Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motor freni

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Arkadaşlar motor freniydi sanırım ısmı yanlıs mı soyluyorum yoksa vitesi düşürüp motoru öne yığma . Aklıma takılan bu sımdı 180(misal ) km ıle gıderken vıtesı dusurup debrıajı yavaş yavaş gevşetiriyoruz ve motor hızının altındakı viteslere dustugu ıcın one dogru yıgılıyo gıtmıyo böylece ani durus oluyor sanırım peki bunu yaparken çok hızlı ve ani olmamız gerek buraya kadar yanlışsam bunuda soylersenız sevınırım . Cunku otobanlarda hızlı gıderken onumuze cıkıcak ani araçlar ıcın bu sıstem sayesınde duruyor ızledıgım butun top speed deneme vıdeolarında kı adamlar 1 tane türk videosuda vardı 190 la gıderken 30 km ıle doblo onune gecıyor ızlemıssınızdır belkı

    http://www.youtube.com/watch?v=SMWrMIIRu2w videonun 1:40. sanıyesınde ızleye bılırsınız . Böyle biran yasarsak şahsi gorusum ben kıtlenır veyatta ön arka butun frenlere abanır %100 yere yuvarlanırım diyen arkadslar ve benım gıbı bu sıstemı nasıl yapacagız dıye aklında soru ısaretı olanlar ıcın tecrube abilerımızden bıraz bilgi istiyorum 5. Vitesde giderken vıtesı 2 ye kadar dusurduk ve ön frenle debriajı bırakmayamı baslıyoruz yani ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    motorunu öldürme 5ten 2 ye düştüğünde devir otomatikman yükselicek daha kötü sonuçlar doğar mı bilmem ama çift fren kullanırsan hızlı durursun

  3. #3
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Vıdeoyu ızledıysenız mesela öyle ani durusların en püf noktası nedir adam butun gucuyle arka frene abansa savrulur . Ön frene abansa zaten takla atar pekı o ince nokta ney bunu böyle durumlara gırmıs bırısınden dınlemek ısterım

  4. #4
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Allah'a emanet gidiyor zaten Türkiye bu kadar dangalak sürücü varken hatta trafikte bir sürü araç varken hız yapman saçma olur eskidenmiş hız yapmak yollar bomboş benim kanaatim eğitim başka çaren yok

  5. #5
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Video da abs var sanki

  6. #6
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    Sert fren + vites düşürme muhtemelen tekerleği kilitler.Abs de olacağını sanmam ama ben 2 kere kilitledim özellikle yokuş aşağı ise ağırlık öne yığılıp arkada tutunma bırakmıyor
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  7. #7
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    ben nomalde bile motor frenine fazla yüklenmiyorum sonuçta debriyaj balatası aşınıp daha fazla masıraf edeceğime ön freni kullanıyorum ezerek
    zaten böyle durumda 5 ten 2ye atsan motor haddinden fazla devir çevirmeye çalışacağı için debriyaja aşırı yük biner aşınmaya çalışır arka teker 2. vitesin uygun devrine gelene kadar kaymaya çalışır
    ön arka fren kombinasyonu böyle durumlarda abs can kurtarır

  8. #8
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Evet abs can kurtarır fakat hanı 250cc bır motor surucusysek abs takdırmak bıraz sacma olur gıbıme gelıyo 1000 lik bir makınem olsa takdırırım varsayalım 250 cc bı motorla son sürate cıkıyoruz otobanda 160-170-80 neyse artık böyle bir durum yasarsak bu vıdeo'da ki abimiz gibi nasıl ani bir frenleme yaparız ben 5. vitesten 2 ye misal verdım 5 den 3 e düşürmekde yeterlı olucakmıdır bunun egıtımını almak en guzel yol tabıkı ama burdada tartısırız dıye dusundum

  9. #9
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motor freniydi sanırım ısmı yanlıs mı soyluyorum yoksa vitesi düşürüp motoru öne yığma . Aklıma takılan bu sımdı 180(misal ) km ıle gıderken vıtesı dusurup debrıajı yavaş yavaş gevşetiriyoruz ve motor hızının altındakı viteslere dustugu ıcın one dogru yıgılıyo gıtmıyo böylece ani durus oluyor sanırım peki bunu yaparken çok hızlı ve ani olmamız gerek buraya kadar yanlışsam bunuda soylersenız sevınırım . Cunku otobanlarda hızlı gıderken onumuze cıkıcak ani araçlar ıcın bu sıstem sayesınde duruyor ızledıgım butun top speed deneme vıdeolarında kı adamlar 1 tane türk videosuda vardı 190 la gıderken 30 km ıle doblo onune gecıyor ızlemıssınızdır belkı

