Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraj Dengesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Brakers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Herkese öncelikle iyi günler. Virajlarla ilgili pek çok topic açılmasına rağmen kendi keşfettiğim bir durumu paylaşmak istiyorum. Konuya gelicek olursak viraj dönerken motorun dengesi ayarlamak.

    Boş zamanlarımda, boş bir arazide kontra çalışıyorum. Arka tekerin indiğini fark ettim. Virajlarda hiç dezavantajı olmadı bu durumun. Şişirdikten sonrada tekrar aynı yere gelip kontra yaptım. Hiç fark yoktu. Daha sonra virajlarda ki kayma korkusunun arka tekerden kaynaklamadığını düşündüm. Nede olsa hepimizin başına gelmiştir.

    Şuan Michelin takılı ve fabrika çıkışı çin malı lastikleriyle alışabilmek için kaydırıyordum. Direksiyon hakimiyeti burada devreye giriyor.

    Birçok izlediğim viraj kazalarında arka tekerin kayması değil, direksiyon hakimiyetini kaybetmekten dolayı olduğunu gözlemledim. Barkın Bayoğlu abimizin anlattığı gibi, direksiyonu bıraktığınızda ön amortisörler otomatik olarak yol tutuşu sağlayacaktır, direksiyonu hanım bileği tutar gibi tutun derdi. Mulholland, namı diğer "Lanetli Viraj" kazalarını izlerseniz düşmeden önce ön tekerin kaydığını göreceksiniz.

    Anlatmak istediğim şu ki virajda arkada teker değil, ön teker ön plandadır. Arka teker kayacak korkusuyla girilecek her viraj tehlikelidir. Virajlarda arka tekere değil, ön tekerin kaymamasına özen gösterin. Bunlarda örnek olarak gösterebileceğim videolar:
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
    https://www.facebook.com/photo.php?v...ages_video_set
    https://www.facebook.com/photo.php?v...ages_video_set
    flame bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    viraja girdikten sonra hafif ivmelenme ön tekerden çok arka tekerin yere basmasını sağlıyor. Bide kazalarda genelde panikleyip ön freni kullanmak gazı kesmek durumları görüyorum ben. Tabi daha iyi yorumlayan daha deneyimliler vardır mutlaka

  3. #3
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    İnceden hatalısınız.Ecnebilerin High Side ve Low Side dediği 2 tehlikeli unsur var.


    İkiside birbirinin kopyası.Low side genelde ön tekerin yol tutuşunu kaybedip hafif kaymayla yırtılan,High side ise işi iyice çirkinleştirip,çılgın bir boğanın tepesindeymişsiniz gibi tepki oluşturan hatalar.

    İkisinde de ön teker tutuşu kaybediyor amortisörler saçma tepkiler veriyor.Fakat başlangıç noktası virajda gereğinden fazla veya az gaz açma ile oluyor.Yani arka tekerin virajın en sert noktasında tutunuşu kaybedip tüm yükü öne vermesi ve ardından süspansiyonların bununla baş edemeyip debelenmesi...Sonrası hazin son...Tabi bu söylediklerim gerçek anlamda virajı zorlamada oluyor...

    Bu basit bir Low side http://www.youtube.com/watch?v=wUe6x6t9WXA

    Bu da bahsettiğiniz lanetli virajda ki basit ötesi High side http://www.youtube.com/watch?v=rlMbFlPzS24


    Temelinde olay ön tekerde bitiyor ama virajda motosikleti zorlarken arka tekerin kayması bir anda işleri değiştirebilir.Sık sık da iddia ediyorum,sadece kontra tekniğine bel bağlanıp viraj zorlanmaz...İç viraj'da önemli bir tekniktir.Temeli basittir.Diz verme ile başlar sonra yüksek hızlarda bu iş pekiştirilir.İç virajda kontrol komple size aittir.Kontranın yemediği,yani ufak bir paniğin kazaya dönüşeceği yerde İç Viraj kullanılır.

    Dış viraj ise genelde endurocu supermotocu abilerimizi kullandığı bir teknik.Biz asfaltta deniyoruz fakat aşırı dar alanda düşük süratler harici bize bir faydası olmuyor...


