol tecrübemin ardından bu yaza (yada sezon olmayan zamanlarda fiyatlar düşük olduğundan kışa) 600-650cc lik bir enduro motosiklet almayı düşünüyorum. (ayrıca 250cc lik bir motosiklet tecrübemde oldu eğer bir enduro da alırsam 4. motosikletim olacak) ancak bütçem kısıtlı olduğundan marka ve modele göre 94-2004 model aralığındaki honda yamaha ve bmw modellerine bakmaktayım. boyum 1.78 95 kiloyum. şimdiye kadar araştırdıklarım ise şu şekilde

    honda afrika twin

    görsel olarak çok çok tatmin edici sağlamlık olarak yolda kalabilecek cinsten değil. ancak 750cc oluşu selenin benim boyumda pek çok kullanıcıya yüksek gelmiş olması sebebi ile kafamda soru işaretleri oluşturan bir model

    yamaha xt 660z tenere

    bu model de görsel olarak afrika twini andırsa da kendine has çizgileri var. bu model yanılmıyorsam bir motosiklet dergisinde çok beğenilmemişti. sanıyorum tork konusunda kendi segmentindeki diğer motosikletlere oranla daha geride kalıyordu.

    bmw f 650

    bu model herkesinde bildiği gibi efsane ancak hala öyle mi?? beni bmw de en çok düşündüren yedek parçaya erişebilirlik ve borusan servisleri.

    sonuç olarak bu 94-2004 model arası 650 lik bir enduro alınır mı? alınırsa çok sorun çıkarır mı? çıkarırsa çok pahalıya patlar mı?

    enduro motosiklet almamın sebebi tahmin edebileceğiniz gibi uzun bir süre benimle gezecek olması ve her yola gelebilecek olması.

    ayrıca bu modellerle alakalı kesin bir yakıt sarfiyatı da bulamadım kimisi 3,5-5.5 diyor başkasına soruyorsun 4,5 -6,5 diyor. ben her ne kadar bu durumu motosikletlerin model yılı olarak eski ve bazılarının açık hava filtresi kullanmasına bağlasam da yine de net bir bilgi edinmek istiyorum.

    yardımcı olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HELLAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    izmir (gümülcine. komıtını greece)
    Motosikleti
    VSTROM BEYAZ
    Keske. Biraz para daha ciksan sana. YENI. TENNERE. 660. TAVSIYE. EDERIM. GERCEK ENDURO DUR yakita. Azdir hem

    Boy. Olayi. Amatisor. Den ayarlanir.

  3. #3
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Bmw yedek parçasını bir çok farklı şekilde temin edebilirsiniz. İlla borusan derse kullanıcı eh parayıda verir.

    Benzin olayı sizin için çok sorun değilse transalp'ide listeye ekleyebilirsiniz.

  4. #4
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    "650 cc 10.000 tl gibi motosiklet önerirmisiniz arkadaşlar" gibi boş bir konu sandım. konu açmadan önce biraz araştırmışsın.. Tebrik ederim

    konuya gelirsek, cevap veremiyorum çünkü araştırmadım bilmiyorum. üst satırda belirtmek istediklerimi yazdım
    TheCooL bunu beğendi.
    birGarip..

