Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

0 (sıfır) motorda debriyaj sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    merhaba arkadaşlar daha önce başka konularda yazılarım olmuştu belki hatırlarsınız. mondial 100 ugk yatay motor debriyajlı motosiklet aldım 0 km. şuan 1000 km geldim. 800 de yağ değişmiştim. aldığımdan beri debriyajı sıkıp 1 e atınca motorda silkeleme oluyor. gitmeye çalışıyor sanki debriyaj ayırmıyor gibi. acemi bi kullanıcı değilim 60 geçmem zorlandığını düşünmüyorum. ne yapmam gerekir. debriyaj 900 km rede bitermi bittiysede sorun değil değişmek mi gerekir bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. debriyaj ayar vidası en açık şekilde balatayı ayırmıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    benim motor 13500 km de daha balatalar bitmedi ki ben vitesliyi bu motorda öğrendim. siz acemi değilim dediğinize göre mümkün değil 1000 km de balatalar bitmez. bence sorunu başka yerde aramalısın.

  3. #3
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    başka nerede olabilirdi. debriyaj levyesinin açısı çok dar gibi geldi ama en son ayırma ayarında bi türlü anlayamadım ilgili arkadaşlardan fikir beyan ediyorum.

  4. #4

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Bende 100 mg prince var aynı şekilde 1. vitese atınca tak diye ses verip öne atılıyor bunu bir anlık yapıyor normal dedi usta ıslak debriyaj büyük cc olsa daha çok hissedersin orta sehpaya aldı çekti debriyajı bak dedi teker dönüyor ama elimle tutabiliyorum yağdan kaynaklı bir dönüş dedi elimle tutamasam veya motor devri düşerse debriyaj ayırmıyor demektir soğukken tutulmaz ama sıcakken tutulması gerekir dedi hatta barkın abinin incelemesinde "1. vitese atıp tak sesi ile hayatın karmaşasına dalıyorum" gibisinden bir şey demişti. onu geçtim hatta sabah debriyaj çekili bile olsa stop ediyor gaz verirsem ilerliyor sadece sabah yapıyor motoru kapatıp akşam açayım olmuyor tamircide forumdaki arkadaşlarda bunun normal olduğunu yağın soğuk balata tamamen yapışmış olduğundan kaynaklıymış yine aynı şekilde tamircide eğer acil bir şey olursa boş viteste çalıştır arka frene bas debriyaja bas 1 e al gazı 3.000 devir civarına getir motor zorlanır gibi ses yapar sonra devir yükselmeye başlar aradaki yağ ısınır debriyaj ayırır. acil işim olmadığından sabah 10 dk ısıtıyorum.

    sende aynısını yap motor sıcakken al sehpaya tak 1 e tekeri elinle tutmaya çalış veya frene bas motor sesi ve deviri ne durumda.

    ilk vitesli motorunuz mu daha önce 150 lik scooter vardı sizde

  5. #5
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    evet aynı şekilde orta sehpada 1e atınca tekerlek dönüyor frene bsınca duruyor. stop etme gibi bi sorun yok fakat gitmeye çalışıyomş gibi bi olay olduğu için acaba balata mı sorunlu dedim. haklısın ısındıktan sonra o silkeleme biraz olsun azalıyor. çok teşekkür ederim içimi ferahlattın

  6. #6

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Alıntı metin_006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet aynı şekilde orta sehpada 1e atınca tekerlek dönüyor frene bsınca duruyor. stop etme gibi bi sorun yok fakat gitmeye çalışıyomş gibi bi olay olduğu için acaba balata mı sorunlu dedim. haklısın ısındıktan sonra o silkeleme biraz olsun azalıyor. çok teşekkür ederim içimi ferahlattın
    Benimde ilk vitesli motorum aynı olayı yaşadım dedim debriyajı yedik herhalde ışıklarda dikkat et büyük cc motorlarda çok daha belirgin zinciri bolsa sesle birlikte zincirde geriliyor. Isındıkça azalıyor sabahları tak yapmıyor direk ilerliyor birde usta kışın 10-40 koy kalın yağ koyarsan tak sesi artar sabahları daha geç ayırır dedi.

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    motor sabaha kadar beklerken balatalar arasındaki yağ süzülür...
    sen sabah çalıştırınca daha her yere yağ bulaşmadan vıtese atarsan tak sesi gelir...
    biraz motor ısından sonra yaparsan sorun olmaz...
    sana önerim sabah motoru çalıştırmadan önce vitese tak ve debriyaja basarak motoru ittir...
    debriyaj ayırsın ondan sonra çalıştır ve devam et... istersen vitesi boşa almadan debriyaja basarak motorun ısınmasını bekleyebilirsin...
    yada debriyaja basılı halde boşta çalıştırabilirsin...bu sayede balatalar arasına yağ daga cabuk girmiş olur...
    motorunda bir sorun yok merak etme...
    cesur509 bunu beğendi.

  8. #8
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    Alıntı merak ederim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde ilk vitesli motorum aynı olayı yaşadım dedim debriyajı yedik herhalde ışıklarda dikkat et büyük cc motorlarda çok daha belirgin zinciri bolsa sesle birlikte zincirde geriliyor. Isındıkça azalıyor sabahları tak yapmıyor direk ilerliyor birde usta kışın 10-40 koy kalın yağ koyarsan tak sesi artar sabahları daha geç ayırır dedi.
    yağ dan yana çok fena salklık yaptım po cu abinin güzel bi kazığını yedim 20 tl ye castrol 20 40 actevo koydum. aldıktan sonra araştırdım kimse beğenmiyo. neyse ki 500 km sonra değişcem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

    çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için sağolun. önerdiğiniz uygulamayı yapıcam

  9. #9
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ya telin gevsektir yada balatalar yapısıyordur.

    sabah motoru calıstırmadan birinci vitesde debriyaj sıkılı olarak motoru ileri geri 30cm kadar oynat. sonra at bosa calıstır

    böle yaparsan aynı silkelemeyi yapmaz.

    bende de oluyordu böle yapınca olmuyor,

    baska bir baslıkta biriside motoru calıstırıp vitese atmadan önce bir kac defa debriyajı sık bırak yaglasın demişti ama

    ben onu denemedim. dediğim yöntemle sabahları sogukta da motorun sorunsuz 1 e atıp yurursun
    cesur509 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya telin gevsektir yada balatalar yapısıyordur.

    sabah motoru calıstırmadan birinci vitesde debriyaj sıkılı olarak motoru ileri geri 30cm kadar oynat. sonra at bosa calıstır

    böle yaparsan aynı silkelemeyi yapmaz.

    bende de oluyordu böle yapınca olmuyor,

    baska bir baslıkta biriside motoru calıstırıp vitese atmadan önce bir kac defa debriyajı sık bırak yaglasın demişti ama

    ben onu denemedim. dediğim yöntemle sabahları sogukta da motorun sorunsuz 1 e atıp yurursun
    Aklıma gelmişken söyleyeyim tamirci sabah ilk çalıştırmada marşa basmadan önce boşta kontak kapalıyken kick starta çok abanmadan 2 kere bas ondan sonra marş yap bu sayede ilk çalıştırmadaki aşınma minimum olur motor ömrünü hatırı sayılır şekilde uzatır dedi.

  11. #11
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    kontak kapalıyken kick startta zaten elektrik olmuyo ki 2 kere basmanın ne anlamı var bunu anlayamadım

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yag pompasının calısıp yaglama yapması için demiştir

  13. #13
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    herkeze teşekkr ederim bilgilendirdiğiniz için saolun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)