    Güzel konu güncel kalsa hoş olur...
    khayyam, Brakers ve Gönenç bunu beğendiler.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  4. #4

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    4. linkdeki sürücü düşecek diye videonun sonuna kadar sabırla bekledim

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    hafta sonu bol virajlı bir gezi yaptım. tecrübeme tecrübe kattım.

    bana göre viraja girerkenki hız çok önemli. eğer çok hızlı girerseniz kaçacak alan kalmıyor, yerine göre ya şarampole ya da karşı şeride geçip oradaki araç ile burun buruna geliyorsunuz.

    iki kere viraja hızlı girdim. korkudan içeri doğru kakamı yaptım. birinde şarampole yuvarlanmaktan son anda kurtuldum. ötekinde karşı şeride geçtim. allahtan yol boştu yoksa nalları dikiyordum.

    bir ikinci husus, virajın eğimi. yüksek eğimli yani geniş bir viraja hızlı da girseniz viraj geniş eğimli olduğu için kurtarma şansınız oluyor. eğer viraj dar ise ve hızlı girdiyseniz şansınız yok. bay bay.

    son olarak viraja girmeden yani motoru yatırmadan hızınızı düşürmüş olmanız gerekiyor, aksi takdirde virajda fren yaparsanız direkt asflata yapışırsınız. viraja girmeden arka ve ön fren kombinasyonu ile sağlıklı bir şekilde yavaşlatmak mümkün ve fakat viraj içinde çok tehlikeli.

    deneyimlerim bu kadar, arz ederim.

  6. #6
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnceden hatalısınız.Ecnebilerin High Side ve Low Side dediği 2 tehlikeli unsur var.


    İkiside birbirinin kopyası.Low side genelde ön tekerin yol tutuşunu kaybedip hafif kaymayla yırtılan,High side ise işi iyice çirkinleştirip,çılgın bir boğanın tepesindeymişsiniz gibi tepki oluşturan hatalar.

    İkisinde de ön teker tutuşu kaybediyor amortisörler saçma tepkiler veriyor.Fakat başlangıç noktası virajda gereğinden fazla veya az gaz açma ile oluyor.Yani arka tekerin virajın en sert noktasında tutunuşu kaybedip tüm yükü öne vermesi ve ardından süspansiyonların bununla baş edemeyip debelenmesi...Sonrası hazin son...Tabi bu söylediklerim gerçek anlamda virajı zorlamada oluyor...

    Bu basit bir Low side http://www.youtube.com/watch?v=wUe6x6t9WXA

    Bu da bahsettiğiniz lanetli virajda ki basit ötesi High side http://www.youtube.com/watch?v=rlMbFlPzS24


    Temelinde olay ön tekerde bitiyor ama virajda motosikleti zorlarken arka tekerin kayması bir anda işleri değiştirebilir.Sık sık da iddia ediyorum,sadece kontra tekniğine bel bağlanıp viraj zorlanmaz...İç viraj'da önemli bir tekniktir.Temeli basittir.Diz verme ile başlar sonra yüksek hızlarda bu iş pekiştirilir.İç virajda kontrol komple size aittir.Kontranın yemediği,yani ufak bir paniğin kazaya dönüşeceği yerde İç Viraj kullanılır.

    Dış viraj ise genelde endurocu supermotocu abilerimizi kullandığı bir teknik.Biz asfaltta deniyoruz fakat aşırı dar alanda düşük süratler harici bize bir faydası olmuyor...


    Güzel konu güncel kalsa hoş olur...


    Kesinlikle daha doğru bir bakış açısı, motosiklet için her iki lastiğin de önemi çok büyüktür, her ikisinin de son derece tutunması elzemdir, viraj içerisinde gazı sabit tutuyor olmanın temeli de, motosikletin ağırlığını saçma sapan bir şekilde, ön ya da arkaya bindirmemek, veya bu ikisi arasında gezdirip akıcılığı bozmamaktır.




    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hafta sonu bol virajlı bir gezi yaptım. tecrübeme tecrübe kattım.

    bana göre viraja girerkenki hız çok önemli. eğer çok hızlı girerseniz kaçacak alan kalmıyor, yerine göre ya şarampole ya da karşı şeride geçip oradaki araç ile burun buruna geliyorsunuz.

    iki kere viraja hızlı girdim. korkudan içeri doğru kakamı yaptım. birinde şarampole yuvarlanmaktan son anda kurtuldum. ötekinde karşı şeride geçtim. allahtan yol boştu yoksa nalları dikiyordum.

    bir ikinci husus, virajın eğimi. yüksek eğimli yani geniş bir viraja hızlı da girseniz viraj geniş eğimli olduğu için kurtarma şansınız oluyor. eğer viraj dar ise ve hızlı girdiyseniz şansınız yok. bay bay.

    son olarak viraja girmeden yani motoru yatırmadan hızınızı düşürmüş olmanız gerekiyor, aksi takdirde virajda fren yaparsanız direkt asflata yapışırsınız. viraja girmeden arka ve ön fren kombinasyonu ile sağlıklı bir şekilde yavaşlatmak mümkün ve fakat viraj içinde çok tehlikeli.

    deneyimlerim bu kadar, arz ederim.

