Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cbf 150 ile Lifan Emisol 150 Motorları aynı olabilir mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Merhabalar,
    Şimdi bu kanıya nereden vardın diyeceksiniz. Şöyle ki;

    Bu fikir edindiğim Cbf 150 tanıdım videosu. Çince fakat bazı şeyleri anlamak için yeterli görsel var.
    2.00 ve 5.00 dk lar arası.
    http://www.youtube.com/watch?v=Kpdwz06TVo0

    Bu ise Lifan Emisol bilgilendirme kataloğu
    http://lifan.com.tr/katalog/Main.php?MagID=2&MagNo=2

    Gelelim neler aynı;
    89 Gr hafif piston ağırlıkları ve ince sekmanları aynı
    Piston soğutma sistemine yağ enjeksiyonu denilen olay Cbf 150 de de mevcut
    Aynı şekilde yüksek gergili kartel
    Gömme balansörlü krank
    Makaralı sübablar
    Krank kolu ve pistonların 4mm hareket edebilmesi ikisinde de aynı

    Teknik verileri aynı olmasa da motor karakterleri aynı. Düşük devir yüksek tork.

    Honda 11.4 BG/7500 12NM/5250

    Lifan 11BG/7000 11.5NM/5500

    Eğer Lifan, Cbf 150'nin motorunu kopyalayıp kullandıysa ve yedek parçaları birbirine uyumlu olacaksa, bu da Lifanın yedek parça sorunu olmayıp güvenilir bir motora sahip olacağının göstergesidir. Günümüzde Honda'ya 5bin veremeyen için iyi bir alternatif olur. Cbf motoru hakkında pek bir fikrim yok. Sizin de görüşlerinizi almak istedim.
    mete_han bunu beğendi.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mtasdel60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2012
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Rs 200 2019
    Teknik kısmına bir şey diyemem ama, ben de şüphelenmiştim Ama emisol cbf gibi viuuuvvff çalışmıyor ki, daha tok bir sesi var. Aynı motoru kullanmamışlardır da copy-paste olabilir :D Zaten selenin altında yanlardaki gri yerleri cb 125e den almışlar gibi
    mete_han ve Blackeagletr bunu beğendiler.

  3. #3
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    balans şaftı ve bir çok yeni revizyon mevcut en önemlisi titreşim yok gibidir. belkide cbf150 den daha iyi bir motoru var. sonuçta ikiside çinli değil mi?

    eğer yağ eksiltmezse geriye tek sorun sadece marka kalıyor.
    Blackeagletr bunu beğendi.

  4. #4
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Cbf motoru altın gibidir, benzer olup olmadigii hemen belli olur.
    http://youtu.be/ZmUFxNbuUaI

    http://youtu.be/Az7uWt4DAsY
    8. Ayda aldigim cbf le 8000 km yi devirdim gram yag eksiltmedi.
    Aynisi ise kullanilabilir. Alina bilir.
    Blackeagletr bunu beğendi.

  5. #5
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    teknik detayları bilmem ama Honda Lifan kadar olamamış onu bilirim...



    http://www.youtube.com/watch?v=NEldWodgbOY


    cb125 kasasına 150 lik motor takmışlar...ben kafa kısmını sevdim..
    Blackeagletr bunu beğendi.

  6. #6
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Kendi motorumun çekimini paylaşmazsam motorum gücenir.
    http://youtu.be/znGiedZFgVk
    Bendeki çinliyide cekecektiim ama. Okadarr cok titrediki üstünde sigara paketi yan bile durmadi. :-)

  7. #7
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    evet arkadaşlar emilsonla cbf nin motoru aynı aynı salcano wolf 125 ile ybr 125 motorunun aynı olması gibi artık çin mallarında kopyalama ilerledi artık ybr ve cbf nin motorlarını başka çin mallarında görmek mümkün ve çok buda bence iyi bu sayede sağlam motorlar ortaya çıkıyor eski dökük çinliler ortadan kalkıyor demektir
    Blackeagletr bunu beğendi.

