Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

frenajda ufak bir sıkıntı tavsiye istiyorum :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    gerek trafikte gerek ise boş yolda dahi freni az az sıkarak yapıyorum birden abanmıyorum lakin bazen yetersiz kalıyor gibi geliyor bazı arkadaşlar kuryelerde var bunun içinde kampanalı modellerde arka frene asılcaksın hiç birşey olmaz gibi bir söylemde bulunuyorlar lakin emin değilim diskli modellerde arka frene asıldıgında kitlediğini biliyorum yaşadım kaza geçirdim
    kampanalı frende denemedim sonucu deneyenler var mı ? tahminimce arka teker kitleyip göt atıcak kısacası daha önce sürekli disk fren ile sürmüş birine kampanalı modelde vericeğiniz frenaj önerisi nedir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Ön fren %70 arka fren %30 oranında motoru durdurur. Arka freni köklesen nolur köklemesen nolur ? Ha köklersen kitleyip kış attırırsın yaptığın fren de bi işe yaramaz. Frenleri kombine olarak kullanmayı deneyin. Hem ön hem arka. Yağışlı havalarda ise aynı şekilde kullanın fakat biraz daha yumuşak basın ve takip mesafesini azaltın, hızınızı düşürün.

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    o kuryeyi bul ve deki....sen bugüne kadar boşa yaşamışsın...
    arkaya abancan sonra bişe olmayacak...
    kampanadada diskdede abanırsan kitler...
    önce ön frenle başla baktın duramıyorsun arkayı sık...

  4. #4
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Önce arka frenden basla sıkmaya sonra ön sadece arka frene abanırsan arka kıçta atar gtte atar niye önce arka frenden basla diyorum cünkü ön frene abanırsan tüm yük ön lastige ön fren diskine amortisörlere biner önce arkadan baslarsan agırlıgı cok fazla dengelemis olursun dene uygulamalı

    Motosikleti durduran ön frendir arka sadece yavaslamak icin kullan panik frenlerde fren sıkmaya arkadan basla reflex olacak bu zamanla kendi kendine

  5. #5
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Boş bir yerede çalışıp motorunu iyice tanıman lazım. Burdan ne desek boş. Frenlerin sağlammı balatan prjinalmi belli değil.

  6. #6
    koray_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2006
    Şehir
    yalova
    benim tavsiyem arka freni yarıya kadar sık ön frenlede ani olarak değil yavaşca takviye yapmandır kesinlekli tek başına ön freni öncelikli olarak kullanmaman

  7. #7
    auditore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda Cbr250r
    biraz alakasız olcak ama "frenaj" diye bir kelime yoktur.. İsim hali ile "fren veya frenleme" fiil hali ile "frenlemek"tir..
    UgurCanSoylu bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    apache zıkkımına tam anlamıyla alışmış değilim hali hazırda daha önce kullandıgım disk frenlerde sıkıntı yoktu lakin bu kampana sıkıntı çünki fren yaptıgımda lastikten cart curt sesler geliyor :D ondan dolayı acaba hata mı yapıyorum dedim

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    o kuryeyi bulup ilk frenine bakıcaksın kesinlikle fren tutmuyordur
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kuryeyi bul ve deki....sen bugüne kadar boşa yaşamışsın...
    arkaya abancan sonra bişe olmayacak...
    kampanadada diskdede abanırsan kitler...
    önce ön frenle başla baktın duramıyorsun arkayı sık...
    maxi97 bunu beğendi.

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    kampanada kitlenmesi biraz zaman alır ama lastiğin kitlenmesi ve kitlenmemesi arasındaki ayarı diskte daha iyi yaparsınız, kampanada bir anda kitliyor

  11. #11
    PysLre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha R25-2015
    Motor freni+ ön fren yaparım durma kalitesi daha iyi olur kitenme kaydırma olmaz.

  12. #12
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    ABS'siz motorlar için en kısa fren mesafesi;

    Arka frene allah ne verdiyse yapıştırıyorsun, ön frende de progresif(yani gittikçe artan fren, amortisörlerin kapanmasına zaman vermek için).
    Ön tekeri kitlediğini hissettiğin anda önü bırakıp progresife en baştan.

    Eğer arkayı da kitlememeye çalışırsan ikisi karışıyor ve önden tam randıman alamayabiliyorsun. Arka tekerin kitlenmesi konusunda da bi süre sağ sol yapar ama sonra dümdüz gitmeye devam eder. Bunları asfaltın güzel olduğu boş alanlarda denemeni tavsiye ederim

  13. #13

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı PysLre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor freni+ ön fren yaparım durma kalitesi daha iyi olur kitenme kaydırma olmaz.
    en babası bu işte

  14. #14
    UgurCanSoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı auditore adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz alakasız olcak ama "frenaj" diye bir kelime yoktur.. İsim hali ile "fren veya frenleme" fiil hali ile "frenlemek"tir..
    arkadaş türk dil kurumundan gelmiş hoş gelmiş ((:
    "Yasamayan cesaretiyle bir kösede öyle ölür esaretiyle..."

  15. #15
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boş bir yerede çalışıp motorunu iyice tanıman lazım. Burdan ne desek boş. Frenlerin sağlammı balatan prjinalmi belli değil.
    En doğrusu bu. Sizin motorunuzu sizden başkası bilemez. Ne kadar kuvvette kilitleme yapıyor. Ne kadar mesafede durabiliyorsunuz bunları çalışmanız en doğrusu.

    Burdan bu konuda şöyle fren yap demek doğru değil. Verdiğimiz akıl belki senin kaza yapmana neden olacak.
    UgurCanSoylu bunu beğendi.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  16. #16
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Arkayı kitlersen bi şansın hep olur ama ön kitlendi mi yerle sevişmekten başka çaren kalmaz. Onun için arka freni önce sıkıp sonra ön frenle takviye yapman lazım. Tabi arkayı kitlememeye çalış çünkü kolay kilitlenir. Tek başına arka fren hızın 10 km altı olmadıkça çok çok zor durdurur.

  17. #17

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkayı kitlersen bi şansın hep olur ama ön kitlendi mi yerle sevişmekten başka çaren kalmaz. Onun için arka freni önce sıkıp sonra ön frenle takviye yapman lazım. Tabi arkayı kitlememeye çalış çünkü kolay kilitlenir. Tek başına arka fren hızın 10 km altı olmadıkça çok çok zor durdurur.
    Önle arka aynı anda kitlendi ve çapraz kızaklayıp düzeltebildim. nasıl yaptın diye sorma ama oluyo :D hele de fabrika çıkışı lastiklerin varsa ön kızaklarken nasıl kurtarıcağını bilmen lazım.
    Bir de asıl sıkıntı olan orantısız frenlemek önü çok arkayı az yaptığın zaman feci şekilde savuruyo.

  18. #18

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Arka fren ön frene göre süs olarak duruyor normal dururken sadece arka fren kilitlemiyorken ön frene basınca arka hafifliyor bir anda kilitliyor

  19. #19
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Ön ve arka fren kombine kullanma işi düşünüldüğünden daha zordur,
    motora alışkın olmayan biri ilk önce gerekirse ön fren kolunu söker ve öyle eğitilir SEBEP ise tamamen heyecan yapıp ani ön fren kullanımı olmasın diye,
    ön fren sıkıldıgı anda motorun önü kaymaya başlarsa o anda düşme gerçekleşir,
    Fakat,
    Önce arka fren kullanılırsa ne kadar kayma yaşansada motor hemen devrilmez,
    o sebepten ilk önce arka fren kullanılmayı öğrenilir sonrasında ön ve arka fren olarak ikili bir kullanım sağlanır,

    buradan yeni binen birine ÖNCE ÖNU SIK DURMZSA SONRA ARKAYI SIK derseniz bu durumda kaza yaptıktan sonra vatandaş ULAN ÖN FREN SIKILINCA MOTOR HEMEN DEVRİLİYORMUŞ YAHU diye düşünür,,,

    Motoru durduran ön frendir Bu doğru,
    Ama Kullanmayı Bilene,,,

    Baktığın Yerin Doğru Olduğunu Bilmek İçin ÖNCE DOĞRU YERE BAKACAKSIN...
    İmportant bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Ön ve arka fren kombine kullanma işi düşünüldüğünden daha zordur,
    motora alışkın olmayan biri ilk önce gerekirse ön fren kolunu söker ve öyle eğitilir SEBEP ise tamamen heyecan yapıp ani ön fren kullanımı olmasın diye,
    ön fren sıkıldıgı anda motorun önü kaymaya başlarsa o anda düşme gerçekleşir,
    Fakat,
    Önce arka fren kullanılırsa ne kadar kayma yaşansada motor hemen devrilmez,
    o sebepten ilk önce arka fren kullanılmayı öğrenilir sonrasında ön ve arka fren olarak ikili bir kullanım sağlanır,

    buradan yeni binen birine ÖNCE ÖNU SIK DURMZSA SONRA ARKAYI SIK derseniz bu durumda kaza yaptıktan sonra vatandaş ULAN ÖN FREN SIKILINCA MOTOR HEMEN DEVRİLİYORMUŞ YAHU diye düşünür,,,

    Motoru durduran ön frendir Bu doğru,
    Ama Kullanmayı Bilene,,,

    Baktığın Yerin Doğru Olduğunu Bilmek İçin ÖNCE DOĞRU YERE BAKACAKSIN...
    arka kilitlenirse ne yapılcak peki? ben kitleyince iyice yavaşlayana kadar bırakmıyorum ön freni kullanarak duruyorum nekadar doğrudur nekadar yalnıştır bilmiyorum. geçenlerde önüme teyze atladı birtane arkayı kitledim ve bırakmadım gayet dengeli kaydı düz gidiyordum ön frenide ezerek sıktım gayet iyi durdu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)