. Merhaba
Ben sitede yeniyim. Tüm üyelere, motorseverlere ve kullananlara selam ve sevgilerimle...
Siteye girdiğimden beri okuyorum pek çok konuyu.. Ama maalesef bahsetmeyi arzu ettiğim konuda bir forum bulamadım ,belki de görememişimdir.Öyle ise beni ilgili sayfaya yönlendirin olur mu?
Sevgili üyeler, motosikletin kullanımı nihayet Türkiye ' de de artmaya başladı.. Trafiğin altından kalkılamaz hale gelen kargaşasına rağmen otoparkı olan, olmayan , kullanabilen kullanamayan herkeste bir araba alma sevdasıdır gidiyor.Sonra da trafikte adım ilerlemeden stres topu şeklinde direksiyonda diş sıkan insanlar olarak tüm verimimizi, yaratıcılığımızı, enerjimizi, neşemizi,zamanımızı kaybediyoruz.Ama motosiklet kullanımının artışıyla bu kayıpları azaltırız. Tabi bilinçli kullanıcı olunabilirse..Günümüzde ihtiyac olduğu için, zaman kazandırdığı için, havalı olduğu için, özgür hissettirdiği için, moda olduğu için ve sayılabilecek bir yığın başka "için" li cümleler nedeniyle motosiklet alıyor herkes.. Ehliyetini alıyor, motorunu alıyor...Ama çok gözlemlediğm birşey, motor almaya gittiğinde motorun dışını beğenerek motor alıyor hala çoğu insan.. Peki.. yıllarca masa başı çalışmış bir insan,geçmişinde ve bugününde spor yapmayan bir insan, belinde, boynunda fıtık, sırtında sorun olan bir insan, bacakları ve bilekleri problemli bir insan nasıl hemen motosiklete binebiliyor acaba? Veya sorunları olmadığı halde hiçbir egzersiz yapıp omurgasını sağlamlaştırmadan nasıl binebiliyor?Sağlam başlasa bile binmeye, kısa sürede başta boyun fıtığı olmak üzere bel, sırt ,kasık ,iç bacak ve benzer çok sorunun hayatına nurtopu gibi doğacağı kesin.

Motora binildiğinde en yavaş hızla dahi gitseniz kaportanız bedeniniz ve başınız... Baş... En ufak çarpışmada dahi ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir organ.. Ne yapıyoruz? KASK takıyoruz...En hafif kaskı da taksanız, en yavaş hızla da gitseniz, rüzgarın kaska yapacağı basınçla, kaskın ağırlığı ve rüzgarın basıncı birleşerek boynunuza fazlasıyla yük bindirecektir.Hele günümüzde hemen herkesin boyun fıtığı varken.Motorun tipine göre hareket halindeyken kaskın ve rüzgarın boynunuza yapacağı zarar değişmekte ama kaybolmamakta. Choopeer da olsa, endro da olsa ,racing de olsa scooter da olsa bu aynı.Önünde cam muhafaza olan bir motor dahi kullanılsa kaskın sürekli ağırlığı ve duruş kalkışlardaki ivmelenme omurgada boynumuza bayagı etki ederek fıtık sebebi olabilecek, varolan fıtığı azdırabilecek veya daha kötü sonuçlar bile verebilecektir. Aşağı doğru inelim.. Üst sırt omuzlar, göğüs...kollar, el bilekleri..Hakim olunması gereken yüzlerce kiloyu rüzgara, motor gücüne, çarpışmalara, duruşlar ve kalkışlara, viraj dönüşlerine vb. ne karşı idare etmek zorundasınız.. Saydığım bölgelerin gerçekten hakimiyetinizin yoğun olduğu bölgeler olması lazım.Ki gene yıllarca masa başı çalışmış ve boynu dahil, sırt ve omuz problemi yaşamayan kaç kişi vardır?Bel..karın...En hassas bölge...bel zaten en zayıf ve ihmal edilen bölge.. Durup dururken oturduğunuz koltuktan kalkarken dahi kilitlenip kalabileceğiniz sorunların merkezi olarak baş sırada yer alıyor. Karın kasları sağlam olmadıkca bel, bel sağlam olmadıkça karının sağlamlığı tek başına işe yaramıyor.Motorda bel , dururken de hareket halindeyken de incinebilecek bir bölge.Bellik takıyoruz.. Evet...Ama bellik kullanımı da yeterli çözüm değil. Çünkü bellik özellikle kaza anında omurgamızı koruması için önemli..
Bacak içleri, dizler, bilekler, kasıklar..kimimiz dah ufak motorlara biniyoruz. Kimimiz davasa ağırlıkta motorlara bacaklarının arasında hakim olmak zorunda.Bu bölgeler yeterince sağlam mı?
Motosiklete binen herkesin , daha ehliyet alma aşamasında spora başlaması ve özelikle sayığım bölgeler üzerinde hakimiyetini, kas tonusunu ve esnekliğini arttırması gerekir. Ve hatta medeni bir anlayışla sağlıklı olmanın önemini kavramış bir toplum olarak bu mecbur dahi tutulabilir..Motor satan firmalar bu konuda bilinçli kurslar veya özel dersler hediye edebilir.Ehliyet ve sürücü kursları gene bu eğitimleri uygulamalı ve dönemli kurslarla verebilir veya hediye edebilir.İnsanların motora binerken bu tip egzersizleri bilinçli olarak yapmaya devam etmesinin önemi sık sık anlatılmalı, özendirilmeli.. Ortopedist doktor arkadaşlarımın hastalarındaki artış oranı motosiklet kullanımının artışıyla örtüşür vaziyette.Ben bu işi yapıyorum.. Yani spor eğitmeniyim. Çevremde sık sık bu konuyu dillendiriyorum. Sitenizde de forum olarak açmak istedim ve bu konudaki eğilimleri ve düşünceleri görmek istedim. Motor firmalarından, sitenizden veya sürüş kurslarından ilgilenen varsa da bu tip seminer çalışmaları yapabilir , kurslar düzenleyebilir ve kitapçıklar hazırlayabiliriz. Site yönetimi uygun bulursa belli bir salonda bu eğitimleri verebilirim.
Herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler diliyorum. saygılarımla...