  8. #8
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Motorlar benzer olsada bazi parcalarda kalite fark ettiriyor. Cinli debriyaj balatasindan hondanin orijinali gibi tat alamadim . Cinli krosum ilk 1000 km de balata yakti yerine taktigiim honda balata 33000 km dayandi. Satarsam ayip olmasin diye keyfe keder yine honda balata ile değiştirdiim. ( kros oldugunu lutfen dikate alin, )

  9. #9
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balans şaftı ve bir çok yeni revizyon mevcut en önemlisi titreşim yok gibidir. belkide cbf150 den daha iyi bir motoru var. sonuçta ikiside çinli değil mi?

    eğer yağ eksiltmezse geriye tek sorun sadece marka kalıyor.
    Parçalar uyduktan sonra, marka da pek önemli değil bence, ki Lifan çindeki en iyilerden, sorun olmaz heralde Servis ağı ama dediğiniz gibi sorun.

    Alıntı mtasdel60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik kısmına bir şey diyemem ama, ben de şüphelenmiştim Ama emisol cbf gibi viuuuvvff çalışmıyor ki, daha tok bir sesi var. Aynı motoru kullanmamışlardır da copy-paste olabilir :D Zaten selenin altında yanlardaki gri yerleri cb 125e den almışlar gibi
    Çalışma sesini duymadım ikisinin ama fark büyük ihtimalle egzozla ilgilidir
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf motoru altın gibidir, benzer olup olmadigii hemen belli olur.
    http://youtu.be/ZmUFxNbuUaI

    http://youtu.be/Az7uWt4DAsY
    8. Ayda aldigim cbf le 8000 km yi devirdim gram yag eksiltmedi.
    Aynisi ise kullanilabilir. Alina bilir.
    Titreşimine laf yok kesinlikle Cbf 150'nin, bunun da öyle olduğunu sanıyorum
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teknik detayları bilmem ama Honda Lifan kadar olamamış onu bilirim...



    http://www.youtube.com/watch?v=NEldWodgbOY


    cb125 kasasına 150 lik motor takmışlar...ben kafa kısmını sevdim..
    Aynen Metehan abi, Cb125 in makyajlı hali sanki.
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşlar emilsonla cbf nin motoru aynı aynı salcano wolf 125 ile ybr 125 motorunun aynı olması gibi artık çin mallarında kopyalama ilerledi artık ybr ve cbf nin motorlarını başka çin mallarında görmek mümkün ve çok buda bence iyi bu sayede sağlam motorlar ortaya çıkıyor eski dökük çinliler ortadan kalkıyor demektir
    Bire bir mi diyorsun Fatih ? Bende senin gibi düşünüyorum, bütçeye göre bu tarz sorunsuz motor kopyalarına yönelinebilir.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  10. #10
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorlar benzer olsada bazi parcalarda kalite fark ettiriyor. Cinli debriyaj balatasindan hondanin orijinali gibi tat alamadim . Cinli krosum ilk 1000 km de balata yakti yerine taktigiim honda balata 33000 km dayandi. Satarsam ayip olmasin diye keyfe keder yine honda balata ile değiştirdiim. ( kros oldugunu lutfen dikate alin, )
    valla kardeş kalitesi bence yerinde çakmalar için söylüyorum bende bilen bilir salcano wolf 125 vardı 32 binde adem80 e sattım siteden oda 40 bine kadar sürdü sonra bir sebepten motoru yardırdı o zaman sökmüşken değiştirdi debriyajını yoksa sıkıntısı yok diyordu yani en az 50 bin giderdi bence yani sürmene ve motora göre de değişiyor

    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bire bir mi diyorsun Fatih ? Bende senin gibi düşünüyorum, bütçeye göre bu tarz sorunsuz motor kopyalarına yönelinebilir.
    tuna kardeş sen biliyorsun bende salcano vardı ybr çakması ve sorunsuzdu bence buda aynı şekilde sorunsuz olur cbf gibi birde üzerine yağ yakmıyorsa bence cbf 150 den bir boy artısı var bile diyebilirim ama sürenlere sormak gerek yağ yakıp yakmadığını alanlar baya memnun bu lifan emilsonu sitelerde gördüğüm artık ybr ye cbf ye 4-5 bin vermeye gerek yok benim düşüncem ben sıfır alsam vermem 2. el alırım anca sıfır alıp uzun yıllar sürmeyi düşünenler sağa sola gitmek için alacak olanlar bence ybr cbf çakması motorlara baksın derim
    Blackeagletr bunu beğendi.
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  11. #11
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Mutlaka sürmeye gore degisir bugun en ucuz cinli bile bin km de balata degistirmez. Benim motor crostu ayri bir olay. Benim motor lifan üretimi gy 200 marka türkiyeye skygo olarak geldi. Cok buyuk zevkle kullandim. Hatta onun motorunu cbf 150 motooru ile degistirme macerasina girişmisken ne Oldugunu anlamadann cbf 150 aldim. Cbf gibi titreşimsiz olsaydi kolay kolay cbf almazdim birkac senne daha binerdim. Cbf ime hala o anlamda alişamadi o motorun süruş zevki bir başka. Ama balatalarini honda. İle değilde cinli lerle değistirseydim dört beş sefer değistirirdim dagin başinda kalmasida ayrı bir dert olurdu.