    Anladığım kadarı ile içeriye doğru kakalayarak baya bir tecrübe katmışsın kendine, bundan sonra dışarı yapman gerektiği sonucunu çıkartabilir miyiz?

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Küçük bir hatayı düzeltmek isterim. High Side (üzerinden atmak da diyebiliriz) ön tekerin kayarak kontrolden çıkmasından kaynaklanmaz.

    Kullanıcının genellikle korkması veya hızını yanlış hesaplaması, apeks noktasını kaçırması nedeni ile gaz kesmesi neticesinde motosikletin ön tekerin yola tutunma kuvvetinin artması ile gerçekleşir.

    Tutunma kuvveti artan ön teker, virajda motosikletin savrulma (merkezkaç) etkisi ile birleşince motosiklet beklenmedik bir güçle dikey olarak doğrulur, bu etkiyle motosikletin üzerindeki vatandaş yaban atının sırtından atılmışçasına savrulup uçar.

    Birçok nedenle virajda hafif gaz açılması daha uygundur. Tabi yurdum yollarında... bilemiyorum artık. Ancak ben şu an aktif kullandığım çirkin eşşeğim, küçük katırım CBF150'imde dahi virajda gaz açarak dönerim. Belki alışkanlıktır bilemem.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bilincli surucu:
    1. Temkinli kullanir, bilmedigi yolda risk alip limite yakin kesinlikle kullanmaz.
    2. Yolu tanidiktan sonra her viraj icin bir donus cizgisi, ve yatis noktasi belirler.
    3. Donus noktasi oncesinde motosikleti ani yatis icin yavaslatir.
    4. Yatis noktasina geldigi anda motosikleti aniden yatirir.
    5. Motosiklet yatar yatmaz da gazi kontrollu sekilde arttirmaya baslar.

    Oniki sene once ben:
    1. Heyecan olusturacak sekilde tehlikeli kullanir, yuregi agzina gelir.
    2. Motosikleti duruma gore viraj esnasinda gerektigi olcude yatirir, duruma gore ufak capta gaz, fren ve gidonla ayarlama yapar.
    Kural [ Z ] ve SRDR KTM 390 bunu beğendiler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Viraja girmeden hızımı ayarlayıp virajın içinde ya hafiften gaz açarak ilerliyorum yada arka frenle stabiliteyi sağlayarak. Virajın içindeki en önemli olay bu bence (henüz tecrübem çok az yanlışım varsa tecrübe sahibi arkadaşlar düzeltsin) ,bundan sonraki en önemli olay sonunu görmediğimiz virajda sınırları zorlamamamız gerektiği , bu hafta sonu bunu tecrübe ettim . Yolun sonunda gördüm ki pekte yatamamışım 😀


  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük bir hatayı düzeltmek isterim. High Side (üzerinden atmak da diyebiliriz) ön tekerin kayarak kontrolden çıkmasından kaynaklanmaz.

    Kullanıcının genellikle korkması veya hızını yanlış hesaplaması, apeks noktasını kaçırması nedeni ile gaz kesmesi neticesinde motosikletin ön tekerin yola tutunma kuvvetinin artması ile gerçekleşir.

    Tutunma kuvveti artan ön teker, virajda motosikletin savrulma (merkezkaç) etkisi ile birleşince motosiklet beklenmedik bir güçle dikey olarak doğrulur, bu etkiyle motosikletin üzerindeki vatandaş yaban atının sırtından atılmışçasına savrulup uçar.
    Arka teker kayarsa low side olur. Kayan arka teker birden kaymayi birakip yolu tutarsa high side olur.