    http://www.youtube.com/watch?v=SMWrMIIRu2w videonun 1:40. sanıyesınde ızleye bılırsınız . Böyle biran yasarsak şahsi gorusum ben kıtlenır veyatta ön arka butun frenlere abanır %100 yere yuvarlanırım diyen arkadslar ve benım gıbı bu sıstemı nasıl yapacagız dıye aklında soru ısaretı olanlar ıcın tecrube abilerımızden bıraz bilgi istiyorum 5. Vitesde giderken vıtesı 2 ye kadar dusurduk ve ön frenle debriajı bırakmayamı baslıyoruz yani ?
    Senin anlatmaya çalıştığın teknik genelde yarışlarda hem arabalarda hem de motosikletlerde kullanılan bir teknik,frene basarken kademeli olarak vites düşürerek tekerleklerin kitlenmemesi için motor komprasyonunu kullanmak diyebiliriz.Yanlış bilmiyorsam aynı anda hem ön hem arka frene basarken hem de her vites değişiminde debriyajı bırakıp yada debriyajsız vites düşüp komprasyon uyguluyor.Yalnız devirleri tutturamazsan motoru yada şanzımanı eline alman yada lastikleri daha beter kitlemen an meselesi dolayısıyla oldukça deneyim isteyen bir teknik.Bu teknik genelde yarışlarda virajlara yaklaşırken önceden planlı ve bilinçli kullanılıyor ani bir olayda kazadan sıyrılmak için panik fren halinde bu tekniği uygulamak sağlam sinir ve deneyim ister.Daha bu tekniğe gelene kadar düzgün şekilde arka-ön freni kombine olarak dozajlamayı öğrenip refleks haline getirmen lazım.Ayrıca kötü hamurlu lastiklerle bu tarz atraksiyonlara girmenin hiç te güzel sonuçlar doğurmayacağını hatırlatmama gerek yok sanırım.
    Nomad_41 ve HEROCAN35 bunu beğendiler.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  10. #10
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet abs can kurtarır fakat hanı 250cc bır motor surucusysek abs takdırmak bıraz sacma olur gıbıme gelıyo 1000 lik bir makınem olsa takdırırım varsayalım 250 cc bı motorla son sürate cıkıyoruz otobanda 160-170-80 neyse artık böyle bir durum yasarsak bu vıdeo'da ki abimiz gibi nasıl ani bir frenleme yaparız ben 5. vitesten 2 ye misal verdım 5 den 3 e düşürmekde yeterlı olucakmıdır bunun egıtımını almak en guzel yol tabıkı ama burdada tartısırız dıye dusundum
    usta lastiklerin iyi olacak bir kere
    hidrolik fren hortumunu çelik hortumla değiştirirsen daha verimli kullanırsın
    motor tam dik konumdayken frenleri eze eze sıkacaksın
    tabi motor frenininde katkısı olur debriyaja basmazsın, 5 ten 2 yapınca lastik kiltlerse motor stop eder zaten anlık bir durum olduğu için belki 5 ten 2 yapacak zamanın da olmaya bilir

    ---------- Post added at 16:54 ---------- Previous post was at 16:49 ----------

    bu videoda da vites düşürme olayı yok
    Nomad_41 ve ercan41 bunu beğendiler.

  11. #11
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin anlatmaya çalıştığın teknik genelde yarışlarda hem arabalarda hem de motosikletlerde kullanılan bir teknik,frene basarken kademeli olarak vites düşürerek tekerleklerin kitlenmemesi için motor komprasyonunu kullanmak diyebiliriz.Yanlış bilmiyorsam aynı anda hem ön hem arka frene basarken hem de her vites değişiminde debriyajı bırakıp yada debriyajsız vites düşüp komprasyon uyguluyor.Yalnız devirleri tutturamazsan motoru yada şanzımanı eline alman yada lastikleri daha beter kitlemen an meselesi dolayısıyla oldukça deneyim isteyen bir teknik.Bu teknik genelde yarışlarda virajlara yaklaşırken önceden planlı ve bilinçli kullanılıyor ani bir olayda kazadan sıyrılmak için panik fren halinde bu tekniği uygulamak sağlam sinir ve deneyim ister.Daha bu tekniğe gelene kadar düzgün şekilde arka-ön freni kombine olarak dozajlamayı öğrenip refleks haline getirmen lazım.Ayrıca kötü hamurlu lastiklerle bu tarz atraksiyonlara girmenin hiç te güzel sonuçlar doğurmayacağını hatırlatmama gerek yok sanırım.
    Tamda böyle birşeydi hocam anlatmak ıstedıgım o kıvamda ön ve arka frenı kullanırken vites düşürüyoruz aynen aklımda olanda buydu