  5. #5
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Öncelikle Allah gönlünüze göre versin. Geçen yaz yaşadığım sıkıntı ve sancılar aklıma gelince sizin ne durumda olduğunuz, neler çektiğinizi çok iyi anlıyorum. Öncelikle almak istediğiniz marka ve modele karar verin. ondan sonra onunla ilgili arayışa girin. Yoksa her kafadan bir ses çıkar zaten karışık olan aklınız iyice karışır hatta motor almaktan bile vazgeçersiniz. 650 cc ye kadar olan tüm marka ve modeller aslında beklentilerinizi tamamen karşılarlar. Önemli olan sizin hangisine ısındığınız, hangisinin size daha uygun olacağıdır. Yakıt, yedek parça vb. konuları kesinlikle kafanıza takmayın. hepsinin parçası var, ustası var. hepsi benzin yakar. Birisi 100 km.de 4 litre yakar, diğeri 5 litre yakar. yani 1 litre hesabını çok kafaya takmayın. Bakım maliyetleri üç aşağı beş yukarı hepsinde aynıdır. 150 cc ile 600 ve üstü cc ler arasında bakım masrafları bariz farklıdır. küçük motorla tamirciye gittiğinizde küçük bir ayarı yapar, abi ne verirsen ver der. 600 lük ile giderseniz aynı işi yapar borcunuz 100 tl der. yani yüksek cc ye binince millet sizi zengin zanneder, yada sınıf atlamış sanır. Durum böyle. Kendi deneyimimi yazayım, belki aynı dünya görüşüne sahip insanlara bir faydası olsun. 150 cc cbf den sonra 600 lük bir makina almaya karar verdim. Biraz orjinal takıntım var. Yani sağı solu ellenmemiş, oynanmamış, vb. BMW diye yola çıktım. 15 bin isteyen arkadaşların motorlarına baktığımda makinaların oynanmamış yerlerinin olmadığını, vallaha orjinal diyenlerin aslında polis çıkması olduğunu, motor üzerindeki 50 adet civatanın ellisininde farklı marka, ebat vb.olduğunu görünce bmw sevdasından vazgeçtim. DL mi alim, fazer mı alim derken şimdiki motorumu tesadüfen buldum ve aldım. yani yola çıkış amacım ile yolun sonunda aldığım farklı idi. Önemli olan dediğim gibi sizin içinize sinmesi, içinizin ısınması. Şimdiki motorumu ilk gördüğüm de işte bu diyerek acayip içim ısındı ve aldım. İyiki de almışım vede çok memnunum. Şimdi buralarda sorsam benim motor alınırmı diye 50 farklı görüş çıkar kimse alma vb. der ama en doğru görüş benim kendi görüşüm. Kolay gelsin.
    Arda_Karaca, ferhatkars, cenkito ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı HELLAS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keske. Biraz para daha ciksan sana. YENI. TENNERE. 660. TAVSIYE. EDERIM. GERCEK ENDURO DUR yakita. Azdir hem

    Boy. Olayi. Amatisor. Den ayarlanir.
    yeni tenereler gerçekten de çok hoş motosikletler ancak o kadar param olsaydı yine de burada bir bilene danışmayı tercih ederdim herhalde öneriniz için teşekkürler

    Alıntı Arda_Karaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw yedek parçasını bir çok farklı şekilde temin edebilirsiniz. İlla borusan derse kullanıcı eh parayıda verir.

    Benzin olayı sizin için çok sorun değilse transalp'ide listeye ekleyebilirsiniz.
    aslında kafamda şöyle bir denklem var

    1.aşama parça fiyatı uygun ve bakım maliyeti düşük olursa
    2.aşama yakıt miktarı normalin üzerinde olabilir.

    yada bu denklemin tam tersi

    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "650 cc 10.000 tl gibi motosiklet önerirmisiniz arkadaşlar" gibi boş bir konu sandım. konu açmadan önce biraz araştırmışsın.. Tebrik ederim

    konuya gelirsek, cevap veremiyorum çünkü araştırmadım bilmiyorum. üst satırda belirtmek istediklerimi yazdım
    teşekkür ederim direk öyle bir soru sormak biraz hazıra konmak gibi olurdu.

    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle Allah gönlünüze göre versin. Geçen yaz yaşadığım sıkıntı ve sancılar aklıma gelince sizin ne durumda olduğunuz, neler çektiğinizi çok iyi anlıyorum. Öncelikle almak istediğiniz marka ve modele karar verin. ondan sonra onunla ilgili arayışa girin. Yoksa her kafadan bir ses çıkar zaten karışık olan aklınız iyice karışır hatta motor almaktan bile vazgeçersiniz. 650 cc ye kadar olan tüm marka ve modeller aslında beklentilerinizi tamamen karşılarlar. Önemli olan sizin hangisine ısındığınız, hangisinin size daha uygun olacağıdır. Yakıt, yedek parça vb. konuları kesinlikle kafanıza takmayın. hepsinin parçası var, ustası var. hepsi benzin yakar. Birisi 100 km.de 4 litre yakar, diğeri 5 litre yakar. yani 1 litre hesabını çok kafaya takmayın. Bakım maliyetleri üç aşağı beş yukarı hepsinde aynıdır. 150 cc ile 600 ve üstü cc ler arasında bakım masrafları bariz farklıdır. küçük motorla tamirciye gittiğinizde küçük bir ayarı yapar, abi ne verirsen ver der. 600 lük ile giderseniz aynı işi yapar borcunuz 100 tl der. yani yüksek cc ye binince millet sizi zengin zanneder, yada sınıf atlamış sanır. Durum böyle. Kendi deneyimimi yazayım, belki aynı dünya görüşüne sahip insanlara bir faydası olsun. 150 cc cbf den sonra 600 lük bir makina almaya karar verdim. Biraz orjinal takıntım var. Yani sağı solu ellenmemiş, oynanmamış, vb. BMW diye yola çıktım. 15 bin isteyen arkadaşların motorlarına baktığımda makinaların oynanmamış yerlerinin olmadığını, vallaha orjinal diyenlerin aslında polis çıkması olduğunu, motor üzerindeki 50 adet civatanın ellisininde farklı marka, ebat vb.olduğunu görünce bmw sevdasından vazgeçtim. DL mi alim, fazer mı alim derken şimdiki motorumu tesadüfen buldum ve aldım. yani yola çıkış amacım ile yolun sonunda aldığım farklı idi. Önemli olan dediğim gibi sizin içinize sinmesi, içinizin ısınması. Şimdiki motorumu ilk gördüğüm de işte bu diyerek acayip içim ısındı ve aldım. İyiki de almışım vede çok memnunum. Şimdi buralarda sorsam benim motor alınırmı diye 50 farklı görüş çıkar kimse alma vb. der ama en doğru görüş benim kendi görüşüm. Kolay gelsin.
    amin inşallah hocam şimdi şöyle bir durum var ki ben daha alacağım marka ve modele karar veremedim.