    On teker yolu istedigi kadar iyi tutsa da, arka teker kaydigi muddetce high side olmaz. On tekerege guc gitmiyor cunku. Highside'a neden olan asiri guc, birden yolu tutmaya baslayip, gucunu tekrar yola iletmeyi basaran arka teker kaynaklidir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  11. #11
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle daha doğru bir bakış açısı, motosiklet için her iki lastiğin de önemi çok büyüktür, her ikisinin de son derece tutunması elzemdir, viraj içerisinde gazı sabit tutuyor olmanın temeli de, motosikletin ağırlığını saçma sapan bir şekilde, ön ya da arkaya bindirmemek, veya bu ikisi arasında gezdirip akıcılığı bozmamaktır.







    Anladığım kadarı ile içeriye doğru kakalayarak baya bir tecrübe katmışsın kendine, bundan sonra dışarı yapman gerektiği sonucunu çıkartabilir miyiz?
    elbette kakayı dışarıya bırakmak pek sağlıklı olur

    yazdıklarınızı okudum, viraj içinde gaz verme hadisesine katılıyorum. viraja olması gereken hızda girip motoru yatırdığımız zaman, gerektiği kadar gaz vermek hiçbir sorun teşkil etmiyor. aksine zevk veriyor.

    bir de şunu farkettim. viraja girerken süper sportçular gibi dizi yere doğru alçaltırsanız motoru da yatırmış oluyorsunuz. yani yalandan da olsa dizi yere doğru alçaltıyor gibi yapmak pek verimli. tavsiye ederim.

  12. #12

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    2 gündür viraj yapıyorum yani yapmaya çalışıyorum. Havalar sıcakken ve lastiklerimde yeniyken ufaktan başladım pulsarcığımla. Edindiğim tecrübelere gelirsek ;
    Eğer ilk defa viraj yapmaya başladıysanız ilk olarak gözünüzün ve vücüdunuz size verdiği tepkiye göre viraja girin.
    Bu doğal olarak sizin korku çizginizden dolayı yavaş girmek olucaktır.
    Girerken girdiğiniz açıya yani apexinize bakın ardından gözlerinizi bariyerlere değil virajın çıkış noktasına doğru çevirin ayrıyetten bunu yapmadan önce sola yatık bir virajdaysanız sağ bacağınızı depoya doğru kilitleyin ve totonuzu ve sol bacağınızı sola doğru ufaktan açın. Buraya kadar her şey güzel başladıysa daha önce hissetmediğiniz bir tepkiyle karşılacaksınız sanki arka lastiğiniz atıyormuş gibi bir tepki aslında burda olan şey lastiğin diğer yüzeylerini hiç kullanmadığınız için lastiğiniziz kullanmadığınız yüzeylerini törpülüyor olucaksınız. Korkmayın ve gazı açıp kapatmayın , yavaş ve sakince gazı açın ve virajın çıkış noktanıza bakmaya devam edin ve evet virajdan çıktınız artık limitlerinizi biliyorsunuz.

    Fakat şunuda öğrendim olduda yavaşlamanız gerekti ufak ufak gazı kapatıp motoru biraz daha dik konuma getirin , Bunu yaparken çok yavaş ve sakin olun , öne binecek farklı bir ağırlık ön tekerleğin yere basma yükünü değiştirir ve sizi farklı bir durum içine sokabilir.


    Not: virajlardaki 2. günüm bugündü.


    Bir not daha: Viraja girmeden önce olduğunuz hızdan biraz daha yavaşlayıp vites düşürün , olduğunuz devir aralığı motorunuz ne çıldırma noktası ne de motorun boğulduğu devir aralığı olsun. Kısacası gazı açtığınızda motor her an hızlanmaya hazır olsun. Keşke kameram olsada video çekip yayınlayabilseydim. :/


    Bir not daha : Sanırsam konuyu hortlatmışız

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de şunu farkettim. viraja girerken süper sportçular gibi dizi yere doğru alçaltırsanız motoru da yatırmış oluyorsunuz. yani yalandan da olsa dizi yere doğru alçaltıyor gibi yapmak pek verimli. tavsiye ederim.
    Bu tamamen yaniltici bir his. Motoru donduren sey tamamiyle gidondur. Motosikletin uzerinde istediginiz sekli verin kendinize, gidonla oynamadiginiz muddetce motosiklet kolay kolay yatmaz. Motosiklet uzerinde kazik yutmus gibi dursaniz da, gidonu cevirdiginiz gibi de aninda deli gibi yatar.

    Oyle hissediyor olmanizin bir cok sebepleri olabilir. Ancak tavsiyem, motosiklet uzerinde vucut seklinize degil, gidonu olmasi gibi kullanmaya odaklanmaniz olur. Cogu insan performansli surus esnasinda, ozellikle de virajlarda, gidonu olmasi gerektigi gibi serbest kullanamiyor, istemsizce kollarini kasiyor cunku.

    Acikcasi performansli motosiklet kullanmak icin "trafikte bilmemkac km tecrube sahibi olma" onun icin sacmasapan bir kriter. Kendi basina veya grupla onbinlerce km yol tepme, adamakilli bir surus okulunda 2 gun kurs almanin yerini kesinlikle tutamaz. Forumda "once bilmemkac km 250cc kullan, sonra 400cc zart zurt" gibi sacmaliklar donup duruyor surekli. Amerika'da adam yol egitimini ehliyet esnasinda aliyor. Sonra da touring veya cruiser'la pasa pasa geziyor; ya da eger ilgisi varsa spor motosiklet okuluna gidiyor. Sonra 600cc SS ile basliyor pistlerde daglarda dolanmaya. Ne yaptigini bildigi icin de riske atmiyor ne kendini, ne de cevresini, zevkini de aliyor sonuna kadar.

    Tavsiyem, eger yapmadiysaniz, Keith Codu'un kitabini okuyup video'larini izlemek olur. Sportif kullaniyorsaniz cok faydasini gorursunuz.
    SRDR KTM 390 bunu beğendi.

  14. #14
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tamamen yaniltici bir his. Motoru donduren sey tamamiyle gidondur. Motosikletin uzerinde istediginiz sekli verin kendinize, gidonla oynamadiginiz muddetce motosiklet kolay kolay yatmaz. Motosiklet uzerinde kazik yutmus gibi dursaniz da, gidonu cevirdiginiz gibi de aninda deli gibi yatar.

    Oyle hissediyor olmanizin bir cok sebepleri olabilir. Ancak tavsiyem, motosiklet uzerinde vucut seklinize degil, gidonu olmasi gibi kullanmaya odaklanmaniz olur. Cogu insan performansli surus esnasinda, ozellikle de virajlarda, gidonu olmasi gerektigi gibi serbest kullanamiyor, istemsizce kollarini kasiyor cunku.

    Acikcasi performansli motosiklet kullanmak icin "trafikte bilmemkac km tecrube sahibi olma" onun icin sacmasapan bir kriter. Kendi basina veya grupla onbinlerce km yol tepme, adamakilli bir surus okulunda 2 gun kurs almanin yerini kesinlikle tutamaz. Forumda "once bilmemkac km 250cc kullan, sonra 400cc zart zurt" gibi sacmaliklar donup duruyor surekli. Amerika'da adam yol egitimini ehliyet esnasinda aliyor. Sonra da touring veya cruiser'la pasa pasa geziyor; ya da eger ilgisi varsa spor motosiklet okuluna gidiyor. Sonra 600cc SS ile basliyor pistlerde daglarda dolanmaya. Ne yaptigini bildigi icin de riske atmiyor ne kendini, ne de cevresini, zevkini de aliyor sonuna kadar.

    Tavsiyem, eger yapmadiysaniz, Keith Codu'un kitabini okuyup video'larini izlemek olur. Sportif kullaniyorsaniz cok faydasini gorursunuz.
    eyvallah. ayağı açmanın psikolojik bir etkisi var. motor daha iyi yatıyor gibi geldi bana.

  15. #15

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tamamen yaniltici bir his. Motoru donduren sey tamamiyle gidondur. Motosikletin uzerinde istediginiz sekli verin kendinize, gidonla oynamadiginiz muddetce motosiklet kolay kolay yatmaz. Motosiklet uzerinde kazik yutmus gibi dursaniz da, gidonu cevirdiginiz gibi de aninda deli gibi yatar.

    Oyle hissediyor olmanizin bir cok sebepleri olabilir. Ancak tavsiyem, motosiklet uzerinde vucut seklinize degil, gidonu olmasi gibi kullanmaya odaklanmaniz olur. Cogu insan performansli surus esnasinda, ozellikle de virajlarda, gidonu olmasi gerektigi gibi serbest kullanamiyor, istemsizce kollarini kasiyor cunku.

    Acikcasi performansli motosiklet kullanmak icin "trafikte bilmemkac km tecrube sahibi olma" onun icin sacmasapan bir kriter. Kendi basina veya grupla onbinlerce km yol tepme, adamakilli bir surus okulunda 2 gun kurs almanin yerini kesinlikle tutamaz. Forumda "once bilmemkac km 250cc kullan, sonra 400cc zart zurt" gibi sacmaliklar donup duruyor surekli. Amerika'da adam yol egitimini ehliyet esnasinda aliyor. Sonra da touring veya cruiser'la pasa pasa geziyor; ya da eger ilgisi varsa spor motosiklet okuluna gidiyor. Sonra 600cc SS ile basliyor pistlerde daglarda dolanmaya. Ne yaptigini bildigi icin de riske atmiyor ne kendini, ne de cevresini, zevkini de aliyor sonuna kadar.

    Tavsiyem, eger yapmadiysaniz, Keith Codu'un kitabini okuyup video'larini izlemek olur. Sportif kullaniyorsaniz cok faydasini gorursunuz.
    Hocam merhaba , ayağı açma işlemi zaten dönmenize veya kontra vermenize yardımcı olmuyor. Bana göre ağırlık transferinde büyük bir rolü mevcut. Bunu bugünde denedim , tamamen sabit durup viraj yaptığımda bir kaç kez ön lastiğim attı gibi oldu fakat ağırlığı yattığım yöne biraz daha verdiğimde dengemin çok daha iyi olduğunu keşfettim. Tabikide ilk viraj yapışlarım olduğu için yanılıyorda olabilirim.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka teker kayarsa low side olur. Kayan arka teker birden kaymayi birakip yolu tutarsa high side olur.

    On teker yolu istedigi kadar iyi tutsa da, arka teker kaydigi muddetce high side olmaz. On tekerege guc gitmiyor cunku. Highside'a neden olan asiri guc, birden yolu tutmaya baslayip, gucunu tekrar yola iletmeyi basaran arka teker kaynaklidir.
    Aynen Düzeltme için teşekkür ederim. Demek ki konuyu okurken dikkat epey dağınıkmış

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam merhaba , ayağı açma işlemi zaten dönmenize veya kontra vermenize yardımcı olmuyor. Bana göre ağırlık transferinde büyük bir rolü mevcut. Bunu bugünde denedim , tamamen sabit durup viraj yaptığımda bir kaç kez ön lastiğim attı gibi oldu fakat ağırlığı yattığım yöne biraz daha verdiğimde dengemin çok daha iyi olduğunu keşfettim. Tabikide ilk viraj yapışlarım olduğu için yanılıyorda olabilirim.
    Vucudu motosiklet uzerinden virajin icine dogru kaydirinca motosikleti cok yatirmaya gerek kalmiyor. Daha dik motosiklet daha guvenli hissettiriyor muhtemelen. Bana oyle geliyor en azindan.
    SlimeDont bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vucudu motosiklet uzerinden virajin icine dogru kaydirinca motosikleti cok yatirmaya gerek kalmiyor. Daha dik motosiklet daha guvenli hissettiriyor muhtemelen. Bana oyle geliyor en azindan.
    Belkide istemsizce gidona güç veriyorumdur ayaklarımla. Yinede değerli cevabınız için teşekkür ederim. Güzel bir havada yine yaptığım şeyleri bir yere not edip test edicem.

  19. #19
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Her iki tekerin de doğru performansta yolu tutması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Yarışmıyorsak ya da gösteri yapmıyorsak "Şu tutmasa da olur" demek anlamsız elbette... Bu sohbeti yaparken konuşmamız gereken bir konu da ivmelenmenin yol tutuşa etkisi. Düz yolda / virajda / yokuş aşağı-yukarı düz yolda vs vs... Gaz vermenin ya da gaz kesmenin sürüş dinamiklerine etkisini de unutmamakta fayda var, özelikle de virajda... Eğitmenlik gibi bir niyetim yok. Konuyu "motosiklet yol sanatı" kitabından okuyup hem ivmelenme hem de frenlemenin kombinasyonlarını okumanızı öneririm...

  20. #20
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    viraj işi sıkıntılı iş. lastik iyiyse genelde motoru kaydırmak zordur. iyi lastiklerle virajda düşmek için motosiklet ile alakalı hiçbirşey bilmiyor olmak gerekir. gazla oynamayıp motorun dengesini korumak en büyük kurallardan birisi. küçük cc motosikletlerde viraj içinde gazı bırakmak sıkıntı yaratmıyor ama 4 silindirli motorlarda kompresyonun etkisiyle ön teker hissedilir derecede kayabiliyor. lastiğiniz kötüyse direk asfalt ile yakınlaşmalar
    shadowmaster ve SlimeDont bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)