  12. #12
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamda böyle birşeydi hocam anlatmak ıstedıgım o kıvamda ön ve arka frenı kullanırken vites düşürüyoruz aynen aklımda olanda buydu
    Ama dediğim gibi bence yeteri kadar bilgi,deneyim ve eğitim almadan uygulamaya kalkma.Ben yıllardan beri motosiklet sürüyorum genelde cruiser yada scooter tipi yavaş motosikletler kullandığım için böyle bir şeye ihtiyaç duymadım.Zaten motosikletler arabalara göre hafif olduğu için lastikler ve frenler iyise oldukça kısa ve yeterli fren mesafeleri oluyor üstüne bir de ABS varsa tadından yenmez.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  13. #13
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    nınja 250 kullanıcısı olucam hocam kısmetse a.r.t otodan egıtım alıcam motoru aldıgım zaman bir kaç aylık fren calısmalarından sonra bunları denerım sadece merak ettım nasıl oluyorda böyle anı durus yapıyorlar dıye paylasım ıcın tekrar saol

  14. #14
    cemolos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2013
    Şehir
    Görükle/Bursa
    Motosikleti
    apache klanından tvs
    ilk olarak genellikle bu tür fren yapma zorunluluklarının genelde yüksek hızlarda karşına çıktığını söyleyebilirim. (2. viteste 5 metre önüme atlayan çocuklar da oldu tabii ki istisna olarak)
    ama genel olarak o anki soğuk kanlılıkla yaptığın olay: direk bir vites düşürüyorsun frenlerin ikisini de sıkıyorsun (kitliycek kadar sert değil ama) sonra vites düşür vites düşür olayı tamamen..

    zaman içinde zaten motorunu tanıdıkça reflekslerin de ona göre oturunca kendiliğinden oluyor bu olay kusursuz bir şekilde.

  15. #15
    onenight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Beykoz, İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR800 08', KTM 250EXC 13', Honda PCX 12'
    Basit ama riskli bir uygulama. bir noktada uyarmak isterim, üst viteslerde ve yüksek devirlerde seyrederken bir anda iki ya da daha fazla vites birden düşersen krank milinin devri yetmeyeceğinden ya tekerlek kilitlersin ya da motorun kol çıkarır. Örneğin, 5. viteste 12,500rpm'de giderken debriyajı sıkıp arka arkaya 2.vitese kadar düştükten sonra debriyajı bırakırsan lastik kilitlenir, zira krank o süratte iken 2.vites dişlisinin döneğeceği tura yetişemez. Uygulama, üst viteslerde panik ya da normal frenleme yaparken bir alt vitese düşürüp sonra hafifçe debriyajı bırakmaktır. Bu sırada halihazırda ön ve arka frenlere basıyor olman gerekir ki motor freni tek başına panik anında yeterli gelmez. Birde önemli bir husus daha var; eğer panik fren sırasında arka frene çok abanmışsan vitesi düşürüp debriyajı saldığın sırada arka freni hafif salman gerekir yoksa tekerlek yine kilitler... Uygulamayı kavraman için öncelikle motosikletinin tepkilerini öğrenmiş olman gerekir, örneğin kuru zeminde ve motor dik konumda arka fren pedalına ne kadar baskı uyguladığında kaymaya başlayacağını bilmelisin. Tavsiyem, yolda motosiklet sürerken düşük hızlarda ve devirlerde uygulamayı basitçe denemen. Böylece tekniğin mantığını kavrar, panik frenleme durumunda kullanabilirsin.
    Nomad_41 bunu beğendi.
    Motosiklet At'tır, At İyidir, O Halde Motosiklet Çok İyidir ;)

  16. #16
    Eren Amca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Duke 200 ABS
    Yüksek hızda ani fren yapmak başlı başına zor bir iş. Arka ve Ön fren beraber sıkarken birde vites düşürmeye çalışıp onu da teker kitlemesin diye debriyajı yavaş yavaş bırakmak ani bir durumda nasıl olur bilemedim. Sağlam koordinasyon ister herhalde. Yeterli deneyim yoksa zaten panik anı olduğu için debriyajı yavaşça bırakıyım derken ön freni de yavaş sıkmaya neden olabilir gibi geliyor bana.

    Çok çalışmak lazım çooook.