    Benim genel kanaatim motoru çinlide alsak hayati parcalar degişmesi gerektiginde misall depriyaj eksandirik sibop gibi parcalari hondanin veya uyan daha kalitelisi ile değiştirmek

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Motorları aynı değil, alakaları yok diyecektim ki baktım da çap ve strok değerleri 57.3 x 57.8 birebir aynı... Aslında CBF150 ile Kanuni Leopar'ın motorları tamamen aynı. Ayrıca tüm 150 cc Hero'ların motorları da mekanik olarak CBF150 ile aynı ama daha güçlüler. EM150L ve yeni gelen Haojue'lerin motorları diğer Çin motorlarından açık ara öndeler. "Nereden biliyorsun" derseniz, gidip çalıştırıp deneyin derim. Lifan KP150 de muhtemelen bu kalitede olacaktır.
    Blackeagletr bunu beğendi.

  13. #13
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Evet arkadaşlar biraz daha araştırma yaptım. Seko'nun dediği gibi silindir Çap ve strokları aynı, ikisinin de sıkıştırma oranı 9.1:1
    Bu Lifan Emisol'de kullanılan motor bloğu;
    http://www.lifan.com/English/Industr...d-0ee139e4edf6
    Dikkat ettiyseniz Motor kodu 157FMJ

    Bu da Alibaba'da araştırmam sonucu bulduğum 157FMJ kodlu motor.
    http://gy.en.alibaba.com/product/765...le_Engine.html
    Marka farklı fakat motor kodu, çapı stroku sıkıştırma oranı aynı. Ve CBF 150 motoru olduğu yazıyor

    Sanırım bir yanlışlık olmadıysa Cbf ile birebir motora sahip olduğu kesinleşti. Fakat biri Sundiro, biri Lifan. Çoğu parçasının birebir uyacağını düşünüyorum.

  14. #14
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    fuarda da aynı şeyi ben sordum
    aldıgım cevap cbf 150 yle birebir aynı fakat honda değil dediler. yani taklit
    cbf 150 motor olarak saglamdır fakat örnek alınacak bir motor blogu yok
    cbf 150 nin en güzel kısmı konforu dengesi amortisörü
    motor bloguna baktıgında güçsüz ve kronik sorunu olan emsallerine göre daha fazla yakan bir motosiklet.

  15. #15
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fuarda da aynı şeyi ben sordum
    aldıgım cevap cbf 150 yle birebir aynı fakat honda değil dediler. yani taklit
    cbf 150 motor olarak saglamdır fakat örnek alınacak bir motor blogu yok
    cbf 150 nin en güzel kısmı konforu dengesi amortisörü
    motor bloguna baktıgında güçsüz ve kronik sorunu olan emsallerine göre daha fazla yakan bir motosiklet.
    Ben pek güçsüz olduğunu düşünmüyorum, Tvs kadar değil elbet ama yeterli, zaten torku için alınabilecek bir motor karakteri var. Benim de ilgimi çeken yönü zaten düşük devirde yüksek tork vermesi. Yağ yakma sıkıntısı giderildiyse güzel bir tercih olur diye düşünüyorum.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  16. #16

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Kalite olarak pek farkları yoktur. Bence karbürtörüne kadar motor tamamen aynıdır. Farklı kalitede üretip yapmak için stok tutmanın maliyeti aynı kalitede yüzbinlerce üretmekten daha fazladır. Montaj fabrikalarının nasıl çalıştığını iyi bilirim. Bir segmanda üç kuruş kar sağlayacağım diye montaj bandının kenarında iki farklı segmanı stoklanmaz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler