Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

YBR125ESD için ikinci ön disk fren uygulaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    Merhabalar.
    2012 model ybr125 esd sahibiyim. Bu model için daha önce (ön fren için) ikinci bir fren diski (yani ön tekerleğin soluna da bir kaliper) uygulaması var mıdır?

    Bu motosikletin teknik, fiziki yapısı ona uygun mudur? Daha doğrusu kaliper bağlantı noktaları var midir?

    Son olarak eğer uygulanabilir bir şeyse maliyeti ne olur?



    Çok önemli not: Lütfen ne gerek var, yapsa zaten fabrika yapardi vs vs gibi cevaplar değilde sorduguma yanıt veriniz. Cunku maliyeti kismak amaciyla 700cc motorlara bile koymadiklarini hepimiz biliyoruz. Saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Sağ boruda kaliperin bağlantısı için delikler vardır, solda ise bu yok, bu engel başka bir sağ dış boru takılarak aşılabilir ancak disk için ön jantın sadece sağında bağlantı noktaları var, sol taraf bisiklet jantı gibi, ya başka bir motorun ön (çift disk olan) jantını uyduracaksınız (ki bu da bayağı bir uğraş ister, diski balataların tam ortasına gelecek şekilde ayarlamalar yapma ince hesaplar falan) ya da bu şekilde standart kullanmaya devam...

    Bu uygulamayı yapan kimseyi de görmedim, duymadım.

    Aslında gerekli olan bir şey bu, maliyet kısmak için birçok faydalı özelliği koymuyorlar malesef...

  3. #3
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Önünde çift disk olan başka bir motosikletin amortisör, jant ve fren sistemini alıp takmadığınız sürece olmaz.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Bu cc de ve bu kadar hafif bir motosiklete bir de üstelik arka freni kampana olan bir motosiklete ön frende çift disk kullanmak belki tehlikeli olabilir.Motosiklet hafif olduğundan ön tekerleği çok kolay kitleyebilir.Yada ön tekerlekte iyi yumuşak hamur bir lastik varsa bir anda motosiklet arka kaldırabilir.Bunlar sadece varsayımlar.
    Bir çift disk biraz maliyetli olur.Sağ tarafa disk ile beraber fren mekanizması ve fren hidrolik hortumu monte etmek diğer fren hortumuyla birleştirmek vb... oldukça zahmetli ve masraflı olabilir.Ekstradan bir disk eklemek yerine diğer bir seçenek fren diskini daha geniş yüzeyli papatya tipi bir disk ile değiştirmek daha masrafsız ve pratik olabilir.Bu arada fren hidroliği ve fren balatası değiştirmek dışında frenlerle ilgili bir deneyimim yok sadece aklımdakileri yazdım.Ama önceden de dediğim gibi bu kadar hafif bir motosiklete sadece ön tekerleğe,kombine fren sistemi yada ABS olmadan,çift disk yada papatya gibi sağlam tutan fren sistemi uygulamları yapmak tehlikeli olabilir.

  5. #5
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    modenasın çok eski bir cub modelinde çift disk hatırlıyorum.
    başka bir motosikletten alıntı yapılıp takılınca fren gücü dozajı, en amortisörlerin sertliği yüksekliği gibi kriterleri de düşünmeli testini de yapmalı. fazla güçlü bir fren böyle hafif bir motor için korkutucu olabilir.

    yine de çift disk yapılmış bir ybr esd görmek isterim.

  6. #6
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    https://www.facebook.com/media/set/?...5197554&type=3
    Motor apaçi işi cg, nasıl yapılmış edilmiş bir fikrim yok ama bunu buldum, yapılabilir.

  7. #7
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cc de ve bu kadar hafif bir motosiklete bir de üstelik arka freni kampana olan bir motosiklete ön frende çift disk kullanmak belki tehlikeli olabilir.Motosiklet hafif olduğundan ön tekerleği çok kolay kitleyebilir.Yada ön tekerlekte iyi yumuşak hamur bir lastik varsa bir anda motosiklet arka kaldırabilir.Bunlar sadece varsayımlar.
    Bir çift disk biraz maliyetli olur.Sağ tarafa disk ile beraber fren mekanizması ve fren hidrolik hortumu monte etmek diğer fren hortumuyla birleştirmek vb... oldukça zahmetli ve masraflı olabilir.Ekstradan bir disk eklemek yerine diğer bir seçenek fren diskini daha geniş yüzeyli papatya tipi bir disk ile değiştirmek daha masrafsız ve pratik olabilir.Bu arada fren hidroliği ve fren balatası değiştirmek dışında frenlerle ilgili bir deneyimim yok sadece aklımdakileri yazdım.Ama önceden de dediğim gibi bu kadar hafif bir motosiklete sadece ön tekerleğe,kombine fren sistemi yada ABS olmadan,çift disk yada papatya gibi sağlam tutan fren sistemi uygulamları yapmak tehlikeli olabilir.
    Aslında söylediğiniz gibi çift disk bu ağırlıkta bir motor için riskli olsa da fren sertliği ayarlanabilirse faydalı olacaktır. Çünkü tek taraflı disk, fren sıkıldığında az da olsa motosikletin yönünü değiştiriyor. Şöyle ki: Frenleme esnasında baskı sağ amortisörü ileri itme şeklinde oluyor, motorun öne yığılması ile bu pek hissedilmiyor ama sonraki zamanlarda sağ amortisör borusunu oluşturan iç ve dış parça arasında zamanla boşluk artıyor, sol amortisör sadece geriye doğru baskı gördüğü için borular çapraz şekilde milimetrik de olsa eğiliyor (biri içe biri dışa doğru) motor düz giderken çoğu küçük cc motorun gidonunun sağa bakması bu yüzdendir (kaza vs hariç)

    Ama işte zahmeti ve masrafı sebebiyle uğraşan yok, tek disk bu motorda yeterli bence frenleme adına, ama yukarda söylediklerim için keşke yamaha bu motoru çift disk yapsaymış diyorum

  8. #8
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    yapan yapıyor demekkı
    www.erkakurye.com


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)