  17. #17
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Debrajla vitesle uğraşmıyorsun. ABS olsa bile progresif fren yapmayı deneyecek bunu tecrübe edeceksin. Motoru en hızlı ve en güvenli durduran tek unsur ön-arka freni kombineli bir şekilde kilitlemeden sıkmak. Defalarca yazıldı çizildi tekrar söyleyelım "limon sıkar gibi" kademe kademe yani yumuşaktan serte doğru frenleri kullanacaksın. Vites küçültmeye çalışman sadece vakit kaybı ve fren mesafesini uzatır. Hele bir alt viteste yüksek devirde dengesizleşir.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  18. #18
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı ihakanvardal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debrajla vitesle uğraşmıyorsun. ABS olsa bile progresif fren yapmayı deneyecek bunu tecrübe edeceksin. Motoru en hızlı ve en güvenli durduran tek unsur ön-arka freni kombineli bir şekilde kilitlemeden sıkmak. Defalarca yazıldı çizildi tekrar söyleyelım "limon sıkar gibi" kademe kademe yani yumuşaktan serte doğru frenleri kullanacaksın. Vites küçültmeye çalışman sadece vakit kaybı ve fren mesafesini uzatır. Hele bir alt viteste yüksek devirde dengesizleşir.

    aynen ön ve arka freni kombine kullanarak çok daha rahat ve kısa mesafede durabiliyoruz.
    motor freni olayını ben yavaşlamak için kullanıyorum...mesela ışıklara 200 300 mt kala kırmızı yandı bırakıyorum gazı fren yapmadan yavaşlıyorum yavaşlarkende vites düşürüyorum.
    herkes 5ten 2 ye düşme konusunda arka teker kitler konusuna takılmış
    mesela 3te 6 7 8 bin devirdeyken 2 ye bile attığınızda tak diye dişli sesleri geliyor.bu dediğim düşük hızlarda
    5.viteste 120 civarı hızla giderken 2 ye atmayı düşünemiyorum bile....motora giderken önden bakabilirsiniz uçarken.
    ayrıca motosikletin motorunu elinize alıpta eve gidebilirsiniz
    en güzeli boş alanda fren çalışmak
    her motor hız yapar ama mühim olan durmak
    Eren Amca ve Nomad_41 bunu beğendiler.

  19. #19
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    5 den 2 ye zaten atamassin atsanda sanziman elinde kalir kalmadi diyelim debriaji biraktin ooop yanlama kaaziim essek cenneti..

  20. #20
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    190 km/s hızla giderken vitesi 2'ye düşürmenin sonucu motorun (motosikletin değil motorun) ayrı seyahata çıkması olabilir, kanısındayım
    Eğer motorun 30000 devir çevirebiliyorsa o ayrı...

    Motor freni ile yavaşlama konusuna gelince... O konuyu yıllarca arabada uyguladıktan sonra, motosiklet hocamın aksi söylemine bir süre kulak vermedik tabii.

    Daha sonra farkettim ki:
    "Belirli bir -yüksekçe- hızla akarken... 100km/s üstü diyelim"
    Gazı bırakıp frenaja geçtiğimde; motor, -aynen hocamın dediği gibi- yavaşlama sonucu varmak istediğim hıza uygun, devrine inene kadar motosikleti çekmeye devam ediyor...
    Yani bir nevi, ben frenle yavaşlamaya çalışırken, motor da, ister istemez sahip olduğu (yüksek) devir ile gitme isteğine devam ediyor.
    Oysa debriyajı çekerek motorun bağlantısını kestiğimde, frene karşı koyan bir çekme gücü aktarılmıyor tekere (çünkü o sırada, inmek istediğim hız, motorun devriyle o viteste gitmek istediği hızın altında)...

    Bunu, yüksek hızda yavaşlamak için frenaj yaptığımda duyduğum, motor devir düşme sesini düşünürken farkettim ve -eğer doğruysa çıkarımım- hocamın zamanında anlattığı konu ile bağlantılandırdım.

    Arabada motor freninin etkisi -sanırım, devir aralığının dar olması nedeniyle, motor hızla düşük bölgeye geçtiği için belirgin olarak yavaşlamakla sonuçlanıyor.
    Motorda düşük hızla giderken motor freni etkisi, rölantiye daha yakın olunduğu için daha çabuk devreye giriyor. Zaten şehir içinde rutin sakin yavaşlamalarda hepimiz frenajla beraber bunu kullanıyoruz.
    Sanırım hızlı iken ilk anda yaşanan, bu aşamaya kadar geçen devir düşüş sürecinde oluyor...

    Çok emin olduğumu da söyleyemiyorum. Ama kendimi etkileyerek yanlış algılamadıysam, debriyaj ile frenaj (yüksek devirlerde) sanki motosiklette daha olumlu...

    Eğer yanılıyorsam, -acemi filtresinden geçmiş- gözleme dayalı çıkarımlarımdan dolayı herkesten şimdiden özür dilerim, bilgi kirliliği yarattığım için...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)