    ''650 cc ye kadar olan tüm marka ve modeller aslında beklentilerinizi tamamen karşılarlar. Önemli olan sizin hangisine ısındığınız, hangisinin size daha uygun olacağıdır.''
    demişsiniz ancak;

    yedek parça konusunu da baktığım modeller bir hayli eski olduğu için bulamama gibi bir endişeye kapıldım. öncesinde sahip olduğum cbx 250 nin parçasını büyüteç ile aramak zorunda kalıyordum zaman zaman. şimdi almayı planladığım enduro da ise aynı sıkıntıları yaşamak istemiyorum doğrusu. hatta bazen bu düşünce beni naked 250cc bir motosiklet almaya bile zorluyor. en azından parçası bulunur diyerekten vazgeçiyorum.
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  7. #7
    aloavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mct 250 - nc700xa
    eger bütçeni ayarlayabilirsen kesinlikle nc 700x öneririm sana ben ve pek çok kullanıcı 250cc den geçiş yaptı nc700x e. çok rahat sürüş yapabileceğine kesinlikle eminim. ekonomik olmasıda cabası.

  8. #8
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı aloavera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eger bütçeni ayarlayabilirsen kesinlikle nc 700x öneririm sana ben ve pek çok kullanıcı 250cc den geçiş yaptı nc700x e. çok rahat sürüş yapabileceğine kesinlikle eminim. ekonomik olmasıda cabası.
    hondanın o modelinide inceledim ancak gidon turunun dar deponun sele altında olması tercih ettiğim bir durum olmadığı için piyasa araştırması yapmadım. bakalım kısmet bu işler
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  9. #9
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    beyler bayanlar daha fazla görüş ve öneriye ihtiyacım var. yok mu bilgilendirecek olan

  10. #10
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    650'lik motosiklette ucuz parça ve bakım maliyeti yok maalesef. cbf 150'de 10 liralık ön amortisör keçesi f650gs'de 200 lira. Diğerlerinde de farklı olacağını sanmıyorum. Onun için hangi motosikletin üstünde mutlu olacağınız düşünüyorsanız ona bakın.

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Arda_Karaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    650'lik motosiklette ucuz parça ve bakım maliyeti yok maalesef. cbf 150'de 10 liralık ön amortisör keçesi f650gs'de 200 lira. Diğerlerinde de farklı olacağını sanmıyorum. Onun için hangi motosikletin üstünde mutlu olacağınız düşünüyorsanız ona bakın.
    peki ya bulunabilirlik benim için en önemli kriterlerden biride yedek parçanın rahat erişilmesi. mesela hondanın yedek parça konusunda gayet yeterli olduğu hemen her yerde bahsediliyor. peki aynı durum bmw yamaha kawasaki içinde geçerli midir?

    birde kawasaki kle 500 aklıma takıldı genelde karşılaştırmalarda insanların tercihleri transalp den yana olmuş ancak yine de bir kullanıcısı varsa forumda yorumunu almak isterim
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  12. #12
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Bmw'nin parçalarını borusan hariç bempar'dan temin edebilirsiniz. Türkiyede olmayan parça yok ama fiyat konusunda size uymayan parçaları yurtdışından da temin edebilirsiniz.

    Örneğin f650gs'nin yağ filtresini sahibinden.com'da 20 lira civarı ebay'de 8 liraya bulmak mümkün.

  13. #13
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Sana tek kelime ile "DL 650" tavsiye edebilirim.
    Africa twin ile yolculuk bir ızdırap,100 km. de bir durma ve poponu dinlendirme ihtiyacı hissediyorsun Ayrıca deli gibi benzin yakar.
    660 tenere tek silindir ve fazla yakıyor bildiğim kadarıyla,
    BMW ye hiç bulaşma,parçaları adamın canını yakar.Benim 1150 yi sattığımda nerdeyse zil takıp oynayacaktım
    Sen al bir V strom 650 bak keyfine

  14. #14
    HELLAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    izmir (gümülcine. komıtını greece)
    Motosikleti
    VSTROM BEYAZ
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana tek kelime ile "DL 650" tavsiye edebilirim.
    Africa twin ile yolculuk bir ızdırap,100 km. de bir durma ve poponu dinlendirme ihtiyacı hissediyorsun Ayrıca deli gibi benzin yakar.
    660 tenere tek silindir ve fazla yakıyor bildiğim kadarıyla,
    BMW ye hiç bulaşma,parçaları adamın canını yakar.Benim 1150 yi sattığımda nerdeyse zil takıp oynayacaktım
    Sen al bir V strom 650 bak keyfine
    Ama. STROM. ENDURO. degil. Nasil olcak ?
    TRANSALP.GR.COM

  15. #15

    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    düzce
    Motosikleti
    2002 Aprilia Atlantic 500
    Şafak bey bu gün 14.motorumu kullanıyorum.genelde 125-200-250 cc motorlar aldım.İki kez 500 cc motor aldım,bir tanesi 2005 model x9 500 diğeri 2008 model beverly 500 dü.ikisini de aldığıma alıcağıma pişman oldum.Çünkü iki motoruda 250 cc alınabilecek bütçeyle almıştım.Yani tabiri caizse eşek parası ile yarış atı almaya kalktım ve bana sakat beygiri kaptırdılar.Şu sıralar uzun yol hevesim olduğu için kaşıntılarım arttı ve aynı hatayı üçüncü kez yapmak istemiyorum.Ben geçmiş tecrübelerime dayanarak, ezilmiş bir transalp,pegaso,f650,kle500 ya da bunun gibi motorlar alacağıma, sıfır km bir suzuki inazuma almaya kara verdim.

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı nayken81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şafak bey bu gün 14.motorumu kullanıyorum.genelde 125-200-250 cc motorlar aldım.İki kez 500 cc motor aldım,bir tanesi 2005 model x9 500 diğeri 2008 model beverly 500 dü.ikisini de aldığıma alıcağıma pişman oldum.Çünkü iki motoruda 250 cc alınabilecek bütçeyle almıştım.Yani tabiri caizse eşek parası ile yarış atı almaya kalktım ve bana sakat beygiri kaptırdılar.Şu sıralar uzun yol hevesim olduğu için kaşıntılarım arttı ve aynı hatayı üçüncü kez yapmak istemiyorum.Ben geçmiş tecrübelerime dayanarak, ezilmiş bir transalp,pegaso,f650,kle500 ya da bunun gibi motorlar alacağıma, sıfır km bir suzuki inazuma almaya kara verdim.
    acele işe şeytan karışır..
    gerçekten o paralara güzel motorlar var mesala pegaso veya transalp yakıt mühim değilse 12 civarına ta lar güzel hem sağlam hemde 2silindir enduro daha ne olsun
    aslında motorlar çok yakmıyor memlekette benzin pahalı
    hamzarat bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro
    tabıkı fazerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  18. #18
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    İstanbulda olsaydın benim Xrv yi deneyip karşılaştırma imkanın olurdu.

    Yazı ile zor işler.
    Bak necati abi at için deli gibi yakar demiş mesela . Buna katılmıyorum. pcx e göre deli gibi yakar tabiki ama ta ya göre vsrtoma göre deli gibi degil hatta ta dan daha az yakar. .

    Birde oturup denemeden sele yüksekliklerini gözünde büyütme. Ben At kullanıyorum senden 10 cm kısayım

  19. #19

    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    düzce
    Motosikleti
    2002 Aprilia Atlantic 500
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbulda olsaydın benim Xrv yi deneyip karşılaştırma imkanın olurdu.

    Yazı ile zor işler.
    Bak necati abi at için deli gibi yakar demiş mesela . Buna katılmıyorum. pcx e göre deli gibi yakar tabiki ama ta ya göre vsrtoma göre deli gibi degil hatta ta dan daha az yakar. .

    Birde oturup denemeden sele yüksekliklerini gözünde büyütme. Ben At kullanıyorum senden 10 cm kısayım
    Hocam allah aşkına 1.68 boyla xrv yi nasıl kullanıyorsunuz?

  20. #20
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı nayken81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam allah aşkına 1.68 boyla xrv yi nasıl kullanıyorsunuz?
    Allahın hikmeti işte öyle böyle kullanıyorum hatta şahitlerim var
    şu konudada bi resmimiz varıdı
    http://www.motosiklet.net/forum/crui...-kalir-mi.html
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler